MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 2:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Jakoś rok temu holowałem moim 200D BMW 520 mojego kolegi na dystansie 40km. Musiał mieć zgaszony silnik bo grzał się do czerwoności, później mi powiedział , że kilka razy miał strach w oczach bo prawie mi w kufer wjechał , trzy razy linka poszła, a najgorzej było na rondach.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 3:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Po pierwsze linka zawsze musi być napięta - wtedy to się nie zrywa linek.
Po drugie, jak się holuje, to zawsze hamowanie przed skrzyżowaniem zaczyna osoba holowana, po sygnale osoby holującej, i dopiero później można zacząć hamować w pojeździe holującym.
Po trzecie, to samochód holujący do hamowania oprócz hamulców hamuje masą samochodu holowanego, natomiast samochód holowany opócz hamowania ma siłę ciągu przez samochód holowany.

Warto też pamiętać, że hamować trzeba w samochodzie holującym delikatnie, dwa razy wolniej.

Ja ze wsej strony powiem, że ani razu mi się nie zdażyło linki sztywnej zerwać, pomimo iż już x razy ciągłem i byłem ciągnięty w różnych odległościach i różne samochody (pod względem mas).

Nie znam przypadku, aby bez działającego silnika nie dało się holować. Każdy samochód musi być tak stworzony, aby zawsze w każdych warunkach, przy większości awarii mógł samochód wychamować, nawet po zerwaniu jednego przewodu hamującego samochód da się zatrzymać. Wspomaganie kierownicy również to tylko dodatek, który jak się zepsuje to kierowca musi umieć tym autem manewrować, bo można by założyć, że gonię autostradą w niemczech 180 i nagle mi pasek pęka, i przestała chodzi pompa wspomagania. A takich przypadków jest wiele.

Stąd, czy W123, czy też W115, to tak samo się zachowa przy holowaniu. No nie mówię, o automatach, ale to już inna sprawa

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 04, 2009 7:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 18, 2009 12:21 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Łódzkie
panowie Wasze rady jak znalazł, jutro będę holował jakieś 70km MB W123, zobaczymy jak będzie szło a i relację złożę na pewno - co do opinii o napiętej lince to zgadzam się w 100% zaś michele wie co pisze! ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 1:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
I zrobil sie bardzo czytelny i rzetelny opis jak holowac - jak dla mnie pewne mity zostały obalone - z czego sie ciesze ;)
jako autor wystawilem pomogl temu kto pomogl :)

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.
Silver Blue Metalic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 2:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 18, 2009 12:21 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Łódzkie
Witam, no to Panowie się udało, ciągnąłem MB W123 Oplem Astrą z silnikiem 1,6 D i jakoś poszło. Odległość 60km, czas 1h15min, sprzęt - pas do holowania zakupiony na stacji benzynowej za 25 zł. Silnik nie sprawny, a więc bez wspomagania, i dało się kręcić i hamulce działały choć przyznam szczerze, że w trakcie przejazdu przez większe miejscowości trzymałem lewą stopę na ręcznym (tak dla większej pewności). [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 3:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
hecto pisze:
po kilku takich wycieczkach odkupiłem coś takiego http://moto.allegro.pl/item670040479_pr ... _kate.html i wole z tym walczyć minusy cena plusy tylko jeden kierowca no i trzeba dwa dobre lewarki mieć i troche wprawy by auto załadować


A czy w tym przypadku ograniczenia kategorii B działają (czyli 3,5 tony) czy można holować bez ograniczeń (nie mówię o ciężarówkach, tylko np. o dwóch dużych osobówkach)??

No i jeszcze jedno - czy można tyłem do przodu? Bo auto z ASB ciągnąć na czymś takim to masakra.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 7:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
marpie pisze:
No i jeszcze jedno - czy można tyłem do przodu?

można jak kierownice zablokujesz...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl