MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 9:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie,

Wróciłem i od wczoraj zająłem się autem. Wczoraj wywaliłem instalacje LPG, a dziś zająłem się gaźnikiem. Tak jak wcześniej mówiłem, gdy się nagrzewał to gasł, dziś udało mi się trochę podregulować(bieg jałowy), jeśli można to tak nazwać bo i tak gaśnie, ale przez jakiś czas trzyma obroty..natomiast po chwili równej pracy silnika, zaczyna "bujać" obrotami, momentami silnik ma duże drgania, obroty potrafią spaść(tak mi się wydaje) poniżej 850/min, i wskakuje dużo wyżej, aż w końcu gaśnie. Nie wymieniałem jeszcze kabli zapłonowych, ale zdjąłem "fajke" ze świecy i silnik pracował dalej a mnie kopnął prąd ;) Zdjęć na razie nie zamieszczę, gdyż nie mam czym zrobić :) Ale już zarejestrowałem, dostałem świeże blachy :)
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc. :)

Pozdrawiam <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Witam ponownie,

Wróciłem i od wczoraj zająłem się autem. Wczoraj wywaliłem instalacje LPG, a dziś zająłem się gaźnikiem. Tak jak wcześniej mówiłem, gdy się nagrzewał to gasł, dziś udało mi się trochę podregulować(bieg jałowy), jeśli można to tak nazwać bo i tak gaśnie, ale przez jakiś czas trzyma obroty..natomiast po chwili równej pracy silnika, zaczyna "bujać" obrotami, momentami silnik ma duże drgania, obroty potrafią spaść(tak mi się wydaje) poniżej 850/min, i wskakuje dużo wyżej, aż w końcu gaśnie. Nie wymieniałem jeszcze kabli zapłonowych, ale zdjąłem "fajke" ze świecy i silnik pracował dalej a mnie kopnął prąd ;) Zdjęć na razie nie zamieszczę, gdyż nie mam czym zrobić :) Ale już zarejestrowałem, dostałem świeże blachy :)
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc. :)

Pozdrawiam

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 9:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witam Cię, mam w mojej beczce silnik M123. Kiedyś obroty zaczęły wariować - na wolnych nie chciał pracować. Był przepalony bezpiecznik - chyba od któregoś elektrozaworu. Zauważyłem przypadkowo, gdy nie miałem świateł cofania. Widocznie były na tym samym bezpieczniku. Po wymianie były światła cofania i silnik pracował na wolnych obrotach. To łatwo sprawdzić i nic nie kosztuje, więc warto. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 10:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
dzięki Jawu :) jutro sprawdzę...Kabelki i świece(NGK) już zamówiłem..
a i pytanko za 100 pkt. Czym się smaruje miejsca na uszczelki po rozłożeniu np. gaźnika? dawno tego nie robiłem, a wtedy bylem mały, wiem, że czymś czerwonym, ale nie pamiętam jak to się nazywa. Zamierzam kupić zestaw naprawczy do gaźnika i stąd to pytanie. :)

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 10:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
To coś czerwone, to chyba był hermeryk. Obecnie gażnik składa się na sucho. Co do zestawu naprawczego, to nie wiem, czy warto kupować. Sam też tak chciałem kiedyś zrobić i po wielu poszukiwaniach trafilem do człowieka, który regeneruje gażniki. Zapłaciłem mniej, niż kosztował zestaw naprawczy. To jest gażnik mocno rozbudowany i nie wystarczy prosta wymiana uszczelek, czy dysz.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 7:54 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
gaznik jest banalny, powymieniaj wszystko co gumowe, wytnij ładną podkładkę ( uszczelke pod gaznik ) sprawdz czy membranki trzymają ( zaciągaj i przykładaj jezyk, muszą trzymac, to są sprawne ), sprawdz elektro zawory, obczaj pływak oraz łatwosc poruszania sie elementów ruchomych, zobacz czy nie masz luzów na osi, jak są to lepiej szukaj nowego gaznika :)

zdrav i powodzenia

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 8:54 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
oj, jak fajnie. Składa się na sucho..Jawu chyba tak to się właśnie nazywało, coś kojarzę :)
Szczerze mówiąc, chce się pogrzebać w tym sam, tak jak napisał Drwalu, więc póki co kupie ten zestaw naprawczy, wyczyszczę go itp., inaczej nie będę miał satysfakcji.
Kolejne pytanie:
W aparacie rozruchowym gaźnika jest sprężynka z wystającym dzyndzlem, która odpowiada za otwieranie i zamykanie przesłony I, ja mam tam trochę luzu, gdyż zauważyłem, że ciągle jest uchylona(przesłona I) na jakieś 10mm. Czy da się to wyregulować wkrętem regulacyjnym siłownika pulldown? Chodzi o zniwelowanie tego luzu..

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 8:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
drwalu, Ty jesteś fachowcem od gażników 4a1. Przeczytałem większość Twoich postów na ten temat. Trochę tych gażników zrobiłeś. Kiedyś - jak nie mogłem sobie poradzić z moim - zamierzałem Cię odwiedzić, ale z wolnym czasem u mnie ciężko. Znalazłem w końcu człowieka który robi tylko gażniki i ma firmę niedaleko mojego miasta.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 10:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Regulacja przesłony jest tu:

http://mb.auto.pl/index.php/Testing-sta ... start.html

poniżej 20st całkowicie zamknięta a poźniej ma sie otwierać aż do pionu. Za otwieranie odpowiada to coś do czego dochodzi płyn chłodzący blisko głowicy (sprężyna bimetalowa). Regulujesz też tam (pokazane na ostatnim zdjęciu) w podporze cięgna gazu jest specjalny otwór na śrubokręt. Jeżeli śrubka kręci sie bardzo lekko to można przypuszczać ze o-ring na niej juz umarł i ucieka podciśnienie a jeżeli stawia delikatny opór to jest ok.

Przy regulacji możesz zdjąc wężyk podcisnienia idący do tego elementu od podstawy gaźnika i podłączyć strzykawkę. Wytwarzasz podcisnienie i mierzysz szczeline na zimnym silniku ma ona mieć 1,5 mm. Pamiętaj jednak że musisz jeszcze ustawić dawkę paliwa na ssaniu którą reguluje się wkrętem nad gaźniczkiem TN ( tam gdzie spotykają sie dwa przewody z płynem chłodzącym w kształcie literki V).

Jezeli w ten sposób nie da rady wyregulowac to dognij dzwignię przeslony I ( jest ona w tym miejscu juz delikatnie zgięta) i wyreguluj tak jak napisałem wyżej.

http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... SOLEX.html

tutaj widać ta dźwignię na kilku rysunkach

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 12:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
a-ha, i wszystko jasne, Ixes dzięki za opis. dziś się za to biorę. Jeśli z tą nie równą pracą silnika jest powiązany również spadek ciśnienia oleju, to czy również to będzie wina gaźnika, czy może być coś innego jak na przykład zużyty olej wraz z filtrem lub coś gorszego? Gdy był zimny regulując gaźnik ustawiłem tak, że ciśnienie wynosiło ok. 1,5, wcześniej było 3 na wolnych obrotach. Tak w ogóle to da się dojść po ciśnieniu oleju jakie są obroty silnika? I jakie powinno być ciśnienie oleju przy obrotach 850/min?
Dziękuję Wam bardzo za bieżącą pomoc!
Pozdrawiam.

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 12:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mbw123250 pisze:
Tak w ogóle to da się dojść po ciśnieniu oleju jakie są obroty silnika? I jakie powinno być ciśnienie oleju przy obrotach 850/min?

nie da...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 12:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
hmm. nie jest wiadome jakie powinno być ciśnienie oleju(domyślnie:.w przypadku kiedy stan silnika jest b.dobry) przy obrotach 850?

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 12:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mbw123250 pisze:
hmm. nie jest wiadome jakie powinno być ciśnienie oleju(domyślnie:.w przypadku kiedy stan silnika jest b.dobry) przy obrotach 850?

na ciśninie oleju wpływa wiele czynników, stan silnika, konstrukcja, rodzaj oleju, przebieg oleju, temp oleju i silnika... Dlatego przy tylu zmiennych nie da się ustalić zależności...

jesli masz więcej niż 0,5 na wolnych to nie ma się czym martwić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 1:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
rozumiem. Dzieki za odpowiedź.

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 7:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
a na sam koniec polecam podjechac na analizator spalin, aby zweryfikować własne boje :)

dobrze, że się udało. Pozdrawiam.


Cytuj:
drwalu, Ty jesteś fachowcem od gażników 4a1. Przeczytałem większość Twoich postów na ten temat. Trochę tych gażników zrobiłeś. Kiedyś - jak nie mogłem sobie poradzić z moim - zamierzałem Cię odwiedzić, ale z wolnym czasem u mnie ciężko. Znalazłem w końcu człowieka który robi tylko gażniki i ma firmę niedaleko mojego miasta.


a tam fachowiec, po prostu parę zębów już na nich połamałem
[zlosnik]

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 8:59 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Dzień Dobry,

Przepraszam, że tak gnębię ten temat. Wczoraj próbowałem dalej ustawiać gaźnik. Wyszło mniej więcej tak, że nawet jak jest ciepły trzyma obroty, ale wystarczy, że dodam delikatnie gazu lub nie delikatnie, wskakuje na obroty i gaśnie. Odpalam kolejny raz i jest ok. Zauważyłem, że siłownik przesłon II, a właściwie ta membrana nie trzyma ciśnienia, gdzie mógłbym kupić taką rzecz? Czy może radzicie, żebym zawiózł gaźnik do regulacji i naprawy, jeśli tak to jaki jest koszt mniej więcej doprowadzenia carba do stanu dobrego lub b.dobrego, wiem, że to jest względne, ale ile Wy płaciliście za swoje. Nie to, że się poddaję :P

Pozdrawiam

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl