MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 8:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
KJ pisze:
A, nie, jedno zauważyłem - kierownica się nie komponuje z wyglądem, ale to się zmieni w razie jakby...


Kierownica jest super - taka jak powinna być. Nie wolno zmieniać :)

Felgi na Allegro i kołpaczki zamiast nich.

Jak nie musisz mieć automata to bierz.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 8:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 22, 2009 4:25 pm
Posty: 135
Koordian pisze:
co wy tak z tym spalaniem? ludzie ??? tam roznica miedzy 280 a 500 wyjdzie z 5l na 100? a ile on bedzie robil w sezonie (zwlaszcza jak ma jeszcze zabytkowe bmw)
Ps 350 pali od ok 11l w trasie i jazda 80-90 na godzine do 25 jak sie chce scigac z "gowniarstwem w golfikach" pod swiatlami, lecz to ostatnie szybko mija jak sie czlowiek nacieszy samochodem 8)


eee... BMW R61 to motocykl, z 1938 roku.
A na młodzież w golfach to mam gsxr 1000, a na tych w starszych golfach to Vitarę V6 2,5l.

;-)

KJ


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 8:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
:oops:

_________________
W107 350 SLC 79r
W190 2.0 B+G 89r
Fiat 125p 85r


Na górę
Post: czw paź 22, 2009 9:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
KJ pisze:
mam jeszcze BMW R61

Łoj tam SL jak SL pokaż BMW

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 9:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo ładna 107 z początku produkcji, ładne zestawienie kolorystyczne, wnetrze super, kierownica musi zostać, a manual-to nie tragedia, poza tym w starszych 107 nie ma tej styropianowej "poduszki" nad kolanami, więc nie będzie problemu z lewą nogą, cena rozsądna i pewnie ciut do urawania, kupuj to autko, a będzie na co popatrzeć i czego pogratulować.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 1:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
AMG pisze:
po pierwsze łańcuch nie jest pojedynczy


zgadza sie!Rozpedzilem sie.Moj blad i zwracam honor, ale nie zmiania to faktu, ze 350ka jest najgorsza i najmniej lubiana jednostka V8 w modelu 107, w stosunku moc=osiagi=spalanie i jest jak napisalem. Ma osiagi bardzo zblizone do slabszej 280ki, ktora pali duzo mniej. Natomiast porownujac do 450 spala tyle samo,a nie dorownuje jej osiagom. Na pewno troche wiecej wigoru ma powyzszy model z maualna skrzynia biegow i komu nie przeszkadza moze sobie powajhowac i zyskac te pol sek na 100Km/h, ale 450tce w automacie i tak nie dorowna stad nie zgodze sie ze stwierdzeniem...

AMG pisze:
350 z manualem jeździ o niebo lepiej niż 450 z automatem


...chyba, ze miales co innego na mysli uzywajec tego stwierdzenia.
Niemniej jednak w takich autach nie licza sie oczywiscie osiagi i spalanie, bo nikt nie kupuje starego SLa by sie scigac spod swiatel czy tym bardziej jezdzic oszczednie [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 8:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
aegm pisze:
AMG pisze:
po pierwsze łańcuch nie jest pojedynczy


zgadza sie!Rozpedzilem sie.Moj blad i zwracam honor, ale nie zmiania to faktu, ze 350ka jest najgorsza i najmniej lubiana jednostka V8 w modelu 107, w stosunku moc=osiagi=spalanie i jest jak napisalem. Ma osiagi bardzo zblizone do slabszej 280ki, ktora pali duzo mniej. Natomiast porownujac do 450 spala tyle samo,a nie dorownuje jej osiagom. Na pewno troche wiecej wigoru ma powyzszy model z maualna skrzynia biegow i komu nie przeszkadza moze sobie powajhowac i zyskac te pol sek na 100Km/h, ale 450tce w automacie i tak nie dorowna stad nie zgodze sie ze stwierdzeniem...

AMG pisze:
350 z manualem jeździ o niebo lepiej niż 450 z automatem


...chyba, ze miales co innego na mysli uzywajec tego stwierdzenia.
Niemniej jednak w takich autach nie licza sie oczywiscie osiagi i spalanie, bo nikt nie kupuje starego SLa by sie scigac spod swiatel czy tym bardziej jezdzic oszczednie [oczko]


Chyba znowu sie rozpedziles, bo po pierwsze spalanie miedzy modelami 2.8, 3.5, 4,5-5.0 wcale duze nie jest i wg wykresow to ok. 2 litry, a one sa wiarygodne, bo zgadzaja sie ze spalaniem w realu.
350ka jest najgorsza i najmniej lubiana jednostka V8
najmniej lubiana przez kogo? ja tam swoja lubie ale nie powiem, ze jakbym mial 5.0 to 3.5 przestalbym lubic, jednak podczas takiej "zamiany" oryginalnosc wnetrza i stan blacharski musialybyc porownywalne.
280 ze wzgledu, ze jest to v6 wcale nie bralbym pod uwage (wcale nie chodzi o osiagi czy tez spalanie - dzwiek silnika), a jesli mowa o osiagach to 3,5 z manualem (zwlaszcza, ze ta jest z przed 79 i ma "niezredukowana" moc spokojnie da rade 4,5) tylko na takie bzdety typu ta ma do setki 9 tamta 10 s to juz wogole bym nie zwracal uwagi, bo z doswiadczenia wiem, ze po jakims czasie (w moim przypadku 1 miesiac) czlowiek w takim samochodzie jezdzi bardzo spokojnie zgodnie z przepisami i np. ja zadko kiedy przekraczam 4 tys obrotow 8)

Ps co do skrzyni to zaraz po zakupie myslalem, ze mam uszkodzony automat (dalej uwazam ze szybkosc z jak wkreca sie na obroty jest tragiczna, ale zupelnie mi to juz nie przeszkadza, zreszta czego oczekiwac od samochodu zaprojektowanego prawie pol wieku temu) i zalowalem, ze nie kupilem w manualu teraz jednak wiem, ze automat w samochodzie rekreacyjnym jest super. Jak w tym modelu vin bedzie sie zgadzal i stan bedzie zblizony do tego co jest na zdjeciach - to nie zebym tego manuala odradzal, poprostu nie kupi sie takiego samochodu na zasadzie salonowej czyli chce miec taki lakier, tapicerke taka itd.

_________________
W107 350 SLC 79r
W190 2.0 B+G 89r
Fiat 125p 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 10:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Koordian pisze:
280 ze wzgledu, ze jest to v6


Wszyscy widzę się rozpędzacie :) Od kiedy to jest V6? R6, a to zasadnicza różnica. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Dane odnośnie sprintu są niemal takie same dla 350 manual i 450 automat. Ale kogo to obchodzi przy klasyku? Tak samo ze spalaniem? Kij w ucho. Kto by tam liczył? A 350 V8 może być rewelacją, n.p. dla każdego, kto szuka manuala + V8 i nie chce BMW. Zatem nie ma co przesądzać.

A i tak najlepsze są 560SL [zlosnik] nie Krzychu? ;)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 10:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
aegm pisze:
Na pewno troche wiecej wigoru ma powyzszy model z maualna skrzynia biegow i komu nie przeszkadza moze sobie powajhowac i zyskac te pol sek na 100Km/h, ale 450tce w automacie i tak nie dorowna stad nie zgodze sie ze stwierdzeniem...


Tu by się wiekszość zdzwiwiała, miałem przyjemność prowadzić zarówno 350SE jak i 350SLC z manualną skrzynią, auto ma dużo lepsze osiągi od automatycznej 3 biegowej skrzyni.


Bukol pisze:
A i tak najlepsze są 560SL nie Krzychu?


Tu ja się zgadzam, nawet odprężone 560SL nie dało się 350SE w automacie, prawda Kuba ?? [zlosnik]

A i tak uważam, że ta srebrna 350SL jest bardzo fajna.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 11:02 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Koordian pisze:
Chyba znowu sie rozpedziles, bo po pierwsze spalanie miedzy modelami 2.8, 3.5, 4,5-5.0 wcale duze nie jest i wg wykresow to ok. 2 litry, a one sa wiarygodne, bo zgadzaja sie ze spalaniem w realu.


wykresy wykresami w realu wyglada to zupelnie inaczej. 280ka pali 10-15L a 450 i 350 15-20L. ;)

Koordian pisze:
280 ze wzgledu, ze jest to v6 wcale nie bralbym pod uwage


Dalej juz nie dyskutuje :roll:


AMG pisze:
miałem przyjemność prowadzić zarówno 350SE jak i 350SLC z manualną skrzynią


Miec przyjemnosc prowadzic a uzytkowac przez wiele lat jest roznica. [oczko]


Bukol pisze:
Dane odnośnie sprintu są niemal takie same dla 350 manual i 450 automat.


sa rozne dane z wielu zrodel,ale te sa wg.mnie najbardziej zblizone do realiow.

http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... =0&thold=0

AMG pisze:
A i tak uważam, że ta srebrna 350SL jest bardzo fajna.


Ja tez tak od samego poczatku uwazalem, tylko jak mialbym juz kupowac V8 to 450SL/C albo 500SL/C, bo sprawiaja z jazdy wiecel przyjemnosci.Zreszta dyskusja na temat spalania itp. w aucie 35-40letnim mija sie z celem.

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 11:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
KJ pisze:
Czy ktoś może powiedzieć słowo o wersji 350 albo wręcz o tym właśnie ogłoszeniu?

Generalnie wolałbym raczej wersję europejską ponieważ jest ładniejsza, jest ich mniej no i jesteśmy w Europie.


Ciekawie się prezentuje, w ciekawym gołym wyposażeniu no i ręczna skrzynia dodaje też uroku, jeżeli szukasz czegoś takiego to napewno warto ją oglądnąć dokładniej.
Jeżeli szukasz na przykład 560 to napisz priva, dam Ci namiar na dwie 560, jeżeli chcesz żeby wyglądały jak wersje Europejskie to myślę, że jest to do zrobienia, cenowo napewno się zmieszczą w tym przedziale.
Ja jestem BARDZO zadowolony z silnika 500 i moim zdaniem to najlepszy napęd jaki był dostępny w tych autach w latach 1983-1989.
Powodzenia w poszukiwaniach! <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
Bukol pisze:


Oglądaliśmy go w zeszłym roku, masakra!!!!!! Za żadną kasę nie warto go wziąść, chyba że na części za 10000zł. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
aegm pisze:
sa rozne dane z wielu zrodel, ale te sa wg.mnie najbardziej zblizone do realiow.


A czy zeszyt serwisowy 350SL z April 1971 jest wiarygodnym źródłem? Jeżeli tak to napisane tam jest:
350SL 4gang-Getribe 8,8 do 100km/h z tolerancją 7% Vmax ca. 210km/h
350SL autom. Getribe 9,0 do 100km/h z tolerancją 7% Vmax ca. 205km/h
Tolerancja wynika z regulacji silnika, wyposażenia danego auta, opon, załadunku itd itp...

Pozdrawiam. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 12:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 22, 2009 4:25 pm
Posty: 135
AMG pisze:


A i tak uważam, że ta srebrna 350SL jest bardzo fajna.


Witam,

Rozmawiałem z właścicielem.

Auto przyjechało rok temu ze Szwajcarii z uszkodzoną klapą bagażnika i tylną lampą. Ktoś dość bogaty je sprowadził, bo sprowadził jeszcze sobie w międzyczasie 911-tkę (albo chyba nawet 2). No i chyba mu się znudziło więc sprzedał je obecnemu właścicielowi.

W Polsce było zrobione - wymiana klapy (i chyba lampy) na oryginalne MB plus lakierowanie (podobno wg lakieru MB).

Minusy: nie ma lakierowanych dekli do kół, ale są oryginalne koła.
Zużyta uszczelka anteny. Nie był wymieniany łańcuch rozrządu.
Poszycie foteli nie ma rozdarć, ale jest dość zużyte.

Wg mnie 37 tys PLN jest OK za to auto jeśli przyjąć opis za prawdę.

KJ <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
georem pisze:

Jeżeli szukasz na przykład 560 ]


Na ten moment szukam czegoś z dekady '70.

A czym się skończy to czas pokaże, może się też tak zdarzyć, że zona mi spakuje walizki do tego samochodu i czule pożegna.

Jestem na to gotów, byle walizki były w kolorze tapicerki ;-)

KJ


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 12:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
KJ pisze:
Jestem na to gotów, byle walizki były w kolorze tapicerki ;-)

KJ


Nasz człowiek normalnie [ok] [hehe]

Jeśli chodzi o tapicerkę skórzaną - są w PL fachowcy, którzy potrafią odtworzyć wg oryginału. Skóry Mercedesów są jednymi z trudniejszych ze względu na charakterystyczne dziurkowanie (zmienne w zależności od modelu, typu, rocznika, serii itp.). Ale można. Natomiast w USA można kupić nowe poszycia, na 100% MBtex, nie wiem jak ze skórą.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 3:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
wprwdzie nieoryginalne od 107ki, ale moze podejda.Przynajmniej sa pod kolor [oczko]

http://cgi.ebay.de/Kopfstuetzen-Mercede ... 2c5158158f

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 6:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
aegm pisze:
Miec przyjemnosc prowadzic a uzytkowac przez wiele lat jest roznica.


Akurat 350SE z manualnem(też D-jetronic) byl u mnie w domu prawie 10 lat, prawie równocześnie z 280SLC z manualem, ale ty wiesz lepiej.
aegm pisze:
Dalej juz nie dyskutuje


Ja też

KJ pisze:
Minusy: nie ma lakierowanych dekli do kół, ale są oryginalne koła.
Zużyta uszczelka anteny. Nie był wymieniany łańcuch rozrządu.
Poszycie foteli nie ma rozdarć, ale jest dość zużyte.


Łańcuch nie wymaga częstej wymiany wiec to raczej normalne,
nie ma kołpaków ale można je dokupić i pomalować.
Uszczelka od antent to nie problem, a tapicerka na zdjeciach wygląda nieźle.
I już po minusach [zlosnik] Musisz auto zobaczyć i posprawdzać co i jak.
Bukol pisze:
Jeśli chodzi o tapicerkę skórzaną - są w PL fachowcy, którzy potrafią odtworzyć wg oryginału.

A są też fachowcy co potrafią skóre zabezpieczyć i przelakierować, daje rade.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl