MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Pochwalę się jaki mój kombiaczek jest dzielny - wczoraj z dziewczną wróciliśmy nim z tygodniowych "wakacji" w reichu (gdzie odwiedziliśmy m.in. muzeum MB oczywiście a i porsche przy okazji) oraz francji robiąc ponad 3kpln bez żadnych problemów i ze średnim spalaniem (fakt, że większość na autostradzie) 6,6 litra ropy na 100km. Dość niewiarygodne, ale wszystko skrupulatnie zliczyłem i wyszło miłe zaskoczenie:) Oleju zużył ok 300 ml na tym dystansie. Jedyne co nawaliło to rozszczelnił się spryskiwacz przy tym małym rozdzielaczu na dwa przewody i połowa płynu wylatuje mi teraz pod komorę silnika...:(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 10:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Skrzynia 5ka czy 4ka?

_________________
Czerwona kombiaczowa w123 3.0D- wysłana do krainy wiecznych autostrad
Rdzawo-złotawy W107 280 SL- w trakcie poważnego remontu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
4ka, średnia prędkość na autostradzie 95km/h. Wydaje mi się, że ten silnik chyba jest jednak za słaby na 5kę więc nawet za bardzo nie rozważam zmiany. Trzebaby pewnie wtedy redukować bieg wjeżdżając pod byle górkę choć może nie mam racji...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 12:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
nawet przy 300D musiałbyś redukować, 5 to nadbieg, rozpędzasz się na 4 osiągasz odpowiednia prędkość (120-130km/godz) i zapinasz 5 dzięki temu obroty mniejsze = mniejsze spalanie i cisza w aucie :) a pod górkę i tak redukujesz przynajmniej na 4

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 11:49 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 17, 2010 6:24 pm
Posty: 10
Bardzo ładny! Ja też szukam Beczuszki. Co prawda nie dysponuję dużą gotówką, ale w najbliższym czasie wybieram się na Ukrainę i nie chcę innego auta.
Prośba do wszystkich odwiedzających to forum- jeżeli wiecie kto ma jakiegoś ładnego, nie drogiego W123 pojemność od 2,4l sedan diesel to odezwijcie się do mnie.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 11:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
largo189
Zaciołeś się czy co ,w ilu tematach wkleiłeś wiadomość z Ukrainą ?.
Załóż temat w dziale kupię to pewnie posypie się grad ofert.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Z małej DK wynika, że że mój kombiak poza szczepieniem nie był kombinowany ani trochę:) Czy z poniższego mam rozumieć, że z tyłu mam zamontowane głośniki? Dziwne to dość, że człowiek nie zamówił radia a kupił pełen zestaw głośników?

Mercedes-Benz / VIN

Full version

VIN WDB1231831F003351
Model 240 TD
Chassis 1231831F003351
Engine 616912 10 363124
Transmission 716210 00 278267
Order 0 3 225 02548
Approx. year 1983
Dealer Mannheim branch (225)
Interior fabric pine green (056)
Paint
822 forest green (T) (с 01.01.1982 по 31.12.1986)
Options
411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)
431 headrest for center rear seat
headrests in the rear, left, right, and central (с 01.07.1981 по 28.02.1988)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
534 antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
843 rear seat bench divided 2/3 : 1/3 (с 01.10.1977 по 31.08.1996)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 10:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
no coż..a miało być tak pięknie :-? Generalnie ładna kombica...i wielka szkoda że wstawili numery z 280E...a i dziwne że nie usunęli wszelakich śladów małej DK...gdzie ją znalazłeś??
Masz zamontowane głośniki i cała instalację pod radio, prawdopodobnie pierwszy wlasciciel nie mial kasy na BECKERA albo juz mial inne radio które czekało w domu w szufladzie [zlosnik]

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 10:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
z 230 a nie 280 tak dla ścisłości:P DK standardowo była pod podstawką lewarka w bagażniku.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 11:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 30, 2010 9:20 pm
Posty: 2
Lokalizacja: [PKN] Babia okolice Konina
Wspaniałe autko :) godne podziwu :)
Nie zamierza pan go czasem sprzedać ? Tak pytam bo poluje na ładne kombi ;)
Pozdrawiam serdecznie


Na górę
 Tytuł: Re: Mein 240TD
Post: sob lut 26, 2011 6:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Mam prośbę o ocenę oferty naprawy blacharskiej. Byłem dziś w warszacie blacharko-lakierniczym i człowiek wycenił mi dość skrupulatnie prace. Obejrzał cały samochód i liczył robotę na każdy element. Wyszło mu za prace blacharskie plus lakierowanie 8,2 kPLN (w pon na maila mam dostać jeszcze dokładniejszą kalkulację to ją zamieszczę).

Widziałem efekty jego pracy i robi porządnie (np miał w wobocie puga 205 1.9 gti): zdejmuje uszczelki, wyjmuje szyby, spawa na lutospawarką (jakaś metoda na mosiądz) lub zgrzewa, następnie cynuje a dopiero potem szpachla. Cena ta obejmuje oczywiście materiały lakiernicze (lakier baza plus bezbarwny). Nie uwzględnione w tej cenie są natomiast:
- malowanie komory silnika (od spodu będzie jednak zajmował się pracami blacharskimi)
- malowania podłogi wewnątrz (jest w dobrym stanie i jego zdaniem wystarczy zerwać zabezpieczenie antykorozyjne od spodu i położyć nowe i to jest w cenie)
- żadne prace mechaniczne.

Generalnie liczy sobie ok 200 pln za prace blacharskie od elementu (typu drzwi) i 400 od elementu za lakierowanie (lakieruje dwustronnie tj. np błotnik od wewnątrz i z zewnątrz, drzwi też od wewnątrz).

Co sądzicie o takiej ofercie? Zakładam, że do tego jeszcze 3 kPLN pójdzie na reparaturki, nowy zderzak, uszczelki. Nie mam dużego rozeznania w temacie, więc będę wdzięczny za podpowiedzi. Przyznam, że liczyłem, że wyjdzie to taniej, bo 8+3 tys. plus chyba z 8 jakie do tej pory wydałem na samochód z niewielkimi naprawami daje 19 kPLN i raczej jest to dużo mając na uwadze fakt, że po tej operacji blacha będzie fajna (ale jak napisałem komora silnika i podłoga od wewnątrz bez zmian) ale cała mechanika stara...

Od razu ucinam dyskusję na temat kupienia w lepszym stanie sedana, bo ta opcja mnie nie interesuje, albo kombi z benzyną, bo ten samochód ma robić 20 tys rocznie i nie mieć butli gazowej w bagażniku, bo nie po to jest to kombi:)


Na górę
 Tytuł: Re: Mein 240TD
Post: sob lut 26, 2011 7:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Ja juz w sumie trace rachube z kosztami...
Ale wydaje mi sie, ze jest w miare atrakcyjna oferta.
Mnie blacha kosztowala (naprawe dosc zdrowe auto, sedan) okolo 3 kPLN.
Reperaturki klokerholm (nie bylo tego strasznie duzo), org uzywana maska, org uzywany przedni blotnik, org wycinek z tylniego blotnika.

Lakier jest dogadany na 4,5 kPLN z materialem. Wiec juz jest kolo 8 kPLN. Dolicz jeszcze grill, uszczelki i wyjdzie dycha.

Nikt tego taniej napewno nie zrobi, chyba, ze jakis amator.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł: Re: Mein 240TD
Post: ndz lut 27, 2011 12:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Zastanawia mnie tylko to zrywanie zabezpieczenia od spodu. O ile mastyka na spodzie nie jest uszkodzona to blacha powinna być zdrowa. Być może się mylę, ale gdy robiłem u siebie remont podłogi i progów, to w żadnym miejscu nie stwierdziłem korozji od spodu z wyjątkiem jednego czy dwu zarysowań a i tam korozja była minimalna i ograniczała się do samego miejsca zarysowania. Tam gdzie była rdza pod mastyką blacha od środka była zupełnie skorodowana a nawet w miejscach mocno zardzewiałych od środka powierzchnia blachy od spodu okazywała się zupełnie czysta po usnięciu tego zabezpieczenia. Jedyne miejsca w których blacha zardzewiała od spodu były w pobliżu poprzedniej, mało fachowej naprawy i w jednym miejscu w tylnym nadkolu.


Na górę
 Tytuł: Re: Mein 240TD
Post: pn lut 28, 2011 6:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 28, 2008 6:49 pm
Posty: 116
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
andrejko pisze:
z 230 a nie 280 tak dla ścisłośc

Na moje, 123033 to 280E ;)

_________________
1980' 200D OM601 922/032


Na górę
 Tytuł: Re: Mein 240TD
Post: czw lip 14, 2011 11:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Cześć, jeśli ktoś jest zainteresowany moim kombi to zapraszam:)

http://allegro.pl/show_item.php?item=1713805076


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl