MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 11:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
nadir36 pisze:
rozumiem ze rejestrowales na żółte tablice? ...
Zgadza sie, w wydziale Komunikacji jak rejestrujesz na żółte tablice nie wymagaja zapłaty akcyzy, Jak pojdziesz normalnie rejestrowac to pierwsze co to akcyza...


Niestety miałeś pecha(albo szczęście w nieszczęściu [zlosnikz] ),auto z poza UE i musiało przejść przez UC ,teraz nie maja za dużo pracy więc pokazują jacy są ważni. poproś kolegę z Krakowa aby zrobił skany swoich odpraw i dołacz do załączników sądowych powinno wystarczyć .jak na razie w Polsce obowiązuje jedno prawo ,niestety interpretacji jest tyle ilu "przemądrych" urzędników,
życzę wytrwałości w potyczce celnej.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 10:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
nie chodzi o przemadrzalych urzednikow, ani o lapowki
bo taki trend myslowy dawno przeszedl do lamusa

tu chodzi przede wszystkim o "Noty wyjasniajace do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich", w ktorych napisane jest wyraznie m.in.

Pozycja ta obejmuje pojazdy mechaniczne:
- ...
- co najmniej 30-letnie...
- ...


i teraz zasadnicze pytanie, czy te auto ma 30 lat czy tez nie, jesli bylo wyprodukowane w 1979 roku, to nawet kiedy odprawa dokonana zostala w 2009 roku moglo sie okazac, ze auto nie ma 30 lat

jesli produkcja auta byla w 1980 roku to raczej nie ma o czym mowic

i jest jeszcze jeden haczyk, ale to na samym koncu

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 10:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:26 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Poznań
witam
auto jest z 1980 roku....
Ale przed kupnem dzwoniłem do Izby celnej w Poznaniu i pytałem sie jak to sie ma do wymogu - u nas gdzie zabytek ma 25 lat a w Unii 30 lat... Pan w informacji powiedział mi ze jezeli jest zabytkowy samochód to jest traktowany jak kolekcjonerski i nie ma znaczenia ze ma mniej niz 30 lat...
Do głowy mi nie przyszło że bedzie inaczej !!!!

Ale zrozumcie , że teraz bedzie tak ze nawet jak auto bedzie mialo 40 lat to nie bedzie mozna byc pewnym ze zaklasyfikuja je jako kolekcjonerskie do kodu CN 9705 !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Celnik będzie decydował czy uznać że jest wartosciowe auto, rzadko wystepujace, kupione na specjalnych aukcjach !!!!, jak kupisz od prywatnej osoby to nie bedzie spełniał jednego z warunków aby je zaklasyfikowac jako kolekcjonerskie !!! Wszystkie te warunki muszą byc spełnione łącznie !!!!

Dlatego uważam że pojazd zabytkowy powinien byc z urzędu klasyfikowany jako kolekcjonerski.

Na potwierdzenie moich słów zamieszczam wypowiedz wiceministra finansów - szefa Słuzby Celnej Jacka Kapicy na posiedzeniu Komisji Finansów w 2008 roku. Komisja pracowała nad projektem ustawy o podatku akcyzowym ( który obowiazuje od marca 2009 roku ). Wydaje mi sie ze stanowiska organów celnych jest tutaj jednoznaczne.....

ObrazekObrazek
Obrazek

_________________
W116 300SD Turbodiesel
W201 2.3

http://www.w116.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 1:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Nilovitz pisze:
tu chodzi przede wszystkim o "Noty wyjasniajace do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich", w ktorych napisane jest wyraznie m.in.

Pozycja ta obejmuje pojazdy mechaniczne:
- ...
- co najmniej 30-letnie...
- ...



Więc jak sprowadzasz auto do Polski z poza UE to obowiązuje prawo celne unijne ,a jak z kraju członka UE Polskie ?.
Nierozumiem myślę że w takim wypadku zastosowanie mają Polskie przepisy na podstawie których zarejestrowałem moją gwiazdę nawet nie dzwoniąc do UC .Czy to oznacza że popełniłem przestępstwo i zostanę pociągnięty do odpowiedzialności karnej :( .a może poprostu zdążyłem przed zmianą przepisów mam nadzieję że prawo nadal nie działa wstecz.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 2:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Więc jak sprowadzasz auto do Polski z poza UE to obowiązuje prawo celne unijne ,a jak z kraju członka UE Polskie ?.


spoza UE - Kodeks celny + ustawa o podatku akcyzowym
w UE - Ordynacja podatkowa + ustawa o podatku akcyzowym

co tu nie rozumiec?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 12:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:26 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Poznań
uścislając ...
Ordynacja podatkowa obowiązuje w jednym i drugim...

generalnie:
za auto spoza Unii trzeba zapłacić cło na podstawie Wspólnotowego Kodeksu Celnego
Natomiast akcyza obowiązuje w imporcie oraz nabyciu wewnatrzwspólnotowym (import to nabycie towarów z spoza Unii). I w jednym i drugim przypadku obowiazuje ta sama ustawa o podatku akcyzowym.

_________________
W116 300SD Turbodiesel

W201 2.3



http://www.w116.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 12:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
nie chce sie licytowac i dowodzic cos co i tak nic nie zmieni
nie chce tez udawac madrzejszego i wyjasniac pewne definicje

sprawa ta juz nabrala toku w mojej ocenie i teraz czekaj na termin rozprawy i decyzje sądu
tu nie jest potrzebny prawnik, bo zlozona zostala skarga, ktora wyczerpywala prawie wszystkie watpliwosci w wydanej decyzji dyrektora izby celnej

i nie pozostaje nic innego niz trzymac kciuki, choc wedlug mojego doswiadczenia, nie nalezy sprawe widziec optymistycznie

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 2:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Nadir
Wyroków nei znalazłem, mam za to opinie klasyfikacyjne min finansów - w tym o pojazdach kolekcjonerskich
podaj maila to ci prześlę
zawsze to coś.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
podepne się, tak jak Gajowy mam podobny dylemat, poprostu sprowadziłem auto z DE i nie zgłosiłem do akcyzy tylko zrobiłem opinię rzeczoznawcy i wpis do rejestru i zarejestrowałem auto, chyba zrobiłem jak trzeba a może nie???????? Kiedyś jak poszedłem odprawić auto zabytkowe do urzędu celnego które miało opinię i wpis do rejestru to celnik mnie obśmiał i powiedział żebym sobie poszedl bo on odemnie nic nie chce.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
richie pisze:
sprowadziłem auto z DE i nie zgłosiłem do akcyzy tylko zrobiłem opinię rzeczoznawcy i wpis do rejestru i zarejestrowałem auto, chyba zrobiłem jak trzeba a może nie???????? Kiedyś jak poszedłem odprawić auto zabytkowe do urzędu celnego które miało opinię i wpis do rejestru to celnik mnie obśmiał i powiedział żebym sobie poszedl bo on odemnie nic nie chce.


Według mojej wiedzy bardzo dobrze,a celnik tak sie zachował bo z mocy ustawy nie miałeś czego szukać w UC ,zabytkowy nie podlega odprawie celnej i tyle.
Ale VAT zapłaciłeś ?

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 11:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
vat-24 zapłaciłem

_________________
W107 450SL


Na górę
Post: wt lis 29, 2011 5:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Podczepiam się do tematu, jako że problem ten sam i model auta, czyli W116 ale 450SEL z 1978r.

Wczoraj dostałem list z UC o wszczęciu postępowania w sprawie zgłoszenia celnego z dnia 26.07.2007r. :) nieźle co? chyba im się nudzi sknerom jednym.
W wyniku weryfikacji... stwierdzono, że towar zgłoszony pod pozycją 1 SAD w postaci samochodu osobowego marki Mercedes , mógł zostać nieprawidłowo zaklasyfikowany. Zebrany przez nich materiał dowodowy, może świadczyć, że w/w auto powinno być klasyfikowane do pozycji 8703 itp itd.

Kilka dodatkowych informacji:
-W 2007r. razem z SAD i innymi dokumentami łącznie z opinią Stołecznego Konserwatora Zabytków, że:

"pojazd posiada wartości kolekcjonerskie w rozumieniu art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami" i że "oświadczenie to wydaje się celem przedłożenia organowi celnemu na podstawie rozporządzenia Komisji Wspólnot Europejskich z dnia 27.10.2005r nr 1719/2005r zmieniającego załącznik nr I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie wspólnej taryfy celnej i noty wyjaśniającej do taryfy celnej UE 202/C256/01 jako niezbędne do zakwalifikowania pojazdu do kodu CN 9705 oraz zgodnie z Ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towaru i usług (art.120, pkt 2 b) jako przedmiot kolekcjonerski o wartości historycznej."

wpłaciłem jeszcze zabezpieczenie należności celnej w wysokości jak za zwykły samochód osobowy bo celnik powiedział, że nie honorują opinii wstępnej rzeczoznawcy sporządzonej, kiedy auto było jeszcze za oceanem. Po odprawie różnica została mi zwrócona.

-Na dokumencie SAD jest, między innymi taka notatka: "Dokonano częściowej kontroli dokumentów pod względem formalnym... Skontrolowano pola 8,22,31,33,42" (dokumentu SAD, gdzie pole 33 to pole kodu towaru czyli 9705). Wtedy było dobrze po kontroli a po ~4.5 roku jest źle? to na cholere ta kontrola była. Uznali wtedy, że jest OK i zwrócili zabezpieczenie minus 7% Vat.

-Oprócz tego Jakaś komisja czy spec oglądali wóz (ale chyba to normalne)

-Przy załatwianiu odprawy mówili, że żeby auto zostało sklasyfikowane do kodu CN9705 potrzebna jest opinia Konserwatora Zabytków a teraz z tego co czytam z innych spraw okaże się pewnie, że to ich nie obchodzi, nie wiąże, czy coś w tym stylu.

W UC jeszcze nie bylem. Macie może jakieś dobre rady?

Pozdrawiam OPOL [zlosnikz]

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: śr lis 30, 2011 9:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Polegniesz, w momencie odprawy pojazd nie miał 30 lat, gdyby nie to szanse by były. Zapraszam na PW

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: śr lis 30, 2011 11:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Skoro tak, to się chociaż trochę z nimi podrażnię [zlosnikz] .

Cyt: "...mogą mieć zastosowanie następujące warunki wstępne.." - no to mogą, czy muszą? a gdybym tak, w tym samym czasie sprowadził jeden z prototypów jakiegoś auta z 1978r.? spełniał by wszystkie kryteria, niepodważalnie ale nie warunki wstępne, które mogą być zastosowane, to co wtedy? a cenne limitowane, w sensie wyprodukowane w niewielkiej liczbie egzemplarzy nie tak stare auta, które już po wyjechaniu z fabryki są kolekcjonerskie? też je dotyczy wiek minimum 30l? Co prawda moja W116 nie jest aż tak wyjątkowa ale chodzi mi o przymus spełnienia kryterium wieku.
Mam jeszcze pytanie: czy mogą mi naliczyć jakieś odsetki za te ponad cztery lata? Poza tym mieli kasę na koncie i mi ją sami oddali.

Dobra jeszcze jedno dziwne pytanie: skąd UC wie, że jest to samochód osobowy a nie autobus?

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Ostatnio zmieniony śr lis 30, 2011 12:13 pm przez OPOL, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 30, 2011 12:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Jest błąd w twoim rozumowaniu wynikający z nieznajomości tych not, Ciebie obowiązują te - od 2009 roku były już inne
Cytuj:
Kolekcje i przedmioty kolekcjonerskie, zoologiczne, botaniczne, mineralogiczne, anatomiczne,
historyczne, archeologiczne, paleontologiczne, etnograficzne lub numizmatyczne
1. Pozycja ta obejmuje pojazdy mechaniczne stanowiące egzemplarze kolekcji o wartości historycznej, jeżeli spełniają one
kryteria zawarte w orzeczeniu Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich w sprawie nr C 200/84 i zgodnie
z tym:
— posiadają pewną rzadką wartość,
— nie są zwykle wykorzystywane zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem,
— są przedmiotem specjalnych transakcji poza normalnym handlem podobnymi artykułami użytkowymi,
— posiadają znaczną wartość, oraz
— ilustrują znaczący krok w rozwoju ludzkich osiągnięć lub pewien okres takiego rozwoju.
Ze względu na fakt, że pojazd mechaniczny jest zasadniczo artykułem użytkowym o stosunkowo krótkim czasie użytkowania
i podlega ciągłemu rozwojowi technicznemu, mogą być więc zastosowane, na tyle, na ile nie są one wyraźnie
zaprzeczone przez fakty, następujące warunki wstępne, leżące u podstaw powyższego orzeczenia, w odniesieniu do:
— pojazdów w oryginalnym stanie, bez zasadniczych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego, silnika
itp., co najmniej 30-letnich oraz modelu lub typu, który nie jest już produkowany,
— wszystkich pojazdów wyprodukowanych przed rokiem 1950, nawet jeżeli nie jeżdżą.
2. Obejmuje ona także jako przedmioty kolekcjonerskie o wartości historycznej:
a) pojazdy mechaniczne, niezależnie od daty ich produkcji, które, co może zostać udowodnione, brały udział
w wydarzeniu historycznym;
b) samochody wyścigowe, które, co może zostać udowodnione, zostały zaprojektowane, zbudowane i wykorzystane
wyłącznie do współzawodnictwa i osiągnęły znaczące sportowe sukcesy w prestiżowych krajowych lub w międzynarodowych
konkurencjach.
Dowodem może być odpowiednia dokumentacja, na przykład publikacje informacyjne lub literatura specjalistyczna lub
opinie uznanych ekspertów.
3. Powyższe Noty wyjaśniające, uwzględniając istniejące różnice, mają zastosowanie do motocykli.
4. Repliki, które nie spełniają wymienionych powyżej kryteriów, są wykluczone.


1.Nie naliczą ci odsetek, mogą naliczyć od dnia w którym przyjdzie nakaz zapłaty a ty nie będziesz chciał płacić.
2. Weryfikują sami szperając w internecie, niektórzy uważają że znają się bardziej na pojazdach zabytkowych niż rzeczoznawcy...niestety

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl