MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 7:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
masz starszy silnik niż DJ Maku wiec co za tym idzie inną pompe wiec tym sie nieprzejmuj =podmiane przewodów byś czuł :D
pomianke swiec masz we słaściwą strone te sa lepsze ale na tym przekazniku krótszy ich zywot

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
A jednak masz świece połączone szeregowo. Ten bezpiecznik jest też taki sam na nowszym typie, tylko u mnie do razu widać czy jest dobry, bo jest bezpośrednio na przekaźniku, a nie ukryty w tej kostce na ściance grodziowej:
Obrazek

Cytuj:
Jak do tej pory coś tam musiałem przy aucie robić ale nic nie sprawiło mi takie satysfakcji jak rozwikłanie tego problemu.


To prawda, nic tak nie cieszy jak samodzielne uporanie się z problemem, który na początku wydawał się nie do rozwiązania :)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
hecto pisze:
masz starszy silnik niż DJ Maku wiec co za tym idzie inną pompe t

Chcesz powiedzieć, że mam pompę wymagającą dolania oleju? Dałbym sobie głowę uciąć, że mam samosmarującą sie...

Czy z tych zdjęć coś będzie widać?

Obrazek
Obrazek

Czy to możliwe, że mam tutaj niezłe pomieszanie z poplątaniem (nowsza pompę, starsze świece, inny przekaźnik/bezpiecznik...)?

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
nie zapominaj ze jak dobrze pamietam siedzial tam kiedys 230E lub cos innego chyba, jak to kundel/szczep to mozesz miec cuda na kiju ; D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Mam to w pamięci ;)

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Nie jestem pewien ,dokładnie w którym roku ale chyba w 82 lub 83 wyszły już głowice z małymi świeczkami, (tzw szybkiego grzania ),a co do pompy to jest to pompa wtryskowa bez obsługowa ,w sensie że nie trzeba dolewać do niej oleju tylko jest smarowana ,,centralnie''olejem z silnika.Nie wydaje mi się żeby tam była jakaś magia po za tym,ze ktoś,kiedyś wywalił silnik benzynowy a wrzucił diesla...Nie zapominajmy panowie ze nie jedna beczka właśnie tak była kaleczona ,ponieważ popyt na te auta był przeogromny każdy taryfiarz zapytany o W 123 odpowie ze zna temat,i nie jeden silnik w beczce zamęczył.Jedynie co mógł byś ( oczywiście to tylko moja sugestia)poprawić elektrykę od momentu tego bezpiecznika ,przez przekaźnik ,aż do samych ,,świeczek''. bo właśnie przez takie instalacje płona auta. a szkoda by było twoich pieniędzy i czasu ,nie wspomnę o jednej beczce mniej.
pozdrawiam

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
hmm niepamietam ile pomp było w dieslu jaśli masz taką jak inni to i przewody powinny być tak samo nieopamietam jak mam swoje a jest -15 :D pozar diesla ? chce to zobaczyć:)

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 11:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Mi się zdaje, ze to jest taka sama pompa jak u mnie czyli ta 'nowsza' z tzw. "gruchą" od podciśnienia u góry. Mam jeszcze drugi silnik 300 i w nim pompa wtryskowa jest właśnie tego starszego typu, ma większy regulator obrotów i "gruchę' zamontowaną na jego tylnej ściance.

A co do świec, to mi się zdaje, że masz takie jak ja, czyli szybkie (palcowe) ale z grubym gwintem od świec wolnych. ja też mam takie, orginalne z Beru, słyszałem, że nawet w Niemczech posiadacze Beczek chętnie zmieniali świece z wolnych (strasznie prądożernych) na szybkie, dlatego na tamtejszym rynku pojawił się taki upgrade, bo z tego co wiem to u nas przez długi czas takie przeróbki robiło się przez dotaczanie odpowiednich tulejek...

Moje wyglądają mniej więcej tak:
Obrazek

A tak to wygląda w tym starym silniku i tak też wyglądało u mnie przed przeróbką:
Obrazek

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 12:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Chodziło mi tutaj o sprawdzenie instalacji elektrycznej, bo jeżeli był tam silnik benzynowy a został zmieniony na diesla ,to Bóg jeden wie jakie zabiegom magicznym została poddana instalacja(przykład plecionki=bezpiecznika),a w dieslu z tego co wiem idzie grubsza wiązka,choćby same przewody świec żarowych czy przewody od stacyjki.A co do pożaru samochodu to nie ważne czy to benzyna czy diesel na spięcie w instalacji nie ma reguły.
A co do podpięcia świec to nie jestem pewien na 100% ale jeżeli są podpięte szeregowo,jak przy starszych świecach żarowych to czy aby nie obniża się ich natężenia,czyli 1 jest przegrzewana w wyniku czego przepala się,a te dalej są nie dogrzane.ponieważ stare świece miały jakieś niecałe 3V a nowsze maja 12V jedna ,wiec łącząc je szeregowo obniżamy jej skuteczność.
Bo w przypadku gdy któraś się przepali,a są łączone szeregowo ten układ nie działa jak powinien.A jeżeli połączysz każdy oddzielnie pod gruby przewód i potem pod przekaźnik ma pewno będzie działać jak należy.i kontrolka będzie gasła normalnie ( pod warunkiem że masz sprawny przekaźnik).Mam tak podpięte w mercedesie 207 po zmianie silnika ze starego modelu na nowy z paluszkowymi świecami modernizowałem lekko instalacje gdzie przekaźnik mam metalowo-porcelanowy,ma podstawce bakielitowej (ANTYK) taki jak szedł w 115 a świece żar. paluszki i wszystko śmiga od 4 lat bez żadnego problemu.
Lepiej posiedzieć i doprowadzić wszystko do porządku niż później masz co 2 dzień pod maską grzebać przy byle -6 czy stać na drodze bo coś klękło(Ale jak już podkreśliłem to tylko moja opinia)
Pozdrawiam

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 7:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Co do instalacji to oczywiście Rekinie ( [zlosnik] ) masz rację. Przydałoby się pewnie całą wyrwać z korzeniami i położyć nowszą.

Jeśli chodzi o połączenie - każda jest teraz sprawna, wcześniej nie paliła jedna (nr 4) ale i ten "bezpiecznik" pewnie nie był w najlepszej formie i grzał zadowalająco (może tylko nieco długo sie nagrzewał).

Powiedzcie mi jednak co można poradzić na spore grzanie się silnika? Przy spokojnej, równej jeździe temp jest w okolicach 85-90 st. po chwili szaleństw na lodzie podnosi się (nie osiągając jednak tego pułapu) do 100st. Płyn do chłodnicy dolany. Jest inna możliwość niż wymiana chłodnicy na świeższą? Jak jest rola chłodnicy oleju i kiedy można być pewnym jej wymiany?

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 8:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
REKIN-M5 pisze:
A co do podpięcia świec to nie jestem pewien na 100% ale jeżeli są podpięte szeregowo,jak przy starszych świecach żarowych to czy aby nie obniża się ich natężenia,czyli 1 jest przegrzewana w wyniku czego przepala się,a te dalej są nie dogrzane.ponieważ stare świece miały jakieś niecałe 3V a nowsze maja 12V jedna ,wiec łącząc je szeregowo obniżamy jej skuteczność.


jak idą w szeregu to obniża się napięcie czyli 12V podzielone na cztery szt. daje nam 3V na każdej
jak równolegle to obniżamy natężenie.
Cytuj:
Bo w przypadku gdy któraś się przepali,a są łączone szeregowo ten układ nie działa jak powinien.

w szeregu jak sie pierwsza przepali to już dalej nie ma prądu i następne nie działają tak na fizyce uczono ,ale to było za komuny to mogli kłamać [zlosnikz]

a co do grzania się silnika może termostat nie otwiera sie cały ?
albo pompa już sie wytarła na łopatkach ?
trudno powiedzieć ?
po zagrzaniu do 100 jak włączysz ogrzewanie na maxa to spada temperatura ?

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 6:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
ale tu plusy sa w szeregu nie plus do minusa każda działa odzielnie :)
a grznaie silnika to moze byc termostat albo chłodnica w najgorszym przypadku zapchany układ
jak duzo kamienia to kupi wtesco lub realu odrdzewiacz firmy dragon za 5 zł od buteleczki -srodek ma magiczne własciwości odkamieniajace ale ordzewiaczem jest kiepskim bo żrący :D zalac tym chłodnice troche potrzymać i efekt powinien byc tylko nie zadługo mo zje chłodnice -srodek mozna rozcienczac z woda ja robiłem 1do3 kamień z wanny też mi dobrze przy okazji zmyło :D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 6:29 pm przez hecto, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 6:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Może Ci się termostat skończył. Zmieniałeś go? Zimno ogólnie jest więc się jeszcze nie gotuje ale przy przegazówkach trochę nie dobrze, że masz około 100 stopni.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 7:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
hecto pisze:
ale tu plusy sa w szeregu nie plus do minusa każda działa odzielnie :)


To w takim układzie jest to połączenie równoległe (może być wykonane jedną listwą lub każda świeca osobno zasilana przewodem),

a co do grzania może pasek się ślizga i pompa ma mniejszą wydajność ?

ale biorąć pod uwagę wiek pacjenta to może być kamień,byle po rozpuszczeniu nie było potrzeby zatykania dziurek fusami od kawy [zlosnikz]

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 11:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
heh miałem chłodnice która ulszczelniła sie kamieniem :D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl