MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 1:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
hecto pisze:
ocynk lubi rudego

chyba nie lubi- stal cynkuje się po to aby zabezpieczyć antykorozyjnie.

Dalej nikt (poza hecto) nie odpowiedział na podstawowe pytanie - jak doprowadzić blok silnika do stanu jak na fotce???

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 5:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Mam nowiusienki alternator Boscha, jeszcze w pudełku i koło pasowe jest cynkowane "na biało"...
Mogę jutro cyknąc foto.

kumbasy pisze:
Dalej nikt (poza hecto) nie odpowiedział na podstawowe pytanie - jak doprowadzić blok silnika do stanu jak na fotce???


Szkiełkowaniem, ew. sodowaniem ale ta metoda na razie raczkuje, bynajmniej u nas w kraju.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
class pisze:
Mogę jutro cyknąc foto.

oj cyknij pliz.

a sodowanie zacznę przerabiać jak się zrobi cieplej na dworze... sprawdzę jak sie blok silnika zachowa...
szkiełkowaniem bym się bał, ze względu na ryzylo pozostawienia drobin szkła, a po sodowaniu solidnie wypłuczę woda i już, a potem to chyba pozostanie pomalować blok farbą wysokotemperaturową...

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 8:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Blok silnika możesz poprostu wypiaskować, ale potem trzeba będzie go baardzo dokładnie z tego piasku oczyścić... To może być trudne, ale wykonalne. Do bloku można dobrać farbę odporną na wysokie temperetury. Np <b>arbies</b> stosował taką z odpornością do ~800 st. Celsjusza. Spytaj się go jak się trzyma po kilku latach. Kolektora wydechowego raczej nie warto malować. Aluminium można szkiełkować i bez przesady, pył szklany też jest do usunięcia, a miejsca gdzie jest to niemożliwe można łatwo zabezpieczyć. Pamiętaj, że aluminium trzeba będzie zabezpieczyć potem specjalnym środkiem. Na forum sprawdzonym jest "Protewax BP 527". Po szkiełkowaniu aluminium silnik będzie się lepiej prezentował niż ten na fotce. ;) Co do sodowania - sam jeszcze nie próbowałem, nie wiem jakie daje efekty.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Tak wygląda alternatorek. W sumie to nakrętki, śruby i gwint są cynkowane na "złoto" a wentylator na "biało"

Obrazek



Objemki kupowałem w serwisie oryginalne (naprawdę niewielkie pieniądze) i złota raczej na sobie nie mają... ;)

Obrazek

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 6:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
wielkie dzięki class

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
kumbasy pisze:
hecto pisze:
ocynk lubi rudego

chyba nie lubi- stal cynkuje się po to aby zabezpieczyć antykorozyjnie.

Dalej nikt (poza hecto) nie odpowiedział na podstawowe pytanie - jak doprowadzić blok silnika do stanu jak na fotce???

no jak to nie ? :D wszystko co cynkujemy wywalamy na noc na dwór by lekko drzanaszło ocynk lepiej wchodzi :) niemówie o ocynku na zimno bo to badziewie straszne tuż obok mam kowala co cudeńka ozdobne robi facet sprzedał taki patent i sprawdza sie niesamowicie
a potem fakt juz rudy niewejdzie :D moze zle zrozumiałeś sens wypowiedzi jesli tak przepraszam za prostote techniczną:D

z doswiadczenia odradzam chemiczne metody czyszczenia piaskowanie jest bardzo tanie a i skiełkowanie zaczyna sie robić ogólnodostepne piasek to nie glina wymywa sie dobrze gorzej ze szklełem bo cisnienie powierzchniowe wody ma tendencje do trzymania go .ja tam bym piaskował :) szkiełkowanie dobre na powierchnie z których niemozna za wiele materiału zabrać

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 9:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
hecto pisze:
wszystko co cynkujemy wywalamy na noc na dwór by lekko drzanaszło ocynk lepiej wchodzi

no to mamy odmienne pojęcie o procesie cynkowania- bo z tego co ja wiem to przed cynkowaniem element należy wytrawic w kwasie, wymyć i dopiero zanurzyć w kąpieli galwanicznej...
więc po co "wywalać na noc na dwór by lekko drzanaszło"??? BTW a co to znaczy "drzanaszło"?

Pozdrawiam

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl