MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 05, 2011 10:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Mój przypadek był podobny do akcji vojtasa w części dotyczącej benzyny. Czyli nie palił na benzynie i z trudem zapalał na gazie ale jak już zapalił to chodził jak złotko (na gazie). Poszukiwania usterki trwały ponad 3 tygodnie bo bywały dni, że samoistnie problem ustępował.
W tym czasie poprawiłem styki wszystkich bezpieczników, przekaźników i kabelków.
Poprawiłem masę na pompie paliwa. Wypróbowałem działanie pompy paliwa „na krótko”.
Sprawdziłem nawet kopułkę zapłonu jak sugerował na forum THC. Przekaźnik odpowiedzialny za odcinanie paliwa przyniosłem do domu i sprawdziłem jego działanie. Podmieniłem centralkę od gazu na nową. Wszystko na nic.
Dobrze, że mamy lato to po dłuższym kręceniu udawało się zapalić na gazie więc mogłem się przemieszczać autkiem choćby do pracy.
Wczoraj, w niedzielę nie wypadało nic robić przy samochodzie ale mi spokoju nie dawał ten problem z benzyną. Coś mnie tkęło (może post Jarka Cz) - wyciągnąłem z Punto przekaźnik i podmieniłem w moim ten, który odcina pompę paliwa. Efekt był taki jakby silnik pracował jednocześnie na gazie i na benzynie – dławił się ale odpalał w każdym położeniu przełącznika od centralki gazu. Schemat i oznaczenia na przekaźniku były takie same, różniły się tylko aperażem. Na moim było 30A/40A a na fiatowskim 20A/20A.
Podjechałem do Norauto i kupiłem przekaźnik uniwersalny o najwyższych wartościach prądowych jaki mieli – 30A/30A wstawiłem i zniknęły wszystkie problemy z odpalaniem na benzynie. Czyli po problemie. Wypróbowałem uruchamianie wielokrotnie wczoraj i dziś. Jest OK.
Dziś zająłem się starym przekaźnikiem. Załącza, rozłącza i sprawia wrażenie sprawnego jednak gdy ponownie umieściłem go instalacji gazowej nie uruchamia się pompa paliwa.
O co w nim chodzi? Przecież tam jest tylko cewka, która ściąga zworę i rozłącza jeden styk i załącza drugi i tak z resztą nie wykorzystywany.
Czy, któryś z kolegów bieglejszy w elektronice może wyjaśnić to zjawisko?
Stary przekaźnik: NVF4-2C-Z30a, NO:40A/14VDC, NC:30A/14VDC, DC 12V
Nowy: Przekaźnik uniwersalny 1C, 12V, 30A/30A

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pn wrz 05, 2011 11:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Znajomy miał kiedyś taki problem ale w 124 w benzynie 2.3 wiele to ona się nie różni od tej w 123. Miał problem z przepustnicą. Auto mu zapalało a po paru sekundach gasło na wolnych obrotach.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn wrz 05, 2011 6:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Da radę klasyk pojechać na LPG? Jestem trochę zawiedziony tymi rozmowami. O czym ten temat? To chyba nie ten dział? Jestem młody na tym forum, to może nie kumam?


Na górę
Post: pn wrz 05, 2011 6:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
stówa pisze:
Da radę klasyk pojechać na LPG? Jestem trochę zawiedziony tymi rozmowami. O czym ten temat? To chyba nie ten dział? Jestem młody na tym forum, to może nie kumam?


A mnie osobiście bardziej niż LPG dziwi, że auta są na ON. [szalone] Jak można tłuste błoto wlewać do auta. A FE! [totalszok]

A ogólnie to wiele rzeczy mnie zawodzi i muszę z tym żyć. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn wrz 05, 2011 7:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Co będzie dalej?....


Na górę
Post: pn wrz 05, 2011 7:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
stówa pisze:
Co będzie dalej?....

Nic.
Może ktoś jeszcze opisze swój problem z gazem lub przeczytawszy ten temat usunie usterkę u siebie.
Jesteśmy w dziale: Mercedesy - klasyki
a temat jest taki: [S123] M102 - gaśnie i już nie odpala (aż znowu odpala?)
W kwaestii zasadności montowania gazu można podłaczyć sie do istniejących wątków lub załozyć nowy.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pn wrz 05, 2011 9:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
stówa pisze:
Da radę klasyk pojechać na LPG? Jestem trochę zawiedziony tymi rozmowami. O czym ten temat? To chyba nie ten dział? Jestem młody na tym forum, to może nie kumam?

Prosiłbym nie zaśmiecać tematu.
Problem dotyczy problemów ze startem na benzynie. Walnięty przekaźnik może się przytrafić każdemu - nawet tym którzy nie mają instalacji gazowej.

PanKot pisze:
Nic.
Może ktoś jeszcze opisze swój problem z gazem lub przeczytawszy ten temat usunie usterkę u siebie.

Dokładnie.

PS
Od tamtej pory auto oczywiście chodzi bez zarzutu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt wrz 06, 2011 8:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Kolego stówa, jak chcesz wiedzieć więcej na temat samochodów napędzanych paliwami alternatywnymi, to polecam Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie. Tam stoi W123 z eksperymentalną instalacją gazową. Sięgając głębiej w historię, trzeba wspomnieć ciężarówki, jeżdżące na tzw. holzgas w czasie II wojny. Wszystkie pomysły miały i mają swoje uzasadnienie.


Na górę
Post: wt wrz 06, 2011 12:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
sorry koledzy, trochę głupia sprawa, ale wczoraj było trochę miłośników gwiazdy u mnie i daliśmy czadu niezłego no i któryś mądry zrobił dwa wpisy w moim imieniu. Trochę się namieszało, ale sprawca już nieobecny, bo rano się rozjechali. Przepraszam za to, no ale chyba zrozumiecie. Za dużo browaru było. [hihi]


Na górę
Post: wt wrz 06, 2011 5:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Kurde. To ten gość jeszcze żyje? :lol:

A wracając do tematu przekaźnika - to dziś został przeze mnie rozpracowany.
Elektromagnes działał za każdym razem tylko przez chwilkę. Tak, jakby następowowało przegrzanie uzwojeń i tracił moc puszczając zworę. Czasami trzymał 2 sekundy a czasami 10 sekund.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt wrz 06, 2011 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Jak nie poprawił, to jeszcze chyba żyje. Ale dostał już za swoje. Pozdrawiam. Janusz


Na górę
Post: wt wrz 06, 2011 7:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
PanKot pisze:
Czasami trzymał 2 sekundy a czasami 10 sekund.

Nie mogę tego pojąć. Czy miałeś to tak podłączone że przekaźnik odłączał benzynę czy gaz?

U mnie w przypadku braku zasilania przekaźnika auto chodzi na benzynie - co jest chyba najpopularniejszą konfiguracją...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt wrz 06, 2011 7:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
To przekaźnik, który odcina pompę paliwa. Dalatego mogłem trochę pochechłać i udawało się odpalić na gazie. W moim ukladzie nie ma czegoś tam - symulatora. (Może nie symulator a jakoś inaczej się to nazywa - nie pamietam co mi mówił kiedyś gazownik).

Sprawdziłem w notatkach. Nie mam jakiegoś emulatora.
Nawet nie mam pojęcia co to jest i po co to jest skoro bez tego działa.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl