MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr maja 25, 2011 5:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Dzięki wielkie. A jak ustawić czujnik zegarowy?


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 5:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Moim zdaniem też. Dzięki Ukaniu za fachową poradę. Pozdrawiam. [zlosnikok]


Na górę
Post: pt maja 27, 2011 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Czy mógłby Ktoś wytłumaczyć w jaki sposób używa sie tego czujnika zegarowego ??


Na górę
Post: pt maja 27, 2011 1:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ostatnie dwa zdjęcia na linku od Chmielo wyjaśniają chyba wszystko.
Ruszasz ręką piastą tył przód (poosiowo) i sprawdzasz czy luz piasty mieści się w zakresie 0.04-0.06 mm czyli 40-60 um.
Trzeba mieć czujnik z odpowiednim mocowaniem - bez czujnika nie ma się po co za tą robotę zabierać.
Podczas przykręcania co niewielki kąt np 1/8 obrotu na samym końcu zakręcania w piastę trzeba przyprasowywać drewnianym młotkiem i ją pokręcić aby łozysko się ułożyło.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Mam jedno pytanie jak powinny iść te podkładki gumowe pomiędzy belka tylną a karoseria??
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tyln ... 09614.html
Czy smarujecie smarem tuleje wahacza tylnego w środku tam gdzie ona pracuje?


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 12:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Między "budę" a mocowanie belki. Płaskim w stronę samochodu.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pt lip 22, 2011 3:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Mam jeszcze jedno pytanie. Jakie wartości powinien wskazywać czujnik zegarowy zeby luz byl prawidłowo ustawiony?


Na górę
Post: sob lip 23, 2011 1:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Nie jest ważne jaką wartość pokaże czujnik przy rozpoczęciu pomiaru, bo ustawisz go i tak na przypadkową wartość, ale ważna jest różnica jaka będzie w tych wartościach przy pociągnięciu i pchaniu piasty wzdłuż jej osi (ręką tego praktycznie nie wyczujesz, ale wskaźnik pokarze zmianę). Wartość ta powinna zawierać się w granicach podanych przez ukaniu i w instrukcji chmielo czyli 0.04-0.06 mm. Trzeba rozpracować ile to jest jedna podziałka na wskaźniku i wiadomo jaką wartość różnicy wymiarów on pokazuje. Właśnie ta różnica nas interesuje w tym przypadku. Oprócz czujnika z odpowiednim mocowaniem zaopatrz się w specjalny klucz do odkręcenie/przykręcenia nakrętki piasty. O tym jak ważny i mało popularny jest to przyrząd przekonał się jakiś czas temu chmielo ;)

Tom@szek, a gdzie tuleje tego wahacza pracują metal o metal, że trzeba je smarować? Jak wprasujesz w wahacz i skręcisz w belce to wewnętrzna metalowa tuleja jest nieruchoma, a pracuje tylko guma - tak jak w większości zawieszeń. Oczywiście odrobina tłustego nigdy i nigdzie nie zaszkodzi. Dziek temu ktoś kiedyś będzie miał łatwiejsze zadanie przy ewentualnym demontażu. Ja tak robię, bo nie wiem, czy to nie będę przypadkiem ja [zlosnik]

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Post: sob lip 23, 2011 6:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Dzięki wielkie za wskazówki.
Podczas dociągania piasty i regulacji luzy należny przyłożyć w piastę młotkiem a następnie pokręcić piasta żeby łożyska się ułożyły a następnie sprawdzamy luz, czy tak?

Czy wystarczy badać ten luz ręka czy można zrobić sobie ramie przykręcane w miejsce śrub mocowania kolo żeby można było lepiej sprawdzać?

Czy śruby tylnych tulei dokręcamy dopiero jak samochód spocznie na ziemi?
Pozdrawiam;]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl