MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn lut 10, 2014 10:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
marcin280e pisze:
No ale po co to wszystko tzn.swapy,przeróbki....kupa kosztów a efekt mizerny ,i tak pierwsze lepsze Subaru czy inne Quatro będzie lepiej jeżdzić.

Jest jeszcze coś takiego jak pasja. Mnie to osobiście jara jak ktoś wkłada "dziwne" silniki do "dziwnych" aut.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pt lut 14, 2014 10:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
jakub_gozdzik pisze:
motor od 126 5,6 plus manualna skrzynia od W116 (W107) z wersji 350 i dyfer od W116 450SE,SEL z przełożeniem 3.07.


560 to chyba faktycznie najlepsza opcja, ale dyfer 3.07 musiałby być ze szperą, a skrzynia manualna od 350 mogłaby nie przeżyć parametrów 560-tki.

head pisze:
a m100 6.9 wejdzie do w123??


Jak mówią "jak się popieści to się zmieści", ale tutaj nie tylko wymiar jest problemem, ale i ciężar.

marcin280e pisze:
No ale po co to wszystko tzn.swapy,przeróbki....kupa kosztów a efekt mizerny ,i tak pierwsze lepsze Subaru czy inne Quatro będzie lepiej jeżdzić.


Co do kosztów to zależy od tego na co ktoś się zdecyduje, ale w niektórych przypadkach mogłoby to wyjść taniej niż kompleksowy remont M110, tak żeby miał i koni i niutonów tyle co na papierze.
Nie wiem co masz na myśli pisząc o mizernym efekcie, ale domyślam się że nie chodzi Ci tylko o osiągi, jednak idąc tym tropem rozumowania to po co w ogóle kupować 123 z M110, skoro pierwsza lepsza 211 będzie jeździć lepiej. [chory]

voytas pisze:
Jedyny plus to chwilowe zadowolenie z objechania kogoś kto się nie spodziewa takiej mocy w "starym padle"...


Doliczyłbym się jednak więcej plusów...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt lut 14, 2014 1:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Mitu pisze:
skrzynia manualna od 350 mogłaby nie przeżyć parametrów 560-tki.

...w pierwszej kolejności sprzegło?
Po co w ogóle zmieniać na manual, skoro i tu i tu cztery biegi z bezpośrednią IV...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt lut 14, 2014 5:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
most 3.07 jest ze szpera fabrycznie. A o sprzęgło nie martwiłbym się i tak nikt takim autem nie przejedzie kilkaset tysięcy kilomertów, więc nawet jak się wcześniej skończy to można wymienić tarczę i docisk. Napewno nie padnie po tysiącu kilometrów :)
Czemu lepszy manual? Z reguły przyjemniejsze odczucia z jazdy. Automat jednak "zjada" parę koni przez sprzęgło hydrokinetyczne.
Nie jeździłem co prawda V8 mercedesowskim z manualną skrzynią ale porównując np M110 z automatem a manualem, to zupełnie inne auta.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob lut 15, 2014 3:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
jakub_gozdzik pisze:
most 3.07 jest ze szpera fabrycznie.


Nie każdy.

Co do sprzęgła to można w takim przypadku pomyśleć o sportowym.
Co do skrzyni to moim zdaniem długo nie wytrzyma momentu 560-tki.
Trzeba by też wymyślić jakąś redukcję.
Gdybym coś takiego robił to definitywnie zdecydowałbym się na automat, bo 560-tka ma dosyć mocy i momentu.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2014 1:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
dzieki za podpowiedz skorzystam napewno z mostem od w116 te od w123 nie daja rady rozpadaja sie a co do skrzyni to ter rozeznam temat :)
dzieki za podpowiedz :)


jakub_gozdzik pisze:
M119 w W123 to trudny swap. Pomijając fakt, że nadaje się tylko M119 na Ke-Jetronicu, to trzeba niestety ingerować w układ kierowniczy, ponieważ ze standartową przekładnią kierowniczą zwyczajnie się nie mieści do komory silnikowej. Poza tym trzeba poszerzyć nieco komorę poprzeż delikatne przerobienie kielichów, bo bez tego M119 nie wchodzi na szerokość.
Nowszych M119 z 5-cio biegowym automatem nie polecam bo jest zdecydowanie więcej elektroniki a zwłaszcza sterowanie skrzynią biegów 722.6 jest trudne do ogarnięcia...
Ale... :) jesli te problemy przeskoczysz to pozniej podczas jazdy "banan" na ryju jest caly czas :)
Ja na Twoim miejscu i mając doświadczenie ze swapem M119 poleciłbym inne rozwiązanie:
motor od 126 5,6 plus manualna skrzynia od W116 (W107) z wersji 350 i dyfer od W116 450SE,SEL z przełożeniem 3.07.
Motor niby starszy ale też pod 300 koni, momentu też ma dosyć i przede wszystkim montuje się go bez zadnych przerobek.
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2014 1:31 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
Ja poprostu lubie to auto jak ono wyglada to jak sie prowadzi(po malych modyfikacjach tu opis http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=24&t=64184
no a co do subaru i innych zgadzam sie sa szybsze i tansze ale bez dzuszy, resoraki. A jak zdziwie jakiegos malolata w czyms nowym to banan jest :)
kiedys scigalem sie z kolesiem w bmw135 , na poczatku na swiatlach niedocenil mnie myslal ze na 3/4 gazu odstawi mnie daleko a tu upss ja z przodu do nastepnych swiatel tam juz oczywiscie w podloge oczywiscie przegralem ale na krutkich odcinkach dajesz rade jak i na zakretach (ale po modyfikacjach i szerokich kapciach). koniec koncow zatrzymalismy sie pogadali chwilke i od czasu do czasu wyskakiwali na nocne rundki w paru kolesi po miescie .


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2014 1:47 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
rozejrze sie za tym mostem 3,07 ze szpera
to definitywnie by sie przydalo
jak ktos moze by mial kontakt na cos takiego do sprzedania bylbym bardzo wdzieczy wdzieczny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl