MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 1:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 02, 2004 9:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
Wiem, że mieści się w normie, ale tak czy inaczej mnie to wkurza: silnik Żółtka pracuje rewelacyjnie, ciśnienie nie schodzi poniżej 2,2 nawet po ostrym przehulaniu na trasie, a mimo to bierze olej w ilości około 0,5litra/1000km. Jak dla mnie to zdecydowanie zbyt wiele. Jaka może być przyczyna? Pierścienie raczej odpadają, bo do pracy nie mam zastrzeżeń. Tak samo odnośnie dymienia - dymi "jak diesel", czyli normalnie (mniej niż tdi Kasi [zlosnik] ). Muszę coś z tym zrobić, bo mnie szlag trafi zaraz.


Więc u mnie jest podobnie z braniem oleju, jakiś 1litr na 2000-2500km, rano przy odpalaniu zakopci, nie powiem, podczas jazdy tez kopci ale tak dziwnie "falowo" - nie wiem czego to może być przyczyna. Silnik pracuje równiutko, juz kilka osób się dziwiło że tak ładnie chodzi. Ciśnienie tylko troszkę gorsze, po jeździe na trasie z prędkościami rzędu 120-160km/h spada w okolicę 1,0. Ale na pedał gazu reaguje od razu i przeczytałem w książce że niby poniżej 0,3 jest coś nie tak! Czy to prawda?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 9:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Che w tym silniku to juz na pewno uszczelniacze :evil:,a jak juz jest LPG to juz na bank! Jesli uszczelniacze nie sa nowe to wyzsza temp gazu a tym samym zaworow dopełnia dzieła!Mozna to zaobserwowac jak sie go zgasi na ciepłym motorku i za 10 min odpali i pusci dymka -wtedy wiadomo co.....Takie zuzycie to jeszcze ciagnie chyba tylko zaworami....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 9:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MERCEDES 4 EVER pisze:
Che w tym silniku to juz na pewno uszczelniacze :evil:,a jak juz jest LPG to juz na bank!


Zoltek do diesel ;) , poza tym nie posadzaj Bukola o gaz [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 9:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MERCEDES 4 EVER pisze:
Che w tym silniku to juz na pewno uszczelniacze :evil:,a jak juz jest LPG to juz na bank! Jesli uszczelniacze nie sa nowe to wyzsza temp gazu a tym samym zaworow dopełnia dzieła!Mozna to zaobserwowac jak sie go zgasi na ciepłym motorku i za 10 min odpali i pusci dymka -wtedy wiadomo co.....Takie zuzycie to jeszcze ciagnie chyba tylko zaworami....


:o
Mi też chodzi o mojego 300CD czyli silnik 617!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 02, 2004 10:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
O zesz :oops: ale mea culpa!!!!! siakos mi sie ubzdurało ze to mowa o SEC! a jesli to tez 300D....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 8:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
georem pisze:
Mi też wydaje się że nie o kompresję chodzi tylko panewki i pompę olejową. [szalone]

Paneweki, pompa, rodzaj oleju ;)
Temat był dość szeroko wałkowany, - ostatnio włącznie z małym wykładem (nie pamiętam kogo :oops: ) na temat przeciekania oleju przez szczeliny itd.

Osobiście, to powoli się uczę, że jak jest ok, to nie ruszać [zlosnik]
Jeśli nagar był usunięty i kompersja jest równa, to chyba nie nie ma co grzebać. Jakoś mam wrażenie (post JareG'a?), że wymiana uszczelniaczy, to dłuższa zabawa, a może w Dieslu jest prościej. ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 03, 2004 8:40 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wookee pisze:
georem pisze:
Mi też wydaje się że nie o kompresję chodzi tylko panewki i pompę olejową. [szalone]

Paneweki, pompa, rodzaj oleju ;)
Temat był dość szeroko wałkowany, - ostatnio włącznie z małym wykładem (nie pamiętam kogo :oops: ) na temat przeciekania oleju przez szczeliny itd.


Szczegolnie w w123 manometry bywaja nie szczelne i podciekaja. Sa tez ludzie, ktorze je mechanicznie poprawiaja [szalone] Ja z poowdu wskazan manometru nie wymienialbym panewek [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 05, 2004 5:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Więc nie wymieniłem uszczelniaczy. Odradził fachowiec. Stwierdził, że silnik przepala olej ze względu na przebieg. Nie wiem co o tym myśleć. Póki co jeżdżę ciesząc się milutkim klekotem i nienaganną pracą i myślę co dalej robić. Tragedii nie ma, więc szkoda by było reaktor rozpołowić. W sumie takie dolewanie też ma plusy - non stop nowy olej [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 05, 2004 6:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
Więc nie wymieniłem uszczelniaczy. Odradził fachowiec. Stwierdził, że silnik przepala olej ze względu na przebieg. Nie wiem co o tym myśleć. Póki co jeżdżę ciesząc się milutkim klekotem i nienaganną pracą i myślę co dalej robić. Tragedii nie ma, więc szkoda by było reaktor rozpołowić. W sumie takie dolewanie też ma plusy - non stop nowy olej [zlosnik]


I ja tak myślę,
a jakiego oleju dolewasz, ja właśnie zastanawiam sie czy w okresie zimowym nie dolewać półsyntetyka?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 05, 2004 6:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Więc nie wymieniłem uszczelniaczy. Odradził fachowiec.


Chyba wiem ktory :lol: , mi tak samo odradzill [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 05, 2004 6:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Bukol pisze:
Więc nie wymieniłem uszczelniaczy. Odradził fachowiec.


Chyba wiem ktory :lol: , mi tak samo odradzill [zlosnik]


Akurat nie ten, ale Ten też by odradził.

georem pisze:
a jakiego oleju dolewasz

Mobil mineralny. Nie będę lał syntetyka ani półsyntetyka. Ewentualnie jakiś dodatek Forte lub STP.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 05, 2004 7:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
OK,
a co myślisz o tym oleju do naszych 300D?
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6006592
A co do dodatków to o jakim myślisz konkretnie?
Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem, mówił że był kiedyś na szkoleniu w firmie "Wynn's", słyszałeś coś o nich?
http://www.texpert.pl/index.php?page=firma&producent=2

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 3:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Będę się dzisiaj widział z kumplem, który handluje z castrolem. Poproszę o podpytanie się o ten olej, ale sądzę, że to zwykły minerał z dodatkami - czyli coś co możemy zrobić we własnym zakresie i pewnie taniej.

Wynns'a nie znam. Dotychczas stosowałem Forte i byłem zadowolony.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 3:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja nie rozumiem takiego podejscia ze lepiej nie wymieniac..Bo co? bardzo jestem ciekawy argumentow dlaczego nie? przeciez to malutki zimering i po wielu latach pracy ma prawo byc nieszczelny....szczegolnie na zaworach wydechowych..... to moim zdaniem taka sama czesc eksploatacyjna jak przedni czy tylni uszczelniacz wału.....Moim zdaniem na pewno to by nie zaszkodziło-po prostu nie ma takiej mozliwosci-a koszty takiej wymiany to około 20-30 z l za uszczelniacze poza ASO natomiast oryginały najwyzej razy 2 i troche roboty..Moim zdaniem po prostu brakło tu checi do wymiany bo jest to troche robota akrobatyczna....... [oczko] I jeszcze jedno w dieslu jak sa nawet troche nieszczelne to nic ale najwiekszy bol jest w benzynie i to z gazem,poniewaz wtedy twoza sie nagary na zaworach z palonego oleju co nie jest zdrowe [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 3:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Bukol pisze:
Stwierdził, że silnik przepala olej ze względu na przebieg.

To chyba jakiś prorok... [zlosniki]

Bukol pisze:
W sumie takie dolewanie też ma plusy - non stop nowy olej [zlosnik]

Tak ale nie usuwasz zanieczyszczeń razem ze starym olejem...

Pozdrowienia

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl