MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 7:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 2:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Cytuj:
Dobry olej to trzyma parametry i na mrozie nie gestnieje ani w temperaturze wysokiej żadki sie nie robi

Wszystkie oleje zmieniają swoją lepkość wraz ze zmianą temperatury. Tylko lepsze jakościowo zmieniają ja w mniejszym stopniu przy takiej samej różnicy temp. niż te gorsze.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 3:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Stomek pisze:
Ale kolega też opowiada banialuki. Jak jezdzilem swoim 115 240D to ze wzgledu na duzą konsumpcję i duży spadek ciśnienia oleju lałem Lotos City diesel 20W50. Nawet przy -20 na zwykłym polskim akumlatorze po zagrzaniu świec kopał prawie od pierwszego. Sądze więc, że olej był na tyle RZADKI i nie za GĘSTY, że rozrusznik potrafił obrócić.


Tak Stomek, ale to znaczy, że silnik + peryferia miałeś extra.

Wystarczy zobaczyć jak przelewa się w zimie nawet bardzo dobry minerał i tańszy syntetyk.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 4:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
(me: how) pisze:
Stomek pisze:
Ale kolega też opowiada banialuki. Jak jezdzilem swoim 115 240D to ze wzgledu na duzą konsumpcję i duży spadek ciśnienia oleju lałem Lotos City diesel 20W50. Nawet przy -20 na zwykłym polskim akumlatorze po zagrzaniu świec kopał prawie od pierwszego. Sądze więc, że olej był na tyle RZADKI i nie za GĘSTY, że rozrusznik potrafił obrócić.


Tak Stomek, ale to znaczy, że silnik + peryferia miałeś extra.

Wystarczy zobaczyć jak przelewa się w zimie nawet bardzo dobry minerał i tańszy syntetyk.

Wiem jak się przelewa, bo kiedyś coś podobnego w ilości 12 ton w temperaturze około o st.C gość mi musiał zabunkrować do moich zbiorników. Trwało to 5 godzin zamiast 2 .
A wyżej odniosłem się do konkretnego przykładu, bo u mnie nie zamarzł na AMEN- jak sie marznie na AMEN? [zlosnikz]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 09, 2004 5:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja tam jezdze cały rok na 15w/40 i nie mam zadnych problemow!zapala chodzi nic nie zamarza -sprawny silnik i akumulator i jest ok.A co do takiej jazdy zeby w czasie lata jezdzic na minerale a w zimie syntetyk to moim zdaniem mozna załatwic silnik bo wtedy syntetyk wypłuka nagary!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 8:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
MERCEDES 4 EVER pisze:
Ja tam jezdze cały rok na 15w/40 i nie mam zadnych problemow!zapala chodzi nic nie zamarza -sprawny silnik i akumulator i jest ok.A co do takiej jazdy zeby w czasie lata jezdzic na minerale a w zimie syntetyk to moim zdaniem mozna załatwic silnik bo wtedy syntetyk wypłuka nagary!


Żadnych nagarów ci nie wypuka bo nagar i tak cylindra ci nie uszczelni tylko istnieje taka możliwość jak byś drastycznie przeszedł z jakiegoś badziewia na jakiś tam super syntetyk może wystąpić prawdopodobieństwo nadmiernego umycia twojego silnika i zatkania filtra oleju bo olej własności myjące i zabierze ci sadze odłożone poprzez poprzedni olej. Ale to jest teoria którą twierdza uczeni w piśmie. Podejrzewam że zatkanie filtra do całkowitego braku przepływu jest mało prawdopodobne.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 9:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Mojemu teściowi, który cały czas jeździł na mineralnym, w serwisie zmienili olej na pół syntetyk. Samochód stracił moc po ok. 200km, a po kolejnych 50 km przestał jechać.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 11:06 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
elvis pisze:
Mojemu teściowi, który cały czas jeździł na mineralnym, w serwisie zmienili olej na pół syntetyk. Samochód stracił moc po ok. 200km, a po kolejnych 50 km przestał jechać.

Mój brat to samo zrobił w 250D, które ma już spory przebieg i jeżdziło na mineralu. Chciał polepszeć i nalał półsyntetyk, jak się dowiedziałem to już z 1500 km na nim zrobił. Mimo,że potem zaraz wrócił do minerala silnik widocznie zaczął kopcić, czego wcześniej nie było.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 12:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Artur 4x4 z całym szcunkiem ale czu kiedykolwiek widziałes wnetrze silnika w MB ktore ma 20 lat i jezdzi na mineralnym? jeli tak i Chciałbys zeby TO było potem wypłukane przez syntetyk i krazyło po cylindrach i panewkach to zycze powodzenia w eksploatacji!Moge sie załozyc ze kazde takie stare auto 20 kilku letnie zabije sie dajac mu syntetyk.A o zwiekszonym poborze oleju to juz nie wspomne! Diesel to jeszcze moze nie ma takich nagarow jak benzyna-ale w benzynie to jest masakra w takim staruszku i duzy przebieg.Na minerale MUSI byc nagar-mniej wiecej lub minimalny ale musi.A co do uruchamianaia to moje MB pala w kazdej temperatuze-i jedyne co mi zamarzało to paliwo.Podstawa to sprawny wtryski akumulator i nie robi laski.2 x podgrzac i ma palic a olej nie ma nic wspolnego zrozruchem.... [zlosnik] (przynajmniej u mnie)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 12:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Stomek pisze:
elvis pisze:
Mojemu teściowi, który cały czas jeździł na mineralnym, w serwisie zmienili olej na pół syntetyk. Samochód stracił moc po ok. 200km, a po kolejnych 50 km przestał jechać.

Mój brat to samo zrobił w 250D, które ma już spory przebieg i jeżdziło na mineralu. Chciał polepszeć i nalał półsyntetyk, jak się dowiedziałem to już z 1500 km na nim zrobił. Mimo,że potem zaraz wrócił do minerala silnik widocznie zaczął kopcić, czego wcześniej nie było.


Takie uzasadnienia że po nalaniu puł syntetyka silnik po przejechaniu kilku km sie zesr... sa dobre dla czytelników "Auto Świata"

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 12:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Podstawa to sprawny wtryski akumulator i nie robi laski.[zlosnik]


No jeszcze czego byś chciał od swojego samochodu! [zlosnik]


MERCEDES 4 EVER pisze:
2 x podgrzac i ma palic a olej nie ma nic wspolnego zrozruchem....


Nie ma wiele, jak masz komprę. Jak masz słabszą, to ma bardzo dużo.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn lis 15, 2004 4:07 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 2:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A jak sie sprawdza kompresje i gdzie mi to moga wykonac i za ile ?? - i jakie sa parametry optymalne podawane przez MB ??

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 3:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Artur 4x4 pisze:
Stomek pisze:
elvis pisze:
Mojemu teściowi, który cały czas jeździł na mineralnym, w serwisie zmienili olej na pół syntetyk. Samochód stracił moc po ok. 200km, a po kolejnych 50 km przestał jechać.

Mój brat to samo zrobił w 250D, które ma już spory przebieg i jeżdziło na mineralu. Chciał polepszeć i nalał półsyntetyk, jak się dowiedziałem to już z 1500 km na nim zrobił. Mimo,że potem zaraz wrócił do minerala silnik widocznie zaczął kopcić, czego wcześniej nie było.


Takie uzasadnienia że po nalaniu puł syntetyka silnik po przejechaniu kilku km sie zesr... sa dobre dla czytelników "Auto Świata"

Nie redaguję i nie czytam "Auto Świata", a przykład jest z życia wzięty. Tobie radzę zacząć czytać słownik ortograficzny albo posty innych wyżej, bo puł syntetyk aż w oczy kole.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 6:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Oj Artur4x4 widze ze masz szeroka wiedze na temat olejow i ich własciwosci [oczko],Wiec mowie NIE mozna wlewac syntetykow do aut ktore jezdziły na minerale.Jedyna mozliwoscia jest wtedu gdy auto jest nowe i mozna to robic tak do 30-40tkm jak nie ma jeszcze duzo nagaru w silniku.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 6:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
AMEN.........
Dla pogodzenia powiem ze .... w swoim dylizansie po kapitalce silnika wlalem mineralny ktorego ubywalo dosyc mocno .... po czym po okolo 30tys... zalalem polsyntetykiem mobila i jestem zadowolony oleju przy jezdzie do 100km/h bierze naprawde sladowo przy duszeniu do 130 slad robi sie wiekszy [zlosnik] ale wszystko wedlug opisu z ,,instrukcji,, ogolnie poprawa o niebo :):) i poki co nie zmienie na inny ...:)
pozdrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 7:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Tutaj połsyntetyk moze byc! Po remoncie silnik jest czysty to i mozna lac nawt do starszej generacji silnikow,ale nigdy na odwrót!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl