MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 7:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 11:01 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
ja tez sie interesuje tematem skrzyni 5 w 123, ale jak do tej pory juz zgłupiałem, mam 2ilnik 2.4D, a w zwiazku z tym słyszałem od niektorych, ze nie ma sensu wkładac 5 biegowej skrzyni do tego silnika, bo sobie nie poradzi, a jezeli juz to bedzie palił wiecej niz na 4 biegowej, poniewaz silnik bedzie miał ciezko, i ze przy byle gorce nie da rady podjechac, inni znowu sobie chwalili skrzynie 5 przy silniku 2.4, zdanie niektyrch osob opierało sie na przemysleniach teoretycznych
chciałbym poznac szczera opinie osob ktore miały "piatki" przy silniku 2.4D poniewaz nie chciałbym sobie narobic kłopotow, wiadomo ze te skrzynie nie sa tanie, wiec nie chciałbym na darmo wydac pieniedzy i nie miec z tego pozytku, interesuje mnie przedewszystkim, jak taki silnik wspołpracujacy ze skrzynia "piatką" radzi sobie z pełnym obciązeniem samochodu, czyli kompletem pasazerow itd, domyslam sie rowniez ze w trybie miejskim (przynajmniej w warszawie) nie ma szans na kozystanie z 5 biegu, poniewaz przy takim ruchu zanim sie rozbuja sprzeta zeby włozyc 5, to juz trzeba bedzie chamowac):

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 11:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
gieniek pisze:
...a w zwiazku z tym słyszałem od niektorych, ze nie ma sensu wkładac 5 biegowej skrzyni do tego silnika, bo sobie nie poradzi, a jezeli juz to bedzie palił wiecej niz na 4 biegowej, poniewaz silnik bedzie miał ciezko, i ze przy byle gorce nie da rady podjechac...


Gienek, spójrz na dane !! Jak ma sobie nie poradzić, kto Ci takich bzdur naopowiadał ?? Czwarty bieg to 1,00 w obu rodzajach skrzyń. Ten sam mosc, więc o co chodzi.
Piątka przyda się szczególnie na trasie (700 obr/min niżej) pociąga niższe spalanie (masz w danych dla 120km/h).

A jak naprawdę nie da rady pod górkę wjechać zrzucasz na czwarty bieg i masz TAK SAMO jak przy skrzyni czterobiegowej

Pozdrawiam [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 6:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
ok, rozumiem, ze według danych da rade, ale najbardziej mnie interesuje jazda na 5 biegu z pełnym obciazeniem, bo w koncu jak bede jechał na wczasy to nie sam(:

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 7:17 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
gieniek pisze:
ok, rozumiem, ze według danych da rade, ale najbardziej mnie interesuje jazda na 5 biegu z pełnym obciazeniem, bo w koncu jak bede jechał na wczasy to nie sam(:


Normalnie, przeciez to jest diesel, co znaczy spory moment obrotowy przy nieduzych obrotach silnika. Cena 5 i wszystkich pierdul do niej potrzebnych (a jest tego troche) jest dosc spora, wiec jakbys sie wybieral tym wozem tylko na wczasy, a reszta to jazda po miescie, to roznica w spalaniu nie zwroci Ci kosztow skrzyni. No chyba ze wybierasz sie na inny kontynent ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 12:19 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 12, 2005 5:00 pm
Posty: 12
A istnieje problem z przełozeniem czterobiegowej na pieciobiegowa?? ja mam IV a duzo po "autobahnie" wrocław- opole jezdze i przydałaby sie mozliwosc redukcji zeby tak nie cierpiala :P


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 9:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Znajomy wlasnie kupil 2,4 TD z piatka skrzynia i twierdze ze jest to bardzo przydatna opcja - mniejsze eksploatowanie silnika na trasie, w miescie rowniez mozna zejsc ze spalaniem poniewaz 2,4 ma wystarczajacy moment zeby jechac 50 na 5-tym biegu. Dla mnie fajna sprawa.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
kamil_2009 pisze:
A istnieje problem z przełozeniem czterobiegowej na pieciobiegowa?? ja mam IV a duzo po "autobahnie" wrocław- opole jezdze i przydałaby sie mozliwosc redukcji zeby tak nie cierpiala


Cierpi co najwyżej silnik i Twoje uszy [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 10:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Bez przesady... szkoda silnika, wg moich obliczeń na piątce to jest niewiele ponad 1300 obr/min. Ja na czwórce schodzę (podkreślam, schodzę) najwyżej do 60 km/h, a jeśli chcę wtedy przyspieszyć, zapinam trójkę. Już na czwórce czuje się, że silnik nie pracuje równo przy 60 i próbie przyspieszania. Zaden zapas manewrowości. Więc co najwyżej podtrzymuję toczenie się samochodu na 4 przy 60.
Dobra, przyznaję że mam większe opony - o 5%. Ale to chyba aż tak bardzo nie zmienia sytuacji?
Max moment obrotowy silnika 240D jest przy 2400 obrotów.
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 10:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
kocur pisze:
Bez przesady... szkoda silnika, wg moich obliczeń na piątce to jest niewiele ponad 1300 obr/min



To zależy o jakiej prędkości mówimy. Pisałeś o jeździe autostradowej więc myślałem, że chodzi o Vmax, więc dla czwórki tak jak już pisaliśmy to wyższe obroty, co za tym idzie hałas i spalanie.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Grzegi pisze:
kocur pisze:
Bez przesady... szkoda silnika, wg moich obliczeń na piątce to jest niewiele ponad 1300 obr/min



To zależy o jakiej prędkości mówimy. Pisałeś o jeździe autostradowej więc myślałem, że chodzi o Vmax, więc dla czwórki tak jak już pisaliśmy to wyższe obroty, co za tym idzie hałas i spalanie.


Przepraszam za nieporozumienie, powinienem był zacytować fragment postu, do którego się odniosłem. Chodziło mi o uwagę Cremka, że można jechać 50 na 5. biegu.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 3:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kamil_2009 pisze:
A istnieje problem z przełozeniem czterobiegowej na pieciobiegowa?? ja mam IV a duzo po "autobahnie" wrocław- opole jezdze i przydałaby sie mozliwosc redukcji zeby tak nie cierpiala :P


Redukcja -> zmiana biegu na nizszy.

Co do V, inny jest 1 kawalek walu (krotszy - a wiec trzeba go znalezc, zalozyc i wywazyc), mechanizm lewarka, ciegna sterujace (inne dla 240d, inne dla 300d). Dobrze kupic skrzynie z powyzszym kompletem i do tego motoru jaki sie ma. Ocet ma sama skrzynie V, a mechanizmu lewarka szuka dluzej niz skrzyni w dobrej cenie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 3:33 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jeszcze potrzebna jest podpórka pod skrzynie:) I łożysko oporowe:)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 12:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
a ja mam 4 i faktycznie przy predkosci podroznej 140km/h silnik troche juz slychac :(
i tak jeszcze sprobuje sie podczepic pod temat gdyz zainteresowal mnie jeden aspekt. otoz jako ze jestem raczej poczatkujacym uzytkownikiem MB, jak rowniez diesla, zauwazylem ze caly uklad napedowy, silnik, skrzynka, przelozenia predystynuja ta konstrukcje raczej do ciagniecia w rejony wysokich obrotow na kazdym biegu (zwlaszcza I i II bieg). natomiast, przy jezdzie miejskiej nie moge sie pozbyc nawyku trzymania silnika na niskich obrotach, stad na IV przelaczam gdzies przy 45km/h. "na sluch" silnik radzi sobie z tym bez wysilku, ale chcialbym przeczytac zdanie innych? na budziku sa zaznaczone maksymalne predkosci dla poszczegolnych biegow, to samo w instrukcji, a jakie sa minimalne??

pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 9:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
nimnod pisze:
stad na IV przelaczam gdzies przy 45km/h.



Kolega Fuuuura kiedys wrzucil artykul "Jak szybko zajechac samochod"

Tam byl taki podpunkt, przytocze go, mysle, ze bedzie to dobra odpowiedz na Twoje pytanie ;-)

Cytuj:
2. Bitwa o kropelkę

Odpowiednio nagrzane i dotarte - nasze auto zadowoli się homeopatycznymi ilościami paliwa. Trzeba tylko - odwrotnie niż w punkcie pierwszym - jak najszybciej zmieniać bieg na wyższy. Góra 2000 obrotów i następny, i następny... A jeśli chcemy nagle przyspieszyć? Nie redukujemy! Po prostu mocniej wciśnijmy gaz. To nic, że z setki koni pracuje najwyżej 30. To nic, że pod wpływem bocznych sił tłoki heblują gładzie cylindrów. To nic, że zawory dzwonią, a korbowody i panewki jęczą z wysiłku (i my byśmy jęczeli, gdyby kazali nam jechać pod górę rowerem na najszybszej przerzutce). Grunt, że zaoszczędzimy parę kropel.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 9:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
[brawo]

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl