MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 5:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 4:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 15, 2004 8:12 pm
Posty: 59
Lokalizacja: z okolicy Brodnicy
no to fajnie jest,moja stacyjka ma 7 zaciskow a na szrocie wszystkie maja po 8, czy ktos moze rozpracowywal ten temat.

_________________
123 240D 79r zielony
123 240D 80r zielony inaczej


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 3:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
No i ja miałem dzis podobny przypadek. Już wcześniej ze dwa razy z lekka mi się zablokowała stacyjka ale mocniejsze pociągnięcie kierownicy pomogło. Pare ruchów i odblokowywała się. Tym razem nie, kilkadziesiąt razy i nic. Akurat nie miałem czasu na taką zabawę a tu ci pech. Stałem jeszcze na placu supermarketu i gdybym nie odblokował to w nocy by mnie gdzies sholowali. Zabawa zajęla mi 40 minut. Najpierw probowałem kluczykiem poruszać, wsadzić w druga stronę, jakoś dociskać go góra dól ale nic nie dawało rady. Odblokowałem ręczny i próbowałem troche poruszać kołem i tez nic. Dzwoniłem do mojego warsztatu ale akurat mechanicy gdzieś wybyli do jakiegoś innego samochodu... tragedia. Na szczęscie po 30 minutach walki pojawił sie kolega jezdzący W124 ktory był na zakupach. Czym predzej go złapałem bo w nowym aucie nie mam jeszcze żadnych narzedzi (co szybko mam zamiar zmienić [zlosnik] ) Wziąlem od niego klucze i odkręciłem osłone pod kierownicą. Pogmerałem tam ręka ale chyba wszystko jest obudowane. Nie wyczułem żadnego elementu ktory by sie jakoś poruszał przy kreceniu kluczykiem czy kierownicą. Skręciłem wiec wszystko do kupy. I zaczałem dalej wydzwaniac po pomoc. Spróbowałem jeszcze ze dwa razy.... i puściło. [usmiech] Nie wiem co pomogło ale na razie nie blokuje kierownicy. Nie wiem tylko czy trzeba wymieniać cała stacyjkę czy tylko jakis element. Chodzi o to żebym nie musiał zmieniać wszystkich zamków. W teamcie nie znalazłem na to odpowiedzi.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 4:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wymienia lub reperuje sie tylko wklad. Podjedz do dobrego speca od zamkow, a bedziesz mial ten sam kluczyk (np Odolanska lub pl. Grzybowski). Tylko nie baw sie za duzo. Nie raz pomaga kluczyk, ktory jest poprostu nie wytarty.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 4:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
np Odolanska


Tzn do sklepu? Bo chyba tam warsztatu nie ma?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 11:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:52 pm
Posty: 24
Lokalizacja: BXL
Futrzak pisze:
laudan pisze:
np Odolanska


Tzn do sklepu? Bo chyba tam warsztatu nie ma?
Pozdrawiam
Futrzak


Owszem jest. Po drugiej stronie ulicy, jakieś 50 m w stronę al. Niepodległości. "Arka" to się nazywa. Dobrzy są, choć nie za tani. Na szczęście ceny w pewnym stopniu negocjowalne...

_________________
W123 200D '82 milan braun


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 29, 2005 12:54 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tani nie sa, ale wszystko maja na miejscu i sprawnie zalatwiaja sprawe, daja gwarancje. Ceny negocjowanle.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 29, 2005 9:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
W takim razie muszę sprawdzić... Dzieki za namiar.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 04, 2005 4:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Pojechałem tam. Operacja trwała godzinę i kosztowała 150zł.
Mam za to nowy kluczyk (wg wzoru ze starego), przesmarowane zamki i działajaca blokadę. :) Niestety każda wizyta mechanika pozostawia po sobie ślady. Tzn muszę poprawić dobie te osłony nad nogami bo za nisko wiszą i coś mnie trafia... jak zaczepiam nogą.
Nie wiem że za każdym razem jak oddaje któreś auto do naprawy to zawsze jest przy okazji zwalony jakiś duperel :-?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 17, 2006 7:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw cze 16, 2005 7:54 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Radom
Witam ja w swoim w14 tez mam wkładke z mercedesa 190 na waski klucz poprzedni własciciel mówił ze tej stacyjki nie da sie wyłamac nie bardzo mi sie chciało wierzyc moze ktos cos powie na ten temat??

_________________
Mercedes 124 Sportline 2.5 20v


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 17, 2006 7:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Też spotkałem się z takim rozwiązaniem. Znajomy blacharz mówił, że do w 123 montuje się stacyjkę ze 190tki. Tej podobno nie sposób "pokonać"- inaczej niż seryjnego rozwiązania z w 123. Minusem jest potrzeba posiadania 2 kluczy- oddzielnego do zamka drzwi i bagażnika i osobnego do stacyjki. Patent ponoć świetny pod kątem przeciwkradzieżowym. Śrubokrętem się takiego auta odpalić nie da ;) Sam zastanawiam się nad takim mykiem.

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 19, 2006 11:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
maniek3315 pisze:
Witam ja w swoim w14 tez mam wkładke z mercedesa 190 na waski klucz poprzedni własciciel mówił ze tej stacyjki nie da sie wyłamac nie bardzo mi sie chciało wierzyc moze ktos cos powie na ten temat??



Heheh no pewnie ze sie nia da. Wez popatrz na wklad od w124 na 4-o stronny klucz - dziura wielka jak nie wiem - bez problemu wchodzi grat i przekreca. Nie mowiac o w 123 ktore maja juz tak zuzyte wklady ze... (reszte sobie dopowiedcie).

A w201 to koszmar zlodzieja. Pisalem juz o tym w innym poscie. Generalnie nie do przekrecenia na sile - cieniutki kluczyk waskie wejscie - po prostu grat sie lamie. Do w124 wystarczy przerzucic wklady, do w 123 cala stacyjke.

Jakby komus sie zablokowala stacyjka ze nie idzie przekrecic nawet kluczem wyzszym albo nowym - niech napisze na priv. Mozna ja spokojnie wyciagnac bez robierania kolumny itp z czym jest troche roboty.

P.s. Aby nie bylo watpliwosci ja takie rzeczy naprawialem.

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 9:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Czy kolega mógłby rozwinąć temat przekładki stacyjki? Czy trzeba coś rozwiercać? Bardzo prosiłbym o opis jak przełożyć stacyjkę z W201, zawsze to jakieś zabezpieczenie...

Student


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 12:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Std pisze:
Czy kolega mógłby rozwinąć temat przekładki stacyjki? Czy trzeba coś rozwiercać? Bardzo prosiłbym o opis jak przełożyć stacyjkę z W201, zawsze to jakieś zabezpieczenie...

Student


Tylko musi byc Diesel => Diesel albo benzyna => benzyna ze względu na podcisnienie w Dieselu. Roznia sie obudowami. Nie wiem jaki masz samochód, ale jesli to w123, to wyciagasz swoja stacyjkę - po prostu przekręcasz kluczyk, żeby ci blokade podniosło (oczywiście musisz sobie zdjąć parę części z dołu deski żeby mieć dostep), na nóżce stacyjki jest taki "przycisk" (można go nacisną jak masz podniesiona blokadę, a on ci blokuje żeby nie wyjąć stacyjki z rury - wiec go naciskasz (odkrecasz jeszcze tylko jedna srube która trzyma stacyjke) - i wyciagasz - trzeba sie troche pobawic bo jest tam ciasno, ale spokojnie wyjmiesz i wlozysz druga. Kostke mozna ze stacyjki zdjac albo z zaciskow - nie robie tak - wez to poskladaj - albo - tak robie - wiercisz z tylu w plastiku trzy dziury (o ile pamietam - albo cztery - jak popatrzysz z tylu na kostke to widac na niej takie okragle kolka w plastiku - pod nimi sa sruby na zwykla gwiazdke - w miejscach gdzie jest przykrecana do stacyjki) Odkrecasz (z kostka nic sie nie dziej) i zakladasz nowa. Kostki pasuja wiec sie nie
martwisz.

Jesli to w124 no to przekrecasz stacyjke w taka pozycje zeby otworki z przodu (na srebrnym dekielku) pokryly sie z prowadnicami w srodku, bierzesz dwa druty proste (dobrze jak je zaostrzysz) i wkladasz do oporu i po prostu lekko pociagniesz za kluczyk i wyjdzie cala głowka . Wrzucasz glowke od w 201 i po zabawie.

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 3:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Dziękuję bardzo za opis. Dla wyjaśnienia - mam W123 240 D. Teraz to tylko poszukać stacyjki z W201 i kombinować. Zawsze to jakieś dodatkowe zabezpieczenie.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 25, 2006 10:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam wszystkich.
Tak czytam ten post i przypomnial mi sie moj problem. Otoz ja kiedys zgubilem lkuczyk i nie mialem zadnego zapasowego.

Po konsultacjach z jednym gosciem od zamkow poradzilem sobie w nastepujacy sposob:

Jak wiadomo stacyjka wchodz w taka tulejke, ktora stanowi czesc kolumny kierowniczej. W w.w tulejce jest okragly otworek, w ktory wchodzi bolec blokujace stacyjke.

Operacja polega na przesieciu czarnej tulejki na odcinku od omawianego otworka do konca tulejki. Nastepnie trzeba chwycic srubokret plaski w lape i rozgiac czarna tulejke.
Po takiej operacji stacyjka zablokowana wyjdzie sama.
Jedynym problemem jest urzadzenie do ciecia. Od razu mowie ze flex (szlifierka katowa) sie nie nadaje. Musi byc to precyzyjne urzadzenie z malutka tarczka do ciecie. Ja urzylem urzadzenia DREMEL.

Jesli temat jest nadal aktualny to moge zrobic taki post rowniez dla innych uzytkownikow jak to zrobic. Oczywiscie ze zdjeciami.

Pozdrawiam wszystkich.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl