MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 2:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 4:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ta dioda nie jest raczej po to by zabezpieczyć przy odwrotnym podłączeniu, bo nic diodzie się nie stanie, jeśli spolaryzujesz ją odwrotnie niewielki napięciem przy którym pracuje, dajmy na to 3V. Ona jest raczej po to by wyeliminować ew. skoki napięcia...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 3:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
jak podłączyć diody to wiem :), powiedzcie bardziej mi jak wyciągnąć licznik i pokrętła od nawiewów?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 3:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Xytras pisze:
Bardziej raczej napięcie, dioda pracuje przy napięciu około 3V, a gdzie reszta z 12/14V ?

na jedno wychodzi -prawo Ohma sie kłania.
Ale to prąd zbyt duży niszczy w tym wypadku złącze, co innego gdy będzie spolaryzowana przeciwnie, ale to już inna bajka...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 3:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
masabydziura pisze:
jak podłączyć diody to wiem :), powiedzcie bardziej mi jak wyciągnąć licznik i pokrętła od nawiewów?



Odkręć osłonę nad nogami kierowcy, i od srodka wypchaj licznik.
Odkręć ręką linkę prędkościomierza , po prawej pod skosem.
Kluczem 10 , wężyk od wskaźnika oleju, odepnij zegarek i okrągła wtykę.
Zdejmij pokrętła ciągnąc za nie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 5:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Janfocus pisze:
Xytras pisze:
Bardziej raczej napięcie, dioda pracuje przy napięciu około 3V, a gdzie reszta z 12/14V ?

na jedno wychodzi -prawo Ohma sie kłania.
Ale to prąd zbyt duży niszczy w tym wypadku złącze, co innego gdy będzie spolaryzowana przeciwnie, ale to już inna bajka...

Hehe wcale nie, dioda podłączona pod zasilanie poprzez rezestor, będzie miała stały pobór prądu, jedynie wielkość rezystora uzależni odpowiednie spadki napięć w węzłach, tutaj działa oczywiście prawo ohma.
Pobór prądu zależy od tego ile go układy potrzebują, o ile źródło jest w stanie tyle dostarczyć.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 7:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Xytras pisze:
Hehe wcale nie, dioda podłączona pod zasilanie poprzez rezestor, będzie miała stały pobór prądu, jedynie wielkość rezystora uzależni odpowiednie spadki napięć w węzłach, tutaj działa oczywiście prawo ohma.
Pobór prądu zależy od tego ile go układy potrzebują, o ile źródło jest w stanie tyle dostarczyć.

właśnie tak, dioda będzie miała stały pobór prądu, bo to rezystor ograniczy ten prąd (im większy prąd tym większy spadek napięcia na rezystorze -a dokładniej sumie rezystancji rezystora, diody w kier. przewodzenia i rezystancji źródła). Z reguły zasilanie dostarcza prąd pozwalający na zniszczenie diody jeśli nie zostanie on ograniczony rezystorem. W przypadku diody pracującej w kierunku polaryzacji minimalne przekroczenie napięcia jej pracy powoduje znaczny prąd, który niszczy złącze, jeśli go nie zabezpieczymy tym rezystorem. Gdyby sprawa polegała jedynie na ograniczeniu napięcia (jak piszesz) wystarczyłoby podłączyć diodę do odpowiedniego zasilania (napięcia) co przy minimalnym przekroczeniu jej napięcia pracy spowodowało by na tyle duży prąd że owa dioda uległa by zniszczeniu, po drugie gdyby chodziło tylko o ograniczenie napięcia diodę zasilałoby się w najprostszej postaci przez dzielnik napięcia -efekt byłby j.w. Każdy opornik połączony szeregowo jest elementem ograniczającym prąd, a sprawa spadku napięcia na nim dzieje się automatycznie zgodnie z prawem Ohma wedle zapotrzebowania układu na ten prąd.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 24, 2008 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Okej, ja się kłócił nie będę bo nie o tym temat.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 28, 2008 1:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
Witam,

Właśnie rozebrałem licznik, gdyż nie działał mi licznik przebytych kilometrów, czy może mi pomóc go naprawić, jak to zrobić? poniżej przedstawiam foty, może pomogą Wam w jego ocenie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam Mateusz. <br>Dodano po 3 godzinach. 47 minutach.:<br> znalazłem instrukcję naprawy, wszystko działa jak narazie.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 3:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
A czy moglbys udestepnic jakoś ta instrukcje naprawy?? Bo mi nie działa wskaźnik stanu paliwa (może ktoś z tym pomorze), niedawno siadł mi dzienny licznik kilometrów i już mnie powoli wkurza prowadzenie obliczen stanu baku na karteczce przylepionej do słonecznika...;)

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"
W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 5:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
oskarh pisze:
...może ktoś z tym pomorze...

No niestety, Małopolska ;) [zlosnik]

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 6:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
He He... :oops: Mała literówka :)

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"

W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 5:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
ja korzystałem z tej instrukcji:

Student pisze:
Problem zatrzymującego się licznika kilometrów można rozwiązać w sumie przy małym nakładzie pracy.
1. Należy ściągnąć pokrywę pod kolumną kierownicy (3 wkręty metalowe + 2 plastikowe)
2. Sięgamy (najlepiej lewą) ręką od dołu do tylnej części zespołu wskaźników i wykręcamy linkę szybkościomierza.
3. Delikatnie luzujemy zespół wskaźników i wyciągamy go nieco do przodu. Można teraz zauważyć, że zespół ten trzyma się na przewodzie ciśnieninowym oleju oraz przewodach elektrycznych.
4. Odkręcamy przewód ciśnienia oleju. W tym celu (tutaj nie pamiętam dobrze!) kluczem 10 przytrzymujemy mocowanie wskaźnika do płytki a kluczem 8 (a może też 10? - nie pamiętam) odkręcamy nakrętkę na przewodzie ciśnienia.
5. Odpinamy pojedyncze przewody elektryczne i wtyczkę zespoloną.
Gdy mamy już wyciągnięty zespół wskaźników możemy zabrać się do wyciągnięcia szybkościomierza.
6. O ile dobrze pamiętam to należy odkręcić podzespół zegara oraz poluzować wkręty trzymające całą płytkę.
7. Wyciągamy podzespół szybkościomierza, zwracając uwagę na to jak ułożona jest dźwigienka służąca do kasowania licznika dziennego, tak aby podczas montażu poprawnie ją zamontować.
8. Odkręcamy tylną ściankę szybkościomierza.
9. Odkręcamy moduł do którego przykręcany jest kołnierz linki szybkościomierza.
No to jesteśmy w domu!
Mając w ręku tak zdemontowany licznik kilometrów możemy sobie go dokładnie obejrzeć. Zwracamy szczególną uwagę na oś, na której osadzone są kółka z cyferkami. Proszę zauważyć, iż oprócz kółeczek z cyferkami na osi znajduje się jeszcze jedno kółeczko - szare - to ono jest właśnie przyczyną naszego nieszczęścia. Kółeczko to powinno być osadzone na osi tak aby kręciło się tylko wtedy gdy obraca się oś.
Z jednej strony owa oś jest zakończona mosiężną (tak mi się wydaje!) tulejką a z drugiej mosiężną zębatką.
10. Zdejmujemy tulejkę - należy użyć tutaj mieszanki siły oraz wyczucia czyli należy robić to z głową.
11. Po zdjęciu tulejki delikatnie wyciskamy ośkę na przykład wiertłem o tej samej średnicy tak aby kółeczka z cyferkami pozostały na swoim miejscu. Dzięki temu wyciągniemy interesującą nas ośkę a cała reszta mechanizmu pozostanie nie naruszona.
Po wyciągnięciu ośki możemy przystąpić do zabiegu mającego na celu trwałe osadzenie szarego kółeczka na owej osi. Ja w tym celu użyłem twardego śrubokręta i wykonałem kilka zadziorów na osi w miejscu gdzie osadzone jest szare kółeczko. Można spróbować przykleić kółeczko do osi lecz wtedy postępowanie jest nieco inne - oś uprzednio musi być wsadzona na swoje miejsce. W takim przypadku jednak nietrudno o sklejenie kółeczek obok czego przecież nie chcemy.
12. Po wykonaniu kilku zadziorów ponownie osadzamy oś na swoim miejscu wypychając ośkę "zastępczą" jaką jest wiertło. W końcowym etapie wsuwania osi powinniśmy wyczuć opór spowodowany właśnie wykonanymi zadziorami - oznacza to, że szare kółeczko wchodzi na zadziory.
13. Ponownie nasadzamy mosiężną tulejkę zabezpieczającą.
Kolejność składania jest odwrotna przy czym należy zwrócić uwagę delikatność mechanizmu przekazującego napęd z linki szybkościomierza oraz w dalszym etapie na dźwigienkę kasowania licznika dziennego.

I to by było chyba na tyle.
Uprzejmie proszę kolegów o ewentualne korekty mojej metody.

Pozdrawiam,

Student


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 5:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
Dzięki wielkie:) Może sie jeszcze przyda... bo licznik po zrobieniu kilkuset km naprawił się sam [zlosnikz] Kocham ten samochód;)
A tak przy okazji... nie wie ktoś co może być z moim wskaźnikiem stanu paliwa?? Wymieniłem czujnik z baku i sprawdzałem czy działa na dwóch licznikach, w których wcześniej sprawdziłem styki, kabelki i popsikałem wszystko co trzeba WD. Objawy są takie, że kontrolka rezerwy świeci cały czas, a wskaźnik pokazuje raz nic, a raz 1/4 baku i w trakcie jazdy tak sobie skacze.

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"

W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 7:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
Witam,

Czy wiecie gdzie mogę dostać nakładki na błotniki chromowane? a może ma ktoś do sprzedania używane?

Pozdro.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 8:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:10 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Tuchów woj. małopolskie
masabydzuiura zastanów sie dobrze czy chcesz to zakładać do swojej beczuni... cyrkle to zło... (moja opinia)
Jakby co to ja mam ale w niezbyt dobrej formie.
Pozdrawiam:)

_________________
W123 200D taxi 80' "Polly"

W123 240D 81' "Molly" - dawca...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl