MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 1:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
z tego co ja pamiętam w 240d to wymiana wypada chyba co 7,5tys czyli już przehulałeś o 2,5tys czyli o 1/4 przebiegu, a twój silnik to nadal ta sama konstrukcja.
jak długo już tak jeździsz wymieniając co 20tys??? i przypomnij mi żebym nie kupował od ciebie tego samochodu ;) [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 1:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Olej jest na tyle przystępny cenowo, że ja w swoich samochodach wymieniam go co 5000km. lub co pół roku.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 3:08 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Sokol pisze:
z tego co ja pamiętam w 240d to wymiana wypada chyba co 7,5tys czyli już przehulałeś o 2,5tys czyli o 1/4 przebiegu, a twój silnik to nadal ta sama konstrukcja.
jak długo już tak jeździsz wymieniając co 20tys??? i przypomnij mi żebym nie kupował od ciebie tego samochodu ;) [zlosnik]



Jak byś chiał wiedzieć to olej wytrzymuje nawet 100tyś. KM, jak sie umiejętnie jezdzi. Tylko producent by zbankrótował i kazuje wymieniać szybciej!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 3:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
thc_xtc pisze:
Jak byś chiał wiedzieć to olej wytrzymuje nawet 100tyś. KM

na pewno nie taki:

thc_xtc pisze:
Olej mam Mobil mineralny 15W40!!


oleju w ogóle nie trzeba zmieniać -zmienia się samochód [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 1:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
witam
mam podobny problem (odpalanie) przy niskiej temperaturze- w123 2,4d.
jak wiem że jest zimno to zanosze aku do domu i pod prostownik, dziś mimo takiej akcji nie odpalił (minus 13 pokazywał termometr).

rozrusznik kręcił. auto po paru przekręceniach zaczynało drgać jakby miało już odpalić. wzkaźnik kompresji wzrastał aż dojechał do max. mimo kręcenia, wielokrotnego grzania świec nie odpalił.
raz zakręciłem przy wrzuconym biegu, bez wciskania sprzęgła- przejechał z pół metra, ale i tak nie odpalił.

oleje wymieniane często, nowe świece bosha, alternator i regulator napięcia świeże. rozrusznik zawsze kręcił dobrze, więc nie ruszany.
jakieś pomysły? desperacja jest na tyle duża (ostatnio wydałem kilkaset zł na taksówki- bo ta sytuacja się powtórzyła już wcześniej) że chyba poszukam jakiś samostartów- ktoś z tym już próbował się bawić?

pomóżcie koledzy.

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 7:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
http://www.motoallegro.pl/item852037133 ... lnika.html

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 10:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
dzis przy - 18 stopniach we wro. moja beczuszka nie odpaliła :( Akumulator po 5 kreceniach padl :( znalazlem filtr wstepny zapchany.. poprostu go zlikwidowałemn go narazie, wymienilem głowny zalewajac go ropa. a teraz czekam az aku sie podladuje. olej 15W40 zmieniony 3 tyś km tmu przy -14 zapalił z lekkim trudem wczoraj a dzis juz pfff:(

Teraz podgrzeje palnikiem olej w miscie podpompuje ropke i powinien zapalic od 1 strzała :D

i chce aby jutro mnie gwiazdka nie zawiodla i chcialbym sie was zapytac co mzoe byc jeszcze przyczyna ?

aha masa zmieniona.
rozrusznik kreci dobrze,
ja nie mam tak dobzre jak Wy pchnicie sobie i o to jest Afftomat i pfff umarl w butach :(

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 11:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
dzięki za odpowiedzi
Waciak- o grzałce oczywiście słyszałem już dawno, ale w moim przypadku to nie ma prawa działać (operacja podgrzewania grzałką) gdyż mieskam w bloku a samochód parkuje jakieś 100m od balkonu, więc sie nie da po prostu...

a żebyście słyszeli jak beczka odpala w lato. od pierwszego obrotu, ślicznie. a zimą lipa....

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 11:51 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Diablo991 pisze:
i chce aby jutro mnie gwiazdka nie zawiodla i chcialbym sie was zapytac co mzoe byc jeszcze przyczyna ?


No jak masz parafinę w filtrze i prądu masz na 5 obrotów...
Tankuj na dobrej stacji, lej depresator lub mieszaj z benzyną i zainwestuj w prądownię.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 12:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Friends call me misha pisze:
jakieś pomysły?


moje 123 zapalało w mrozy tylko z gazem do dechy -jak tylko zapalił odpuszczałem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 12:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Friends call me misha pisze:
rozrusznik kręcił. auto po paru przekręceniach zaczynało drgać jakby miało już odpalić.


Jak słyszysz, że ma ochotę zaskoczyć operuj gazem z gracją i finezją. Każdy taki stary kapeć lubi inaczej jak się go uruchamia. Trzeba trochę popróbować i potańczyć. Spróbuj mu np podgrzać świeczki przez dwa pełne cykle albo odwrotnie skróć nieco grzanie i zastartuj z większym prądem od razu.
Domieszka benzyny lub depresator j.w. Nie zaszkodzi.
Oczywiście takie kręcenie na mrozie bez smarowania, to zarzynanie silnika.



Friends call me misha pisze:
wzkaźnik kompresji wzrastał aż dojechał do max. mimo kręcenia, wielokrotnego grzania świec nie odpalił.

Rozumiem, że to wskaźnik ciśnienia oleju "nabił się" do końca.

Friends call me misha pisze:
że chyba poszukam jakiś samostartów- ktoś z tym już próbował się bawić?


Samostart doraźnie rozwiąże ci problem, zwłaszcza w silniku, który jak piszesz już prawie chce zagadać, a jednak nie pali. Taki sam efekt osiągniesz najtańszym dezodorantem. Pamiętaj, że wtedy nie grzejesz świec, tylko od razu kręcisz.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 12:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
dzięki me:how za rady
oczywiście jak go kręce to gazem operuje jak trzeba (poznałem troche już to autko)

przy następnym tankowaniu doleje troche benzynki (którą dolać? ile benzyny na 10 litrów ropy?)

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 1:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Na stronie www.mb.auto.pl w dziale "Galeria" są skany instrukcji użytkownika. Znajdź właściwą - pod koniec książeczki jest tabela z proporcjami mieszanki benzyna/olej napędowy w zależności od temperatury.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 3:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
(me: how) pisze:
Diablo991 pisze:
i chce aby jutro mnie gwiazdka nie zawiodla i chcialbym sie was zapytac co mzoe byc jeszcze przyczyna ?


No jak masz parafinę w filtrze i prądu masz na 5 obrotów...
Tankuj na dobrej stacji, lej depresator lub mieszaj z benzyną i zainwestuj w prądownię.


Filtr zmienilem dopiero pierwszy raz. aku był słaby z wczoraj juz... bo nie doladowałem go. ale chyba swiece poleciały... bo kontrolga sie nei swieci ; ( !

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 5:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Diablo991 pisze:
Filtr zmienilem dopiero pierwszy raz. aku był słaby z wczoraj juz... bo nie doladowałem go. ale chyba swiece poleciały... bo kontrolga sie nei swieci ; ( !

Sprawdz rope czy sie kisiel nie zrobil na przewodach podpomuj pompka i zobacz jaki jest przeplyw.

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl