MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
jak amsz dobre siwiece, filry, podgrzej palnikiem miske z olejem i odpali od pierwszego :D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
marpie pisze:
Inny lakier, inna tapicerka... Wygląda mi to na jakiegoś szczepana.
Oj, i już widzę 15 tysi za zakup i wszystkie naprawy na horyzoncie, a pewnie jeszcze to nie będzie koniec :)



Nie jestem z tych, dla których VIN jest wyrocznią i wszystko musi być zrobione tak jak wynika z numerków. Chcę to auto doprowadzić do stanu używalności, tapicerka będzie piaskowa/żółta, a kolor czarna perła. Wiem, że dalekie to od oryginału wynikającego z VIN, ale dla mnie ma to drugorzędne znaczenie. Robię to dla własnej satysfakcji...
Tak się na to wszystko napaliłem, że mało istotne jest dla mnie, czy kompleksowy remont tego auta wyniesie 12 czy 15 klocków. MA BYĆ ŻYLETA!! <br>Dodano po 54 minutach.:<br>
DJ MAKU pisze:
mareczek8484 pisze:
Pojawił się inny problem... Nie idzie auta odpalić. Temperatura wzrosła z -17 do -5 ale nic z tego. Kręci, kręci i NIC. Podejrzenia padły oczywiście na zbyt małą kompresję.


No chyba nie liczyłeś, że 240D Ci odpali 'tak ot sobie' przy -5-ciu stopniach po pewnie kilkudniowym postoju na takim mrozie... [zlosnikz]


Wyobraź soie że obok mojego mietka stoi mietek MB 100D z tym samym silnikiem. Stoi dokładnie pod tym samym niebem i na tym samym mrozie. I wczoraj rano, przy -15 odpalił po dwukrotnym grzaniu świec i 10sekundowym kręceniu. Po tym liczyłem że i beczka ruszy. Niestety nic z tego...:(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 12:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
No chyba nie liczyłeś, że 240D Ci odpali 'tak ot sobie' przy -5-ciu stopniach po pewnie kilkudniowym postoju na takim mrozie...


Wklejam filmik. Dzisiaj po 5 dniach postoju(od środy stał), na wychechłanym aku. Start od strzała. (temp przy odpalaniu -10)

http://www.youtube.com/watch?v=SCUIfLsHBpE

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 8:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
mareczek8484 pisze:
12 czy 15 klocków. MA BYĆ ŻYLETA!!

Dołóż do tego jeszcze dychę i przyprowadź ładną nie grzebaną 300 z Niemiec lub turbodoładowaną z USA. Efekt będzie dużo lepszy . Przerabiałem już ten temat. ps. mogę pomóc w sprowadzeniu zza oceanu

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 10:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Za daleko już jestem żeby wszystko zostawić i zabierać się za całą sprawę od nowa... Jutro będzie wstawiona skrzynia, most, sprzęgło, świece, wysprzęglik, tuleje wahacza... Jak wszystko będzie chodzić jak należy to zaraz po nowym roku jedziemy na przeszczep podłogi...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 30, 2009 12:18 am
Posty: 100
*beczka* pisze:
mareczek8484 pisze:
12 czy 15 klocków. MA BYĆ ŻYLETA!!

Dołóż do tego jeszcze dychę i przyprowadź ładną nie grzebaną 300 z Niemiec lub turbodoładowaną z USA. Efekt będzie dużo lepszy . Przerabiałem już ten temat. ps. mogę pomóc w sprowadzeniu zza oceanu



dlaczego z USA? może jeszcze z tymi zderzakami ??

czasami można spotkać na żółtych w dobrej cenie


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 9:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Ufff... W końcu coś się ruszyło... Dzisiaj na pokład wraca most,skrzynia i sprzęgło (to właśnie przez źle dobrane sprzęgło cały poślizg - dostałem tarczę, która miałainny wieloklin, i musiałem czekać na sprowadzenie tej dobrej...) i prawdopodobnie jutro - pojutrze auto idzie w końcu do blacharza na przeszczep podłogi. Zastanawiam się, czy nie zrobić całego remontu blacharki i nie pomalować beki czarną perłą i podreperować wszystkie chromy, a na końcu zająć się wnętrzem, chociaż wszyscy blacharze, lakiernicy mówią, że najpierw wnętrze, potem malowanie. Nie bardzo rozumiem...


Dopiero jutro koniec prac przy mechanice... Skasowano luzy na moście, sprzęgło okazało się wyjechane, a wysprzęglik pęknięty, wymieniono wszelkie zimmeringi, zamontowano nowe drążki kierownicze oraz sprężyny, nie ostały się również wahacze...i jeszcze pewnie kilka innych rzeczy, o których zapomniałem... Udało mi się zdobyć wszystkie listwy chromowane w bdb stanie :)
Silnik będzie badany dogłębniej po zakończeniu prac blacharskich, póki co wymieniono świece.
Oprócz blachy podwozia zrobimy też całą karoserię - zrywamy wszystko do gołej blachy i zobaczymy, ile tak naprawdę rudzielca kryje się pod czarną powłoką... Jak go ,,zdemontujemy", to jak nie umrę z przerażenia to wrzucę foto...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 6:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Wszystko pięknie ładnie, wszystko poskładane, ale są dwie nieciekawe rzeczy:

- przy wciśnięciu pedału sprzęgła do podłogi czuć jakiś dźwięk, jakby coś tarło pod pedałem (sprzęgło i wysprzęglik jest nowy)

- dalej są zgrzyty na przy przełączaniu z biegu 1 na 2, z 2 na 3 i z 3 na 2. O ile zmianę biegu wykona się powoli, zgrzytów ZAZWYCZAJ nie ma. Czy to ewidentnie wina synchronizatorów, czy może to być jeszcze coś innego??

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 7:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
mareczek8484 pisze:
jakby coś tarło pod pedałem

Pod pedałem, czy raczej w samej obudowie sprzęgła? Rozumiem, że nowe jest cały komplet, razem z łożyskiem oporowym?
U mnie też tak było po wymianie sprzęgła, mechanik powiedział, że to z czasem umilknie i tak też się stało.

mareczek8484 pisze:
Czy to ewidentnie wina synchronizatorów, czy może to być jeszcze coś innego??

U mnie dzieje się podobnie, ale zgrzyta dwójka i czasem jedynka i to synchronizatory, ale sprawdź też zewnętrzny mechanizm włączania biegów, czy nie ma tam nadmiernych luzów.

Druga kwestia: przed remontem też zgrzytało i szumiało, czy to są nowe objawy, które pojawiły się dopiero po wymianie?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 8:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Sprzęgło jest całe nowe, a zgrzytów pod pedałem nie było przed wymianą. Co do haczenia biegów to haczyły wcześniej, teraz nadal haczą. Gdzie mogę kupić synchronizatory ??

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 8:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Nie wiem czy czasem nie lepiej (i nie taniej) wymienić całą skrzynię.
Używaną można mieć spoko za 'stówkę' lub nawet niżej, często jeszcze można sprawdzić, bo zamontowana jest w aucie idącym do demontażu.

A co tym sprzęgle mówi Twój mechanik? Mi powiedział, że nowa tarcza musi się czasami dotrzeć i przynajmniej w moim przypadku była to prawda.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 6:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Jeśli chodzi o skrzynię to mam drugą, którą wsadzimy na pokład dzisiaj i się zobaczy... Z kolei jeśli chodzi o sprzęgło to mechanik podejrzewa jakąś łapę przy sprzęgle, ale wszystko okaże się jak już to poskłada... <br>Dodano po 10 godzinach. 15 minutach.:<br> Sprawa opanowana... Auto pojechało do blacharza do rozbiórki...:)

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 6:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Mimo wielu negatywnych opinii, że nie warto brać się za takiego ,,wynalazka" przeszczepionego, na przekór wszystkim i wszystkiemu, wnętrze zostało wyjęte, i ukazała się ruda prawda. Okazało się, że auto miało już przeszczep podłogi, mimo wszystko, nie było to zrobione chyba tak jak należy (zero konserwacji, niechlujne spawy itd.). Przy demontażu odpadł (właściwie to się rozpadł) ten metalowy poprzeczny patent, do którego montowany jest fotel. Można to gdzieś kupić, czy trzeba dorabiać??


http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _merc1.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _merc2.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _merc3.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _merc5.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _merc6.jpg

CDN...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 6:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
mareczek8484 pisze:
Przy demontażu odpadł (właściwie to się rozpadł) ten metalowy poprzeczny patent, do którego montowany jest fotel. Można to gdzieś kupić, czy trzeba dorabiać??

Najlepiej wyciac z innej beczki :) Co do podlogi powinna miec przetloczenia kup cala gotowa i wspawaj.

Tak bedzie sie lepiej ogladalo

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 7:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Z całym szacunkiem ale nie odsłaniałeś dywanów przed kupnem? Ostatnio z bratem rozbierałem mojego pierwszego mercedesa i wyglądał 100 razy lepiej. Powinienem mieć tą część której szukasz zaznacz gdzie chcesz żeby była ucięta.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl