MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: śr lis 30, 2011 12:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Wiem, że obowiązują mnie noty między 28 luty 2006 a 30 maja 2008, jak pisałeś w CA [zlosnikz] . Wszystko co piszę odnosi się do prawa obowiązującego w 2007r. kiedy to zgłosiłem auto do oclenia a o wieku rozpisałem się w odpowiedzi na Twój post :) w sensie czy aby na pewno 30lat, nie mniej i kropka, czy też niekoniecznie. I jeszcze raz: na jakiej podstawie UC stwierdza (nie chodzi mi konkretnie o auta kolekcjonerskie) czy jest to samochód osobowy czy już ciężarowy a może autobus? Jest to ich widzi mi się bo jestem specem (moim zdaniem musi się na czymś opierać, sprawdzić np. DMC lub ile osób może przewozić samochód i z czymś to zweryfikować, z czymś co go wiąże), czy na podstawie "Prawa o ruchu drogowym", czy jakimś unijnym?

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Ostatnio zmieniony śr lis 30, 2011 4:08 pm przez OPOL, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 30, 2011 1:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
8703 - pozycja, w nomenklaturze scalonej tam szukaj odpowiedzi.
Z tym że, w Polsce kiedy idziesz do WK też nie musisz udowadniać, że Ford Fiesta mk2 jest pojazdem osobowym a nie ciężarowym o masie pow 3,5 tony. Producent produkując pojazd wydaje świadectwo homologacji, które przekazuje do danego Kraju. Dzięki czemu wprowadza się taki pojazd do systemu (nawet wersję ) i wprowadza domniemanie. Domniemanie takie może zostać obalone (np. opinią rzeczoznawcy, czy kontrolą urzędu) co często się dzieje obecnie, gdy mamy pojazdy mogące być jednocześnie ciężarowymi (sprowadzanie bez akcyzy i te sprawy) jak i osobowymi. Dodatkowo robisz ksero dokumentów pojazdu (pomijam pojazdy zabytkowe) i tak tak jak w naszym dowodzie rej. masz przeznaczenie pojazdu (dokument nie wymaga udowodnienia).
Jak ważny jest wyciąg ze świadectwa homologacji przekonywali się po koleii posiadacze prawie nowego fabrycznie Isuzu (zabijcie nazwy nie pamiętam ale chyba Stylus), którego rodzimy salon sprzedaży padł (chyba w Szwajacarii) i legalnie nie szło go zarejestrować. (nigdy wcześniej nie rejestrowany).

Jak otworzysz swój dowód rejestracyjny do w116 to co masz wpisane? samochód osobowy czy pojazd zabytkowy?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: śr lis 30, 2011 1:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za udzielone odpowiedzi i wyjaśnienia :)
W dowodzie mam samochód osobowy a w polu przeznaczenie nic (w 280'ce też nic).

Ok, chyba już prawidłowo rozumuję te noty wyjaśniające. Warunki wstępne to te punkty o ograniczonej liczbie występowania, znacznej wartości itd. ale czy nie mogli napisać: "mogą mieć zastosowanie wyżej wymienione warunki wstępne, leżące u podstaw powyższego orzeczenia", zamiast "następujące warunki wstępne, leżące u podstaw powyższego orzeczenia" -następujące to tak jak by miały być wymienione po tym tekście. Jeżeli to jest dobra interpretacja to z tekstem jest coś nie tak bo: "mogą mieć zastosowanie następujące warunki...o ile nie pozostają one w oczywistej sprzeczności z następującymi faktami" - czyli wiekiem i oryginalnością, zwrot "one" dotyczy warunków wstępnych a w takim razie żadna sprzeczność nie może zajść. Brak logiki w tekście albo nadal coś gmatwam.

Jeżeli powyższa interpretacja jest jednak właściwa to w takim razie kryterium wieku rzeczywiście musi być spełnione i nic nie poradzę, nie ma jak ich ugryźć :-?
Skoro te noty wyjaśniające są u nas od 28 lutego 2006 to dlaczego przy odprawie UC nie powołał się na nie i nie odrzucił mojego SAD wtedy a ja szukając informacji związanych z tym tematem na nic takiego nie natrafiłem, za słabo szukałem czy jak a może nikt tak bacznie nie drążył tego tematu i wszyscy mieli zbyt małe doświadczenie w tej materii.

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Ostatnio zmieniony śr lis 30, 2011 7:10 pm przez OPOL, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 30, 2011 7:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
No właśnie - to jest najbardziej zastanawiające. Wg. mnie to od 2010 roku ktoś w Ministerstwie Finansów wydał cichy nakaz upier@#!! pojazdów które są sprowadzane (tzn. uwalania jako kolekcjonerskie) i jednocześnie retrospektywnego prześwietlania puszczonych samochodów jako kolekcjonerskie (jakby łatanie budżetu) lat wstecz do 5. W 2008 roku celnicy puszczali w zasadzie każde auto, jakby nie znali się na przepisach albo właśnie taką drogę obrali...nikomu to nie przeszkadzało.
Szkopuł w tym że przyjęcie przez Celników SAD nie oznacza że się z nim zgadzają. SAD wypełnia się samemu..więc jest furtka żeby potem to zakwestionować i właśnie tak się teraz dzieje. B.szczegółowo opisałem to w którymś z artykułów wraz z podaniem podstawy prawnej co do joty. Przy czym uważam, takie postępowanie za naganne i niskie moralne ...ale nic poradzić się nie da.

A teraz wisienka - w każdej nocie wyjaśniającej do nomenklatury scalonej począwszy od 2006 roku powołują się na wyrok Trybunału Sprawiedliwości. Wyrok zapadł i jest constans a każda nowa nota zawiera inną interpretację (np. w nocie z 2009 roku ani słowa o pojazdach 50 letnich). Absurd prawda? Jeden wyrok, uzasadnienie to samo ale treść not wg widzi mi się stworzona i kryteria o któych mówisz raz są na końcu a raz na początku z mocnym zaznaczeniem że jeśli tych się nie spełni inne nie mają racji bytu. Uwielbiam prawodawstwo UE.

No i miała być wisienka wyżej ale teraz wisienka na wisience. Noty wyjaśniające nie są prawem, nie są aktem prawa a jedynie sugestią co do stosowania prawa...a w Polsce traktuje się je bardziej święcie od prawa.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: śr lis 30, 2011 7:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Dopisałem parę zdań w poprzednim poście w trakcie gdy na niego odpisałeś.

mojojojo13 pisze:
Szkopuł w tym że przyjęcie przez Celników SAD nie oznacza że się z nim zgadzają. SAD wypełnia się samemu..więc jest furtka żeby potem to zakwestionować i właśnie tak się teraz dzieje. B.szczegółowo opisałem to w którymś z artykułów wraz z podaniem podstawy prawnej co do joty

Czytałem, zdaję sobie z tego sprawę ale w ciemno przecież nie przyjmują SAD, muszą go sprawdzić i w moim przypadku sprawdzili, rubrykę z kodem CN 9705 też i potwierdzili to, (ebaya również trzepali :) ). Ale najwyraźniej mogą zrobić control wstecz i wszystko wyprostować jak coś jest nie halo.

Zmieniali interpretacje bo widocznie były złe lub niejasne i tego wymagały.
Może by tak raz a logicznie skonstruowali tę notę przynajmniej odnośnie kodu 9705.

Czytałem gdzieś, że celnicy mieli lub przechodzili szkolenia odnośnie aut kolekcjonerskich w związku z tym całym pasztetem.
Szkoda, że nie dokopali się do mnie w 2013r.

Zdajsie cło uległo przedawnieniu w moim przypadku, jak to jest muszę się o to upomnieć czy co muszę zrobić?

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Ostatnio zmieniony czw gru 01, 2011 12:45 pm przez OPOL, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: czw gru 01, 2011 9:06 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam, ja teraz będę clił auto w Bremen Haven napiszę co i jak z Niemcami auto z 69 roku zobaczymy czy wpiszą kod kolekcjonerskiego pojazdu , myślę że powinni wszyscy polecają Niemcy w cleniu .pozdrawiam


Na górę
Post: czw gru 01, 2011 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
A dostałeś jakąś decyzję w tej sprawie? Jak na razie wszczęto postępowanie wyjaśniające. Mogą z niego wynikać konsekwencje nie koniecznie dla ciebie ale np dla urzędnika który decyzję wydał. W końcu trzeba zrobić trochę miejsca dla swoich :lol:


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 7:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Zdaje się, że dług celny przedawnia się po 3 latach, a nie po 5 tak jak podatki. Czyli jeżeli odprawili auto bez cła jako zabytkowe, to już tej klasyfikacji nie mogą podważyć. Czy to przypadkiem też nie oznacza, że nie mogąc zmienić klasyfikacji celnej, nie mogą też żądać wyższej akcyzy?
O ile pierwsze zdanie jest prawdziwe :-)


Na górę
Post: wt gru 13, 2011 11:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Rozmawiałem przez telefon z urzędnikiem celnym, który zajmuje się sprawą mojej W116'stki. Powiedział, że będą odsetki za jakieś pierwsze dwa i pół roku (około 20%/rok). To jak to jest w końcu z tymi odsetkami, mogą naliczać, czy nie?

A po za tym wiadomo, były/są noty wyjaśniające, to się nimi kierują. Auto nie miało trzydziestu lat to nie było kolekcjonerskie. To petent jest odpowiedzialny (i/lub agencja celna) za prawidłowe zgłoszenie celne i zgłoszony kod CN, celnicy sprawdzają tylko dokumenty pod względem formalnym. Jak później wyjdzie, że coś jest nie tak to mają prawo to prostować i wzywać petenta do wyrównania, dopłaty itd.

Decyzja będzie gdzieś tak w styczniu.

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: pt gru 16, 2011 7:59 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam, właśnie jestem po rozmowie tel z cenym w Niemczech . Więc tak auto zabytkowe to dla nich tyko kupione na specjalnych aukcjach, powyżej 50 lat, stan tylko oryginalny. Takie argumenty jak to że auto zostało wyprodukowane w małej ilości lub powyżej 40 lat to ich nie interesuje .Do zapłacenia jest koszt auta transport + transport do Polski ok 600 euro min. Z tego trzeba zapłacić 19% vat + 10 % podatku ,jestem w szoku to nie ciekawe wiadomości. Z drugiej strony żadnych problemów z cłem żadnego podważania dyskusji i pieprzenia .Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl