MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Dzisiaj widziałem taki ekonomizer w 123 Witka z Gdyni on ma motor 2.0 na gaźniku określenie chyba 102 (nie jestem pewnien)

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
andgor123 pisze:
Dzisiaj widziałem taki ekonomizer w 123 Witka z Gdyni on ma motor 2.0 na gaźniku określenie chyba 102 (nie jestem pewnien)


I znowu potwierdza sie fakt ze z typoszeregu 123 najczescie ekonomizery maja motory M102 .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 2:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
JareG pisze:
Nie jest takie znow niepotrzebne - ja np. jadac w trasie staram sie, zeby wskazowka lezala na "0".. i da sie tak zrobic.


Oj "0" to chyba się nie da :) Jak dla mnie to może być to wartość ok. "0" ale nie dokładnie "0". Tak to by znaczyło, że jeździ za darmo, albo źle wskazuje :evil: Nie wiem jak jest wyskalowany ten wskaźnik...

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 8:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MercBeginner pisze:
JareG pisze:
Nie jest takie znow niepotrzebne - ja np. jadac w trasie staram sie, zeby wskazowka lezala na "0".. i da sie tak zrobic.


Oj "0" to chyba się nie da :) Jak dla mnie to może być to wartość ok. "0" ale nie dokładnie "0". Tak to by znaczyło, że jeździ za darmo, albo źle wskazuje :evil: Nie wiem jak jest wyskalowany ten wskaźnik...

Da sie - ale nie przez caly czas [hehe]
Jak wcisniesz pedal gazu, to w zaleznosci od tego ile zes wdepnal, tyle sie wskazowka przechyli w prawo.. sztuka polega na tym, zeby jak najrzadziej (i na jak najkrocej) wlazila na czerwone pole.. [zlosnik][ok]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 10:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
No tak... ale jeżeli pokazuje "0" to znaczy, że wciskasz "0" :) i wtedy samochód wytraca prędkość, a nie o to chodzi, żeby go znów rozpędzać :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 10:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A nie, jak jadę SEC 100km/h to wskazówka dotyka "0" i wcale nie zwalnia, no chyba że pod górkę!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 10:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
georem pisze:
A nie, jak jadę SEC 100km/h to wskazówka dotyka "0" i wcale nie zwalnia, no chyba że pod górkę!


No właśnie dlatego stwierdziłem, że nie wiem jak ten ekonomizer jest wyskalowany [zlosnik] . I już wiem, że "0" oznacza najmniejszą wartość dawki paliwa jaką potrzebuje silnik do utrzymania auta w stałej prękość.

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 11:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MercBeginner pisze:
No tak... ale jeżeli pokazuje "0" to znaczy, że wciskasz "0" :) i wtedy samochód wytraca prędko�ć, a nie o to chodzi, żeby go znów rozpędzać :)

W 230TE moze i tak to wygladac.. ale przy odrobinie wprawy mozna tak jechac, ze nie zwalniasz, i nie naciskasz gazu.. no i wskazowka praktycznie lezy na "0"
W SECu to juz zupelnie inna bajka, ten silnik jakby sam ciagnie auto.. jadac 80 masz 1500 obrotow - tyle to wiele nowych plastykow ma na jalowym, o jechaniu nie ma mowy [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 7:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Tak, tak. Ja troszkę za bardzo dokładnie podszedłem do tematu :) Nie o to chodzi czy wskazówka zatrzymuje się tuż przy ograniczniku "0" czy go wyłamuje ;) Jak jest około "0" to jest O.K. [zlosnik]

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 6:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
JareG pisze:
MercBeginner pisze:
W SECu to juz zupelnie inna bajka, ten silnik jakby sam ciagnie auto.. jadac 80 masz 1500 obrotow - tyle to wiele nowych plastykow ma na jalowym, o jechaniu nie ma mowy [zlosnik]


Jarku z tymi 80/1500 to chyba nie dokładnie,
560 SEC ma tak ok. 47,5/1000 czyli 95/2000 czyli 190/4000 SPRAWDZONE! A interpolując dalej przy 6000 powinien mieć na liczniku 285km/h! Ale to nie sprawdzone. [zlosnik]
Z tego wynika że przy 1500 musi jechać 71-72km/h [oczko]
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 8:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
andgor123 pisze:
Dzisiaj widziałem taki ekonomizer w 123 Witka z Gdyni on ma motor 2.0 na gaźniku określenie chyba 102 (nie jestem pewnien)


Dokladnie.. 102920, pełno podciśnień, no i ekonomizer. Narazie podczas jazdy wskazuje bardziej czerwone pole, ale myśle że po regulacji gaźnika, troche się zmieni

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 23, 2004 12:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 22, 2004 7:45 pm
Posty: 87
Lokalizacja: BIELAWA
FENIX pisze:
jeździłem Clio 1.6 z komputerem i też nie mogłem patrzeć na chwilowe zużycie paliwa bo przy starcie ze świateł wyświetlało mi 30 litrów... aaaa ... dlatego zawsze przepinałem na średnie zużycie które było ciekawsze bo było koło 5 litrów


30 litrow???? ja jak jezdzilem JEEPEM GRAND CHEROOKE 4.0L to potrafil pokazac chwilowe spalanie 60 L!!!

_________________
pozdro,

W 115 220D 1971r-NA ZAWSZE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 23, 2004 1:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Ja w moim w123 230E też miałem ekonomizer, ale zepsuty wiec się nie mogę wypowiadać. Co do chwilowego zużycia paliwa to jak się ma LPG to raczej będzie przekłamywał IMO. Mój ojczulek w BMW E34 520 ma coś takiego i parę razy by niezłego dzwona zaliczył przez ten bajer. Jak dla mnie jest to zbędne. Co innego komputer który pokazuje średnie zużycie, ile przejedziesz itp.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl