art pisze:
Po pierwsze ja wcale nie twierdziłem że opony 185/70/14 to jest oryginalny rozmiar mercedesa bo wiadomo że w 2.8 była inna opona niż w 2.0d.
To prawda, w 200D były 175/80/14 a w 280E 195/70/15.
art pisze:
Po drugie moim zdaniem 14" to jest za małe koło do mercedesa,
Tak dała fabryka, więc lepiej nie kombinować
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
art pisze:
a w ogóle z tego co większość tutaj uważa to nailepiej poszukać 13 " kół i założyć profil z 90 wtedy będzie super komfort. I do tego samochód będzie super wyglądał i na zakrętach przy większej prękośći opony z felg w ogóle nie spadną buhaha.
Gdzie tutaj ktoś takiego pisał?
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
art pisze:
Ja tak jak mówiłem koła z większym profilem są lepsze bo jak ma się wytłuczone zawieszenie no to wiadomo że guma o wysokim profilu lepiej pracuje i część nierównośći bierze na siebie tylko niech sobie ktoś zahamuje z 210 na oponie 175 a potem na oponie 225 i zobaczy jaka jest różnica nie mówiąc już o zakrętach pewnie większość tych co preferują 175 jeżdżą 2.0d albo 2.4
Do 200D i 240D fabryka dawała 175'tki i uwierz mi, że te motory nie potrafią się rozpędzić do 210 km/h
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
Na suchej nawierzchni szeroka opona pozwala lepiej wyhamować, natomiast na śniegu 225'tka będzie miała dużo gorszą przyczepność od 175'tki, niezależnie od prędkości.
art pisze:
tylko tak jak pisze niech sobie założą taki rozmiar do 2.3 albo 2.8 i zaczną w miarę żwawo jeżdżić
Do 280E fabryka dawała 195'tki
art pisze:
a wcale nie uważam żeby ta kombi miała przesadzone koła ładna felga brabusa polerowana podkreśla linię auta a pewnie tam skąd pochodzi są proste drogi więc nie ma problemu. Pozdr ART
Kwestia gustu
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
na polskich drogach.
A Art określ się w opsie czym jeżdzisz.Jeżeli można.