MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 12:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 07, 2011 3:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
barpawel pisze:
chyba ze totalnie mi odbije i zainstaluje tam v8 i zawieche w stylu low(temat do przemyslenia na kolejne lata)


Bede goraco kibicowal [zlosnik] [zlosnikok]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pt cze 17, 2011 10:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
ha
pewno se juz myslicie ze sie poddałem
niestety nic z tego
auto wczoraj o własnych siłach wyjechało z garazu i przemierzyło od bramy do garazu pare kursów
niestety dalej sie nie puszczałem bo wydechu jeszcze brak a nie chce robic zamieszania na osiedlowych uliczkach

pisałem o problemach z odpowietrzeniem sprzegła i problem rozwiazany w 15min (wystarczyło zastosowac patent z prawym zaciskiem) [zlosnikhihi]

pierwsze spostrzezenia pracy silnika w budzie skrzydlaka
tu mozecie mi nie wierzyc ale w srodku kompletnie nic sie nie telepie zarówno na zimnym jak i rozgrzanym
zadnych drgan na tapicerce czy kierownicy
porównując do budy beczki tam bardziej było to odczuwalne i z tego tytułu bardzo sie tego obawiałem ze w tym projekcie wszystko w srodku bedzie sie telepac

przód auta troszke bardziej przysiadł trzeba bedzie pomyslec nad twardzszymi lub dłuzszymi sprezynami
macie pomysł od czego bedą dobre?

pozostało jeszcze upiekszyc detale
wyrzeźbic wydech(sobota)
przedłuzyc pręt od biegów i zakonczyc go białą kula bilardową [hihi] (zadnych skórzanych nowoczesnych mieszków nie zakładam ma to wygladac jak to było kiedys w 108 110 i pierwszych 114-stkach)
i podłaczyc alternator
i tu skoro juz tyle rzeczy sam zrobiłem to po co mam jechac do elektryka skoro sam moge sie w niego zabawic(kolejna okazja do [piwo] [palacz] )
wstepne pomiary porobiłem
odłaczyłem skrzydlakowy regulator
i chce to podłączyc ale
alternator potrzebuje "wzbudzenia" , co podłaczyc do tego cienkiego kabla aby go wzbudzic?
2 grube wyczytałem ze do aku+ trza podłaczyc

ps
poczytałem podumałem i [palacz] [palacz] [palacz] dalej

wiec tak aby wzbudzic alaternator trza zapodac mu napiecie
wiec musze odszukac kabel odpowiedzialny za właczenie kontrolki w momencie przekrecenia stacyjki(pojawia sie napiecie na owym kabelku) po rozruchu wzbudzi altka kontrolka gasnie i napiecie na wbudzeniu ginie a alternator ładuje


Załączniki:
IMG00912.JPG
IMG00912.JPG [ 35.12 KiB | Przejrzano 1048 razy ]
IMG00910.JPG
IMG00910.JPG [ 46.42 KiB | Przejrzano 1048 razy ]
IMG00909.JPG
IMG00909.JPG [ 37.04 KiB | Przejrzano 1048 razy ]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz
Na górę
Post: pt cze 17, 2011 1:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Gratuluję happy endu i życzę szybkiego powrotu do benzyniaka, który napewno jest przyjemniejszy w trasie. ;)
Pod sprężyny może jakieś grubsze podkładki?

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pt cze 17, 2011 11:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Nie wiem, jak to jest rozwiązane w 111 ale w beczce są gumowe podkładki które są w 4 różnych grubościach.(z katalogu iparts wychodzi, że podkładka pod sprężynę jest taka sama jak w 123) A jakie są w 111 amortyzatory? Olejowe czy gazowe?


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 12:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
wyciagne sprzezyne z beki i ze skrzydlaka porównam i zobacze czy cos wspólnego mają

alternator podłaczyłem
kontrolka ładnie gasnie ładowanie jest
ale
na wolnych bez swiateł utrzymuje sie w granicach 14-14,2V czyli ok
a po zapaleniu swiateł spada do 13V przy lekkim przygazowaniu wacha sie do 13,5V
nie wiem czy to wina zbyt cienkiego kabla w oryginalej instalacji(beczka miała 2 konkretne grube kable a oryginala skrzydlakowa 1 i to taki troszke cienszy)
czy alternator nadaje sie do regeneracji?
pokombinuje jeszcze z kablem grubszym i zobaczymy co wyniknie

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: sob cze 18, 2011 5:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
W alternatorze jest wymienny regulator napięcia ze szczotkami, poza tym może korodować połączenie ujemnej płyty z diodami z masą i wtedy alternator nie osiąga pełnej wydajności. Ta druga usterka jest do naprawienia w domowych warunkach (ostatnio przerabiałem).


Na górę
Post: pn cze 27, 2011 10:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
wczoraj po raz pierwszy wyjechałem pojezdzic po miescie
auto całkiem przyzwoicie sie zachowuje ładnie przyspiesza
moje pierwsze spostrzezenia to bardziej pływa przód po drodze
pewno dlatego ze stał sie troszke ciezszy + zużyte elementy gumowe w zawieszeniu (konieczna wymiana w najblizszym czasie)
troche głosno w srodku przy wiekszych predkosciach (moze dlatego ze jezdziłem z otwarym dachem i szybami [hihi] )
wyczuwalne są drgania na kazdym biegu przy pewnym zakresie obrotów(mniej wiecej 2500-3000 obr/min)
wskazniki działają prawidłowo
nie przegrzewa sie (pokazuje cały czas trzoszke nad 80 stopni)
cisnienie cały czas na 3(dziwne ale w beczce tez pokazywał na 3 nawet jak był rozgrzany)
przymierzam sie do obsługi serwisowej
mam zamiar wyregulować zawory
i sprawdzic wtryski
i tu pytanie jaki luz ustawic
i na jakie cisnienie wtryski?

na plus całej tej operacji
to ze bede mógł jezdzic na codzien bez nadwyrezenia kieszeni
wiecej plusów niestety brak

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pn cze 27, 2011 11:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
Gratuluje udanego przeszczepu [zlosnikhihi]

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: pn cze 27, 2011 2:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
barpawel pisze:
przymierzam sie do obsługi serwisowej
mam zamiar wyregulować zawory
i sprawdzic wtryski
i tu pytanie jaki luz ustawic
i na jakie cisnienie wtryski?


ty już zostawi i nic nie psuj, w tamtym silniku też bawiłeś się uszczelką pod głowicą itp i po co to było ? Lataj nim ile się da żebyś sobie nadrobił trochę sezonu ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pn cze 27, 2011 11:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Na zimnym silniku 0.1 na ssących i 0.3 na wydechowych. Na ciepłym(ca 60 st) o 0,05 więcej.
Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy 10-12.5 MPa.
A jak z tymi sprężynami? Jaka średnica ?
P.S. Jak wymieniłem amortyzatory z przodu to auto się podniosło o jakieś 3 cm


Na górę
Post: wt cze 28, 2011 9:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
jak wszystko gran, jeździ to nic bym nie ruszał... popraw tylko zawieszenie i będzie ok...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: wt cze 28, 2011 11:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
desperado pisze:
Na zimnym silniku 0.1 na ssących i 0.3 na wydechowych. Na ciepłym(ca 60 st) o 0,05 więcej.
Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy 10-12.5 MPa.
A jak z tymi sprężynami? Jaka średnica ?
P.S. Jak wymieniłem amortyzatory z przodu to auto się podniosło o jakieś 3 cm

dziwne troche to ustawienie ale jesli ma byc na cieplym i zimnym to tak sie zrobi
oczywiscie te prace powierzę majstrowi ale znając podejscie nowoczesnych mechaników do klasycznych silników to za wiele oni nie potrafią i wole takie parametry im w razie WU przekazac
najlepszy przyłkad moge przytoczyc z odpowietrzeniem mojego sprzegła
sam oczywiscie nie wiedziałem jak to zrobic wiec podjechałem do "znawcy" a on na to ze nie ma pojecia i ze jak kiedys odpiewietrzał w jakims mercu to poprostu pompował i samo sie odpowietrzyło [zlosnikhihi]

sprzezyn jeszcze nie mierzyłem narazie upiekszam detale
ale w pierwszej kolejnosci biore sie za wymiane własnie amorków i wszystkich koncówek gumowo-metalowych w zawieszeniu

maclaw pisze:
jak wszystko gran, jeździ to nic bym nie ruszał... popraw tylko zawieszenie i będzie ok...

gra i buczy jedynie profilaktycznie chce tam zajrzec bo nie wiadomo czy przez ostanie 30 lat tam zaglądano

niebawem nagram jakis filmik jak ten sfapowóz smiga [hihi] (jak dogram wszystko na ostatni guzik)

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: śr cze 29, 2011 12:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
barpawel pisze:
dziwne troche to ustawienie ale jesli ma byc na cieplym i zimnym to tak sie zrobi

No Nie... Mierzysz albo na zimnym, albo na ciepłym.
( swoją drogą wyraźnie inna różnica luzu na ciepłym i zimnym silniku będzie świadczyć o zużyciu zaworów i gniazd a głowicy, ale wtedy motor by źle chodził...)


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 8:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
zakupiłem materiały eksploatacyjne i tak
za komplet filtrów na silnik wydałem całe 60zł :o (dla przykładu sam filtr paliwa do dresowozu 80zł)
uszczelka pod dekiel zaworów 15zł
pod miske 15zł
koncówki wtrysków 32zł/szt
chyba kupie beke do codziennego uzytku materiały sa smiesznie tanie
w tygodniu ustawiam zawory i wymienie koncówki
czy nowe koncówki trzeba ustawiac? czy wystarczy załozyc i jezdzic?

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 2:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Ale wiesz już na pewno że masz te końcówki do wymiany i zawory do regulacji czy może po prostu jak sobie nie pogrzebiesz to chory będziesz..?

Sprawdź te luzy najpierw, jeżeli silnik się nie trzęsie i nie ma niepokojących odgłosów to końcówki też sobie daruj. Nie wiem jakie kupiłeś/zamierzasz kupić, ale przy generalnie miernej jakości dzisiejszych części zamiennych czasem lepiej zostawić tak jak jest.

barpawel pisze:
uszczelka pod dekiel zaworów 15zł

Ale jak po wymianie nadal będzie się pociło to się nie dziw. Ja dawałem zawsze dodatkowo na silikon dla świętego spokoju.

barpawel pisze:
na wolnych bez swiateł utrzymuje sie w granicach 14-14,2V czyli ok
a po zapaleniu swiateł spada do 13V przy lekkim przygazowaniu wacha sie do 13,5V
nie wiem czy to wina zbyt cienkiego kabla w oryginalej instalacji czy alternator nadaje sie do regeneracji?

Tak jest mniej więcej OK. Zostaw takie, to pewnie nie będzie Twój zimowóz, a na ciepłe pory roku będzie dobrze. Jak zaczniesz kombinować i podwyższać napięcie to zaraz będziesz miał problemy z wyrzucaniem elektrolitu i co za tym idzie korozją w miejscach wiadomych...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl