MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 9 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 14, 2011 8:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
Panowie, stało się.
Mesio stoi już chwile a ja nie mam za bardzo czasu jak i "czasu" żeby go dokończyć. Jest cały zapodkładowany i rozebrany, została tylko sama deska rozdzielcza. Jeżeli ktoś jest chętny kupić auto do pomalowania jak również z przebiegiem 299.000 km 300D z 5 skrzynią od dielera Poland gdzie miałem go tyle co widzicie po postach to zapraszam ale z konkretnymi ale też rozsądnymi propozycjami...
Czekam na propozycje więc...
Aha, auto jest kompletne, nic nie brakuje itp...

Pozdrawiam

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
Ze względu na chore propozycje i przegadanie dobrego kolegi do cukierka jakiego posiadam będzie się właśnie malował. Jestem dlatego przeogromnie szczęśliwy że nie sprzedałem beczki, ale wiem że czeka mnie mnóstwo pracy:/
Proszę wiec Was o pomoc, jeżeli znacie strony co i jak np jak składać drzwi po kolei, jakie mocowania, szyby, zamki, opisy, tutoriale.... Dam rade na pewno, a spot z moim synem mam nadzieje ze na wakacje odwiedzimy....
Nawet miałem chorą myśl kupić sobie fiata cinkusia 700 do przemieszczania, no i dobrze że mi to z głowy wybił...

Więc Panowie pomóżcie, bo będę męczył i tak, oj będę męczył jak to złożyć itp :D:D:D:D:

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 12:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
Dobra, parę pytań odnośnie "dobrego, fachowego i inteligentnego składania"

1. Mam przetarcie fotela, aby został naprawiony na oryginał zastanawiam się nad wstawieniem boków ze skóry lub z podłokietnika tylnego materiał i jego za materiał ze skóry lub skai, co lepsze?
2. Czym wygłuszyć pojazd, środek? Bo te oryginalne w kawałkach w koszu, te smoliste, zastąpić matami wygłuszającymi? Czym zastąpić te filcowe?
3. Co z uszczelkami? Podchodzą jakieś z innego auta czy tylko w oryginale? Cena :o
4. Silnik pracował super, mam mały wyciek oleju, mówią żebym silnika nie ruszał jak dobrze chodził, a tak wygląda:

Obrazek

Ruszać coś to? Jak radzicie?

Dzięki za odpowiedzi z góry...

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Post: sob mar 31, 2012 8:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
A więc....
Moja beczka po chwilowym "załamaniu" robi się u lakiernika, ja czyszczę osprzęt, listwy itp... Przetarcie fotela u tapicera...
Ten wyciek spod głowicy okazało się że uszczelka kawałek wydmuchana.
No i tu mam parę pytań.
1. Jaka uszczelka? (elring, polecacie inna?)
2. Chcę wymienić uszczelkę bez planowania głowicy, czy jak odkręcę koło rozrządu to przejdzie mi przez otwór głowicy z łańcuchem? Chciałbym nie naruszyć ułożenia łańcucha z zębatkami, silnik chodził idealnie, nie brał oleju, dlatego też tylko wymiana uszczelki i nic więcej...
3. Jak z napinaczem łańcucha? Jak go wykręcić i jak go potem założyć? Są jakieś kruczki? Jakieś zabiegi które trzeba wykonać po jego odkręceniu? Pierwsze ta duża śruba potem mocowanie samego napinacza?
4. Odkręciłem dolną śrubę na pompie paliwa, wylał mi się olej i zobaczyłem wałek, coś blokować go i czy jest potrzeba jeżeli tak chce trzymać łańcuch żeby się nic nie poprzestawiało?

5. JAKIEŚ POMYSŁY POMOCY JAK I CO?

Pozdrawiam

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Post: ndz kwie 01, 2012 12:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
chwała ci za to że się nie poddałeś,
fotela nie wieśniacz jakimiś skóro podobnymi wstawkami, szukaj dawcy materiału lub całego fotela.


1. Erling
2. Jak masz wymieniać uszczelkę pod głowicą w dieslu to tylko i wyłącznie z planowaniem głowicy, jak nie masz zamiaru tego robić to sobie daruj bo ta uszczelka szybciej poleci niż ta stara.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz kwie 01, 2012 6:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
KarolS1988 pisze:
.... wyłącznie z planowaniem głowicy


Zwlaszcza takiej "dlugiej"

Odnosnie fotela to nie podejrzewam zeby byl wielki problem z dokupieniem fotela lub oparcia, tym bardziej ze mozna zaadoptowac z fotela pasazera

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz kwie 01, 2012 9:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Kup sobie książkę sam naprawiam mercedes 123. Tam masz wszystko elegancko opisane co i jak trzeba składać.

Co do materiałów to wejdź na tą niemiecką stronkę (link masz na forum) Materiały od 3 seri kosztują 70 euro za metr bierzący. Sam kupowałem i jest pełna zgodność z oryginałem.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 9:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
To mi klina zabiliście...
Czytałem, że aluminiową zawsze się planuje, tutaj żeliwna i nie trzeba zawsze...
Sam nie wiem czy ryzykować, w końcu to tylko w samym rogu wyciek ze względu na wydmuchaną ORYGINALNĄ uszczelkę po 299 tyś przebiegu...
Co do fotela i wstawek będzie łatka z podłokietnika materiału zrobiona tak, że i podłokietnik i fotel będzie OK tak jak w oryginale, przetarcie nie duże...

Co do głowicy.... Ale mam dylemat.... Jakieś jeszcze "za" planowaniem i "za" nie planowaniem?

Co do książki to mam nie tylko "sam naprawiam", ale serwisówkę po angielsku, gdzie jak połączyłem PDF'y do wyszło ponad 1500 stron :o

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Post: pn kwie 02, 2012 3:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
w dieslu jest za duże ciśnienie żeby nie ruszać płaszczyzny głowicy, znajomy mnie też nie słuchał, w miesiąc wymienił 3 uszczelki i za czwartym razem zrobił dopiero głowicę i był spokój, a tak to ciągle bronił teorii że głowica jest ok tylko uszczelka jest gównianej firmy i tak zmieniał firmy uszczelek i nawet oryginał nie wytrzymał [zlosnik] , nie wiem co to dla ciebie strasznego zrobić planowanie głowicy, zrób to raz a dobrze i spokój święty

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2012 2:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
OK, 2 pytania....

1. Jak odkręcać napinacz łańcucha podczas ściągania głowicy i potem jak zakładać? Czy jakieś roboty obsługowe po wyciągnięciu? (czytałem o maczaniu w oleju i wyciskaniu aby go napełnić) Odkręcamy cały czy tylko ta środkowa śruba?
2. Jakieś pomysły na zamiennik uszczelki progowej gumowej? Ciężko ją dostać cholera nawet w oryginale.....

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Post: czw kwie 26, 2012 10:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
Dobra Panowie, po chwili parę pytań z prowadzonej reanimacji beczki...

Jak widzicie z postu wcześniejszego miałem wyciek z uszczelki pod głowicą... - jak nie zrobić tego mając silnik wyciągnięty a reszta śrubek łącznie z kołem wentylatora poszła do cynkowania? Oczywiście na złoto:P
No i ściągnąłem głowice...
Jak na moje oko - głowica o dziwo w super stanie, płaszczyzna (wiem wiem, na oko), zawory suche tylko lekko zawilgotniałe dwa (widać szczelna po 2 latach) ale...
Ale zauważyłem wżer krążek na bloku na metalowym oringu uszczelki pod głowicą kanału olejowego z którego widać ciekło...Puszczało raczej... :)
No i co robić?
Głowica ok, do planowania (jest sens? uważam dalej że nie choć pewnie wolałbym nie przyznać racji jak zacznie być inaczej bo nigdy nie ściągana i 300tkm nie całe) ale do planowania blok? Kurde, tutaj problem jak zacznie dalej cieknąć?
Uszczelka nie dociśnie?
Hmm... Sam nie wiem...
Co moglem nawet do ocynku na złoto dałem, śrubki pierdoły z kołem wentylatora, a teraz hałe odwalać i zrobić sobie dobrze na przyszłość żeby mieć co robić? Wolałbym nie...
Ja wiem, że grono z Was odezwie się że to tamto i to trzeba jeszcze zrobić... ale.... mam ograniczony budżet, dużo robię sam i wolałbym odrobinę ryzyka ale z procentem odpowiednim że może być dobrze... :)

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź...
A fotki?
Chcecie?

Pozdro

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 3:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
No, fotki - koniecznie.
Abyśmy mieli nad czym debatować.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 4:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Chłopie ja Cie po prostu nie rozumiem.Mówią/piszą i tłumacza jak krowie na rowie, że planowanie głowicy to jak amen w pacierzu a Ty jak dziewica co chce ale i boi się.
To nie rób i nie smędz. Dorosły jesteś, pretensje będziesz miał do siebie.
Kasę trzeba było przed remontem zabezpieczyć bo teraz to już post factum.
W ogóle ktoś Ci źle doradził, powinieneś był sprzedać i nie było by dylematu i druciarstwa.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 4:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
ja swoją głowicę (6 cylindrów) oddałem do wymiany prowadnic zaworowych i uszczelniaczy (lata robią swoje i uszczelniacze przepuszczają) i do planowania głowicy, wydałem na to 600 zł, więc chyba dupy nie urywa ta cena, natomiast cena uszczelki pod głowicę to gdzieś 300-400 zł a więc planowanie głowicy to 1/3 albo 1/4 ceny uszczelki pod głowicę, nie licząc montażu demontażu itp, więc ja się pytam gdzie jest logika oszczędzać te 100 zł wydane na planowanie głowicy ?

z takimi problemami kolego to możesz tego do tego auta nie dawać wcale konserwacji no i po co je malujesz, ma tylko 300 tyś km więc i opony oryginalne powinny być dobre [szalone]

jestem zdania że lepiej robić miesiąc dłużej a zamknąć dany element na nowych częściach i nie wracać do tego za 100,500,1000 czy 5000 km, zrobić nowe i mieć pewność że tam jest wszystko ok.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: sob kwie 28, 2012 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 12, 2010 9:10 am
Posty: 72
Lokalizacja: Przemyśl
Dobra już dobra... Dzisiaj odbieram głowice z roboty... Już nie krzyczcie...

O dalszych losach i problemach będę informował na bieżąco...

Pozdrawiam

_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 9 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl