MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co w 123 2.0D z 80r https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10722 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Wazup [ śr lut 23, 2005 10:18 pm ] |
Tytuł: | Co w 123 2.0D z 80r |
W ostatnia sobote (19.02) zakupilem z ojcem MB W123 2.0D z 1980 roku. Jako ze to jest moj pierwszy MB a ojciec juz zapomnial troche co i jak z Mercedesem sie dzieje chcialbym sie dowiedziec co nalezaloby zmienic od razu, co sprawdzic i jak utrzymac samochod w pozadnym stanie. Ojciec mowi cos ze w Mercach sa jakie spunkty smarowania..... Doradzcie. |
Autor: | krzstian [ śr lut 23, 2005 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
gratuluję zakupu, napewno jak w każdym aucie przydałoby się wimienić płyny co ważne o tej porze roku płyn w chłodnicy przy czym przepłukać przewody i w.w. , do tego filterki Cytuj: Ojciec mowi cos ze w Mercach sa jakie spunkty smarowania niezrozumiałem do końca ale jeżeli chodzi ci o konserwację blachy to zapraszam do działu artykuły tam w warsztacie znajdziesz ciekawe informację.
PS zaraz dostaniesz ![]() ![]() ![]() |
Autor: | AMG [ śr lut 23, 2005 10:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Co w 123 2.0D z 80r |
Wazup pisze: W ostatnia sobote (19.02) zakupilem z ojcem MB W123 2.0D z 1980 roku. Jako ze to jest moj pierwszy MB a ojciec juz zapomnial troche co i jak z Mercedesem sie dzieje chcialbym sie dowiedziec co nalezaloby zmienic od razu, co sprawdzic i jak utrzymac samochod w pozadnym stanie. Ojciec mowi cos ze w Mercach sa jakie spunkty smarowania..... Doradzcie.
Witaj !! Proponuje wymienic płyny (silnik, skrzynia ,dyfer, chłodzenia oraz płyna hamulcowy) oczywiscie jak płyny to i filtry. Wpadnij na spot w niedziele to sie wszytskiego dowiesz ! Zapraszamy |
Autor: | Bukol [ sob lut 26, 2005 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
Olej w silniku na mineralny. Olej w dyfrze na ATF. Olej w skrzyni na ATF. Filtry powietrza (np. Mann), oleju i paliwa. Uszczelkę pokrywy zaworów. Regulacja zaworów. Przesmarowanie cięgiełek skrzyni biegów. Diagnostyka zawieszenia i układu kierowniczego + geometria o ile stan podzespołów pozwoli. Wyważenie kół. Płyn hamulcowy - do diagnozy lub wymiany. Płyn chłodzący - do diagnozy lub wymiany. |
Autor: | Bukol [ sob lut 26, 2005 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
PS - sprawdź stan świec żarowych, mrozy jeszcze nie powiedziały ostatniego słowa. |
Autor: | Wazup [ sob lut 26, 2005 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki, o cos takiego mi wlasnie chodzilo, to jeszcze sie zapytam, ile taka 123 powinna palic w miescie? |
Autor: | Bukol [ sob lut 26, 2005 1:21 pm ] |
Tytuł: | |
Wazup pisze: dzieki, o cos takiego mi wlasnie chodzilo, to jeszcze sie zapytam, ile taka 123 powinna palic w miescie?
Zimą może dojść do 10, ale przy temp powyżej zera nie więcej niż 8 - 8,5. Pod warunkiem prawidłowej regulacji. |
Autor: | Matiej [ czw paź 20, 2005 11:34 am ] |
Tytuł: | |
moja 300D automat w połowie października przy średnio fajnej pogodzie pali 9.7 około |
Autor: | Piotr735 [ czw paź 20, 2005 11:42 am ] |
Tytuł: | |
Moja 200 paliła 7 litrów |
Autor: | Matiej [ czw paź 20, 2005 4:37 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli wszystko w normie chyba. TO mój pierwszy diesel, dlatego sie czasami niepokoje bo rano jak zimno to głośno pracuje klekocze głośniej, jak sie da w palnik przy wyprzedzaniu to czasami widze taki czarnawy kurz z rury jak by. Ale tylko jak naprawde wcisne. Mój kolega przedmną nim jechal i nie widziałem zeby kopciła. Ale w nowych TDI TCDTI CDI JTD i innych tez cześto widze ze na czarno wali. Diesel chyba tak musi mieć co? |
Autor: | harrier [ czw paź 20, 2005 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
Ja jeżdziłem MB VITO 110CDI i przy dodawaniu gazu wypuszczał z rury czarną zasłone dymną... Nie sądzę, żeby było wszysto w porządku i raczej nie pokusiłbym się o stwierdzenie, że diesel tak musi... raczej powiedziałbym, że diesel tak może. Może ktoś bieglejszy z diesli napisze z czego może wynikać takie kopcenie - czyżby zużycie wtryskiwaczy? Pozdrawiam, |
Autor: | Matiej [ czw paź 20, 2005 5:23 pm ] |
Tytuł: | |
No ja właśnie z dieslami nie mam doświadczenia. Jednak to co z obserwacji wynika.. .czyli auta nowe lub prawie nowe z dieslami nowej generacji czyli TDI i pochodne tez często przy wyprzedzaniu podkapcają na czarno. Mechanik powiedział ze nie znajde takiego diesla, ktory przy otwartej przepustnicy nie wywala "sadzy". |
Autor: | Wookee [ czw paź 20, 2005 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
Matiej pisze: Mechanik powiedział
Najnowsze generacje mają ponoć już nie "puszczać dymka". Chyba chdziło o Nissana albo jakąś limuzynę, wchodzącą "na dniach" do sprzedaży. |
Autor: | _me: how_ [ czw paź 20, 2005 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
Powodów oprócz wpisu w dowodzie "olej napędowy" jest wiele. Że przypomnę tylko jeden z pierwszych obiawów po zalaniu OR - wyraźna redukcja dymu i brak śladów na asfalcie w miejscu odpalania. Wtryskiwacze, ustawienie punktu wtrysku na pompie... U mnie w sposób radykalny dziki dym ustąpił po regulacji zaworów, którą wielu sobie odpuszcza, a na pewno nie przeprowadza co 20 tys. Jakże drobnym, acz przyjemnym efektem ubocznym była także wyraźna poprawa zimnego startu, a nie jeden wróżył juz słabą kompresję. Niestety niezawodność tych silników przytępia niektórym instynkt i zdrowy rozsądek, a należy je regoluwać jak wszystkie, choć zaniedbane też będą napędzać i to długo, a skutki nonszalancji bedą z oczywistych względów dużo mniej upierdliwe niż w benzynie. |
Autor: | .:SPEEDYRIDER:. [ czw paź 20, 2005 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Powodów oprócz wpisu w dowodzie "olej napędowy" jest wiele. Że przypomnę tylko jeden z pierwszych obiawów po zalaniu OR - wyraźna redukcja dymu i brak śladów na asfalcie w miejscu odpalania. Wtryskiwacze, ustawienie punktu wtrysku na pompie...
U mnie w sposób radykalny dziki dym ustąpił po regulacji zaworów, którą wielu sobie odpuszcza, a na pewno nie przeprowadza co 20 tys. Jakże drobnym, acz przyjemnym efektem ubocznym była także wyraźna poprawa zimnego startu, a nie jeden wróżył juz słabą kompresję. Niestety niezawodność tych silników przytępia niektórym instynkt i zdrowy rozsądek, a należy je regoluwać jak wszystkie, choć zaniedbane też będą napędzać i to długo, a skutki nonszalancji bedą z oczywistych względów dużo mniej upierdliwe niż w benzynie. To pochwal się czy spalanie tez się zmniejszyło po regulacji wtrysków?? BO zamierzam tez się targnac na taką przyjemnosć. Aha i ile pląciłes za regulacje?? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |