MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Co w 123 2.0D z 80r
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10722
Strona 1 z 3

Autor:  Wazup [ śr lut 23, 2005 10:18 pm ]
Tytuł:  Co w 123 2.0D z 80r

W ostatnia sobote (19.02) zakupilem z ojcem MB W123 2.0D z 1980 roku. Jako ze to jest moj pierwszy MB a ojciec juz zapomnial troche co i jak z Mercedesem sie dzieje chcialbym sie dowiedziec co nalezaloby zmienic od razu, co sprawdzic i jak utrzymac samochod w pozadnym stanie. Ojciec mowi cos ze w Mercach sa jakie spunkty smarowania..... Doradzcie.

Autor:  krzstian [ śr lut 23, 2005 10:34 pm ]
Tytuł: 

gratuluję zakupu, napewno jak w każdym aucie przydałoby się wimienić płyny co ważne o tej porze roku płyn w chłodnicy przy czym przepłukać przewody i w.w. , do tego filterki
Cytuj:
Ojciec mowi cos ze w Mercach sa jakie spunkty smarowania
niezrozumiałem do końca ale jeżeli chodzi ci o konserwację blachy to zapraszam do działu artykuły tam w warsztacie znajdziesz ciekawe informację.
PS zaraz dostaniesz [lanie] za to że się nie przywitałeś [zlosnik] [oczko] [/list]

Autor:  AMG [ śr lut 23, 2005 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: Co w 123 2.0D z 80r

Wazup pisze:
W ostatnia sobote (19.02) zakupilem z ojcem MB W123 2.0D z 1980 roku. Jako ze to jest moj pierwszy MB a ojciec juz zapomnial troche co i jak z Mercedesem sie dzieje chcialbym sie dowiedziec co nalezaloby zmienic od razu, co sprawdzic i jak utrzymac samochod w pozadnym stanie. Ojciec mowi cos ze w Mercach sa jakie spunkty smarowania..... Doradzcie.


Witaj !!

Proponuje wymienic płyny (silnik, skrzynia ,dyfer, chłodzenia oraz płyna hamulcowy) oczywiscie jak płyny to i filtry.

Wpadnij na spot w niedziele to sie wszytskiego dowiesz ! Zapraszamy

Autor:  Bukol [ sob lut 26, 2005 1:01 pm ]
Tytuł: 

Olej w silniku na mineralny.
Olej w dyfrze na ATF.
Olej w skrzyni na ATF.
Filtry powietrza (np. Mann), oleju i paliwa.
Uszczelkę pokrywy zaworów.
Regulacja zaworów.
Przesmarowanie cięgiełek skrzyni biegów.
Diagnostyka zawieszenia i układu kierowniczego + geometria o ile stan podzespołów pozwoli.
Wyważenie kół.
Płyn hamulcowy - do diagnozy lub wymiany.
Płyn chłodzący - do diagnozy lub wymiany.

Autor:  Bukol [ sob lut 26, 2005 1:01 pm ]
Tytuł: 

PS - sprawdź stan świec żarowych, mrozy jeszcze nie powiedziały ostatniego słowa.

Autor:  Wazup [ sob lut 26, 2005 1:05 pm ]
Tytuł: 

dzieki, o cos takiego mi wlasnie chodzilo, to jeszcze sie zapytam, ile taka 123 powinna palic w miescie?

Autor:  Bukol [ sob lut 26, 2005 1:21 pm ]
Tytuł: 

Wazup pisze:
dzieki, o cos takiego mi wlasnie chodzilo, to jeszcze sie zapytam, ile taka 123 powinna palic w miescie?


Zimą może dojść do 10, ale przy temp powyżej zera nie więcej niż 8 - 8,5. Pod warunkiem prawidłowej regulacji.

Autor:  Matiej [ czw paź 20, 2005 11:34 am ]
Tytuł: 

moja 300D automat w połowie października przy średnio fajnej pogodzie pali 9.7 około

Autor:  Piotr735 [ czw paź 20, 2005 11:42 am ]
Tytuł: 

Moja 200 paliła 7 litrów

Autor:  Matiej [ czw paź 20, 2005 4:37 pm ]
Tytuł: 

Czyli wszystko w normie chyba. TO mój pierwszy diesel, dlatego sie czasami niepokoje bo rano jak zimno to głośno pracuje klekocze głośniej, jak sie da w palnik przy wyprzedzaniu to czasami widze taki czarnawy kurz z rury jak by. Ale tylko jak naprawde wcisne. Mój kolega przedmną nim jechal i nie widziałem zeby kopciła. Ale w nowych TDI TCDTI CDI JTD i innych tez cześto widze ze na czarno wali. Diesel chyba tak musi mieć co?

Autor:  harrier [ czw paź 20, 2005 5:16 pm ]
Tytuł: 

Ja jeżdziłem MB VITO 110CDI i przy dodawaniu gazu wypuszczał z rury czarną zasłone dymną... Nie sądzę, żeby było wszysto w porządku i raczej nie pokusiłbym się o stwierdzenie, że diesel tak musi... raczej powiedziałbym, że diesel tak może. Może ktoś bieglejszy z diesli napisze z czego może wynikać takie kopcenie - czyżby zużycie wtryskiwaczy?

Pozdrawiam,

Autor:  Matiej [ czw paź 20, 2005 5:23 pm ]
Tytuł: 

No ja właśnie z dieslami nie mam doświadczenia. Jednak to co z obserwacji wynika.. .czyli auta nowe lub prawie nowe z dieslami nowej generacji czyli TDI i pochodne tez często przy wyprzedzaniu podkapcają na czarno. Mechanik powiedział ze nie znajde takiego diesla, ktory przy otwartej przepustnicy nie wywala "sadzy".

Autor:  Wookee [ czw paź 20, 2005 5:40 pm ]
Tytuł: 

Matiej pisze:
Mechanik powiedział

Najnowsze generacje mają ponoć już nie "puszczać dymka". Chyba chdziło o Nissana albo jakąś limuzynę, wchodzącą "na dniach" do sprzedaży.

Autor:  _me: how_ [ czw paź 20, 2005 6:04 pm ]
Tytuł: 

Powodów oprócz wpisu w dowodzie "olej napędowy" jest wiele. Że przypomnę tylko jeden z pierwszych obiawów po zalaniu OR - wyraźna redukcja dymu i brak śladów na asfalcie w miejscu odpalania. Wtryskiwacze, ustawienie punktu wtrysku na pompie...
U mnie w sposób radykalny dziki dym ustąpił po regulacji zaworów, którą wielu sobie odpuszcza, a na pewno nie przeprowadza co 20 tys. Jakże drobnym, acz przyjemnym efektem ubocznym była także wyraźna poprawa zimnego startu, a nie jeden wróżył juz słabą kompresję.

Niestety niezawodność tych silników przytępia niektórym instynkt i zdrowy rozsądek, a należy je regoluwać jak wszystkie, choć zaniedbane też będą napędzać i to długo, a skutki nonszalancji bedą z oczywistych względów dużo mniej upierdliwe niż w benzynie.

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ czw paź 20, 2005 6:46 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Powodów oprócz wpisu w dowodzie "olej napędowy" jest wiele. Że przypomnę tylko jeden z pierwszych obiawów po zalaniu OR - wyraźna redukcja dymu i brak śladów na asfalcie w miejscu odpalania. Wtryskiwacze, ustawienie punktu wtrysku na pompie...
U mnie w sposób radykalny dziki dym ustąpił po regulacji zaworów, którą wielu sobie odpuszcza, a na pewno nie przeprowadza co 20 tys. Jakże drobnym, acz przyjemnym efektem ubocznym była także wyraźna poprawa zimnego startu, a nie jeden wróżył juz słabą kompresję.

Niestety niezawodność tych silników przytępia niektórym instynkt i zdrowy rozsądek, a należy je regoluwać jak wszystkie, choć zaniedbane też będą napędzać i to długo, a skutki nonszalancji bedą z oczywistych względów dużo mniej upierdliwe niż w benzynie.

To pochwal się czy spalanie tez się zmniejszyło po regulacji wtrysków?? BO zamierzam tez się targnac na taką przyjemnosć. Aha i ile pląciłes za regulacje??

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/