| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Ciśnienie w układzie chłodzenia https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10927 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | mroziu [ pn mar 07, 2005 5:48 pm ] |
| Tytuł: | Ciśnienie w układzie chłodzenia |
Witam! Od jakiegoś czasu zastanawia mnie jaki wpływ na układ chłodzenia ma sprawny korek chłodnicy/zbiornika płynu wyrównawczego? Od jakiegos czasu dzieja mi sie cuda - latem zmienilem korek bo wczesniejszy byl chyba od zuka. Niestety nowy korek okazal sie syfem i wylewa mi plyn spod korka. Na dodatek ogrzewanie działa mi dość "mocno" średnio - im szybciej jade tym mniej grzeje - czyli nagrzewnica jest malo wydolna albo uklad zapowietrzony... Czy zepsuty korek ma wpływ na odpowietrzenie ukladu ?? Czy jak zaloze nowy korek 140 to nie wplynie to niekorzystnie na leciwy juz uklad ?? |
|
| Autor: | Bader [ pn mar 07, 2005 6:01 pm ] |
| Tytuł: | |
Pamiętam jak kupiłem vectrę i zauważyłem, że jakiś dziwny jest korek od cieczy chłodzącej. Był wybebeszony od środka, tak żeby nie trzymał ciśnienia. Niewiele myśląc kupiłem nowy korek, założyłem pod sklepem i wróciłem do domu, po czym spod maski wystrzeliła tona dymu. Okazało się że była ułamany był plastik na chłodnicy i aby gumowa rura z niego nie spadła zaraz po osiągnięciu temperatury facet po prostu wybebeszył korek |
|
| Autor: | mroziu [ pn mar 07, 2005 8:03 pm ] |
| Tytuł: | |
Tego sie wlasnie obawiam.... A jak ma sie szczelny korek do odpowietrzenia ukladu i w ogole czemu sluzy wyzsze cisnienie w ukladzie ? |
|
| Autor: | Bader [ pn mar 07, 2005 8:09 pm ] |
| Tytuł: | |
Nie znam się dostatecznie, żeby coś wyjaśniać, ale zauważyłem że w W126 miałem rurkę wychodzącą spod korka w stronę ziemi, dzięki której mogłem bez obaw odkręcić korek wlewu nawet na rozgrzanym silniku - fajna sprawa |
|
| Autor: | Kozmo1 [ pn mar 07, 2005 9:18 pm ] |
| Tytuł: | |
mroziu pisze: w ogole czemu sluzy wyzsze cisnienie w ukladzie ?
Przy wyższym cisnieniu jest wyższa temperatura wrzenia cieczy, zamiast 100 jest np 120 C |
|
| Autor: | mroziu [ pn mar 07, 2005 10:54 pm ] |
| Tytuł: | |
Bader pisze: Nie znam się dostatecznie, żeby coś wyjaśniać, ale zauważyłem że w W126 miałem rurkę wychodzącą spod korka w stronę ziemi, dzięki której mogłem bez obaw odkręcić korek wlewu nawet na rozgrzanym silniku - fajna sprawa
Ta "rurka" to odprowadzenie nadmiaru cisnienia - korek jest podwojny i dolne denko korka puszcza przy cisnieniu wyzszym od znamionowego na korku 100 - 1atm, 120 - 1,2 itd... Chodzi mi bardziej o dzialanie sprawnosc nagrzewnicy [ewentualnie pompy wody - przez to tez moze slabo grzac] w stosunku do wysokosci cisnienia w ukladzie chlodniczym... W takim razie, pomijajac temp. wrzenia, czy uklad moze sam sie odpowietrzyc bez cisnienia w ukladzie czy czeka mnie wymiana nagrzewnicy tudzież wymontowanie i odmulenie ?? PS - przegladajac strone wydawnictwa AUTO i tylko spis tresci "naprawa w201" [naklad sie niestety skonczyl] natrafilem na rozdzial na temat sprawdzania wlasnie owego korka stad moje pytanie - bo jezeli to tylko kwestia korka to nie bede wygrzebywal nagrzewnicy... |
|
| Autor: | laudan [ wt mar 08, 2005 6:33 am ] |
| Tytuł: | |
A nie latwiej zalozyc taki korek jaki powinien byc. Byly 3 wersje 100,120, 140. Za duze cisnienie w ukladzie, moze spowodowac, ze chlodnica Ci zacznie puszczac itp. |
|
| Autor: | mroziu [ śr mar 09, 2005 4:42 pm ] |
| Tytuł: | |
ZAkupilem nowy korek ale niestety maja tylko 140 - troche za duze cisnienie ale zaryzykuje.. Jak ruszy ogrzewanie - a wątpie - to dam znac. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|