MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Klima w123
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11073
Strona 1 z 2

Autor:  Irek [ wt mar 15, 2005 12:17 pm ]
Tytuł:  Klima w123

Panowie prosze o radę .przydazyło mi się i mogę dość tanio kupić klimę .Jednak potrzebuję opinii kogoś kto zna temat .Otórz facet zapewnia że to komplet Ja bladego pojęcia nie mam co powinno być kompletem .(nie chciałbym potem zapłacić za jakąś część jak za komplet [zlosnik] [swir2]
co sprawdzać? jakie są składniki kompletnej instalacji ?
Inna sprawa że on ma z Benzyniaka a ja Mam Diesla .
Dzięki za rady.
inna sprawa że muszę teraz szykać kogoś kto by mi to zamontował ale to następny wątek tematu hmmmmmmm........

Autor:  georem [ wt mar 15, 2005 1:43 pm ]
Tytuł: 

Ja bym nie zaryzykował, może CI braknąć kilku części które kupisz tylko w serwisie, bardzo ciężki temat. :cry:

Autor:  Futrzak [ wt mar 15, 2005 1:51 pm ]
Tytuł: 

Ja bym kupił ale w moim aucie powinna być wg VIN klima.
Musisz np mieć zmieniony panel na konsoli środkowej auta. Tam przecież jest sterowanie klimą. Chyba że podłaczysz na stałe [balwan] ;)
Jest trochę rozbebeszania auta bo trzeba to jakoś połaczyć z normalnym nawiewem i nie wiem czy tu nie ma najwiekszego problemu.
Sama instalacja mrożąca to nie wszystko. Może w EPC jest to jakoś rozpisane na częsci.
Pozdrawiam
Futrzak

Autor:  laudan [ wt mar 15, 2005 2:00 pm ]
Tytuł: 

Inny jest wymiennik powietrza.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt mar 15, 2005 3:17 pm ]
Tytuł: 

Trzeba zabrac kogos kto sie na tym zna jakiego s goscia z serwisu klimy albo cos-niech obluka i powie co i jak [oczko]

Autor:  _me: how_ [ wt mar 15, 2005 4:22 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Trzeba zabrac kogos kto sie na tym zna jakiego s goscia z serwisu klimy albo cos-niech obluka i powie co i jak [oczko]


Ten z serwisu namówi cię na nową :lol: .

A co z różnicą benzyna / diesel?

Pruć trzeba deskę i nagrzewnicę. Chciałem zakombinować z przekładką z taxy 240D, o której niedawno pisałem, ale chyba dam se na luz. :-?

Autor:  Bukol [ wt mar 15, 2005 4:49 pm ]
Tytuł: 

Futrzak pisze:
Musisz np mieć zmieniony panel na konsoli środkowej auta. Tam przecież jest sterowanie klimą.


Nie trzeba. Sterowanie klimą odbywa się poprzez pokrętło montowane w jedną z zaślepek obok n.p. włącznika tylnej lampki wewnętrznej. Problemem może być sterowanie wewnętrznym obiegiem, którego w normalnych 123 nie ma.

Autor:  laudan [ wt mar 15, 2005 5:03 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Nie trzeba. Sterowanie klimą odbywa się poprzez pokrętło montowane w jedną z zaślepek obok n.p. włącznika tylnej lampki wewnętrznej. Problemem może być sterowanie wewnętrznym obiegiem, którego w normalnych 123 nie ma.


Zalezy czy klima manualna, czy automatyczna. Tak, czy inaczej jest inny wymiennik ciepla i trzeba wyproc cala deske.

Autor:  dobrzan [ wt mar 15, 2005 11:18 pm ]
Tytuł: 

no i sprezarka ma inne zamocowanie w benzynie i w dieslu.... a takze i jej umiejscowienei jest inne.... powiem szczerze ze ja bym sie tego podjał u siebie.. jednak pod warunkiem ze sam bym wymontowal z innego auta te klime taka gotowa jakbym kupil wymontowana nie wiem czy by mi sie chcialo rozkminiac gdzie co bylo.. chociaz kto wie...

Autor:  Irek [ śr mar 16, 2005 7:43 am ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
no i sprezarka ma inne zamocowanie w benzynie i w dieslu.... awymontowana nie wiem czy by mi sie chcialo rozkminiac gdzie co bylo.. chociaz kto wie...

Zatem marne widoki na spis części ?
Dotychczas zbierałem takie informacje z ofert pojawiajacych się na Ebay-u.
mam sporo fotek i opisów zatem pojadę i sprawdzę tyle co wiem.
Mam też niedaleko Gliwic jakiś serwis klimatyzacji i tam zasięgnę języka .Co do samego montazu to raczej nie będę się bawił w coś takiego tylko oddam w hmmmm "dobre ręcę " i poczekam na efekt.jeśli chodzi o całe ustrojstwo konsoli i tego co pod nią to rozmawiałem z facetem i wezmę całą jego konsolę ( co prawda to z dwudrzwiowego ) ale i tak będzie to służyć za instrukcję demontazu.Najpierw jednak oblukam co i jak żebym nie wpadł w g.......
Sprawę mocowania sprężarki załatwia się "podobno " bardzo prosto ale to sprawa gościa który podejmuje sie ją montować jak rozeznam temat to coś napiszę.

Autor:  kubawojtas [ śr mar 16, 2005 9:17 am ]
Tytuł: 

ja mam klime w czesciach , moze nie od merca ,ale składa sie to u mnie z nastepujących elementów - bo o to pytasz:
- spręzarka(wyglądem przypomina alternator)
-chłodnica klimatyzacji
- wentylator do chłodnicy
- parownik z jakimiś przewodami(wygląda jak puszka piwa)
- wymiennik ciepła (to taka nagrzewnica jak od poloneza)
-włącznik i panel sterowania

Jest o ile mi wiadomo kompletna.

Autor:  Marcin S [ śr mar 16, 2005 11:52 am ]
Tytuł: 

klima.... jak ja lubie ten temat [zlosnik]

potrzebne Ci jest:
kompresor - i to wcale nie takie proste go przymocowac do silnika, bo : można dorobić łape, ale nikt Ci nie daje gwarancji że będzie leżała idealnie w osi symetrii paska ( pasek będzie sie przecierał), potrzebne CI tez jest 3-bierzniowe koło nasowe na wale korbowym.
potem potrzebny Ci jest filtr ( mocowany jest w otwór pod lampą prawą, i wystaje od spodu w nadkolu ) - trzeba kupic nowy
Cała kompletna część z ochładzaczem powietrza, z wentylatorem mocowanym od dołu, który zabiera powietrze z nad nóg .
W zasadzie swoją nagrzewnice możesz zostawić - pasuje od zwykłego, trzeba tylko ją odpiąc 4wsówkami metalowymi od wentylatora ( tego zwykłego ) i w to miejsce wstawić modoł klimy
musisz zregenerowac klampki sterujące - gwarantuje CI że napewno są już powygniatane
zaopiekowac się siłownikami pneumatycznymi od sterowania klapkami (zamykają dopływ powietrza z zewnątrz, i zamkają dopływ powietrza do nagrzwnicy )
instalacje pneumatyczną do tego sterowania musisz odtworzyć
pokretło regulacji temp klimy , sa dwa rodzaje:
jeden taki jak regulacja położenia świateł,
drugi jest wielkości 70% zwykłych pokręteł, montowany na panelu ( zupełnie inny panel) gdzie jest włącznik ogrzewnia tylnej szyby, regulacja świateł.
Do tego regulatora dochodzą 3 przewodu pneumatyczne, metalowy pręt kontrolujący temp w ochładzaczu, styk załączenia kompresora
Do tego wszystkiego jeszcze przewody ciśnieniowe czynnika chłodniczego
instalacja elektryczna
O ile instalacje to jeszcze nei problem , to czujnik ciśnienia gazu ( w zasadzie temteratury - chociaż jak wiadomo to sa wielkości wzajemnie powiązane) podstawa żeby ci klima nei wybuchła - musisz kupic nowy
wentylator , chłodnica klimy - obstawiaj odrazu nową - prawie we wszystkich jakie spotkałem były klopoty z gornym wyprowadzeniem rurki ciśneiniowej - cena ok 400zł z gwarancją ( więc nei ma co ryzykowac z używką)

cena założenia tego - poniżej 700zł nawet nikt z Tobą nei będzie rozmawiał. Cena już razem z czynnikiem chłodniczym, i osuszaniem ( i tak co jakies 2lata będziesz musiał wyłożeć 200zł na wymiane gazu - tak się zaleca ). Więc robocizna jakies 500zł
Wiem bo sam szukałem, i.... stwierdziłem że sam sobei założe - jedynie osuszyć i nabić to już trzeba jechac do serwisu.

największy problem dla mnie to komresor - można kupić nowy - 900zł , lub regenerować ok 500zł używany i tez dają gwarancje.

Autor:  dobrzan [ śr mar 16, 2005 12:40 pm ]
Tytuł: 

Wiesz co Marcinie ES?? ... wybacz ale chyba jestes swego rodzaju samochodowym pesymistą bo kiedyś jak byl temat ABSu to zes zrobil wywod ze ABS w takim aucie to juz nie bedzie dzialal bo prawie wsyztsko tam na 100% bedzie zepsute i zuzyte wlacznie z pompa ABSu ktorej wydajnosc spadnie prawie ze ponizej zera... daj spokoj chlopie gdybym ja mial taki sposob myslenia to bym se kupil malucha i cale zycie nim jezdzil albo w ogole na hulajnoge z przerzutkami sie przesiadł...

Autor:  Marcin S [ śr mar 16, 2005 10:21 pm ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
Wiesz co Marcinie ES?? ... wybacz ale chyba jestes swego rodzaju samochodowym pesymistą (...)daj spokoj chlopie gdybym ja mial taki sposob myslenia to bym se kupil malucha i cale zycie nim jezdzil albo w ogole na hulajnoge z przerzutkami sie przesiadł...


heheh [zlosnik] - dobre!!

Ale seryjnie mówiąc, każdy kto będzie Ci zakładał klime, jednoznacznie Ci powie: filtr, czujnik temp należy wymienić na nowy, filtr - bo stary należałoby wymienić żeby nie było problemów ( do czego jest filtr każdy wie) , a czujnik - widadomo jak to jest z czunikami ( nawet nowy może być uszkodzony )

chłodnica - wiem z doświadczenia :oops:

jak by coś było niejasne to zapraszam - mam aktualnie całą na stole ;)
schematy, podłączenia jak dokończe i będzie działac to podam ( duzo tego nie ma )
i to chyba tyle w tym temacie...

Można zapodac tez taką jak jest wyjęta z dawcy - ale to tylko na swoje własne ryzyko, o ile pneumatyka powinna działac ( to siłownik, szczególnie ten sterujący wew/zew powietrza - nie wiem dlaczego ale juz kilka razu się spotkałem że zawiesił się w opcji - "obieg zamknięty" - czyli że niby klima działa).
Ale każdy robi to co uważa za stosowne - koszt regeneracji tego wszystkiego (nagrzewnicy, klapek <gabka> , sprawdzenie/rozebranie/poszukanie od innego siłowniczka pneumatycznego ) - to ok 20zł [zlosnik] + czujnik i filtr ( były na allegro za ok 50zł ) więc to jest więcej pisania niż pieniędzy ( bo roboty nie powiem.... jest troche, ale bez przesady [zlosnik] ) + koło pasowe 3bierzniowe ( w opcji ekonomicznej , kupujesz dłuższy pasek, i napędzasz kompresor tym samym paskiem co alternator [zlosnik] / pompa wspomagania i tez działa [zlosnik] ) , łape jakoś wymyślisz i przymocujesz .... więc koszt to tylko klima z dawcy + 20zł [zlosnik] + 100zł filtr/czujnik + nabicie i osuszenie ok 200zł - 320zł kosztów pewnych.... reszta kwestia względna

Autor:  Gabi [ czw mar 17, 2005 12:22 am ]
Tytuł: 

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11110 ... etrze7.jpg
To chyba a nawet napewno panel od klimy w W 123
..... :lol: a gdzie drewienko

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/