PK2 pisze:
Z tego, co się orientuję, to EGR (recyrkulacja spalin) i pompa powietrza to dwa oddzielne podsystemy. Skąd ja to znam...

Mam te patenty u siebie w komplecie. Osobiście jestem pełen podziwu, że w pierwszej połowie lat 70-tych już tak mocno pracowano nad obniżeniem emisji spalin. W moim przypadku pompa powietrza nie służy tylko "napowietrzeniu" spalin. W pewnych warunkach tłoczy powietrze do "reaktorów termicznych" zainstalowanych zamiast kolektorów wylotowych, gdzie zachodzi proces dopalenia spalin i w efekcie spaliny są (teoretycznie) lepsze. Oczywiście jest to duże obciążenie dla silnika oraz generalnie spore obniżenie efektywności. Ale podziw dla inżynierów pozostaje. Ja osobiście wszystkie te systemy zachowuję i dbam o nie.
Pozdrawiam!
No niestety u mnie większość z nich już nie działa od dawna więc pompa już sie nie obraca - brak paska, przewody poodłączane itp itd.
Generalnie u mnie zamieniło sie to w złom wiszący na motorze pozatym nie dało sie ustawić silnika jak tego definitywnie nie odłączyłem
Teraz tylko zwale to z motoru.
Mam nadzieje, że po tej operacji szwedka jeszcze pojedzie
