MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

EGR - pozbywam sie EKOLOGII ze szwedki :D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11330
Strona 1 z 1

Autor:  MacKuz [ czw mar 31, 2005 11:05 am ]
Tytuł:  EGR - pozbywam sie EKOLOGII ze szwedki :D

Postanowiłem pozbyć sie tego badziewia ze swojego M110.

Własnie sobie wszystko obczytałem i to co brałem za sprężarke klimatu (bo wisi coś takiego na moim silniku) tak naprawde jest pompą powietrza która pompuje powietrze do kolektora.

Troche do wyrzucenia jest :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Badziewie było montowane na USA i Szwecje.

Autor:  Futrzak [ czw mar 31, 2005 11:11 am ]
Tytuł: 

Niezła oszukiwarka z tego ustrojstwa. Rozrzedzic spaliny i już emicja jest w normie... [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak

Autor:  michau [ czw mar 31, 2005 11:15 am ]
Tytuł: 

w kazdym m110 to jest?

Autor:  MacKuz [ czw mar 31, 2005 11:21 am ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Badziewie było montowane na USA i Szwecje.


michau pisze:
w kazdym m110 to jest?


Pozdrawiam :D

OFF-TOPIC

cholera przydatne jest to cytowanie przy pomocy zaznaczania tekstu :D

Autor:  michau [ czw mar 31, 2005 11:49 am ]
Tytuł: 

sorrki, nie zauwazyl [oczko]

Autor:  PK2 [ czw mar 31, 2005 11:52 am ]
Tytuł: 

Z tego, co się orientuję, to EGR (recyrkulacja spalin) i pompa powietrza to dwa oddzielne podsystemy. Skąd ja to znam... :-) Mam te patenty u siebie w komplecie. Osobiście jestem pełen podziwu, że w pierwszej połowie lat 70-tych już tak mocno pracowano nad obniżeniem emisji spalin. W moim przypadku pompa powietrza nie służy tylko "napowietrzeniu" spalin. W pewnych warunkach tłoczy powietrze do "reaktorów termicznych" zainstalowanych zamiast kolektorów wylotowych, gdzie zachodzi proces dopalenia spalin i w efekcie spaliny są (teoretycznie) lepsze. Oczywiście jest to duże obciążenie dla silnika oraz generalnie spore obniżenie efektywności. Ale podziw dla inżynierów pozostaje. Ja osobiście wszystkie te systemy zachowuję i dbam o nie.

Pozdrawiam!

Autor:  MacKuz [ czw mar 31, 2005 12:00 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Z tego, co się orientuję, to EGR (recyrkulacja spalin) i pompa powietrza to dwa oddzielne podsystemy. Skąd ja to znam... :-) Mam te patenty u siebie w komplecie. Osobiście jestem pełen podziwu, że w pierwszej połowie lat 70-tych już tak mocno pracowano nad obniżeniem emisji spalin. W moim przypadku pompa powietrza nie służy tylko "napowietrzeniu" spalin. W pewnych warunkach tłoczy powietrze do "reaktorów termicznych" zainstalowanych zamiast kolektorów wylotowych, gdzie zachodzi proces dopalenia spalin i w efekcie spaliny są (teoretycznie) lepsze. Oczywiście jest to duże obciążenie dla silnika oraz generalnie spore obniżenie efektywności. Ale podziw dla inżynierów pozostaje. Ja osobiście wszystkie te systemy zachowuję i dbam o nie.

Pozdrawiam!


No niestety u mnie większość z nich już nie działa od dawna więc pompa już sie nie obraca - brak paska, przewody poodłączane itp itd.

Generalnie u mnie zamieniło sie to w złom wiszący na motorze pozatym nie dało sie ustawić silnika jak tego definitywnie nie odłączyłem :(

Teraz tylko zwale to z motoru.

Mam nadzieje, że po tej operacji szwedka jeszcze pojedzie :D

Autor:  PK2 [ czw mar 31, 2005 12:09 pm ]
Tytuł: 

tu oczywiście masz rację - jesli te systemy nie działają, to ich odtwarzanie jest praktycznie niewykonalne. Ceny nowych części są całkowicie kosmiczne, a używane są rzadkie i w zasadzie nie ma pewności, czy są sprawne.

Masz też rację, że regulacja silnika przy tych systemach przypomina panowanie nad "stadem kotów" - każdy rozłazi się w swoją stronę i zapanowanie nad tym jest bardzo trudne.

Pozdrawiam.

Autor:  Nilovitz [ pn lis 23, 2009 12:23 pm ]
Tytuł: 

jestem zaskoczony, ze taki EGR zamontowany byl w benzynie, a wiem takze, ze takie elementy byly w turbodieslu, to bylo napedzane bodajze turbina
czy tu jest sens wylaczenia takowego cuda?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/