MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 29, 2025 1:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 10, 2005 11:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Witam. Mam już trzeciego Mercedesa-wszystki z automatycznymi skrzyniami biegów (jak ktos kiedys tu napisał - jedyną słuszną [zlosnikz] )
ale tak prawd mówiąc niewiele wiem na temat prawidłowgo uzytkowania auta z taka skrzynią, stad nastepujace pytania:
1 - czy w czasie jazdy mozna zminiac połozenie dzwigni zmiany biegów, np z D na S, czy (jak to jest w nowszych Mercedesach z D na 3 - chodzi o to czy mozna w ten sposób sobi zredukowac bieg przed wyprzedzanim, czy tylko mozna wciskajac pedał gazu do konca (wlacza sie kick down)???
2 - w jakiej pozycji ma byc ustawiona dzwignia zmiany biegów gdy gasimy auto???
3 - czy stojac na skrzyzowaniu "dawac na luz" czyli na N???
4 - czy zatrzymujac sie na pochyłej nawierzchni używac P jako hamulca postojowego czy lepiej najperw zaciagnac hamulec postojowy i dopiero wtedy dac na P???
5 - czy rozpedzajac si z "gazem wcisnietym do dechy" czyli z wcisnietym kick-downem skrzynia powinna zminic przeloznie przed osiagnieciem przez silnik maksymalnych obrotów i nie dopuscic do osiagniecia przez silnik obrotów przy ktorych nastpuje odciecie zapłonu, czy moze ma prawo pozwolic sie wkrecic silnikowi az do odciecia zapłonu???

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Ostatnio zmieniony ndz kwie 10, 2005 1:07 pm przez Kozmo1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz kwie 10, 2005 11:37 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kozmo1 pisze:
1 - czy w czasie jazdy mozna zminiac połozenie dzwigni zmiany biegów, np z D na S, czy (jak to jest w nowszych Mercedesach z D na 3 - chodzi o to czy mozna w ten sposób sobi zredukowac bieg przed wyprzedzanim, czy tylko mozna wciskajac pedał gazu do konca (wlacza sie kid down)???

Mozna, ale jak bedziesz jechal za szybko np na 3 (S lub 3) lub 2 bieg (L lub 2) to skrzynie trafi szlag. Masz sprawny kick down to go uzywaj.

Kozmo1 pisze:
2 - w jakiej pozycji ma byc ustawiona dzwignia zmiany bigów gdy gasimy auto???

P lub N

Kozmo1 pisze:
3 - czy stojac na skrzyzowaniu "dawac na luz" czyli na N???

a po co?

Kozmo1 pisze:
4 - czy zatrzymujac sie na pochyłej nawierzchni używac P jako hamulca postojowego czy lepiej najperw zaciagnac hamulec postojowy i dopiro wtedy dac na P???

Mozna i tak i tak, o ile zabezpieczenie na P jest sprawne.


Kozmo1 pisze:
5 - czy rozpedzajac si z "gazem wcisnietym do dechy" czyli z wcisnietym kid-downem skrzynia powinna zminic przeloznie przed osiagnieciem przez silnik maksymalnych obrotów i nie dopuscic do osiagniecia przez silnik obrotów przy ktorych nastpuje odciecie zapłonu, czy moze ma prawo pozwolic sie wkrecic silnikowi az do odciecia zapłonu???


W 200D zmiana powinna nastepowac 200 obr ponizej obrotow odciecia. W benzyniaku jest podobnie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 1:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Mam jeszcze pytanie ad tego przesuwanego przełącznika obok dzwigni z iany biegów. Są dwi pozycj E i S - jak domniemywam: Ekonomiczna i Sportowa jazda, tak? Bo ja nie widze rówznicy gdy zminia połozeni tego przełącznika.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 1:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Heh no kto wam nagadał ze to S to jakiś sport?? To jest Standard !! A na skrzyżowaniach ja np nigdy nie zmieniam biegu na N tylko wciskam hamulec, a np Wiedźnim zawsze zrzuca go na N. Wszystko zależy od tego jak wolisz bardziej robić i jak długo masz stać na światłach.

A co do polożenia Ekonomicznego i Stardardowego to auto teoretycznie ciągnie do wyższych obrotów silnik, czy jakoś tak

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 1:58 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
S to Standart a E to Emeryt [zlosnik]
Ja jezdze na Emeryt...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 9:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
rozumiem, ze Emeryt to ruszanie z mniejszych obrotów, a wiec nizsze zuzycie paliwa, tak???

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 9:12 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kozmo1 pisze:
rozumiem, ze Emeryt to ruszanie z mniejszych obrotów, a wiec nizsze zuzycie paliwa, tak???


Chyba, ze to niemiecki emeryt, a ten jest bogaty, bo przesiada sie do MB [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
laudan pisze:
Kozmo1 napisał:
1 - czy w czasie jazdy mozna zminiac połozenie dzwigni zmiany biegów, np z D na S, czy (jak to jest w nowszych Mercedesach z D na 3 - chodzi o to czy mozna w ten sposób sobi zredukowac bieg przed wyprzedzanim, czy tylko mozna wciskajac pedał gazu do konca (wlacza sie kid down)???


Mozna, ale jak bedziesz jechal za szybko np na 3 (S lub 3) lub 2 bieg (L lub 2) to skrzynie trafi szlag. Masz sprawny kick down to go uzywaj.


to prawda co napisał laudan, jak przekroczysz prędkość to może skrzynię szlag trafić. Ale czasami, np. może zajść konieczność wykonania pewnego manewru na "dwa razy" i przy odpuszczeniu z "Kicka" skrzynia wrzuci czwórkę, co nie zawsze jest porządane, a mając zapięte S auto z pewnością szybciej zareaguje

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 11, 2005 1:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Mam pytanie związane z automatem. Jeżeli przeszkadzam to zminie posta.
W swojej beczce mam manuala. Dużo jest roboty z wymiana na automat? I jakiego najlepiej szukać?

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 11, 2005 1:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Roboty średnio. Ale części duzo. Oprócz skrzyni trzeba zmienić koło zamachowe i to co jest zamiast sprzęgła - fajny baniak (jak sie kupuje skrzynie to nie zawsze jest w komplecie), chłodnice wody, pedały (proszę bez skojarzeń) :) lewarek zmiany biegów z cięgłami (albo układ pneumatyki) no i .... akumulator [zlosnik] bo na pych się nie zapali :) W każdym razie robota warsztatowa dla dobrego mechanika.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 11, 2005 10:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Ja tam skrzyni nie szczędze .. i zyje ... zadko uzywam kick downa a czesciej sam wachluje biegami ci ktorzy widza mnie pierwszy raz pytaja czy ja mam jakąś sekwencyjna skrzynie czy jak bo ciagle mieszam :) a mi tak pasuje ..
Si E mlody juz wyjasnil ..

A co za roznica na jakim biegu zgasisz auto ????

Na S skrzynia dluzej ciagnie na wysokich obrotach ... a na E jak najszybciej stara sie wbic ostatni bieg..
Mozesz jezdzic do odciecia zaplonu i tak nic sie nei stanie .. Niemiec taki gupi nie jest .. wie ze ktos bedzie probowal jechac do konca .. dlatego odciecie jest ponizej max obrotow.

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 12:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Kozmo1 pisze:
Mam jeszcze pytanie ad tego przesuwanego przełącznika obok dzwigni z iany biegów. Są dwi pozycj E i S - jak domniemywam: Ekonomiczna i Sportowa jazda, tak? Bo ja nie widze rówznicy gdy zminia połozeni tego przełącznika.


Jeżeli nie odczuwasz różnicy to znaczy że masz uszkodzoną skrzynię, albo zmysł odczuwania. [zlosnik] Jeździliśmy ostatnio limuzyną 560 i zupełnie inaczej reaguje na pedał gazu niż moja 560, co oznacza jakieś uszkodzenie w owej skrzyni. Właścicielowi oczywiście to nie przeszkadza. [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 12:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Nie tyle co skrzynia a raczej samo sterowanie :)

A ma pyatnei odczuwasz zmiane jesli jedziesz dynamicznie miedzy LPG a Pb ... bo u mnie silnik bardziej elastycznie zmienia biegi ... dziwne ale nie tylko ja to zaobserwowalem ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 12, 2005 7:48 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
wiedzmin pisze:
A mam pyatnie odczuwasz zmiane jesli jedziesz dynamicznie miedzy LPG a Pb ... bo u mnie silnik bardziej elastycznie zmienia biegi ... dziwne ale nie tylko ja to zaobserwowalem ..


Oczywiście, że działanie skrzyni jest inne na paliwie i na gazie, wynika to z tąd, że na gazie jest mniejsza moc i moment niz na paliwie, a co za tym idzie szybciej i delikatniej zmienia biegi, również redukuje z opóźnieniem, ale tak jak piszesz różnica jest odczuwalna tylko przy gwałtownym traktowaniu pedału przyśpieszenia. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl