Kozmo1 pisze:
1 - czy w czasie jazdy mozna zminiac połozenie dzwigni zmiany biegów, np z D na S, czy (jak to jest w nowszych Mercedesach z D na 3 - chodzi o to czy mozna w ten sposób sobi zredukowac bieg przed wyprzedzanim, czy tylko mozna wciskajac pedał gazu do konca (wlacza sie kid down)???
Mozna, ale jak bedziesz jechal za szybko np na 3 (S lub 3) lub 2 bieg (L lub 2) to skrzynie trafi szlag. Masz sprawny kick down to go uzywaj.
Kozmo1 pisze:
2 - w jakiej pozycji ma byc ustawiona dzwignia zmiany bigów gdy gasimy auto???
P lub N
Kozmo1 pisze:
3 - czy stojac na skrzyzowaniu "dawac na luz" czyli na N???
a po co?
Kozmo1 pisze:
4 - czy zatrzymujac sie na pochyłej nawierzchni używac P jako hamulca postojowego czy lepiej najperw zaciagnac hamulec postojowy i dopiro wtedy dac na P???
Mozna i tak i tak, o ile zabezpieczenie na P jest sprawne.
Kozmo1 pisze:
5 - czy rozpedzajac si z "gazem wcisnietym do dechy" czyli z wcisnietym kid-downem skrzynia powinna zminic przeloznie przed osiagnieciem przez silnik maksymalnych obrotów i nie dopuscic do osiagniecia przez silnik obrotów przy ktorych nastpuje odciecie zapłonu, czy moze ma prawo pozwolic sie wkrecic silnikowi az do odciecia zapłonu???
W 200D zmiana powinna nastepowac 200 obr ponizej obrotow odciecia. W benzyniaku jest podobnie.