MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 4:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 09, 2005 11:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Panowie czy ktos z Was wie moze jak zrobic wyjscie "W" w alternatorze?? narazie samemu nie szukalem nic na ten temat i zwracam sie najpierw do szanownego grona bo moze ktos juz przwalkowal ten temat.. bede wdzieczny:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 09, 2005 11:43 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Poprzez wymiane alternatora? A moze wystarczy kostka na trzecioseryjna...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 9:21 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Hmmm, albo alternator ma zlacze W (chyba tylko 3 seryjne maja), albo nie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 10:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Chodzi o to ze elektryk mowi ze nie ma problemu zeby to zrobic ale kroi 40 zl za to.. a ponoc jest to proste...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 11:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
nie jestem pewien ale to wyjście w jest wyciągnięte przed prostownikiem bo tylko tam nie ma regulacji i stabilizacji prądu ani napięcia ładowania i te dwie wartości zmieniają sie wraz ze wzrostem lub spadkiem obrotów co przy odpowiednim wyskalowaniu jakiegoś miernika może dać porównanie co do prędkości obrotowej, [zlosnik] , generalnie stawiam na napięcie, bo płynący prąd jest raczej uzależniony również od mocy pobieranej przez odbiorniki typu światła radio , stopień naładowania akusia. [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 11:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
ps. dlatego stosuje sie wsamochodach regulatory napięcia aby właśnie uniknąć tych skoków [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 12:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Heeeh! Zapomniałeś o częstotliwości!! Częstotliwość wytwarzanego w uzwojeniu alternatora prądu jest ściśle zależna od prędkości obrotowej wirnika, i właśnie to zjawisko jest wykorzystywane przy pomiarze prędkości obrotowej.
Uzwojenie alternatora jest trójfazowe. W uproszczeniu składa się z trzech nezależnych uzwojeń. Jeden koniec każdego z nich idzie do układu prostowniczego (na diody), natomiast pozostałe trzy końce są ze sobą zwarte i nie podłączone do niczego. Mówiąc obrazowo: uzwojenie połączone jest w "gwiazdę", i jej środek to właśnie nasze wyprowadzenie "W" Alternator trzeba jednak wyjąć i otworzyć (ściągnąć tylną obudowę łącznie z uzwojeniem, nie inaczej!!!) Nie jest to zbyt skomplikowane, a po otwarciu sprawa staje się jasna przy powrównaniu do mojego opisu.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 1:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Jako laik silnikowy moze ktos zapoda fotke w ktorym miejscu to sie znajduje znaczy gdzie trzeba lape wlozyc zeby zdjac i podpiac :D

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 2:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
masz może jakiś rys. w jaki sposób spiąć taki układ trójfazowy z diodami, aby otrzymać napięcie stałe , i le jest szczotek bo z tego co pamiętam to dwie a więc co z trzecim napięciem , a alternator ma komutator lamelkowy a nie pierścienie, nie jestem elektrykiem samochodowym dlatego pytam, bo mam wrażenie , może niesłuszne że pomiar napięcia byłby najprostszy , a na dodatek trzeba by też utrzymywać dalej na wyjściu stałą częśtotliwość bo prąd ładowania nie jest przecież idealnie wyprostowany i chyba występowało by tęnienie tego pądu a to chyba nie jest porządany efekt z szacunkiem [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 10, 2005 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
mycha pisze:
masz może jakiś rys. w jaki sposób spiąć taki układ trójfazowy z diodami, aby otrzymać napięcie stałe , i le jest szczotek bo z tego co pamiętam to dwie a więc co z trzecim napięciem , a alternator ma komutator lamelkowy a nie pierścienie, nie jestem elektrykiem samochodowym dlatego pytam, bo mam wrażenie , może niesłuszne że pomiar napięcia byłby najprostszy , a na dodatek trzeba by też utrzymywać dalej na wyjściu stałą częśtotliwość bo prąd ładowania nie jest przecież idealnie wyprostowany i chyba występowało by tęnienie tego pądu a to chyba nie jest porządany efekt z szacunkiem


altenator ma pierscienie .. to pradnica ma komutator.. szczotki sa 2 ale od regulatora napiecia... w alterantorze wirnik jest magneśnicą a cewka(i) stojanem. w prądnicy odwrotnie przez co proądnica moze sluzyc jako silnik po podlaczeniu do niej napięcia... prąd w alternatorze jest wyprostowany wystarczająco i nie zachodzi zadne tętniienie.. charakterystyka alternatora a pradnicy zasadniczo sie roznia...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 11, 2005 4:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
thx [oczko]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2008 2:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Trochę odkopię temat ale nigdzie nie ma zdjęcia tego wyjścia W

Więc wklejam foto i proszę o wskazanie gdzie powinno ono być, a może jest.. ?

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2008 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
NIe ma w tym.. w ogole zadko wystepowalo oryginalnie w 123 o ile w ogole wystepowalo bo nie pamietam.. trzeba sobie je samemu wyprowadzic:)))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2008 1:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
No to kicha, a niby wszystkie III seryjne powinny mieć.
No nic będę walczył

_________________
W123 200 Automatic

~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 1:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm nie rozumiem dokonca o co chodzi...
mialem alternator z III serii .. padl to wrzucilem z I serii .. tylko mostek zrobiłem miedzy połączeniami i "it's working"

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl