MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Lewarek skrzyni biegów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11532 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | areksz1977 [ wt kwie 12, 2005 7:22 am ] |
Tytuł: | Lewarek skrzyni biegów |
Czy na "latający" lewarek skrzyni biegów jest jakiś prosty sposób, czy można to jakoś poskręcać, czy to już nieodwracalna oznaka zużycia tego mechanizmu? A druga rzecz; jakie macie sposoby na trzeszczące uszczelki, czy plastiki? Jak takie specyfiki jak WD40, czy olej silikonowy wpływają na lakier i blachy? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt kwie 12, 2005 7:26 am ] |
Tytuł: | |
trzeszczace plastiki i uszczelki w MB? no co ty? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Irek [ wt kwie 12, 2005 7:29 am ] |
Tytuł: | Re: Lewarek skrzyni biegów |
areksz1977 pisze: Czy na "latający" lewarek skrzyni biegów jest jakiś prosty sposób, czy można to jakoś poskręcać,
Najlepiej wymienić na "nowy " koszt jakieś 30 zł ale można kupić podobne "padło"(tak było i w moim przypadku) wtedy koszt się podwaja bo szukasz następnego itd......... Sama wymiana jest hmmmm teoretycznie bardzo prosta . Musisz też uważać jest kilka typów -wszystkie o dziwo pasują i sprawnie działają ( ja miałem trzy rodzaje ) niestety nie kazdy ma takie samo podłączenie świateł cofania .To poznasz wymontowując swój. |
Autor: | Mar3ko [ wt kwie 12, 2005 8:43 am ] |
Tytuł: | . |
Hej Mi w sumie Cholerstwo tak latało, że trzeba było mieć wyczucie żeby bieg wrzucić, jak z niezsynchronizowaną skrzynią ![]() Na warsztacie znajomy coś tam porobił, te cięgna ponaciągał czy jakoś tak i szczerze, teraz czuć tak łagodny opór skrzyni jak chodzi i trafia bezproblemu w każdą drogę. ![]() |
Autor: | Irek [ wt kwie 12, 2005 9:44 am ] |
Tytuł: | Re: . |
Mar3ko pisze: Hej
Na warsztacie znajomy coś tam porobił, te cięgna ponaciągał czy jakoś tak i szczerze, teraz czuć tak łagodny opór skrzyni jak chodzi i trafia bezproblemu w każdą drogę. ![]() Być może to nie jest wina lewarka regulacja tych cięgien to dosyć istotna sprawa.Wg.podręcznika należy utrzymać konkretne wartości odchyleń poszczególnych dźwigni na skrzyni biegów wzgl. krawędzi skrzyni (nie pamiętam dokładnie wartości -są w książce pt."Sam naprawaiam") .Może tu leży pies pogrzebany.Czasem te cięgna ktoś prostował ,sztukował itd... ........ ale to tylko teoria. |
Autor: | areksz1977 [ śr kwie 13, 2005 7:30 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: trzeszczace plastiki i uszczelki w MB? no co ty?
Mam lekkie zboczenie na tym punkcie i jeszcze nie jechałem autem, w którym bym czegoś "nie znalazł". A usczelki mam niestety nie za świeże ![]() |
Autor: | mycha [ czw kwie 14, 2005 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
na cięgnach powymieniaj plastiki i gumowe kółeczka, klipsy przy okazji też , u mnie pomoło bez zbędnych regulacji. ![]() |
Autor: | lukasz 200 [ czw kwie 14, 2005 11:00 pm ] |
Tytuł: | |
Najpierw spróbuj wyregulować cięgła.Jak to nie pomorze zmień kasetę.Napewno nie są wszystkie takie same.Ja zakładałem do skrzyni4 z silnikiem M102 od 300D i trzeba regulować wszystkie biegi,pozatym cię gno od wstecznego jest za krótkie 4mm.No i ten włącznik wstecznych.Jak będziesz szukał kasety zwróć uwagę jak jest umieszczony włącznik wsecznych.Jak z przodu to nowsza kaseta.Ja znalazłem taką z 77 roku ale biegi wchodzą idealnie i dosyć ciasno.Wiem,spędziłem nad tym mechanizmem dwa dni |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |