| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Przekładnia główna: 123 czy 115? - numery https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11577 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | kocur [ czw kwie 14, 2005 8:59 am ] |
| Tytuł: | Przekładnia główna: 123 czy 115? - numery |
Czołem, Kupiłem jakiś czas temu przekładnię główną (dyferencjał czy też główkę mostu - jak zwał...) do mojej pyrkawki, ma być cichsza niż ta co teraz. Uwierzyłem mechanikowi na słowo, że będzie cichsza i że będzie pasować. Przeleżała trochę w garażu, a jak ją w końcu obejrzałem i oskrobałem, z myślą że niedługo dam do zainstalowania, odkryłem na niej taki oto numer: (gwiazdka MB) 115 351 1301 i dalej 21 N Czy to rzeczywiście jest od 115? Czy będzie pasować do 123 240D? Czy mnie ktoś nabiera? I jaki (ewentualnie) powinien być numerek przekładni do mojego krążowniczka? Pozdrawiam i z góry dziękuję, |
|
| Autor: | Merolek 115 [ czw kwie 14, 2005 9:11 am ] |
| Tytuł: | |
Przekładnie 115 i 123 mają te same.Chodzi tylko o przełożenie.Musisz ze swojej odczytać przełożenie i jak się zgadza z tą zapasową to możesz montować.Przełożenie jest bite z tyłu przekładni i powinno być jak się nie mylę 3.92-200,220D ,3.69-240D i 3.46-300D.Jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić
|
|
| Autor: | dobrzan [ czw kwie 14, 2005 2:50 pm ] |
| Tytuł: | |
Przełożenie masz także nabite na kole talerzowym (jak zdejmiesz dekiel tylnego mostu to zobaczysz) poza tym mosty od 115 i 123 roznia sie tylko deklem z tyłu... takze bedziesz musial przelozyc swoj..... oznaczenia mostow dla poszczegolnych pojemnosci sa takie jak wypisal kolega Merolek115 |
|
| Autor: | kocur [ czw kwie 14, 2005 3:37 pm ] |
| Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedzi. Na ich podstawie wyindukował mi się jeszcze taki zestaw pytań:
- czy ten tylny dekiel można zdjąć bez ryzyka że coś namieszam (chodzi mi o konieczność jakiejś regulacji ustawienia kół zębatych? - czy to tylko dekiel i nic się na nim nie trzyma?) Chętnie bym tam widział nową uszczelkę, o ile jest do kupienia (stara cieknie i ktoś ją ratował silikonem). Zmieniłbym też poduszkę gumową za pośrednictwem której jest mocowana przekładnia. Dzięki, |
|
| Autor: | Merolek 115 [ czw kwie 14, 2005 5:41 pm ] |
| Tytuł: | |
Spoko możesz odkręcać.Nic się nie stanie poza jednym-wycieknie olej z przekładni
|
|
| Autor: | dobrzan [ czw kwie 14, 2005 6:49 pm ] |
| Tytuł: | |
kocur pisze: Dzięki za odpowiedzi. Na ich podstawie wyindukował mi się
jeszcze taki zestaw pytań: - czy ten tylny dekiel można zdjąć bez ryzyka że coś namieszam (chodzi mi o konieczność jakiejś regulacji ustawienia kół zębatych? - czy to tylko dekiel i nic się na nim nie trzyma?) Chętnie bym tam widział nową uszczelkę, o ile jest do kupienia (stara cieknie i ktoś ją ratował silikonem). Zmieniłbym też poduszkę gumową za pośrednictwem której jest mocowana przekładnia. Dzięki, dekiel jest tylko deklem:)) poleci Ci tylko resztka oleju:) poza tym o ile mi wiadomo tam nie ma uszczelki.. ja zawsze skladalem to an taki specjalny uszczelniacz WURTHa a jak go nei mialem to na czerwony silikon i tyle:)) |
|
| Autor: | Merolek 115 [ czw kwie 14, 2005 8:06 pm ] |
| Tytuł: | |
Dobrzan,nie sądzisz,że silikon stosowany na uszczelki lub zamiast uszczelki to siwy silikon?
|
|
| Autor: | _me: how_ [ czw kwie 14, 2005 8:06 pm ] |
| Tytuł: | |
Tam faktycznie nie występuje uszczelka. |
|
| Autor: | mycha [ czw kwie 14, 2005 10:32 pm ] |
| Tytuł: | |
uwga panowie z silikonem lepiej kupić uszczelniacze typowo do motoryzacji, ceny porównywalne, a silikon lubi ze względu na kwas octowy ( |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|