MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przekładnia główna: 123 czy 115? - numery
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11577
Strona 1 z 1

Autor:  kocur [ czw kwie 14, 2005 8:59 am ]
Tytuł:  Przekładnia główna: 123 czy 115? - numery

Czołem,
Kupiłem jakiś czas temu przekładnię główną (dyferencjał czy też główkę mostu - jak zwał...) do mojej pyrkawki, ma być cichsza niż ta co teraz. Uwierzyłem mechanikowi na słowo, że będzie cichsza i że będzie pasować. Przeleżała trochę w garażu, a jak ją w końcu obejrzałem i oskrobałem, z myślą że niedługo dam do zainstalowania, odkryłem na niej taki oto numer:
(gwiazdka MB) 115 351 1301 i dalej 21 N
Czy to rzeczywiście jest od 115? Czy będzie pasować do 123 240D? Czy mnie ktoś nabiera? I jaki (ewentualnie) powinien być numerek przekładni do mojego krążowniczka?
Pozdrawiam i z góry dziękuję,

Autor:  Merolek 115 [ czw kwie 14, 2005 9:11 am ]
Tytuł: 

Przekładnie 115 i 123 mają te same.Chodzi tylko o przełożenie.Musisz ze swojej odczytać przełożenie i jak się zgadza z tą zapasową to możesz montować.Przełożenie jest bite z tyłu przekładni i powinno być jak się nie mylę 3.92-200,220D ,3.69-240D i 3.46-300D.Jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić [oczko]

Autor:  dobrzan [ czw kwie 14, 2005 2:50 pm ]
Tytuł: 

Przełożenie masz także nabite na kole talerzowym (jak zdejmiesz dekiel tylnego mostu to zobaczysz) poza tym mosty od 115 i 123 roznia sie tylko deklem z tyłu... takze bedziesz musial przelozyc swoj..... oznaczenia mostow dla poszczegolnych pojemnosci sa takie jak wypisal kolega Merolek115

Autor:  kocur [ czw kwie 14, 2005 3:37 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedzi. Na ich podstawie wyindukował mi się [usmiech] jeszcze taki zestaw pytań:
- czy ten tylny dekiel można zdjąć bez ryzyka że coś namieszam (chodzi mi o konieczność jakiejś regulacji ustawienia kół zębatych? - czy to tylko dekiel i nic się na nim nie trzyma?)
Chętnie bym tam widział nową uszczelkę, o ile jest do kupienia (stara cieknie i ktoś ją ratował silikonem).
Zmieniłbym też poduszkę gumową za pośrednictwem której jest mocowana przekładnia.
Dzięki,

Autor:  Merolek 115 [ czw kwie 14, 2005 5:41 pm ]
Tytuł: 

Spoko możesz odkręcać.Nic się nie stanie poza jednym-wycieknie olej z przekładni [zlosnik]

Autor:  dobrzan [ czw kwie 14, 2005 6:49 pm ]
Tytuł: 

kocur pisze:
Dzięki za odpowiedzi. Na ich podstawie wyindukował mi się [usmiech] jeszcze taki zestaw pytań:
- czy ten tylny dekiel można zdjąć bez ryzyka że coś namieszam (chodzi mi o konieczność jakiejś regulacji ustawienia kół zębatych? - czy to tylko dekiel i nic się na nim nie trzyma?)
Chętnie bym tam widział nową uszczelkę, o ile jest do kupienia (stara cieknie i ktoś ją ratował silikonem).
Zmieniłbym też poduszkę gumową za pośrednictwem której jest mocowana przekładnia.
Dzięki,


dekiel jest tylko deklem:)) poleci Ci tylko resztka oleju:) poza tym o ile mi wiadomo tam nie ma uszczelki.. ja zawsze skladalem to an taki specjalny uszczelniacz WURTHa a jak go nei mialem to na czerwony silikon i tyle:))

Autor:  Merolek 115 [ czw kwie 14, 2005 8:06 pm ]
Tytuł: 

Dobrzan,nie sądzisz,że silikon stosowany na uszczelki lub zamiast uszczelki to siwy silikon? [zlosnik]

Autor:  _me: how_ [ czw kwie 14, 2005 8:06 pm ]
Tytuł: 

Tam faktycznie nie występuje uszczelka.

Autor:  mycha [ czw kwie 14, 2005 10:32 pm ]
Tytuł: 

uwga panowie z silikonem lepiej kupić uszczelniacze typowo do motoryzacji, ceny porównywalne, a silikon lubi ze względu na kwas octowy ( :o ) zjadać stal , alu, itakie tam , robi wżery.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/