MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 16, 2005 5:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no i stało sie w mojej 307D z silnikiem 240 D wystapiła powazna usterka :lol: .Po prostu jak sie gasi silnik to cos jest chyba nie tak z podcisnieniem i robi sie to dłuzej niz normalnie i przez to sa paskudne efekty akustyczne i ogolne zucanie sie silnika na boki az cała buda drży.......I teraz mam pytania; co za to moze byc odpowiedzialne? wezyki ok podcisnienie ok bo hamulce sa.Czy to moze byc nieszczelnosc stacyjki?-stacyjka jest troche zuzyta bo swoje juz ma-moze tam gdzies podcisnienie ucieka? a moze szwankuje ten siłowink na pompie?-jak to sprawdzic?Czy zdjecie tego wezyka od silownika pompy i dmuchniecie w niego da mi jakis obraz szczelniosci stacyjki?Sam nie wiem jak to ugrysc bo to pierwsza uasterka taka w MB dieslu jakiego mam.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 16, 2005 6:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no to sprawa sie zmieniła -teraz juz kluczykiem nie mozna go zgasic! na moje oko to poszedł ten siłownik pneumatyczny na pompie bo jak probowałem symulowac jego prace wytwazajac podcisnienie paszcza to nie mozna było spowodowac zeby ta choragiewka doszła do pozycji gaszenia silnika-po prostu jakas nieszczelnosc chyba.Pytanie co z tym zrobic -czy tam jest jakas membrama wymienna czy cos czu to sie całe kupuje i ile takie cos kosztuje....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł: .
Post: sob kwie 16, 2005 6:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 12:22 am
Posty: 263
Lokalizacja: Katowice
Hehe, witaj w klubie, ja tak mam od około półtora roku. Po dłuższej jeździe nie gaśnie wogóle i rzuca non stop. Po prostu gasze go wrzucając jedynke i wciskając hamulec, wtedy gaśnie od razu [oczko] . Na warsztacie mi powiedzieli że to coś z podciśnieniem, ale sporo do rozbierania i ogólnie kosztowne to więc jeżdże...

_________________
teraz służbowe
--------------------------------
w123 200D 1984 sprzedany
wersja taxi, ale nie na taxi:)
"Kość słonia"
--------------------------------
w123 240D 1979
ale już na częściach...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 16, 2005 7:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
"Imponujące, po prostu imponujące. To jest właściwe słowo"*

Rzecz może być w drobnej nieszczelności, jakieś rurki za 2-10 zł, tylko trzeba poświęcić trochę czasu**, znaleźć ją i usunąć = wymienić uszkodzony fragment. Mozna by też chyba zawinąć taśmą klejącą [zlosnik]

* Za: "Kłapouchy, ponury, bury osioł " z Kubusia Puchatka A.A. Milne. Serdecznie polecam! :)
** A mechanikom się pewnie nie chce :-?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł: Re: .
Post: sob kwie 16, 2005 7:37 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mar3ko pisze:
Hehe, witaj w klubie, ja tak mam od około półtora roku. Po dłuższej jeździe nie gaśnie wogóle i rzuca non stop. Po prostu gasze go wrzucając jedynke i wciskając hamulec, wtedy gaśnie od razu [oczko] . Na warsztacie mi powiedzieli że to coś z podciśnieniem, ale sporo do rozbierania i ogólnie kosztowne to więc jeżdże...


Hi, hi! A co tam za rozbieranie! W tym aucie podciśnienia są widoczne i wcale nie przeczy to prawom fizyki (są na wierzchu). A widziałem lepszy patent niż bieg i hamulec - taki sznureczek do kabiny uwiązany do dźwigienki "STOP" :lol:

Ale wg objawów, to jak działanie paszczą nie pomaga, to padł ten siłowniczek membranowy na pompie.


Na górę
 Tytuł: Re: .
Post: sob kwie 16, 2005 7:43 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mar3ko pisze:
Po prostu gasze go wrzucając jedynke i wciskając hamulec,

Tym sposobem najlepiej gasić na najwyższym biegu, wtedy na kołach jest najmniejszy moment obrotowy.


Na górę
 Tytuł: Re: .
Post: ndz kwie 17, 2005 1:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
Mar3ko pisze:
Po prostu gasze go wrzucając jedynke i wciskając hamulec,

Tym sposobem najlepiej gasić na najwyższym biegu, wtedy na kołach jest najmniejszy moment obrotowy.


Sorry, ale najlepiej to jest jechać na jedynce i gasić go uderzając w ścianę... [szalone]
Zrób to jak najszybciej - szkoda wozu...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł: .
Post: ndz kwie 17, 2005 8:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 12:22 am
Posty: 263
Lokalizacja: Katowice
No na razie nie mam jeszcze możliwości zgasić go na ścianie, bo potrzebuje go do pracy [oczko] .

_________________
teraz służbowe

--------------------------------

w123 200D 1984 sprzedany

wersja taxi, ale nie na taxi:)

"Kość słonia"

--------------------------------

w123 240D 1979

ale już na częściach...


Na górę
 Tytuł: Re: .
Post: ndz kwie 17, 2005 9:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Mar3ko pisze:
No na razie nie mam jeszcze możliwości zgasić go na ścianie, bo potrzebuje go do pracy [oczko] .


Lepiej to napraw. Inaczej wykończysz sprzęgło (boli!!) sprzegiełka elastyczne wału oraz podporę wału, być może poduszki silnika itd. itd... Przelicz sobie... ;)

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 17, 2005 11:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
MERCEDES 4 EVER pisze:
no to sprawa sie zmieniła -teraz juz kluczykiem nie mozna go zgasic! na moje oko to poszedł ten siłownik pneumatyczny na pompie bo jak probowałem symulowac jego prace wytwazajac podcisnienie paszcza to nie mozna było spowodowac zeby ta choragiewka doszła do pozycji gaszenia silnika-po prostu jakas nieszczelnosc chyba.Pytanie co z tym zrobic -czy tam jest jakas membrama wymienna czy cos czu to sie całe kupuje i ile takie cos kosztuje....


a hamulce masz normalne??? czy pedał Ci stwardniał?? centralny działa czy nie???

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 17, 2005 1:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Dobrzan to jest bus jaki central :lol: sprawa rozwiazana kupiłem na giełdzie ten dynks (65zl) , wymieniłem i jest super ok.chodzi jak nowy-co prawda to podroba ale jak oryginał chodził 18 lat to mysle ze podroba pochodzi chociaz połowe.....wymiana trwa 2 minuty....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 17, 2005 1:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
MERCEDES 4 EVER pisze:
Dobrzan to jest bus jaki central :lol: sprawa rozwiazana kupiłem na giełdzie ten dynks (65zl) , wymieniłem i jest super ok.chodzi jak nowy-co prawda to podroba ale jak oryginał chodził 18 lat to mysle ze podroba pochodzi chociaz połowe.....wymiana trwa 2 minuty....


o jasny gwint :)) heihiehieheiehi nie przczytalem ze to 307 D:))))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 17, 2005 2:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tam chyba naet w tym roku nie byłotakiej opcji..... wiem ze w tych pozniejszych koło 90 r to abs,automat to było mozliwe ale czy klima czy inna elektrya to nie wiem :-?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 1:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2004 2:27 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
Dobrzan to jest bus jaki central :lol: sprawa rozwiazana kupiłem na giełdzie ten dynks (65zl)


wczoraj pojawił mi się dokładnie ten sam problem. ale u mnie cała pompa zaczęła cieknąć ja kran [szalone] po wymianie uszczelki nie ma już wycieków ale gasić go muszę na tzw. kangura, dlatego chętnie się dowiem co to jest ten "dynks" [zlosnik]

pozdrawiam

_________________
Ex:
W115 220D 1976r.
W123 240D 1978r.
Obecnie: Oldsmobile Cutlass 1980r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 4:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
che ale jak masz to auto co w podpisie to bedzie kaplica bo tam nie ma gaszenia pneumatycznego a mechanicznie....A ten ''dynks'' to taki siłowniczek pneumatyczny na pompie-dochodzi do niego podcisnienie....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl