MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 8:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 17, 2005 4:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
Mam pytanie i wątpliwośc.. robię remont silnika 2.3 benzyna zostają tłoki cylindry tylko nowe pierścienie dojdą gość któremu to zleciłem twierdzi, że trzeba delikatnie zrysować powieżchnię cylindrów żeby pierścienie się lepiej i szybciej ułożyły....jakoś nie jestem do tego przekonany (po co robić dodatkowe rysy na gładzi..?) ale może tak się robi...
co o tym myślicie..?

_________________
MB 123 230 M115 78r.
VFR 750. Junak 61r.
huberto73@gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 17, 2005 5:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
rysy .. no co ty mozesz bardzo delikatnie je zeszlifowac papier 1000 wodny i u gory nagar troche oczyscic ... ale nei rysowac .. pierscienie sie dotra .. tylko zmien olej po 1000-2000 km .. zeby te ewentualne opilki poszly z olejem ..
I nie jezdzij odrazu na wyskokich obrotach . zeby sie nic nie zapieklo

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 12:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Tu chyba chodzi o "honowanie" i słowo "rysy" nie jest odpowiedednie. Jesli faktycznie chodzi o honowanie to trzeba to zrobić, tylko nie wiem czy mozna papierem. Są do tego honownice ;-) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47948938

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 6:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
eeeee tam panie kupowac przyrzada, papirem sciernym sie porysa i bedzie dobrze :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 9:58 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja tak sie zastanawiam jak taki przyrząd pracuje, bo z tego co pamiętam przawdziwa honownica ma sprzężenie ruchu posuwistozwrotnego z obrotowym, w taki sposob, że na powierzchni powstaje drobna siateczka z rys przecinających sie pod znacznym kątem... (90? )

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 10:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Hm, kolega volvomaniak przeszlifował cylindry ręcznie papierem ściernym w swojej 244 benzyniaku i mu to jeździ. Ale w kontekście tego, że ogół osobników na tym forum trzęsie się nad włożeniem nieoryginalnej śrubki do MB, i w kontekście licznych rozważań nad jakością wykonywanych prac, pomstowaniem na "fachofcuf" itd., wydaje mi się, że rozsądek nakazuje zasuwać z tym do dobrego warsztatu, gdzie mają honownicę itp. sprzęty.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 11:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Stary, ale zdajesz sobie sprawę wogóle po co wymieniać same pierścienie?? Z tego co słyszałem to prawie nic nie daje...
Mawiają ze efekt jest(w2zrost ciśn.) jedynie na 2 tygodnie...
Może nie warto tego robic w cale, a lepiej zregenerowac np. głowice??
Moze sie myle bo mowie to co zasłyszałem z opinni innych...

A co do szlifowania mysle ze papierek poweidzmny wodny 2000 (no i troche wyczucia) na pewno nie zaszkodzi...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
Pierścienie zmieniam (też słyszałem że to nie przynosi oczekiwanego długortwałego efektu), bo się wyginają rozciągają itp. a powinny pęknąć.. [zlosnik] , głowica już po regeneracji, tak że mam nadzieję wyjechać autkiem jeszcze w tym tygodniu.... :P

_________________
MB 123 230 M115 78r.

VFR 750. Junak 61r.

huberto73@gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl