MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Szlifowanie cylindrów papierem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11643
Strona 1 z 1

Autor:  Tofik [ ndz kwie 17, 2005 4:13 pm ]
Tytuł:  Szlifowanie cylindrów papierem

Mam pytanie i wątpliwośc.. robię remont silnika 2.3 benzyna zostają tłoki cylindry tylko nowe pierścienie dojdą gość któremu to zleciłem twierdzi, że trzeba delikatnie zrysować powieżchnię cylindrów żeby pierścienie się lepiej i szybciej ułożyły....jakoś nie jestem do tego przekonany (po co robić dodatkowe rysy na gładzi..?) ale może tak się robi...
co o tym myślicie..?

Autor:  wiedzmin [ ndz kwie 17, 2005 5:34 pm ]
Tytuł: 

rysy .. no co ty mozesz bardzo delikatnie je zeszlifowac papier 1000 wodny i u gory nagar troche oczyscic ... ale nei rysowac .. pierscienie sie dotra .. tylko zmien olej po 1000-2000 km .. zeby te ewentualne opilki poszly z olejem ..
I nie jezdzij odrazu na wyskokich obrotach . zeby sie nic nie zapieklo

Autor:  and6412 [ pn kwie 18, 2005 12:02 am ]
Tytuł: 

Tu chyba chodzi o "honowanie" i słowo "rysy" nie jest odpowiedednie. Jesli faktycznie chodzi o honowanie to trzeba to zrobić, tylko nie wiem czy mozna papierem. Są do tego honownice ;-) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=47948938

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn kwie 18, 2005 6:15 am ]
Tytuł: 

eeeee tam panie kupowac przyrzada, papirem sciernym sie porysa i bedzie dobrze :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  Ocet [ pn kwie 18, 2005 9:58 am ]
Tytuł: 

Ja tak sie zastanawiam jak taki przyrząd pracuje, bo z tego co pamiętam przawdziwa honownica ma sprzężenie ruchu posuwistozwrotnego z obrotowym, w taki sposob, że na powierzchni powstaje drobna siateczka z rys przecinających sie pod znacznym kątem... (90? )

Autor:  kocur [ pn kwie 18, 2005 10:56 am ]
Tytuł: 

Hm, kolega volvomaniak przeszlifował cylindry ręcznie papierem ściernym w swojej 244 benzyniaku i mu to jeździ. Ale w kontekście tego, że ogół osobników na tym forum trzęsie się nad włożeniem nieoryginalnej śrubki do MB, i w kontekście licznych rozważań nad jakością wykonywanych prac, pomstowaniem na "fachofcuf" itd., wydaje mi się, że rozsądek nakazuje zasuwać z tym do dobrego warsztatu, gdzie mają honownicę itp. sprzęty.

Autor:  JaKon [ pn kwie 18, 2005 11:07 am ]
Tytuł: 

Stary, ale zdajesz sobie sprawę wogóle po co wymieniać same pierścienie?? Z tego co słyszałem to prawie nic nie daje...
Mawiają ze efekt jest(w2zrost ciśn.) jedynie na 2 tygodnie...
Może nie warto tego robic w cale, a lepiej zregenerowac np. głowice??
Moze sie myle bo mowie to co zasłyszałem z opinni innych...

A co do szlifowania mysle ze papierek poweidzmny wodny 2000 (no i troche wyczucia) na pewno nie zaszkodzi...

Autor:  Tofik [ pn kwie 18, 2005 10:07 pm ]
Tytuł: 

Pierścienie zmieniam (też słyszałem że to nie przynosi oczekiwanego długortwałego efektu), bo się wyginają rozciągają itp. a powinny pęknąć.. [zlosnik] , głowica już po regeneracji, tak że mam nadzieję wyjechać autkiem jeszcze w tym tygodniu.... :P

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/