MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Szlifowanie cylindrów papierem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11643 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tofik [ ndz kwie 17, 2005 4:13 pm ] |
Tytuł: | Szlifowanie cylindrów papierem |
Mam pytanie i wątpliwośc.. robię remont silnika 2.3 benzyna zostają tłoki cylindry tylko nowe pierścienie dojdą gość któremu to zleciłem twierdzi, że trzeba delikatnie zrysować powieżchnię cylindrów żeby pierścienie się lepiej i szybciej ułożyły....jakoś nie jestem do tego przekonany (po co robić dodatkowe rysy na gładzi..?) ale może tak się robi... co o tym myślicie..? |
Autor: | wiedzmin [ ndz kwie 17, 2005 5:34 pm ] |
Tytuł: | |
rysy .. no co ty mozesz bardzo delikatnie je zeszlifowac papier 1000 wodny i u gory nagar troche oczyscic ... ale nei rysowac .. pierscienie sie dotra .. tylko zmien olej po 1000-2000 km .. zeby te ewentualne opilki poszly z olejem .. I nie jezdzij odrazu na wyskokich obrotach . zeby sie nic nie zapieklo |
Autor: | and6412 [ pn kwie 18, 2005 12:02 am ] |
Tytuł: | |
Tu chyba chodzi o "honowanie" i słowo "rysy" nie jest odpowiedednie. Jesli faktycznie chodzi o honowanie to trzeba to zrobić, tylko nie wiem czy mozna papierem. Są do tego honownice ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn kwie 18, 2005 6:15 am ] |
Tytuł: | |
eeeee tam panie kupowac przyrzada, papirem sciernym sie porysa i bedzie dobrze ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ pn kwie 18, 2005 9:58 am ] |
Tytuł: | |
Ja tak sie zastanawiam jak taki przyrząd pracuje, bo z tego co pamiętam przawdziwa honownica ma sprzężenie ruchu posuwistozwrotnego z obrotowym, w taki sposob, że na powierzchni powstaje drobna siateczka z rys przecinających sie pod znacznym kątem... (90? ) |
Autor: | kocur [ pn kwie 18, 2005 10:56 am ] |
Tytuł: | |
Hm, kolega volvomaniak przeszlifował cylindry ręcznie papierem ściernym w swojej 244 benzyniaku i mu to jeździ. Ale w kontekście tego, że ogół osobników na tym forum trzęsie się nad włożeniem nieoryginalnej śrubki do MB, i w kontekście licznych rozważań nad jakością wykonywanych prac, pomstowaniem na "fachofcuf" itd., wydaje mi się, że rozsądek nakazuje zasuwać z tym do dobrego warsztatu, gdzie mają honownicę itp. sprzęty. |
Autor: | JaKon [ pn kwie 18, 2005 11:07 am ] |
Tytuł: | |
Stary, ale zdajesz sobie sprawę wogóle po co wymieniać same pierścienie?? Z tego co słyszałem to prawie nic nie daje... Mawiają ze efekt jest(w2zrost ciśn.) jedynie na 2 tygodnie... Może nie warto tego robic w cale, a lepiej zregenerowac np. głowice?? Moze sie myle bo mowie to co zasłyszałem z opinni innych... A co do szlifowania mysle ze papierek poweidzmny wodny 2000 (no i troche wyczucia) na pewno nie zaszkodzi... |
Autor: | Tofik [ pn kwie 18, 2005 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Pierścienie zmieniam (też słyszałem że to nie przynosi oczekiwanego długortwałego efektu), bo się wyginają rozciągają itp. a powinny pęknąć.. ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |