MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 8:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 20, 2005 7:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Mam pytanko na czym owa regeneracja polaga i ile kosztuje?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 8:38 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Zależy w jakim stopniu chcesz regenerowac i jak bardzo jest zużyty zacisk.
Najprostsza jest wymiana gumek, mozna kupic podróby za parę złotych.
Może sie okazać, że na tłoczkach są wżery, tłoczek kosztuje kolo stówki.
Może się okazac, że troche przegiąłeś z oszczędnością i ukruszyła Ci część cylinderka. Nie wiem ile kosztuje nowy zacisk, używany koło 50PLN, ale można znależc też sporo taniej.
Jak jesteś estetą to po rozebraniu zacisku dajesz go do piaskowania, ew. piaskujesz sam, a następnie kadmujesz lub cynkujesz i pasywujesz taką powłoke na żółto. W ramach ograniczonych możliwości możesz też polakierować zacisk, ale pamietaj, że to nie polepsza odprowadzania ciepła... Kadmowanie z pasywacją, a czasem i razem z piaskowaniem ok. 50 - 100 pln/sztuka.
Miłej zabawy [oczko]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 9:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Ocet pisze:
Najprostsza jest wymiana gumek, mozna kupic podróby za parę złotych.

Jak regenerowalem przednie zaciski w SECu, to kupilem komplet (tylko nie pamietam, czy na jeden zacisk, czy na obydwa) w ASO za nieco ponad 300 zl. I tam bylo cos jeszcze poza gumkami [hehe]

Cytuj:
Kadmowanie z pasywacją, a czasem i razem z piaskowaniem (..)

Ocet, a po co to sie robi..? Tylko dla polepszenia estetyki?

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 9:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
JareG pisze:
Ocet, a po co to sie robi..? Tylko dla polepszenia estetyki?


W sumie tak, bo jak dobrze oczyscisz to odprowadzanie ciepla bedzie takie same.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 9:32 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Tak, na przód w ramach kompleciku są jeszcze reflektry cieplne, co by sie nie popaliły antukrze jak się lepiej depnie po heblach i nie zagotował za szybko sosik. Orginalnie były też na tył, ale jakoś nie można ich juz kupić.

Czyści zacisk się po to co by a/ ładniej wyglądał, b/lepiej odprowadzał ciepło. a i b można sobie zamienić. Kadmuje się po to co by po piaskowaniu nie rdzewiał, pasywuje sie po to co by kadm się szybko nie utlenił, na żółto bo takie były ponoć w orginale:)

PS. Rdza działa izolująco jeśli chodzi o ciepło i temu też dobrze by nie był zacisk pordzewiały, co oczywiście ma kolosalne znaczenie przy predkościach jakie większość z nas preferuje/może osiągnąć...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 10:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Ocet pisze:
Tak, na przód w ramach kompleciku są jeszcze reflektry cieplne, co by sie nie popaliły antukrze jak się lepiej depnie po heblach i nie zagotował za szybko sosik.


Ocet, a jaki to ma nr i czy Aso, czy toze inne sklepy???
Mam na myski te reflektory.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 10:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
qzyn pisze:
Ocet, a jaki to ma nr i czy Aso, czy toze inne sklepy???
Mam na myski te reflektory.
Pozdro


w w124 ate dodaje refrektory do klockow [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 10:28 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
W 123 razem z antykurzami... To te okrągłe blaszki co się trzymają poprzez wcisnięcie do tłoczka:)

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 11:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
gumki już zminiłem we wszystkich kołach i po uruchominiu jednego tłoczka okazało się że cieknie używanego się boje kupować bo ciężko sprawdzić czy cieknie na sucho [zlosnik] a nówka ponad 400zł ale nie w ASO , rozwiązaniem byłby nowy tłoczek ...gdzie szukać takowego?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 11:37 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
W sklepie powinny być...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 11:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
No jo ale gdzie ?...u Foty oferują jedynie kompletny zacisk [szalone]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 9:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 08, 2004 6:08 pm
Posty: 18
Hmm.

Ja ostatnio płaciłem w Warszawie za tłoczek do Ate do W123 około 30 zł.
może są dostępne też w sklepach internetowych :roll: :roll:

Właśnie wyliczyłem, że regeneracja zacisków przód + tył ze zmianą klocków z przodu i płynu hamulcowego zje 500 PLN :(

No, ale nie będzie piszczało [zlosniki]

Pozdrawiam

_________________
--
MB 123 200D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 2:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
kotek1976 zapodaj jakiś namiar na ten sklep

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 2:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wszystkie tłoczki świata są w INTERCARS, a ten na pewno w CB na Fordońskiej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 3:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Nie wiem ile kosztuje nowy zacisk, używany koło 50PLN, ale można znależc też sporo taniej.


Pamietam jak rozmawialem z jednym gosciem co jezdzi 115, ktora kupil za okolo 2000 PLN (probowalem go sciagnac na spoty, ale gosciu oporny jest, z reszta nie on jeden :cry: [no] ) i powiedzial mi ze wkrotce po kupnie auta zabral sie za robienie hamulcow. Okazalo sie ze zaciski sa nedzne i przydaloby sie je wymienic. Zadzwonil do Zasady i pani przez telefon powiedziala mu okolo 2000 PLN za sztuke [zlosnik] :roll: . Coz cala ponad 30 - letnia 115 warta tyle co jeden, nowy, oryginalny zacisk [zlosnikhihi] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl