MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 1:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Słabe hamulce
Post: pt kwie 22, 2005 6:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
W mojej W123 300D zauważyłem od jakiegoś czasu słabe hamulce tzn pedał hamulca jest twardy i trzeba użyć dużej siły zeby skutecznie się zatrzymać,cieżko jest zablokować koła.Trochę poczytałem i wiem ,ze wina jest albo podciśnienia (za małe) albo nie działa servo.W vacum pompie (podciśnieniowej) kilka lat temu była wymieniana membrana i zaworki i popychacz co napędza membranę (rozsypał się).Oczywiście dobrze by było sprawdzić podciśnienia ,ale nie mam czym.Nie mam centralnego zamka ,ani innych bajerów na podciśnienie ,więc raczej nie jest to sprawa nieszczelności.Jeśli chodzi o servo to znalazłem taki opis sprawdzenie jej ,że kilka razy wciskamy pedał hamulca i trzymając nogę na nim zapalamy silnik .Pedał powinien pójść trochę w dół.Sprawdzałem u siebie i po zapaleniu początkowo nic się nie dzieje ,ale po 3 sec czuć bardzo lekko obniżający się pedał.Może ktoś u siebie sprawdzić ile opada ten pedał hamulca.Moim zdaniem wygląda to na uszkodzenie serva .Co o tym myślicie,jak stwierdzić na 100% co jest uszkodzone.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 12:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Na 100% to nikt nie powie ;)
Napisz, czy silnik gaśnie normalnie po przekręceniu stacyjki?
Jeśli tak to pompa vacum i podciśnie jest [zlosnik]

Może przetarła się rurka doprowadzająca owo podciśnienie do serva?
Sprawdź czy w miejscach gdzie są "łapki" podtrzymujące rurkę
nie ma przetarć. Jeśli zdjęte są osłonki gumowe w tych miejscach
to przetarcie murowane.

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 9:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
U mnie pedal hamulca zachowwal sie tak:
wpadal do polowy, bez zadnego efektu (hamulce nie hamowaly),
potem byl wyczuwalny mocny opor (czyli "twardy" pedal)
i hamulce hamowaly.
Wcisniecie hamulca na wylaczonym silniku i zapalenie silnika
powodowalo obnizenie sie hamulca.

No i u mnie uszkodzona byla pompa hamulcowa.
Po wymianie hamulce po prostu dzialaja.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 2:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
MercBeginner pisze:
Napisz, czy silnik gaśnie normalnie po przekręceniu stacyjki?Jeśli tak to pompa vacum i podciśnie jest [zlosnik]

Po przekręceniu stacyjki silnik gaśnie natychmiast ,co dowodzi ,że podciśnienie jest ,ale czy jest wystarczająco mocne?
MercBeginner pisze:
Może przetarła się rurka doprowadzająca owo podciśnienie do serva?
Sprawdź czy w miejscach gdzie są "łapki" podtrzymujące rurkę
nie ma przetarć. Jeśli zdjęte są osłonki gumowe w tych miejscach
to przetarcie murowane.


Sprawdzę to dzięki.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 2:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
holyfido pisze:
U mnie pedal hamulca zachowwal sie tak:
wpadal do polowy, bez zadnego efektu (hamulce nie hamowaly),
potem byl wyczuwalny mocny opor (czyli "twardy" pedal)
i hamulce hamowaly.Wcisniecie hamulca na wylaczonym silniku i zapalenie silnika powodowalo obnizenie sie hamulca.

No to w sumie tak jak u mnie ,tyle ,ze to opadnięcie pedału po zapaleniu silnika jest ledwo wyczuwalne i po kilku sekundach.
holyfido pisze:
No i u mnie uszkodzona byla pompa hamulcowa.
Po wymianie hamulce po prostu dzialaja.

No właśnie ,moze być vacum pompa ,servo ,lub pompa hamulcowa ,przydałoby się coś z tego wyeliminować ,żeby nie szukać po omacku .Może zacznę od pomiaru podciśnienia ,gdzieś wyczytałem ,że ma być około 0.6 do 1 bara.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 6:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Mam pytanie co to jest na zdjęciu zaznaczone strzałką ,znajduje się na węzu od vacum pompy do serva ,za rozgałęźnikiem do stacyjki i wygląda na jakiś filterek.Jeżeli to filtr to może jest zapchany i ogranicza podciśnienie.
Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 9:49 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
VALENTINE123 pisze:
Mam pytanie co to jest na zdjęciu zaznaczone strzałką ,znajduje się na węzu od vacum pompy do serva ,za rozgałęźnikiem do stacyjki i wygląda na jakiś filterek.Jeżeli to filtr to może jest zapchany i ogranicza podciśnienie.



Jest to zawrorek zwrotny załatwia on to że powietrza zawsze z serwa jestwyciągane nigdy nie powinno do niego wpływać - w przypadku gdyby np 'oslepł' ;) czyli zamknoł się właśnie takie by były objawy = brak haulca.

Powiem ci tak z mojego dośwaidczenia - miałem kiedyś podobne objawy jak ty twardy pedał hamulca i praktyczny brak hebli. Walczyłęm w pompą podciśnienia i już miałem zamiar brac sie za serwo ale najpierw zrobiłem przegląd i regeneracje wszystkich zacisków hamulcowych. I co sie okazało zapieczony jeden z przodu i jeden z tyłu. Serwo bardzo chciało mi pomóc w hamowaniu ale już nie dawało rady :D :D.

Jednak jezeli stalo sie to nagle (brak hebli) a nie następowało powoli to najpierw dokładnie przejżałbym podciśnienia.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 24, 2005 11:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
U mnie ten zaworek był kiedyś przyczyną totalnego świrowania instalacji podciśnieniowej, ale hamulce działały. Może zepsuł się innaczej ;)
Z ciekawości dziś sprawdziłem i u mnie serwo hamulcowe zaczyna działać (podpompowany pedał hamulca mięknie) już od pierwszego obrotu rozrusznika zanim jeszcze silnik na dobre zaskoczy.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 3:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Zrobione .Wymieniona została membrana w vacum pompie (nie była pęknieta) i zaworki ,i uszczelka pod dekielkiem zakrywającym zaworki .Martwi mnie to ,że po zdjęciu tego dekielka widać było olej ,który zalegał na zaworkach ,oraz był po drugiej stronie membrany.Skąd się wziął ten olej? ,przecież membrana powinna go zatrzymać.Zresztą za membraną tego oleju nie powinno tam być ,może wysiadł jakiś uszczelnicz od strony silnika i po pewnym czasie sytuacja może sie powtórzyć.Co o tym oleju myślicie?.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl