MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Słabe hamulce https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11751 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | VALENTINE123 [ pt kwie 22, 2005 6:37 pm ] |
Tytuł: | Słabe hamulce |
W mojej W123 300D zauważyłem od jakiegoś czasu słabe hamulce tzn pedał hamulca jest twardy i trzeba użyć dużej siły zeby skutecznie się zatrzymać,cieżko jest zablokować koła.Trochę poczytałem i wiem ,ze wina jest albo podciśnienia (za małe) albo nie działa servo.W vacum pompie (podciśnieniowej) kilka lat temu była wymieniana membrana i zaworki i popychacz co napędza membranę (rozsypał się).Oczywiście dobrze by było sprawdzić podciśnienia ,ale nie mam czym.Nie mam centralnego zamka ,ani innych bajerów na podciśnienie ,więc raczej nie jest to sprawa nieszczelności.Jeśli chodzi o servo to znalazłem taki opis sprawdzenie jej ,że kilka razy wciskamy pedał hamulca i trzymając nogę na nim zapalamy silnik .Pedał powinien pójść trochę w dół.Sprawdzałem u siebie i po zapaleniu początkowo nic się nie dzieje ,ale po 3 sec czuć bardzo lekko obniżający się pedał.Może ktoś u siebie sprawdzić ile opada ten pedał hamulca.Moim zdaniem wygląda to na uszkodzenie serva .Co o tym myślicie,jak stwierdzić na 100% co jest uszkodzone. |
Autor: | MercBeginner [ ndz kwie 24, 2005 12:58 am ] |
Tytuł: | |
Na 100% to nikt nie powie ![]() Napisz, czy silnik gaśnie normalnie po przekręceniu stacyjki? Jeśli tak to pompa vacum i podciśnie jest ![]() Może przetarła się rurka doprowadzająca owo podciśnienie do serva? Sprawdź czy w miejscach gdzie są "łapki" podtrzymujące rurkę nie ma przetarć. Jeśli zdjęte są osłonki gumowe w tych miejscach to przetarcie murowane. Pozdrawiam - Bartek |
Autor: | holyfido [ ndz kwie 24, 2005 9:32 am ] |
Tytuł: | |
U mnie pedal hamulca zachowwal sie tak: wpadal do polowy, bez zadnego efektu (hamulce nie hamowaly), potem byl wyczuwalny mocny opor (czyli "twardy" pedal) i hamulce hamowaly. Wcisniecie hamulca na wylaczonym silniku i zapalenie silnika powodowalo obnizenie sie hamulca. No i u mnie uszkodzona byla pompa hamulcowa. Po wymianie hamulce po prostu dzialaja. |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz kwie 24, 2005 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Napisz, czy silnik gaśnie normalnie po przekręceniu stacyjki?Jeśli tak to pompa vacum i podciśnie jest ![]() Po przekręceniu stacyjki silnik gaśnie natychmiast ,co dowodzi ,że podciśnienie jest ,ale czy jest wystarczająco mocne? MercBeginner pisze: Może przetarła się rurka doprowadzająca owo podciśnienie do serva?
Sprawdź czy w miejscach gdzie są "łapki" podtrzymujące rurkę nie ma przetarć. Jeśli zdjęte są osłonki gumowe w tych miejscach to przetarcie murowane. Sprawdzę to dzięki. |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz kwie 24, 2005 2:19 pm ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: U mnie pedal hamulca zachowwal sie tak: wpadal do polowy, bez zadnego efektu (hamulce nie hamowaly), potem byl wyczuwalny mocny opor (czyli "twardy" pedal) i hamulce hamowaly.Wcisniecie hamulca na wylaczonym silniku i zapalenie silnika powodowalo obnizenie sie hamulca. No to w sumie tak jak u mnie ,tyle ,ze to opadnięcie pedału po zapaleniu silnika jest ledwo wyczuwalne i po kilku sekundach. holyfido pisze: No i u mnie uszkodzona byla pompa hamulcowa.
Po wymianie hamulce po prostu dzialaja. No właśnie ,moze być vacum pompa ,servo ,lub pompa hamulcowa ,przydałoby się coś z tego wyeliminować ,żeby nie szukać po omacku .Może zacznę od pomiaru podciśnienia ,gdzieś wyczytałem ,że ma być około 0.6 do 1 bara. |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz kwie 24, 2005 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
Mam pytanie co to jest na zdjęciu zaznaczone strzałką ,znajduje się na węzu od vacum pompy do serva ,za rozgałęźnikiem do stacyjki i wygląda na jakiś filterek.Jeżeli to filtr to może jest zapchany i ogranicza podciśnienie. ![]() |
Autor: | MacKuz [ ndz kwie 24, 2005 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Mam pytanie co to jest na zdjęciu zaznaczone strzałką ,znajduje się na węzu od vacum pompy do serva ,za rozgałęźnikiem do stacyjki i wygląda na jakiś filterek.Jeżeli to filtr to może jest zapchany i ogranicza podciśnienie.
Jest to zawrorek zwrotny załatwia on to że powietrza zawsze z serwa jestwyciągane nigdy nie powinno do niego wpływać - w przypadku gdyby np 'oslepł' ![]() Powiem ci tak z mojego dośwaidczenia - miałem kiedyś podobne objawy jak ty twardy pedał hamulca i praktyczny brak hebli. Walczyłęm w pompą podciśnienia i już miałem zamiar brac sie za serwo ale najpierw zrobiłem przegląd i regeneracje wszystkich zacisków hamulcowych. I co sie okazało zapieczony jeden z przodu i jeden z tyłu. Serwo bardzo chciało mi pomóc w hamowaniu ale już nie dawało rady Jednak jezeli stalo sie to nagle (brak hebli) a nie następowało powoli to najpierw dokładnie przejżałbym podciśnienia. |
Autor: | Maniek [ ndz kwie 24, 2005 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie ten zaworek był kiedyś przyczyną totalnego świrowania instalacji podciśnieniowej, ale hamulce działały. Może zepsuł się innaczej ![]() Z ciekawości dziś sprawdziłem i u mnie serwo hamulcowe zaczyna działać (podpompowany pedał hamulca mięknie) już od pierwszego obrotu rozrusznika zanim jeszcze silnik na dobre zaskoczy. |
Autor: | VALENTINE123 [ sob kwie 30, 2005 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
Zrobione .Wymieniona została membrana w vacum pompie (nie była pęknieta) i zaworki ,i uszczelka pod dekielkiem zakrywającym zaworki .Martwi mnie to ,że po zdjęciu tego dekielka widać było olej ,który zalegał na zaworkach ,oraz był po drugiej stronie membrany.Skąd się wziął ten olej? ,przecież membrana powinna go zatrzymać.Zresztą za membraną tego oleju nie powinno tam być ,może wysiadł jakiś uszczelnicz od strony silnika i po pewnym czasie sytuacja może sie powtórzyć.Co o tym oleju myślicie?. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |