MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Cisnienie oleju po raz n-ty
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11776
Strona 1 z 2

Autor:  nimnod [ ndz kwie 24, 2005 5:30 pm ]
Tytuł:  Cisnienie oleju po raz n-ty

Witam,

wybaczcie ze poruszam nudzący juz pewnie niektorych temat cisnienia oleju, wystarczy mi jedna krotka i szybka odpowiedz. Wprawdzie przeczytalem pare watkow o c. oleju, ale wole sie upewnic. Wincie mnie za moj brak doswiadczenia :P

Otoz : zimny silnik - wskazanie 3, troche pogazuje, temperatura okolo 80st - wskazanie 2.5 do 2.6. Silnik OM617. Stan oleju polowa miedzy min a max na bagnecie - polsyntetyk Lotos.
Przebieg 395 tkm.
Wobec powyzszego czy moge spac spokojnie jesli chodzi o cisnienie?

Autor:  Cremek [ ndz kwie 24, 2005 5:36 pm ]
Tytuł: 

Wudaje mi sie ze nie masz sie czym martwic u mnie w tym samym silniku jest na zimnym 3 jak troche pojezdze (miasto) i temperatura siegnie prawie 80 spada na wolnych do 2.5 - 2 po przegonieniu na trasie lubi osiagnac 1,5. Najwazniejsze jest aby po lekkim nawet musnieciu gazu wskazowka zaczela wedrowac do gory - wtedy nie masz sie czym martwic.

Autor:  Gruu [ ndz kwie 24, 2005 6:10 pm ]
Tytuł: 

Wiec i ja dołącze moje pytanie. Czy moge na sprawdzenia cisnienia oleju podłączyc pompe olejową od 300D??? I czy bedzie pasowac ????

Autor:  nimnod [ ndz kwie 24, 2005 6:24 pm ]
Tytuł: 

podlaczyc ale do czego? bo jesli do 240 lub 200 to wydaje mi sie ze nie, bo jest mniejsza pojemnosc calego ukladu smarowania

Autor:  laudan [ ndz kwie 24, 2005 6:28 pm ]
Tytuł: 

Temat walkowany n-razy i mozna skorzystac z opcji szukaj lub przeczytac instrukcje. Swoja droga glupio wpisales nazwe miasta, z ktorego jestes, o ile mi wiadomo to juz z 60 lat egzystuje ona tylko w co poniektorych twardych glowach [szalone]

Autor:  Samsung1 [ ndz kwie 24, 2005 8:51 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Swoja droga glupio wpisales nazwe miasta, z ktorego jestes, o ile mi wiadomo to juz z 60 lat egzystuje ona tylko w co poniektorych twardych glowach [szalone]

[ok]

To miasto nazywa się Gdańsk !!! :evil:

S1

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz kwie 24, 2005 8:55 pm ]
Tytuł: 

kupcie sobie pozadnego plastikowego MB i nie bedzie problemu z wskaznikiem cisnienia oleju :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: tam juz jest tylko lampka -gasnie i jest ok!

Autor:  MercBeginner [ ndz kwie 24, 2005 9:08 pm ]
Tytuł: 

Witam!

Istotne jest raczej to jakie wskazania są po "przegonieniu" silnika.
Jeśli po dłuższym nagrzaniu silnika wskaźnik oleju od razu podnosi
się na max przy nieznacznym dodaniu gazu to myślę, że możesz
spać spokojnie... tym bardziej, że to nienajlepszy olej i do tego
półsyntetyk :o

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  nimnod [ ndz kwie 24, 2005 10:13 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
(...)i do tego półsyntetyk :o


jako ze wlasnie zblizam sie do zmiany oleju, co polecicie?
slyszalem zeby lac Castrol GTX?

Autor:  Witek [ pn kwie 25, 2005 12:06 am ]
Tytuł: 

ale jak to sie stało że do samochodu z 82 roku zalewasz połsyntetyk???
Co do wskazań to są ok. U mnie zimny olej 3 goręcy ok 1,8 -1,5.

Autor:  nimnod [ pn kwie 25, 2005 12:52 am ]
Tytuł: 

a stało się to tak, ze poprzedni właściciel uniósł mentorsko palec i powtorzył pare razy "Nie zmieniaj na inny olej". A dotad byl polsyntetyk.

Po przewalkowaniu kilku wątkow olejowych widze Lotosy sa tu ogolnie potepiane, a przynajmniej porada mojego znajomego znawcy tematu zbiega sie z wiekszoscia opinii Waszych - mineralny, Castrol, SHell, Texaco. I dobrze ze wreszcie, bo najgorsze, jesli chce sie zasiegnac jezyka a kazdy mowi/pisze co innego :) A tak, dostrzegajac pewna tendencje i zbieznosc z moim osobistym zrodlem informacji chyba zdecyduje sie na cos mineralnego - zwlaszcza ze sadzac po kolorze oleju pora jego zmiany juz nadeszla.

pozdrawiam,
Nimnod

Autor:  MercBeginner [ pn kwie 25, 2005 12:59 am ]
Tytuł: 

Zmieniaj na mineralny...
Ja też to muszę zrobić i jakoś sie zebrać nie mogę [szalone]
Zbliża sie 2 za mojej kadencji wymiana oleju 6000km to już
napewno zaleje minerala.

Teraz jeżdże na półsyntetyku ORLEN :o czyli taki sam ........
Jak zmienię na mineralny to będzie już Mobil 1.

W mojej 240D wskazania są następujące:
Zimny - 3
rozgrzany - 2.5
przegoniony - 1.2


Bierze mi olej... tak koło 1L/1000km

Autor:  Futrzak [ pn kwie 25, 2005 11:20 am ]
Tytuł: 

To teraz mi powiedzcie jak to jest z tym ciśnieniem na wskaźniku i mierzonym na cylindrach? Wydawało mi sie że wskażnik pokazuje jakąś średnią ze wszystkich cylindrów. Ale z mojej włsanej obserwacji tak nie jest. Cisnienie mierzone osobno jest wieksze niż na wskażniku.
Pozdrawiam
Futrzak

Autor:  Samsung1 [ pn kwie 25, 2005 11:35 am ]
Tytuł: 

Co do olejów w MB 123.
Ja w mojej 123 200D – manualna skrzynia biegów stosuję:

- silnik – wyłącznie Mobil M
- skrzynia – Mobil 220 Dexron II
- most – Hipol 15 f

Dlaczego? To proste – Mobil M jest tylko 3 zł droższy na litrze od np. Lotos Diesel a jakość bez porównania, skrzynia to wiadomo że w W-123 do skrzyni manualnej stosuje się TYLKO płyn do skrzyni automatycznej a propozycja Mobil 220 jest bardzo dobra (stosunek jakość/cena) no a w końcu most – uważam że lepiej częściej (w tym przypadku) wymienić np. a mieć „czysty” - a Hipol 15 f – jest OK - jeżeli chodzi o parametry przy niskiej cenie.

S1

Autor:  PK2 [ pn kwie 25, 2005 11:43 am ]
Tytuł: 

Futrzak pisze:
To teraz mi powiedzcie jak to jest z tym ciśnieniem na wskaźniku i mierzonym na cylindrach? Wydawało mi sie że wskażnik pokazuje jakąś średnią ze wszystkich cylindrów. Ale z mojej włsanej obserwacji tak nie jest. Cisnienie mierzone osobno jest wieksze niż na wskażniku.
Pozdrawiam
Futrzak


To dobre pytanie. Ja swoją drogą kiedyś się pytałem, po co w ogóle jest ten wskaźnik ciśnienia, co on daje właścicielowi Mercedesa? Rozumiem, że stoją za tym dziesiątki lat tradycji, ale czy jest jakieś praktyczne zastosowanie tego miernika 1-2-3 vs. czerwona lampka "awaryjna"?

Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/