MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 10:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 22, 2005 11:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 24, 2004 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków
Witam.

Wczoraj w nocy jakies dresy otwarly mi beczke i po radiu zostalo wspomnienie :( Niestety stary zamek w drzwiach kierowcy mozna bylo otworzyc czymkolwiek... No trudno... radia nie odzyskam ale chcialbym sie jakos zabezpieczyc - myslalem nad zrezygnowaniem z zamkow mechanicznych (wsadzic klamki takie jak z tylu - bez zamka, o ile to mozliwe) i sterowac centralnym z pilota. I tu pojawia sie problem, poniwaz centralny mam pneumatyczny i chce by tak zostalo a jak wsadze centralke to ona raczej bedzie do silownikow elektrycznych. I tu powstaje pytanie - czy jest jakis element ktory moglby sterowac pneumatycznym zamkiem i dalo sie go podlaczyc pod elektryczna centralke ? Oczywiscie powstaje kolejne: jesli zlikwiduje mozliwosc otwarcia z klucza to jaki patent zastosowac do otwarcia samochodu jak cos padnie (na przyklad skonczy sie podcisnienie) ?

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak
W-123 300D Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 12:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Dać to się napewno da. Ja mam W126 i u mnie central to standartowy pneumatyk a pilotem zamykam i otwieram. Robi to centralka alarmu. I jeszcze jeden fajny patent - jak wsiądę i przekręcę kluczyk w stacyjce to central wszystko zamyka (można ustawić nawet na szyby i dach). Niech jakieś dresy próbują wyciągnąć coś "na wydre" na czerwonym świetle [zlosnik] - wszystko zamknięte łącznie z bagażnikiem i wlewem paliwa. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 1:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
u mnie pneumatykiem steruje jeden siłownik elektryczny zamontowany w drzwiach kierowcy. Steruje nim centralka alrmu z pilota . bez problemu móglbym wsadzić tylne klamki do przodu, bo nigdy nie uzywam kluczyka. Co do pytania o awaryjne otwieranie :), Mialem dużo samochodów tak zrobionych.... czasem sie nad tym zastanawiałem, ale nigdy nic nie zawiodło

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 6:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Tylne klamki nie pasują, wiem bo kombinowałem.Zakładasz jeden siłownik elektryczny w furtkę kierowcy do tego sterownik i ogień na tłoki.Są sterowniki c.z. na pilota bez alarmu - poprostu steruje tylko zamkiem. Zeby nie otwierać z kluczyka popsuj poprotu wkładkę.C o do awaryjnego otwierania to dorób sobie taki długi drut, bo przecież beczkę można otworzyć z wewnętrznej klamki. Woź go w bagazniku, a bagażnik pozostaw otwierany z klucza.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 7:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
po co psuc wkłądkę lub zamieniac klamki na tył ... lepiej odpiąc ciędno od zamka do siłownika ... wedy dress będzie się męczył z zamkiem, a ten się przekręci a drzwi się ni eotworzą ... straci cenny czas i odstąpi być może ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 9:00 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
SiwyBis pisze:
I tu powstaje pytanie - czy jest jakis element ktory moglby sterowac pneumatycznym zamkiem i dalo sie go podlaczyc pod elektryczna centralke ?



Już ci wyjasniam :)

Więc tak, jeżeli chcesz otwierać tylko drzwi kierowcy a przy okazji otwierac zawory od podciśnienia w pozostałych drzwiach nie potrzebujesz rzadnej centralki od zamka.

Potrzebujesz alarm i jeden siłownik typu Sleawe siłownik podłączasz bezposrednio do przewodów które wychodzą z alarmu do sterowania całem zamkiem (najczęściej kable biały i brązowy). Alarm da rade sterować bezposrednio jednym silownikiem.

I to by było na tyle - tak miałem to rozwiązane w puzonie jak jeszcze walczyłem z podcisnieniami.

Co do klamek zaślepek i innych patentów to już niech sie wypowiedzą koledzy :D - ja jestem przeciwnikiem tego typu rozwiązań - akumulator może sie kiedyś skończyć i kłopot gotowy :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 9:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Heh a ja nie wiem czy bym nie wolał zostawić takiego zamka jaki teraz masz, bo jak jakiś złodziejaszek bedzie chciał twoje radio to tak czy siak je weźmie. A chyba lepiej żeby otworzył drzwi śrubokrętem niż żeby miał wywalac szybe, bo wtedy bedziesz mial większe koszta naprawy. Ja nigdy na noc nie zamykałem Harpagana (mieszkam w domku z podwórkiem), bo zawsze sobie myślałem że skoro i tak znajdzie się ktoś kto w nocy wejdzie na moje podwórko bez pozwolenia to raczej nie jest przyjacielem i nei przyszedl w celach towarzyskich. A lepiej żeby sobie kulturalnie zabrał radio albo cukierki ze schowaka niż mialby mi łomem w szybe walić bo zamek był zamknięty.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 10:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
bo jak jakiś złodziejaszek bedzie chciał twoje radio to tak czy siak je weźmie. A chyba lepiej żeby otworzył drzwi śrubokrętem niż żeby miał wywalac szybe, bo wtedy bedziesz mial większe koszta naprawy. Ja nigdy na noc nie zamykałem Harpagana (mieszkam w domku z podwórkiem), bo zawsze sobie myślałem że skoro i tak znajdzie się ktoś kto w nocy wejdzie na moje podwórko bez pozwolenia to raczej nie jest przyjacielem i nei przyszedl w celach towarzyskich. A lepiej żeby sobie kulturalnie zabrał radio albo cukierki ze schowaka niż mialby mi łomem w szybe walić bo zamek był zamknięty.

Ja w domu też tak robię, ale jak jadę w "obce" strony to wolę zamknąć... [oczko]

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 11:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Wstyd się przyznać ale Harpagana z reguły nie zamykałem nawet w "obcych" stronach bo nie chcialo mi się wsadzać kluczyka do zamka. Wychodziłem z zalożenia ze żaden złodziej nie bedzie ryzykował i nie bedzie kradł starego auta, bo jak już ma iśc do wiezienia to woli siedzieć za jakiegoś nowego audika albo jeszcze nowszego MB a nie 25 latka :) A 190 to staram się zamykać, bo jak na pilota to niby nie jest wielki problem nacisnąc przycisk, ale czasami zapominam. Już stał samochód pare razy pod sklepem albo szkołą niezamknięty :oops:

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 11:35 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
MacKuz pisze:
SiwyBis pisze:
I tu powstaje pytanie - czy jest jakis element ktory moglby sterowac pneumatycznym zamkiem i dalo sie go podlaczyc pod elektryczna centralke ?


Więc tak, jeżeli chcesz otwierać tylko drzwi kierowcy a przy okazji otwierac zawory od podciśnienia w pozostałych drzwiach nie potrzebujesz rzadnej centralki od zamka.

Potrzebujesz alarm i jeden siłownik typu Sleawe siłownik podłączasz bezposrednio do przewodów które wychodzą z alarmu do sterowania całem zamkiem (najczęściej kable biały i brązowy). Alarm da rade sterować bezposrednio jednym silownikiem.



Witam.

Są centralki alarmów zawierające wewnątrz przekaźniki do centralnego zamka, nie ma wtedy potrzeby stosowania dodatkowego interfejsu. (np. wiele modeli "Foxa" ) Większość nowych alarmów nie ma obecnie tych przekaźników (oszczędność) mają jedynie wyprowadzone dwa kabelki jako możliwość wysterowania dołączonego modułu centralnego zamka lub dodatkowych, odpowiednio połączonych przekaźników (taki interfejs z dwóch przekaźników można w tym wypadku wykonać bez problemów samemu) Obciążalność wspomnianych kabelków to ok. 300 mA, czyli mniej więcej tyle co cewka przekaźnika. Siłownik natomiast, po dojściu do końca swojego ruchu roboczego bierze nawet kilka amper, trzeba się więc liczyć z tym, że alarm przy takim połączeniu może ulec uszkodzeniu.

Faktycznie, podłączenie jednego siłownika jest w tym wypadku najprostsze. Sterowany może być z założonego alarmu (patrz wyżej) lub z prostego sterownika centralnego zamka z pilotami, (bez alarmu, i niestety zazwyczaj ze stałym kodem) który można kupić za ok 40-50 zł. Jest nieistotne czy założymy siłownik dwuprzewodowy (typu SLAVE) czy cztero- lub pięcioprzewodowy (typu MASTER) Zakładamy jaki mamy.

Przypadki awaryjne (zamek w bagażniku osobiście zostawiłbym sprawny)

-Brak podciśnienia
Mało nas to obchodzi, bo siłownik elektryczny otworzy drzwi kierowcy, nie otworzą się tylko pozostałe (siłownik podłączony jest do cięgna z guzika do zamykania, a nie do zaworka rozdzielającego podciśnienie) A jak nam przeszkadza brak podciśnienia, to możemy otworzyć kluczem bagażnik i już mamy dostęp zarówno do zbiornika podciśnienia jak i do obu przewodów aktywnych instalacji centralnego zamka- przy siłowniku zamka bagażnika
-Brak prądu
Organizujemy naładowany akumulator i podłączamy go do przewodu z alternatora połączonego z akumulatorem pojazdu, lub, jeżeli ktoś nie lubi się schylać otwieramy bagażnik kluczem i podłączamy plus pod czerwony przewód lampki oświetlenia bagażnika. Minus łączymy oczywiście z masą pojazdu.
-Uszkodzenie lub zgubienie pilota
Mamy drugiego pilota. Jeżeli go nie mamy, to sprawa się komplikuje :evil: Otwieramy znowu nasz bagażnik, i szukamy przewodu podciśnieniowego służącego do ZAMYKANIA. Zazwyczaj to żółty z czerwonym paskiem. Interesuje on nas z dwóch powodów: 1. Przewód żółty z zielonym paskiem służący do otwierania jest niestety połączony zaworkiem w drzwiach kierowcy z atmosferą, więc podawanie na niego podciśnienia może być mało efektywne. Poza tym skąd wziąść awaryjnie podciśnienie w dużej ilości?2. A wystarczy na przewód służący do zamykania podać CIŚNIENIE, np. z pompki do opon. Chwilkę to potrwa, bo ze zbiornika (jajek) zejść musi najpierw zgromadzone tam podciśnienie (można je spuścić po zdjęciu przewodu z siłownika bagażnika) a potem ten zbiornik musi się napełnić powietrzem pod ciśnieniem. Oczywiście przeszkadzać nam będzie zaworek jednokierunkowy w komorze silnika, jednak sposób jest sprawdzony i działa w sytuacjach awaryjnych

Jeżeli chodzi o zamykanie auta w czasie jazdy: ostatnio mało który dres się interesuje tym, czy drzwi są zamknięte od środka czy nie; wali pałą w szybę od razu, ma dodatkowo efekt psychologiczny, wobec napadniętego i zniechęca w ten sposób przypadkowych świadków do interwencji. A może się okazać że w razie kolizji drzwi będą zablokowane, a kierowca nieprzytomny (tfu!...) Kiedyś zamykałem teraz zostawiam drzwi kierowcy otwarte (zamek otwiera się "na dwa razy", a pod drzwi kierowcy podpięty jest "antynapad")

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Gerri pisze:
może się okazać że w razie kolizji drzwi będą zablokowane, a kierowca nieprzytomny (tfu!...)


w nowych Mercedesach centralny automatycznie się otwiera - sprawdzone :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 9:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
akurat z tym kablem białym i brązowym w alarmie to Mackuz palnąłeś głupotę, bo tam pojawaia się naprzemiennie masaa o plusie ani słychu ani widu.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:10 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Gliwice
do drzwi kierowcy polecam silownik elektryczny 6 kilowy najczesciej spotykane 2.5kilowe krotko daja rade a w przypadku braku wkladek problem gotowy w mojej gwiezdzie wkladka jest tylko w klamce dzwi pasazera

_________________
MB W123 300D 82r.MB W123 240D 81r. VW Golf II 1.4 87r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 24, 2005 12:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
DOBRA PANOWIE .. W TAKIM RAZIE DORADZCIE ... Moze byc coz z allegro ...

potrzebuje siłownik do 1 zamka (mam sprawną pneumatyke), alarm podpiety do krancówek i pilot ze zmiennym kodem i syrena

przyda sie tez instrukcja jak to założyc samemu ...

jakie byłyby orientacyjne koszta ..

konkretne propozycje mile widziane

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 24, 2005 6:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Po godzinach moge ci załozyc za 100 [zlosnik]

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl