MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wybór motoru do W123 T https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11884 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gabi [ czw kwie 28, 2005 4:16 pm ] |
Tytuł: | Wybór motoru do W123 T |
Witam Za ok. 2 tygodnie planuje wyciągnąć silnik z mojego kombiaka. Jest do 3 litrowy motor z przed '79 z którym kupiłem auto do remontu. Z silniczkiem są duże problemy z rozruchem nie tylko przy niskich temperaturach. Trzeba go długo kręcić żeby wogule zaczął "gadać" a poza tym dymi na niebiesko (pierścienie=olej). Czy to może być główna przyczyną problemów z rozruchem, a może coś z pompą? Poza tym nie posiada on wyjścia w głowicy na pompe nivo, co jest dla mnie wielkim bólem. Choć zawsze głowice można zmienić. Jaki może być koszt głowicy do 3.0?? Posiadam również silnik 2.4 który jest kondycyjnie o wiele lepszy tzn. po pół roku stania wystarczyło dłużej podgrzać świece i odpalił niemalże z dotyku, ma nowe wtryskiwacze (przejechały niecałe 5.000 km) ale wypadało by w nim wymienić pierścienie, ew. podocierać gniazda zaworowe, filtry i ogólna kosmetyka po dwóch latkach "stania"... Stoje przed dylematem czy warto pchać sie w "duży" remont 3.0 czy przerzucić 2.4 z wyjściem na nivo... Prośba do użytkowników kombi i nie tylko wypowiedzcie sie jak duże i jak bardzo odczuwalne są różnice między tymi dwoma motorami. A dokładniej jak to jest ze spalaniem, przyśpieszeniem, "prędkością podróżowania". Gdyż na niepełnosprawnym 3.0 nie odczuwałem dużej przewagi nad 2.4. Pozdrawiam |
Autor: | lukasz 200 [ czw kwie 28, 2005 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
Ja nie mam kombii tylko sedana i to benzyna .Ale jak mogę doradzić to chyba lepszy mniejszy silnik ale sprawny niż wiekszy z tym ze skonczony.Zawsze możesz sprzedac 2.4 i pożądnie wyremontować 3.0,jeśli chcesz mieć koniecznie 3.0.Policz koszty i wtedy zobaczysz co się bardziej opłaca. |
Autor: | laudan [ czw kwie 28, 2005 5:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Wybór motoru do W123 T |
300D (>79) vs 240D (>79): lepsze przyspieszenie (ok 5s do 100), wyzsza predkosc, wiec i predkosci przelotowe wyzsze, spalanie +1l min. Jak masz 300D przed zmienami w 79, a 240 po zmieniach to roznice w przyspieszenia i V max sa male. Ja bym sie nie pchal w duzy remont, 5 cylindrow to wszystkie czesci razy 5 ![]() |
Autor: | JareG [ czw kwie 28, 2005 5:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Wybór motoru do W123 T |
Gabi pisze: (..) Poza tym nie posiada on wyjścia w głowicy na pompe nivo, co jest dla mnie wielkim bólem. Choć zawsze głowice można zmienić. Jesli naped nivo jest podobny w dieslu do tego z benzyny, to nic nie musisz zmieniac. Pompa nivo jest zasilana z walka rozrzadu, glowica powinna byc taka sama, roznica tkwi w uszczelce pokrywy zaworow. Cytuj: Posiadam również silnik 2.4 który jest kondycyjnie o wiele lepszy tzn. po pół roku stania wystarczyło dłużej podgrzać świece i odpalił (..)
przyśpieszeniem, "prędkością podróżowania". Gdyż na niepełnosprawnym 3.0 nie odczuwałem dużej przewagi nad 2.4. Hmm.. powiem tak: mialem w123 240TD, '80 i w db/bdb stanie. I to jest kosiarka, 3.0d chodzi o niebo lepiej (=lepsza kultura pracy). Wiec jesli ekonomia Ci pozwoli na remont 5 garkow, to ja bym je remontowal. |
Autor: | Ocet [ czw kwie 28, 2005 5:51 pm ] |
Tytuł: | Re: Wybór motoru do W123 T |
JareG pisze: Jesli naped nivo jest podobny w dieslu do tego z benzyny,
Nie jest, potrzebna jest inna głowica:( |
Autor: | michau [ czw kwie 28, 2005 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: Hmm.. powiem tak: mialem w123 240TD, '80 i w db/bdb stanie.
ten sam, o ktorym kiedys pisales, ze cyt. "mogles go rwac recami"? |
Autor: | Gabi [ czw kwie 28, 2005 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: JareG napisał:
Hmm.. powiem tak: mialem w123 240TD, '80 i w db/bdb stanie. ten sam, o ktorym kiedys pisales, ze cyt. "mogles go rwac recami"? osobiste sprawy odstawcie na drugi plan ![]() Jaki może byc koszt głowicy do 5 garków. Problemy z rozruchem mogą być spowodowane pierścieniami? Jak wyglądają niedomagania pompy wtryskowej?? |
Autor: | JareG [ czw kwie 28, 2005 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: JareG pisze: Hmm.. powiem tak: mialem w123 240TD, '80 i w db/bdb stanie. ten sam, o ktorym kiedys pisales, ze cyt. "mogles go rwac recami"? Rozmawiamy o silnikach, wiec w domysle pisalem o silniku ![]() ![]() Juz dwa lata ujezdza go stado pawianow, opukali go z kazdej strony, tylne lampy sa od malucha, etc. - a kombiak nadal zyw, jezdzi jak szalony. Silnik to on mial w bdb stanie ![]() ![]() * wg moich standardow.. ale i tak pewnie z 10 lat pojezdzi |
Autor: | JareG [ czw kwie 28, 2005 7:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Wybór motoru do W123 T |
Ocet pisze: JareG pisze: Jesli naped nivo jest podobny w dieslu do tego z benzyny, Nie jest, potrzebna jest inna głowica:( No to porazka ![]() |
Autor: | laudan [ czw kwie 28, 2005 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
Gabi pisze: Jaki może byc koszt głowicy do 5 garków. Problemy z rozruchem mogą być spowodowane pierścieniami? Jak wyglądają niedomagania pompy wtryskowej??
W sumie jak nie pomierzysz luzy tlok-cylinder, nie sprawdzisz gladzi, tlokow itd (czyli nie rozbierzesz silnika) to niewiele mozna powiedziec, czy wymiana pierscionkow pomoze, ale jak ta 300 to kompletna padaka to uratuje ja dopiero generalka. |
Autor: | B U L I [ pt kwie 29, 2005 6:05 am ] |
Tytuł: | |
Jak nie patrząc na koszty to bym sobie naprawił 300. Sam śmigam 240 i powiem Ci że czasmi ale tylko czasami brakuje mi troche pod pedałem ale można się przyzwyczaić czyli musisz sam pomyśleć. ![]() ps. zapukaj do Fenix-a on ma 300 TDT fajny silniczek ma ![]() |
Autor: | Stomek [ pt kwie 29, 2005 9:59 am ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem zdrowe 240D (72KM) prawie nie ustępuję 300D, jest tylko gorsze jeśli chodzi o wyższe prędkości podróżne i rozpędzanie się po 110-120 km/h. Za głowicę do teka możesz nawet dwa razy tyle zapłacić co do sedana, bo szrociarze wiedzą, co grane. Lepiej dokupić skrzynię 5-biegową do 240D- raz w życiu widziałem taki zestaw i bardzo mi się podobał. |
Autor: | adamkatowice [ pt kwie 29, 2005 10:04 am ] |
Tytuł: | |
Niedawno jeszcze jeździłem 240 TD i jak dla mnie to jazda na tym silniku była ok, wiadomo ze 300 to jest całkiem inna jazda. Odnośnie głowicy to na 100% jest inna od takiej z sedana, potrzebne jest wyjście na pompkę nivo. Moim zdaniem istotne jest tu też jaki poprzedni silnik siedział w tym autku, bo z tego co sie orientuje inny jest tylny most od 300 a inny do 240 kwestia przełoźenia, ale może sie myle. Znajomy ma silnik 240 i most chyba z 300 wiem że auto jest totalnym ułem przy ruszaniu. Pozdrawiam Adam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |