MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
(Szukam)W123CE z 1984r-ogladał już ktoś? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11950 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Croolick [ ndz maja 01, 2005 11:37 pm ] |
Tytuł: | (Szukam)W123CE z 1984r-ogladał już ktoś? |
Witam ponownie sznowne grono! ![]() Jako, że moje poszukiwania szczęśliwiej gwiazdki skupiły sie obecnie na konkretnym modelu (123CE) więc zapodaję link do strony http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C248583 Może juz ktoś ogladał tą maszynę i wie co to warte? Wisi ładnych pare dni na allegro. Autko stoi w Rzeszowie. Pozdrawiam! Croolick |
Autor: | Kozmo1 [ pn maja 02, 2005 8:27 am ] |
Tytuł: | |
Na fotkach wyglada ładnie, a jak jst w rzeczywistości? Te auta są w ogłoszeniach po 7000zł, al i po 17 000zł...Czy aż tak sie róznia stanem? - pytanie do znawcow. |
Autor: | Futrzak [ pn maja 02, 2005 9:05 am ] |
Tytuł: | |
W dużej mierze cena zalezy od oczekiwań sprzedającego. Ale zazwyczaj też jest ona uzasadniona wkładem finansowym w auto. Auta z niemiec owszem są w dobrym stanie, serwisowane w ASO itp ale nie ma tez co przesadzać z bezgranicznym zaufaniem do aut z zachodu. Tam tez sa zwykli ludzie ktorzy liczą kase. Beczka w niemczech nie jest jeszcze zabytkiem a swój prestiz już dawno straciła. Spoleczeństwo jest generalnie bogate i kupuja nowe auta na topie. Stad cena staruszków jest taka niska. Kazdy więc egzemplarz trzeba sprawdzić indywidualnie. Auto moze nie mieć rdzy ale np nie wszystko moze działać, moze mieć wyjeżdzone zawieszenie, niezupełnie dobry silnik itp. Jeśli ktos natomiast życzy sobie więcej za uto to musiał w nim już trochę rzeczy wymienić. I tak nigdy koszt włożonej pracy i częsci się nie zwróci. Im wyższa cena tym więcej zupełnie nowych częsci. Jeśli ktos nie pakował badziewia to może się opłacac dac więcej. Ja ostatnio kupiłem 123 CE w bardzo dobrym stanie a i tak w nim jest pare kosztownych pierdółek do zrobienia. Po prostu czas robie swoje. Kupując ją zrobiłem sobie listę kilkudziesięciu (!!!) punktów do sprawdzenia. Wyszło że nie wszystko jest idealnie zalety jednak przewyższały niedostatki i cena była ok więc kupiłem i nie żałuję. Autem mogę szaleć ale żeby byc w pełni zadowolonym i tak wydam jeszcze ze 2000 zł. Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | Marcin S [ pn maja 02, 2005 9:42 am ] |
Tytuł: | |
Futrzak pisze: Jeśli ktos natomiast życzy sobie więcej za uto to musiał w nim już trochę rzeczy wymienić. I tak nigdy koszt włożonej pracy i częsci się nie zwróci.
Im wyższa cena tym więcej zupełnie nowych częsci. Jeśli ktos nie pakował badziewia to może się opłacac dac więcej. Futrzak i tak powinno być w normalnym świecie, w PL jest tak że kupują zajechane, troche go upiorąw środku , powbijają do książki serwisowej wpisy i pieczatki, wleja Lotosu zielonego, dadzą zawieszke Mobil1, + naklejka wymiana paska ( łańcucha ) na nadkoly, umyja silnik, zostawia kilka najmniej waznych usterek - i sprzedają jak by w nim zrobili wszystko to co jest dumnie obwieszczane na zawieszkach i naklejkach.... klocki - kto sprawdzi?? jak kupuje, oleju nie jestes w stanie sprawdziec jaki to, i tak dalej i tak dalej.... ja bym kupował tańszy, ze zdrowa buda, jak bajery nei działają - to najmniejszy problem ( i jak sie człowiekowi nei spieszy z naprawa to i najtańszy)... Najważniejsza jest karoseria, i silnik - reszte sobei odpuść... w poszukiwaniach, bo koszt nawet kupna w idealnym stanie ( lub nawet nowego) jest nieporównywalnei niższy niż dołożenie 10tys zł, aby te szczegoły były juz wymienione - lub w dobrym stanie, np tapicerka, działające el.szyby, el.szyberdach, el.antena, radio beckera, podświatlanie zegarów.... i cała masa innych głupot na które się zwraca uwage przy kupnie, niż na karoserie i silnik... taka dygresja z życia wzięta (nie mojego) |
Autor: | Futrzak [ pn maja 02, 2005 9:57 am ] |
Tytuł: | |
To zalezy do czego to auto ma służyć. Jako zabytek to mozna sobie odpuścić pewne niedziałające rzeczy. Owszem w aucie najważaniejsza jest buda i silnik. Natomisat jeśli ma to byc auto na co dzień to żadna przyjemność jak nic Ci nie działa. Sczególnie jak ktos pisze że ma na wyposazeniu ABS, elektryke, klime, szyber itp a żadna z tych rzeczy nie chodzi. Ja zabytek mam i sobie przy nim dłubie ale nie jeżdzę nim więcej niz pare razy do roku. Reszte więc czasu mam na dopieszczanie auta i szukanie części. Z autem codziennym tak nie jest. Jak mam szukać tuzina częsci do wymiany i potem z każda z osobna jechać do warsztatu to szkoda mi czasu. Wolę auto gdzie wszystko działa. Problem ma ten kto chce połaczyć dwa w jednym ![]() Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | Croolick [ pn maja 02, 2005 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2197.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2195.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2196.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2197.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2198.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2199.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2200.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2201.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2202.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2203.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2204.jpg hej, hej merc -maniaki! Widze, żedyskusja sie toczy a to bardzo milo. Czytam wszystko po kolei bez wyjątkątku. Powyzej powklejałem linki do zdję (mam nadzieje ze dobrze) , które dostałem z komisu sprzedającego tą kupete. Rozmawialem tez telefonicznie i w krótkich słowach streszczając bez wielkiego picowania usłyszałem, że autko jest w 100% oryginalne i nie dłubane i szykowane. Zawiecha i silniczek wraz z przeniesieniem napędu ma byc okej, a co do budy to najwieksze mankamenty na fotach. Trochę zastanawiaja mnie nierówno stojące cyferki w liczniku kilometrów choc moze dlatego, ze ma wskoczyc następny tysiaczek??? ![]() Silniczek wydaje sie w miare ten tego kompletny i nie pojedzony przez rudego i zdekompletowany przynajmniej porównujac go do 230E z sedana w podpisie. To prawe nadkole było robione-dzwon wcześniej pewnikiem(?) i wyglada nie za dobrze- da się to zrobic za normalne pieniądze? Aha , autko ma byc pół na pół - na codzień do roboty dla kobietki mej kochanej ( circa 60-80km w tygodniu ) i troche dla mnie do dłubania dla radości ![]() Piszcie co myslicie bo chociaż nie kupie w ciemno bez ogladania to każde zdanie sie liczy. A fotki z cyfraka zawsze upiekszają ![]() Futrzak - zapodaj obowiazkowo liste rzeczy do sprawdzenia według, ktorej sie poruszałeś przy zakupie. Jak nie pamietasz to wrzu chociaz kilkanaście najwazniejszych punktów. P.S Czy takie zgryzione nadkola da sie zrobic bez malowania całego elementu? Pozdrawiam ! Coolick |
Autor: | _me: how_ [ pn maja 02, 2005 3:45 pm ] |
Tytuł: | |
Wkleiłeś kilka razy to samo zdjęcie ![]() Spróbuj skopiować link ręcznie, a nie przy użyciu tej nowej funkcji. |
Autor: | Futrzak [ pn maja 02, 2005 6:24 pm ] |
Tytuł: | |
Ja sprawdzałem wg takiej listy jak poniżej. Tzn najpier wysłałem ją Sebiemu i on sprawdzał a ja potem jeszcze raz. Facet sprzedający musiał byc cierpliwy ![]() Zdaje sobie sprawe że lista jest chaotyczna i nie po kolei dla jednych za krótka a dla innych jak test auta z salonu ale takie mam wymagania ![]() Lista rzeczy do sprawdzenia w beczce lub innym aucie 1. Dokumenty tzn ubezpieczenie, dowód rejestracyjny czy zgadzają się numery silnika i nadwozia. Często w urzędach pomijają WDB w numerze nadwozia i jest problem. Czy ma dokumenty zakupu, celne itp. Czy są jakieś inne wcześniejsze dokumenty auta, książka serwisowa? 2. Stan nadwozia. Czy są jakiekolwiek ślady rdzy czy auto nie jest zrobione na sztukę i doczyszczone jakimś środkiem. Czy nie ma purchli. 3. Czy lakier jest oryginalny czy przemalowywany. Jeśli przemalowywany to jak dobrze tzn czy ramy drzwi są dobrze pomalowane i komora silnika. Czy kolor się zgadza. 4. Jaki jest stan chromów, ryski, rdza, matowe? Czy kratka wlotu powietrza jest chromowana? 5. Jaki jest stan uszczelek drzwi, okien, bagażnika. Czy pod nimi nie ma rdzy. 6. Jaki jest stan progów drzwi od spodu. 7. Jaka jest podłoga. Zajrzeć zarówno od wewnątrz pod dywaniki jak i z zewnątrz sprawdzić jakimś śrubokrętem czy nie przejdzie na wylot ![]() 8. Czy auto jest kompletne i oryginalne tzn drewienka na konsoli czy nie różnią się kolorem i nie pochodzą z jakichś mebli ![]() 9. Nawiew jak działa i czy klima działa. Czy wszystkie wywietrzniki można zamknąć i otworzyć oraz sterować ich kierunkiem? 10. Czy szyba tylna grzeje na wszystkich nitkach? 11. Jaki jest stan ogumienia? 12. Jaki jest stan odbłyśników świateł. 13. Jak działa stacyjka czy po przekręceniu w stan rozruchowy kluczyk powraca do trybu normalnej pracy. 14. Jak działają zamki drzwi. Czy nie ma śladów uszkodzeń. Czy kluczyk pasuje do wszystkich drzwi i nie ma problemy z otwieraniem. Co jest z centralnym zamkiem? 15. Jak chodzi silnik. Czy nie ma wycieków i czy nie jest wyczyszczony przed oglądaniem. 16. Czy działa elektryczne sterowanie lusterkiem. 17. Sprawdzić ABS, powinien zadziałać na szutrze albo wodzie lub lodzie. 18. Czy nie ma innych śladów świadczących o kolizji? Np. nierówne przerwy miedzy pokrywami silnika, bagażnika. Inne reflektory bądź niedokładnie spasowane. 19. Czy nie brakuje żadnych listewek nadwozia zarówno u góry auta jak i na dole. 20. Czy działają wycieraczki, spryskiwacz, światła krótkie, długie, kierunkowskazy, oświetlenie kabiny, klakson itp. 21. Czy działa brzęczyk nie wyłączonych świateł przy wysiadaniu. 22. Jaki jest stan filtrów i kiedy były wymieniane? Spojrzeć na filtr paliwa. 23. Kiedy był zmieniany olej w silniku? Jaki jest jego poziom? 24. Czy w komorze silnika nie ma jakichś przeróbek i patentów. 25. Czy wiatrak ma wisko? 26. Czy tapicerka nie ma przetarć, plam itp. Generalnie kompletność wnętrza np. czy są wszystkie klameczki, pasy bezpieczeństwa z tyłu? 27. Jaki jest zakres przesuwania fotela kierowcy i pasażera. Czy regulacja pochylenie działa? Czy fotele mają blokadę pneumatyczna czy mechaniczną. 28. Jak chodzi skrzynia biegów? Czy wał nie stuka bądź wyje przy jakiejś prędkości? 29. Czy działa radio i głośniki. 30. Jakie jest zabezpieczenie antykorozyjne czy nie kryje napraw blachy. 31. Jak działa szyberdach czy nie ma tu rdzy i przecieków. Czy woda nie podeszła pod lakier? 32. Czy pasy bezpieczeństwa dobrze się same zwijają i czy zaczepy wiszą na odpowiedniej wysokości. 33. Czy wszystkie plastiki konsoli i pod konsola są ok? 34. Jaki jest stan tłumików poczynając od kolektora wydechowego? 35. Czy działa regulacja wysokości świateł? 36. Czy wszystkie szyby się odsuwają do końca? 37. Jak trzyma ręczny tzn czy można ruszyć autem czy zgaśnie? 38. Czy zegary na konsoli są od tej wersji auta i czy działają np. zegarek czy się spieszy czy nie. 39. Czy podłokietnik kierowcy się składa. Czy podłokietnik pasażera tylnej kanapy się rozkłada i nie rozlatuje ![]() 40. Jaki jest stan chłodnicy? Czy ogrzewanie dobrze działa i silnik nie przegrzewa się? 41. Czy gniazdo w popielniczce działa? 42. Czy auto się nie łamie i nie jest przekoszone? Czy nie wisi na tyle, jaki jest stan amortyzatorów? 43. Ogólne wrażenie????? 44. Zapasowe kluczyki + kluczyk serwisowy 45. Stan akumulatora i tego regulatora napięcia. 46. Czy ma aktualne badania techniczne? 47. Oświetlenie kabiny czy gaśnie czy zapala się. 48. Przyjrzeć się tapicerce i desce czy nie ma innych uszkodzeń. 49. Blokady siedzeń czy blokuje sie podczas jazdy i nie mozna złożyć. 50. Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia. Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | Croolick [ pn maja 02, 2005 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
Eeeeee..tam zaraz kilka razy... Tylko jedno sie powtarza ![]() Prawidłowo ma bc fota z przepiekną korozją uśmiechu ![]() http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11150 ... mg2194.jpg Prosze podziwiac! ![]() Crool |
Autor: | Croolick [ pn maja 02, 2005 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
No Futrzak` zaszalałeś ![]() U mnie lista troche krótsza chociaz wiele z elementów, które wymieniasz mam po prostu w głowie jako, że na podwórku stoi sedan z identycznym silnikiem i troche sie juz znamy co i jak powinno wygladac ![]() Moze jakiś merc-rzeźnik który po zapachu z rury potrafi powiedziec jaki jest stan uszczelniaczy zworowych pomieszkuje gdzieś na Podkarpaciu i umówi sie ze mna na piwo ? ![]() ![]() Croolick |
Autor: | Futrzak [ pn maja 02, 2005 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: No Futrzak` zaszalałeś
Eee... ja tylko tak... ![]() A serio wracjąc do tematu to ta cena jest do zapłacenia czy mozna sie targować? Poza tym skoro auto z Niemiec to czy juz wszystkie opłaty ma porobione, akcyzę, podatek... Jesli Ty to musisz zrobic to koszt rośnie. Teraz zreszta z akcyzą jest znów chryja bo nawet jak ktos sprowadził auto na handel, zapłacil akcyzę i sprzedał auto to i tak musi JESZCZE RAZ zapłacic akcyzę wg jakich starych przepisów. Dziwne jest tylko to że urzedy celne dopiero teraz o tym sobie przypomniały kiedy dziesiatki tysięcy aut juz poszło w obrót. Teraz łaskawie ponoc Ci co sie zgłosza sami, nie będą płacic kary. Tak więc tu byłbym ostrożny przy podpisywaniu umowy żeby na Ciebie nie przerzucili tych kosztów. A tak nawiasem mówiąc to chyba nawet ta pierwsza akcyza jest pobierana nielegalnie wg przepisów Unii. No ale zyjemy w Polsce.... Co do samego auta jesli cena jednak jest prawie ostateczna (tzn moze byc niższa) i auto ma byc na codzień to uwazam że warto. Ma pare nieładnych miejsc ale nie robisz go przynajmniej na razie na zabytek. Musisz jednak mieć w niedługim czasie odłożoną kase na te elementy, szczególnie nadkole bo nie ma co zostawiać żeby Ci całe auto zeżarło. Poza tym ma ładne drewienka, bagażnik wydaje sie ok. Komora silnika chyba tez nie picowana bo za czysto tam nie jest ![]() Sprawdź to auto z kimś ale może byc do wzięcia. Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | Futrzak [ pn maja 02, 2005 6:53 pm ] |
Tytuł: | |
Aha fotelem nie ma co sie przejmować raczej zwróc uwagę na elemnty bardziej charkterystyczne dla Coupety bo wcale nie tak łatwo je dostać albo kosztują odpowiednio więcej. Tu akurat chodzi mi o zderzaki bo cos spod nich wyłazi... Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn maja 02, 2005 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
a uzytkownik Monissia ma chyba 2 CE do sprzedania w tym ładne 230E z jasna kremowa tapicerka 4xel szyby obrotomiez i takie tam-jest do jakis poprawek blacharskich ale bez tragedii.Ktos juz kupował od Monissi jakies CE i nie było zastrzezen i cena chyba podobna .....Moze warto sie zainteresowac????? Zawsze to od forumowicza pewniej... |
Autor: | _me: how_ [ pn maja 02, 2005 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: ![]() To nadkole nie wygląda dobrze. W kombi '85 mam w tym miejscu takie sito, że się w pale nie mieści, a nieruszane wyglądało całkiem nieźle. Uważaj bo takie miejsca lubią wisieć na powłoce PCV, która jest na podłodze i właśnie wewnątrz nadkoli. Sprawdź dokładnie wszystko pod względem korozji i to tej mniej widocznej. Bagażnik może jest ładny, ale to plastik & wykładzinka. Obowiązkowo zdjąć wszystko i obejrzeć kieszenie. Spójrz też w dokumenty. Kiedy auto zostało wyrejestrowane. Odległa data oznaczałaby, że nie miało TUV'u, czyli nie było do niego przygotowywane w ciągu np kilku lat. Gdyby do 7.500 miała by dojść jeszcze akcyza + rejestracja to już się robi mniej fajnie. Takich aut natachano ostatnio dosyć sporo, płacąc w DE ok. 1000 - 1200 Euro. To nie są auta do jazdy od razu. Jazda bez leczenia wszystkiego też jest jakimś wyjściem, ale to zależy od nerwów przyszłego właściciela. |
Autor: | mycha [ wt maja 03, 2005 11:09 am ] |
Tytuł: | |
dokładnie w moim też nie wygłądało ale jak zacząłem zrywać te masy i gumy to sie okazało że blache zjadło a nie było widać na dodatek kupa pęknięć na spawach też niewidocznych gołym okiem,, a jeśli moge to z moich doświadczeń to blacharka jest najbardziej upirdliwa do zrobienia i czaso/kasochłonna jedna dziura to pikuś ale jak to ruszysz to możę być tragicznie a na dodatek jak masz jakieś poczucie estetyki ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |