MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wynik z analizatora spalin https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12054 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | meanstreak [ pt maja 06, 2005 5:34 pm ] |
Tytuł: | wynik z analizatora spalin |
dziś tak jak zapowiadałem pojechałem podłączyć się do anlizatora spalin. oto wyniki: wolne obroty: HC: 64ppm CO: 0,19 % CO2: 15,80 % O2: 0,39 % LAMBDA: 1,00 OBROTY 2500/MIN HC: 178 ppm CO: 0,02 % CO2: 15,40 % O2: 1,13 % LAMBDA: 1,04 panowie prosze o fachowe oświecenie mnie bo to co gościu mi powiedział na stacji to jakoś nie trafiło do mnie. po chłopsku i łopatą do głowy. co i jak mam zrobić aby wszystko było cacy? |
Autor: | Wookee [ pt maja 06, 2005 6:39 pm ] |
Tytuł: | |
Rozumiem, że to jest zabawka z katalizatorem trójdrożnym i to nawet sprawnym ![]() Nie wiem jak powinno wyglądać u Ciebie HC. Wygląda, jakby nie spełniał normy HC60. Reszta wydaje się raczej w porządku Ktos wie, jakie są przewidziane wyniki dla tego silnika? Mogę podać, ale niestety tylko CO dla M117986 ![]() P. S. Sam wynik, bez opisu ewentulanych objawów, jeszcze nie jest podstawą do nadmiernego gdybania. Kontrola zapłonu też była? (taka z dużą ilością kabli, wykresem jak EKG i stroboskopem) |
Autor: | meanstreak [ pt maja 06, 2005 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
własnie gościa zastanowiło to HC: 178 ppm przy 2500obr\min. powiedział że powinno być trochę ponad 100 i że jest to związanie ze źle ustawionym zapłonem. czy w tym silniku ustawia sie coś takiego jak zapłon? ![]() |
Autor: | Wookee [ pt maja 06, 2005 7:08 pm ] |
Tytuł: | |
W tym silniku to pewnie jeszcze się ustawia u Pana Diagnosty. Stawros ma (o ile pamiętam) nawet taki przełącznik do samodzielnej korekty w zalezności od jakości paliwa, więc ty pewnie też. Ja sobie zafundowałem ten manewr ostatnio, tyle że na "stałe" - podglądałem: śrubka, małe puk puk w aparat zapłonowy, śrubka ![]() |
Autor: | meanstreak [ pt maja 06, 2005 7:26 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: W tym silniku to pewnie jeszcze się ustawia u Pana Diagnosty.
tego niestety nie wiem. Stawros ma (o ile pamiętam) nawet taki przełącznik do samodzielnej korekty w zalezności od jakości paliwa, więc ty pewnie też. Ja sobie zafundowałem ten manewr ostatnio, tyle że na "stałe" - podglądałem: śrubka, małe puk puk w aparat zapłonowy, śrubka ![]() ja kręcić nie bęe bo jak się dotknę to najszybciej autobusem pojadę. |
Autor: | endriu13 [ pt maja 06, 2005 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
witam ,jeśli mogę się wtrącić jako diagnosta to moja sugestia jest taka że wygląda mi to na zbyt ubogą mieszankę na podwyższonych obrotach.norma dla aut po 95 roku dla HC jest do 100ppm i wiem z doświadczenia że wartość ta oraz CO jest nieco wyższe na wolnych niż na podwyższonych rpm.ta wartość u ciebie nie powinna jednak budzić niepokoju-wypadanie zaplonów jeszcze tu nie występuje.sprawdzenie zapłonu jest wskazane-łącznie z poprawnością działania regulatorów. |
Autor: | meanstreak [ pt maja 06, 2005 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
endriu13 pisze: witam ,jeśli mogę się wtrącić jako diagnosta to moja sugestia jest taka że wygląda mi to na zbyt ubogą mieszankę na podwyższonych obrotach.norma dla aut po 95 roku dla HC jest do 100ppm i wiem z doświadczenia że wartość ta oraz CO jest nieco wyższe na wolnych niż na podwyższonych rpm.ta wartość u ciebie nie powinna jednak budzić niepokoju-wypadanie zaplonów jeszcze tu nie występuje.sprawdzenie zapłonu jest wskazane-łącznie z poprawnością działania regulatorów.
moje auto jest z 1991 roku. a z tymy regulatorami to gdzie prponujesz się udać? jakiś naprawdę wybitny specjalita powinien być? pojechałem podłączyć się do analizatora bo niepokoi mnie spalanie mojego auta. pali około 20l\100km. a to jest stanowczo za duzo. masz jakieś sugestie co trzeba zrobić aby obniżyć spalanie? |
Autor: | Pawełek [ pt maja 06, 2005 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Te wyniki są całkiem dobre ! CO na poziomie 0,02 i lambda 1-1,05 to zupełna norma przy takich obrotach. Mieszanka nie jest raczej za uboga bo zostało 173 ppm nie spalonych węglowodorów (HC). Troche wysoki poziom nie spalonych HC może być efektem jakiegoś lekkiego przebicia na kablach lub wyeksploatowanych juz trochę świec (albo wszystkiego tego na kupę...). Spalanie naprawdę niezłe i nie szukałbym tu sobie roboty ![]() |
Autor: | meanstreak [ pt maja 06, 2005 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Pawełek pisze: Te wyniki są całkiem dobre !
CO na poziomie 0,02 i lambda 1-1,05 to zupełna norma przy takich obrotach. Mieszanka nie jest raczej za uboga bo zostało 173 ppm nie spalonych węglowodorów (HC). Troche wysoki poziom nie spalonych HC może być efektem jakiegoś lekkiego przebicia na kablach lub wyeksploatowanych juz trochę świec (albo wszystkiego tego na kupę...). Spalanie naprawdę niezłe i nie szukałbym tu sobie roboty ![]() gościu powiedział że powinno być lekko ponad 100ppm. kable nowiutkie beru, świece nowiutkie bosch. a spalanie to stanowczo za duże. |
Autor: | Pawełek [ pt maja 06, 2005 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm a to zmienia postać rzeczy jak wszystko nowe założone... Z HC to fakt, że powinno być ok 100ppm, ale te 178ppm u Ciebie nie tłumaczy tych 20L/100km ! Pisząc że spalanie niezłe miałem na myśli spalanie w silniku a nie ilość pożeranego paliwa ![]() Polecam również sprawdzenie zapłonu w jakiejś lepsiejszej stacji - znaczy żeby sprzęt miała jak do EKG... |
Autor: | endriu13 [ pt maja 06, 2005 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
nie znam dobrze tego silnika więc napiszę ogólnie-zainteresowałbym się regulatorem odśrodkowym w aparacie zapł.-może być zatarty i nie przyspiesza zaplonu na wysokich.za póżny zapłon może być powodem podwyższonego HC.należy znać charakterystykę aparatu zaplonowego w funkcji obrotów tzn .punkt zapłonu przy danych obrotach. odnośnie wpisu pawełka to powiem że przy zubożonej mieszance HC wzrasta znacznie bo nadmiar tlenu powoduje przeciągnięcie procesu spalania aż do fazy wydechu i niecałkowite spalenie paliwa,CO nie ma w spalinach a pojawia się więcej HC.w skrajnych przypadkach wypadają zapłony,silnik się grzeje,nie ma mocy ,więcej pali.należy jeszcze sprawdzić coś takiego-przy obr.ok.2500 przyłożyć dłoń do strumienia spalin i zauważyć czy nie odczuwamy okresowych pyrknięć czy innych pulsacji strumienia spalin,ma on być jednostajny w całym zakresie obrotów.co innego świadczy o wypadaniu zapłonów. |
Autor: | meanstreak [ pt maja 06, 2005 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki tobie pawelek i tobie endriu13. coś niecoś już moge powiedzieć mechowi gdzie ma zajrzeć. jutro udam sie do mechanika żeby pozagladał. |
Autor: | kjub1982 [ sob maja 07, 2005 1:45 pm ] |
Tytuł: | |
witam.a skad lub gdzie mozna zdobic te wszystkie normy spalin do poszczegolnych modeli MB?w ogole czy jest cos takiego dostepnego? z gory dziekuje za wszelkie linki.pzdr ![]() |
Autor: | meanstreak [ ndz maja 08, 2005 10:17 am ] |
Tytuł: | |
nie wiem ale chętnie tez to zobacze. |
Autor: | Wookee [ ndz maja 08, 2005 6:40 pm ] |
Tytuł: | |
Jest np. taka książka serwisowa, która zawiera parametry dla całej gamy silników róznych firm. Mój diagnosta zawsze wyciąga "tę starszą" i szuka sobie tego, co jest mu potrzebne. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |