MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Po co uszczelka skoro jest kit
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1212
Strona 1 z 2

Autor:  trotyl [ wt wrz 24, 2002 6:41 pm ]
Tytuł:  Po co uszczelka skoro jest kit

Witam!
Ostatnio popadalo i przypomnial mi sie problem z którym nie moglem sobie poradzic! Deszczówka "stromieniami" wlewala mi sie na wycieraczki spod deski! Szukałem, wyczyscilem wszystkie dziury odprowadzajace wode i nic!
Mialem tego dosc, przestalem szukac i polozylem szmaty (BARDZO MADRZE!!!), ale coz prowizorka zadzialala!
W sobote stwierdzilem ze kupię silikon sprawdze szczelność uszczelek w oknach i co? Poprzedni wlasciciel wypelnil nieszczelnosci KITEM !!!!!
No coz narazie wydrapalem kit z uszczelek i wypelnilem silikonem, ale trzeba kupic nowe uszczelki bo tak nie moze byc!!!!

Autor:  Pawełek [ śr wrz 25, 2002 2:17 am ]
Tytuł: 

Też ostatnio odkryłem u siebie taką prawidłowość, że po większej ulewie kapie mi z pedału hamulca "ręcznego" ;)

Ale nawiązując do trotyla: nie polecam stosowania silikonu do wypełniania tego typu dziur i przecieków. Silikon ma tę unikalną cechę że odparza uszczelkę niszcząc ją skutecznie. Są w sprzedaży kleje do osadzania szyb troche podobne do silikonu ale bez tego efektu. Np. firmy Wurst

Autor:  Ocet [ śr wrz 25, 2002 10:50 am ]
Tytuł: 

Jak rozumiesz haslo "odparza"?

Autor:  RobGas [ śr wrz 25, 2002 11:00 am ]
Tytuł: 

Pawełek pisze:
Silikon ma tę unikalną cechę że odparza ...


Również generalnie odradzam stosowania silikonów do uszczelniania zwłaszcza gdy silikon miałby mieć kontakt z blachą. Poprostu po pewnym czasie będzie to królestwo dla "rudej".
Śmiało zato można stosować poliuretan, jest tylko 2x droższy od śmierdzących octem silikonów. Po wyschnięciu jest jak guma.

Autor:  Ocet [ śr wrz 25, 2002 11:03 am ]
Tytuł: 

RobGas pisze:
śmierdzących octem silikonów.

Od razu smierdzacych :evil:


;)

Autor:  RobGas [ śr wrz 25, 2002 11:17 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Od razu smierdzacych :evil: ;)


ups :oops:
Miałem na myśli związek chemiczny
PS
gdyby było inaczej napisałbym z durzej litery. :P

Autor:  Pawełek [ czw wrz 26, 2002 1:31 am ]
Tytuł: 

Nie wiem w jaki sposób ale silikon reaguje z gumą powodując jej wykruszanie. Uszczelka staje się w miejscu zasilikonowania jakby bardziej krucha niż elastyczna i cząsteczki wody myk myk do środka... To właśnie nazywam odparzaniem. Może to faktycznie zasługa tego octu ?? ;)

Autor:  trotyl [ wt paź 01, 2002 2:44 pm ]
Tytuł: 

poliuretan?! a to jest bezbarwne czy ma swoj kolorek?
skoro jest dwa razy drozszy od silikonu to nie taniej byloby kupic uszczelke? (tzn. nie orientuje sie w cenach) :roll:

Autor:  RobGas [ wt paź 01, 2002 5:34 pm ]
Tytuł: 

kolory spotykane przezemnie to czarny i biały ponoć są rowniez szare.
cena ok 18 zł/tube 310ml.

Autor:  Konik [ wt paź 01, 2002 11:45 pm ]
Tytuł: 

Witam Panowie

Zdecydowanie odradzam stosowanie silikonu. Szczególnie budowlanego. Jest, powiedzmy przezroczysty a po związaniu mleczny. Ma takie właściwości, że położony na dobrze odtłuszczoną twardą powierzchnię np. karoserię - trzyma dobrze. Gumy natomiast trzymać się nie chce. Efekt jest taki, że po jakimś czasie woda i tak leci do środka, a przy okazji silikon mocna ogranicza jej odparowywanie i odpływ z pod uszczelki. No, a wtedy zaczynają powstawać piękne ogniska korozji.

Powodem przeciekania wody mogą być skruszałe i mało już elastyczne uszczelki. Mogą to być również brud i błoto, które zbiera się pod uszczelką. Ale również dziury w podszybiu.

Co do poliuretanu. Klej do wklejania szyb jest właśnie poliuretanem. Jeżeli wtłoczycie go między uszczelkę i karoserię albo między uszczelkę i szybę to kto w razie konieczności wymiany szyby wyjmie Wam szybę. A co wtedy z samą uszczelką? Klej (poliuretan) po związaniu jest jak guma. Jeżeli zwiąże się z uszczelką, będą jedną całością (pod warunkiem, że miejsce klejenia jest dobrze przygotowane). Jeżeli wprowadzicie go pod uszczelkę bez odtłuszczenia efekt będzie podobny jak przy silikonie. Tak więc nie używajcie kleju do szyb do uszczelniania.

A teraz czym uszczelnić?

Moim zdaniem jeżeli coś robić to robić raz, a dobrze, czyli:
1. Zdemontować szybę
2. Usunąć korozję, jeżeli trzeba - wyspawać dziury
3. Polakierować, ewentualnie zabezpieczyć farbą antykorozyjną np. minią
4. Umyć uszczelkę
5. Zamontować szybę na starą uszczelkę lub jeżeli jest taka konieczność wymienić na nową

Teraz nie powinno przeciekać. Jeżeli jednak miałoby ochotę to:
6. Uszczelnić masą uszczelniającą

Polecam masę firmy SIKA, dostępną w punktach wymiany szyb JAAN na terenie całej Polski. Adresy dostępne na stronie: www.jaan.com.pl

Dla nie cierpliwych i dla lubiących wracać do tematu wielokrotnie: można zacząć od pkt. 6 [zlosnik]

Pozdro
Maciej

Autor:  Idzik [ pt paź 11, 2002 9:27 pm ]
Tytuł: 

Mam podobny problem !!! Przecieka mi Mesio w rogu przedniej szyby i tylnej (w każdej po jednej stronie !!!) Przednią uszczelkę mam w całkiem niezłym stanie, natomiast tylna... lepiej nie wspominać... Czeka mnie jej wymiana, gdyż uszczelnienie za dużo nie dało (jak pęknięcia są nieduże to pomoże, ale jak jest dziurek więcej i ich kaliber jest "odpowiedni" to umarł w butach). W zeszłym roku, przy okazji wymiany tylnej szyby, uszczelnili mi ja jakąś "super"masą, ale nadal cieknie... Z tym, że u mnie uszczelka wygląda(ła) jak ser szwajcarski :(
Dużo większy problem mam z uszczelkami w szybach bocznych (tymi pomiędzy zewnętrzną stroną drzwi, a oknem - przy chromowanej listwie) - w zimie dostało się tam trochę wody, która zamarzła i zrobiła masakrę (pojawiły się pęknięcia w uszczelkach i je "wybauszyło"... Z nimi już nic nie zrobię... Zbliża się zima, więc chciałbym je wymienić - orientuję się ktoś ile te "gumki" kosztują ???

Autor:  Gonez [ pt paź 11, 2002 10:59 pm ]
Tytuł: 

O ile dobże pamiętam te uszczelki o których piszesz kosztują około 70-80zł za sztuke wewnętrzne są droższe. Ceny te są cenami z ASO Mercedes-Benz. Myśle, że cena jest do przyjęcia w dodatku że to ganc nówka!!! [cool]

Autor:  Idzik [ sob paź 12, 2002 11:23 am ]
Tytuł: 

Gonez pisze:
O ile dobże pamiętam te uszczelki o których piszesz kosztują około 70-80zł za sztuke wewnętrzne są droższe. Ceny te są cenami z ASO Mercedes-Benz. Myśle, że cena jest do przyjęcia w dodatku że to ganc nówka!!! [cool]


Eeeee to spoks, po panice - zważywszy na moją obecną bardzo kruchą sytuację finansową... A wymienić muszę bo jak się znowu woda wleje i zamarznie to drzwi, będą ważyć 100 kg [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  adi [ sob paź 12, 2002 6:07 pm ]
Tytuł: 

Poprzedni właściciel był bardzo inteligentny!
Pozdrowienia dla tego gościa [sciecie]

Autor:  Konik [ sob paź 12, 2002 10:10 pm ]
Tytuł: 

Hej

Idzik
Mogę Ci pomóc w temacie uszczelki tylnej szyby. Kosztuje ona 160 zł + koszt wysyłki. Moim zdaniem należałoby również sprawdzić stan blachy pod uszczekami. W tym modelu zdarzają się co raz częściej dziury w podszybiu, często nie widoczne bez demontażu szyby.
Jeżeli zaś chodzi o uszczelki zgarniające szyb bocznych, to warto je wymienić po zimie, a teraz (jeżeli zbiera Ci się woda w drzwiach) dobrze by było udrożnić odpływ wody z drzwi. W korycie drzwi muszą być otwory. Muszą być drożne. Uszczelki zgarniające (te w górnej części poszycia drzwi, przylegające do szyby) nie spełniają funkcji uszczelnienia drzwi przed wodą. Owszem, nie pozwolą większości wody dostać się do wnętrza drzwi. Ale i tak jakaś ilość wody dostanie się do drzwi. Czasem mniej, czasem więcej. Ale nawet w nowym aucie jakaś ilość wody przedostanie się przez te uszczelki. To nic groźnego, pod warunkiem, że odpływ jest drożny.

Pozdro
Maciej

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/