MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw wrz 19, 2002 2:04 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Kowal pisze:
I tak dobrze, że to nic z chłodzeniem reaktora, bo już by nam Maciek oczami w nocy świecił [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


No z chłodzeniem reaktora cos mam pokopane bo zachowuje się dziwnie, mam bardzo wysokie wahania temperatury w czasie jazdy od 80 do natępnej kreski nawet troszke ponad a potem znowu do 80.

Nie za bardzo wiem co sie dzieje ale stawiam na uszkodzone visco :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 19, 2002 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Zanim postawisz na visco to zatrzymaj fure przy takich wachaniach (w newralgicznym momencie) a następnie spróbuj zatrzymać wiatrak [zlosnik] Jeśli to visco to Ci się powinno udać, jeśli nie to będzie Ci musiała wystarczyć jedna ręka do końca życia [zlosnik]
A ja bym jeszcze na czujnik postawił albo na termometr.

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 19, 2002 8:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Zgaś silnik i złap ręką za wiatrak , pokręć nim i sprawdź czy sprzęgło nie ma luzu na łożysku .
Jeśli są luzy boczne , to wielce prawdopodobne jest, że masz uszodzone visko chodź niekoniecznie .
Możesz mieć też zabitą chłodnicę na środku i wtedy sprzęgło też się nie włączy .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 19, 2002 9:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
A ile tak naprwdę powinno być na termometrze ?? Mnie też czasem w czasie jazdy dotyka do nieopisanej kreski (100 ?) a jak zakręce wiatrakiem to kręci razem z pompą i alternatorem... :roll: Wnioskuje że jest zasprzęglony. Żeby było zabawniej to na zimnym też zachowuje się podobnie !! Nie znalazłem nigdzie w mądrych książkach jaka winna być temp ??

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 8:34 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Kowal pisze:
Zanim postawisz na visco to zatrzymaj fure przy takich wachaniach (w newralgicznym momencie) a następnie spróbuj zatrzymać wiatrak [zlosnik] Jeśli to visco to Ci się powinno udać, jeśli nie to będzie Ci musiała wystarczyć jedna ręka do końca życia [zlosnik]
A ja bym jeszcze na czujnik postawił albo na termometr.


Kurde ale ja jestem uczuciowow związany ze swoimi obiema rękami [zlosnik] [zlosnik]

Moze poprosze jakiegoś przechodnia aby sprobował zatrzymać wiatrak :evil: :evil: :evil:

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 9:29 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Aj te uczucia, nie ma co sie roztkliwiac!

Ponadto prgne zauwazyc:
Jesli czujnik ma znikomy kontakt ze wskaznikiem to wskaznik w zasadzie wskazuje bardziej przewodnosc elektryczna anizeli temperature.
Tempratura powinna byc nieco powzej oznaczenia 80.
Jestes na 100% pewien, ze masz visko? Byly takie motorki bez, a objaw jaki opisujesz (stala zasprzeglenie) jest obcy mojej osobie (moze to wina mojej osoby).

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 10:21 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ocet pisze:
Jestes na 100% pewien, ze masz visko? Byly takie motorki bez, a objaw jaki opisujesz (stala zasprzeglenie) jest obcy mojej osobie (moze to wina mojej osoby).


No jestembo jak kręce wiatrakiem to sie obraca bez obracania pompy to chyba znak, że mam visco lub znak że już go nie mam [zlosnik]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 1:46 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Sorki, to Pawelkowi sie ciagle kreci z pompa... co w sumie znaczy, ze zwalczyl opor paska! (chyba nie obrocil silnika za witrak przez pasek)

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 2:03 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ocet pisze:
Sorki, to Pawelkowi sie ciagle kreci z pompa... co w sumie znaczy, ze zwalczyl opor paska! (chyba nie obrocil silnika za witrak przez pasek)


A skąd wiesz że nie obocił może jest silny
[zlosniki]

Powiedzcie mi jaki jest czas po zatrzymaniu silnika kiedy visco jeszcze że tak powiem trzyma, czy zaraz po zatrzymaniu silnika sprzegło sie rozłącza.
Bo ja zawsze probowałem nim kręcić po wyłączeniu silnika ale to pewnie jakoś działa odśrodkowo i dla tego zawsze mi sie lekko kręci.
Jezeli tak jest to jedynie zostaje wszadzić rure w śmigło i sprawdzić co sie stanie :( bo jak już pisałem z rękoma to jestem związany uczuciowo :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 2:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Z całym szacunkiem ale visco nie powinno się lekko kręcić .
Co znaczy lekko ?
Jeżeli złapiesz za wiatrak i machniesz nim - nie powinno zrobić więcej jak ćwierć obrotu .
Przynajmniej tak jest u mnie a visco mam dobre .

Pozdrówka

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 3:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Panowie, może trochę nie "einfach`owo". [zlosnik] Ale u mnie jest następująca sytuacja. Posiadam super czujnik w głowicy, urwany przy czujniku przewód w dziwnej zbrojonej osłonie przytwierdzony na stałe do licznika i oczywiście zero wskazań. :cry: Próbowałem podejść do tematu ale nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak działa cały ten układ (po co ta zbrojona nieizolowana osłona?) A chwilowo radze sobie następująco: 8)
z całej rzeszy wskaźników które nie działają działa mi manometr ciśnienia oleju, jak ciśnienie na wolnych obrotach spada poniżej 2 to w moim reaktorku panuje temperatura zbliżona do krytycznej, wniosek wyciagnięty z następującego zdarzenia: przy ciśnieniu 1,5 na wolnych wydobywała mi sie para z wężyka przelewowego żukowskiej chłodnicy. Chciałem dodać że używam oleju Orlen semisyntetic super albo coś tam 10W40 [zlosnik] Porady jak naprawić właściwy czujnik temp. przyjmę z dozgonną wdzięcznością. :roll:

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 23, 2002 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Już wróciłem i się ustosunkowuje:
U mnie temp. określiłbym raczej na poniżej 100 a nie pow. 80. Z obrazków to wygląda mi to na visco, choć nigdy nie widziałem takiego prawdziwego... . Silnikem nie obróciłem, ale opór paska udało mi się zwalczyć :o Wika - ćwierć obrotu na zimnym jak rozumiem ??

Hmm a może ja faktycznie nie mam tego visco ??

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 11:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
tak na zimnym

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 11:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Najlepsza temp. to ok. 90 stopni. A jak się zachowuje wskaźnik? Bo jak strzałka wariuje to może nie stykać kabel czujnika (zaśniedziałe styki i są skoki napięcia). W 240d jest to na głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrze, a w 300d przy 3 cylindrze (stojąc z przodu auta po prawej stronie głowicy), pojedynczy kabelek. Najlepiej nim poruszać, docisnąć, wymientolić i Bóg wie co jeszcze, sprawdzając jednocześnie co się dzieje ze wskaźnikiem.
A najlepiej oczyścić.

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 12:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
..jeszcze jedno...
nie mam u siebie visco bo mam 240-tke, i nie bardzo wiem jak się załącza, ale z opisu wynika, że się włącza i chłodzi, tylko nieregularnie.
To może coś z termostatem jest nie tak? i nie otwiera do końca?
albo bimetal nie załącza sprzęgła?

A sprawdzić można na zimnym silniku, po włączeniu wentyl sie kreci jakiś czas a potem się zatrzymuje, jak się silnik podgrzeje na wyzszych obrotach to powinien sie załączyć.
Najlepiej zobaczyć przy jakiej temp się załącza, może sprezyna bimetalowa, albo termostat, albo pompa cieczy :roll: :roll: ???
(jestem tu mądry bo przeczytałem o visco w manualu [zlosnik] )

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl