MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Sprzęgło Visco
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1213
Strona 1 z 3

Autor:  MacKuz [ czw wrz 19, 2002 2:04 pm ]
Tytuł: 

Kowal pisze:
I tak dobrze, że to nic z chłodzeniem reaktora, bo już by nam Maciek oczami w nocy świecił [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


No z chłodzeniem reaktora cos mam pokopane bo zachowuje się dziwnie, mam bardzo wysokie wahania temperatury w czasie jazdy od 80 do natępnej kreski nawet troszke ponad a potem znowu do 80.

Nie za bardzo wiem co sie dzieje ale stawiam na uszkodzone visco :(

Autor:  Kowal [ czw wrz 19, 2002 8:06 pm ]
Tytuł: 

Zanim postawisz na visco to zatrzymaj fure przy takich wachaniach (w newralgicznym momencie) a następnie spróbuj zatrzymać wiatrak [zlosnik] Jeśli to visco to Ci się powinno udać, jeśli nie to będzie Ci musiała wystarczyć jedna ręka do końca życia [zlosnik]
A ja bym jeszcze na czujnik postawił albo na termometr.

Autor:  Wika [ czw wrz 19, 2002 8:16 pm ]
Tytuł: 

Zgaś silnik i złap ręką za wiatrak , pokręć nim i sprawdź czy sprzęgło nie ma luzu na łożysku .
Jeśli są luzy boczne , to wielce prawdopodobne jest, że masz uszodzone visko chodź niekoniecznie .
Możesz mieć też zabitą chłodnicę na środku i wtedy sprzęgło też się nie włączy .

Autor:  Pawełek [ czw wrz 19, 2002 9:03 pm ]
Tytuł: 

A ile tak naprwdę powinno być na termometrze ?? Mnie też czasem w czasie jazdy dotyka do nieopisanej kreski (100 ?) a jak zakręce wiatrakiem to kręci razem z pompą i alternatorem... :roll: Wnioskuje że jest zasprzęglony. Żeby było zabawniej to na zimnym też zachowuje się podobnie !! Nie znalazłem nigdzie w mądrych książkach jaka winna być temp ??

Autor:  MacKuz [ pt wrz 20, 2002 8:34 am ]
Tytuł: 

Kowal pisze:
Zanim postawisz na visco to zatrzymaj fure przy takich wachaniach (w newralgicznym momencie) a następnie spróbuj zatrzymać wiatrak [zlosnik] Jeśli to visco to Ci się powinno udać, jeśli nie to będzie Ci musiała wystarczyć jedna ręka do końca życia [zlosnik]
A ja bym jeszcze na czujnik postawił albo na termometr.


Kurde ale ja jestem uczuciowow związany ze swoimi obiema rękami [zlosnik] [zlosnik]

Moze poprosze jakiegoś przechodnia aby sprobował zatrzymać wiatrak :evil: :evil: :evil:

Autor:  Ocet [ pt wrz 20, 2002 9:29 am ]
Tytuł: 

Aj te uczucia, nie ma co sie roztkliwiac!

Ponadto prgne zauwazyc:
Jesli czujnik ma znikomy kontakt ze wskaznikiem to wskaznik w zasadzie wskazuje bardziej przewodnosc elektryczna anizeli temperature.
Tempratura powinna byc nieco powzej oznaczenia 80.
Jestes na 100% pewien, ze masz visko? Byly takie motorki bez, a objaw jaki opisujesz (stala zasprzeglenie) jest obcy mojej osobie (moze to wina mojej osoby).

Autor:  MacKuz [ pt wrz 20, 2002 10:21 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Jestes na 100% pewien, ze masz visko? Byly takie motorki bez, a objaw jaki opisujesz (stala zasprzeglenie) jest obcy mojej osobie (moze to wina mojej osoby).


No jestembo jak kręce wiatrakiem to sie obraca bez obracania pompy to chyba znak, że mam visco lub znak że już go nie mam [zlosnik]

Autor:  Ocet [ pt wrz 20, 2002 1:46 pm ]
Tytuł: 

Sorki, to Pawelkowi sie ciagle kreci z pompa... co w sumie znaczy, ze zwalczyl opor paska! (chyba nie obrocil silnika za witrak przez pasek)

Autor:  MacKuz [ pt wrz 20, 2002 2:03 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Sorki, to Pawelkowi sie ciagle kreci z pompa... co w sumie znaczy, ze zwalczyl opor paska! (chyba nie obrocil silnika za witrak przez pasek)


A skąd wiesz że nie obocił może jest silny
[zlosniki]

Powiedzcie mi jaki jest czas po zatrzymaniu silnika kiedy visco jeszcze że tak powiem trzyma, czy zaraz po zatrzymaniu silnika sprzegło sie rozłącza.
Bo ja zawsze probowałem nim kręcić po wyłączeniu silnika ale to pewnie jakoś działa odśrodkowo i dla tego zawsze mi sie lekko kręci.
Jezeli tak jest to jedynie zostaje wszadzić rure w śmigło i sprawdzić co sie stanie :( bo jak już pisałem z rękoma to jestem związany uczuciowo :D

Autor:  Wika [ pt wrz 20, 2002 2:40 pm ]
Tytuł: 

Z całym szacunkiem ale visco nie powinno się lekko kręcić .
Co znaczy lekko ?
Jeżeli złapiesz za wiatrak i machniesz nim - nie powinno zrobić więcej jak ćwierć obrotu .
Przynajmniej tak jest u mnie a visco mam dobre .

Pozdrówka

Autor:  Tian [ pt wrz 20, 2002 3:12 pm ]
Tytuł: 

Panowie, może trochę nie "einfach`owo". [zlosnik] Ale u mnie jest następująca sytuacja. Posiadam super czujnik w głowicy, urwany przy czujniku przewód w dziwnej zbrojonej osłonie przytwierdzony na stałe do licznika i oczywiście zero wskazań. :cry: Próbowałem podejść do tematu ale nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak działa cały ten układ (po co ta zbrojona nieizolowana osłona?) A chwilowo radze sobie następująco: 8)
z całej rzeszy wskaźników które nie działają działa mi manometr ciśnienia oleju, jak ciśnienie na wolnych obrotach spada poniżej 2 to w moim reaktorku panuje temperatura zbliżona do krytycznej, wniosek wyciagnięty z następującego zdarzenia: przy ciśnieniu 1,5 na wolnych wydobywała mi sie para z wężyka przelewowego żukowskiej chłodnicy. Chciałem dodać że używam oleju Orlen semisyntetic super albo coś tam 10W40 [zlosnik] Porady jak naprawić właściwy czujnik temp. przyjmę z dozgonną wdzięcznością. :roll:

Autor:  Pawełek [ pn wrz 23, 2002 10:09 pm ]
Tytuł: 

Już wróciłem i się ustosunkowuje:
U mnie temp. określiłbym raczej na poniżej 100 a nie pow. 80. Z obrazków to wygląda mi to na visco, choć nigdy nie widziałem takiego prawdziwego... . Silnikem nie obróciłem, ale opór paska udało mi się zwalczyć :o Wika - ćwierć obrotu na zimnym jak rozumiem ??

Hmm a może ja faktycznie nie mam tego visco ??

Autor:  Wika [ wt wrz 24, 2002 11:24 am ]
Tytuł: 

tak na zimnym

Autor:  mroziu [ wt wrz 24, 2002 11:56 am ]
Tytuł: 

Najlepsza temp. to ok. 90 stopni. A jak się zachowuje wskaźnik? Bo jak strzałka wariuje to może nie stykać kabel czujnika (zaśniedziałe styki i są skoki napięcia). W 240d jest to na głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrze, a w 300d przy 3 cylindrze (stojąc z przodu auta po prawej stronie głowicy), pojedynczy kabelek. Najlepiej nim poruszać, docisnąć, wymientolić i Bóg wie co jeszcze, sprawdzając jednocześnie co się dzieje ze wskaźnikiem.
A najlepiej oczyścić.

Autor:  mroziu [ wt wrz 24, 2002 12:05 pm ]
Tytuł: 

..jeszcze jedno...
nie mam u siebie visco bo mam 240-tke, i nie bardzo wiem jak się załącza, ale z opisu wynika, że się włącza i chłodzi, tylko nieregularnie.
To może coś z termostatem jest nie tak? i nie otwiera do końca?
albo bimetal nie załącza sprzęgła?

A sprawdzić można na zimnym silniku, po włączeniu wentyl sie kreci jakiś czas a potem się zatrzymuje, jak się silnik podgrzeje na wyzszych obrotach to powinien sie załączyć.
Najlepiej zobaczyć przy jakiej temp się załącza, może sprezyna bimetalowa, albo termostat, albo pompa cieczy :roll: :roll: ???
(jestem tu mądry bo przeczytałem o visco w manualu [zlosnik] )

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/