MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Gaz i pompa paliwowa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12235
Strona 1 z 3

Autor:  MercBeginner [ pn maja 16, 2005 12:58 am ]
Tytuł:  Gaz i pompa paliwowa

Witam!

Mam pytanie: czy jeśli w samochodzie z silnikiem benzynowym
(z wtryskiem) chodzi instalacja gazowa to wtedy
pompa paliwowa chodzi na sucho!!??

Jeśli tak to masakra [szalone]


Z góry dziękuję za odpowiedz :)

P.S. ja to tam diesela mam [zlosnik]

Autor:  andgor123 [ pn maja 16, 2005 8:03 am ]
Tytuł: 

:o :o :o :o :o :o :o

Jest taki mały przekaźnik zamontowany przez intalatora LPG który ,odłącza pompę.

Autor:  krzys124 [ pn maja 16, 2005 9:23 am ]
Tytuł: 

Nie powiniea byc odłączana , ma chodzić cały czas , by paliwo było w układne pod cisnieniem , inaczej z wtryskami bedzie kłopot !

Autor:  Bodzio [ pn maja 16, 2005 9:51 am ]
Tytuł: 

Czyli jak mam przekaźnik, ale już zepsuty to dobrze czy źle ?

Autor:  andgor123 [ pn maja 16, 2005 12:44 pm ]
Tytuł: 

krzys124 pisze:
Nie powiniea byc odłączana , ma chodzić cały czas , by paliwo było w układne pod cisnieniem , inaczej z wtryskami bedzie kłopot !

Jak będzie chodzić cały czas to się spali
Zawsze na początku doładowuje przez moment później w zależności na czym zapalasz pracuje pompa , albo zostaje odcięta przez przekaźnik LPG

Autor:  krzys124 [ pn maja 16, 2005 2:26 pm ]
Tytuł: 

A dlaczego sie niby ma spalic ??? bo nie kumam ?? jest zanuzona w paliwie i nic sie jej nie stanie , ma chłodzenie itd.
Według tego co piszesz ...spali sie jak jezdzisz na paliwie !
NIC PODOBNEGO ! ma chodzić !! inaczej predzej czy puzniej wystapi problem z wtryskami , choć troche inaczej jest przy wtrysku mechanicznym !

Autor:  MercBeginner [ pn maja 16, 2005 3:27 pm ]
Tytuł: 

Nie znam się na silnikach benzybowych z wtryskiem...
Chodzi mi o to co się dzieje z pompą wtryskowa w 280E M110
podczas jazdy na gazie?

Autor:  michau [ pn maja 16, 2005 3:42 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Chodzi mi o to co się dzieje z pompą wtryskowa w 280E M110
podczas jazdy na gazie?


tez mnie to interesuje [cool]

Autor:  Samsung1 [ pn maja 16, 2005 4:00 pm ]
Tytuł: 

krzys124 pisze:
A dlaczego sie niby ma spalic ??? bo nie kumam ?? jest zanuzona w paliwie i nic sie jej nie stanie , ma chłodzenie itd.
Według tego co piszesz ...spali sie jak jezdzisz na paliwie !
NIC PODOBNEGO ! ma chodzić !! inaczej predzej czy puzniej wystapi problem z wtryskami , choć troche inaczej jest przy wtrysku mechanicznym !


[ok]


Instalacja na wtrysku potrzebuje do pracy właściwego ciśnienia w szynie zasilającej wtryski.
Ciśnienie to gwarantuje oczywiście m.in. działająca pompa.
Jeżeli teraz odłączysz sobie pompę.... lub zabraknie benzyny ...

Dodatkowo jeżdżąc na LPG z wyłączoną pompą zapieką się wtryski,
gdyż paliwo chłodzi wtryski, jeżeli pompa jest włączona.

Nie wolno dopuścić, aby w baku nie było paliwa . Pompa jest smarowana i chłodzona paliwem. Wystarczy nie jeździć na rezerwie i pompie się nic nie stanie. Natomiast pomysł z odłączeniem pompy jest niezbyt dobry, bo jeśli przełączysz na benzynę a zapomnisz włączyć pompę (przy manualnym przełączaniu) lub przekaźnik spóźni się lub nie zadziała - to zatrzesz sobie wtryski.

A po co wyłącza się pompę (montuje przekaźnik odcinający)? Otóż robi się to po to żeby nie mieć głupich problemów z ludźmi, którzy wyszli z
założenia, z że skoro jeżdżą na gazie to benzyna w baku jest już im nie potrzebna.



S1

Autor:  dobrzan [ pn maja 16, 2005 4:15 pm ]
Tytuł: 

Samsung1 pisze:
krzys124 pisze:
A dlaczego sie niby ma spalic ??? bo nie kumam ?? jest zanuzona w paliwie i nic sie jej nie stanie , ma chłodzenie itd.
Według tego co piszesz ...spali sie jak jezdzisz na paliwie !
NIC PODOBNEGO ! ma chodzić !! inaczej predzej czy puzniej wystapi problem z wtryskami , choć troche inaczej jest przy wtrysku mechanicznym !


[ok]




Instalacja na wtrysku potrzebuje do pracy właściwego ciśnienia w szynie zasilającej wtryski.
Ciśnienie to gwarantuje oczywiście m.in. działająca pompa.
Jeżeli teraz odłączysz sobie pompę.... lub zabraknie benzyny ...

Dodatkowo jeżdżąc na LPG z wyłączoną pompą zapieką się wtryski,
gdyż paliwo chłodzi wtryski, jeżeli pompa jest włączona.

Nie wolno dopuścić, aby w baku nie było paliwa . Pompa jest smarowana i chłodzona paliwem. Wystarczy nie jeździć na rezerwie i pompie się nic nie stanie. Natomiast pomysł z odłączeniem pompy jest niezbyt dobry, bo jeśli przełączysz na benzynę a zapomnisz włączyć pompę (przy manualnym przełączaniu) lub przekaźnik spóźni się lub nie zadziała - to zatrzesz sobie wtryski.

A po co wyłącza się pompę (montuje przekaźnik odcinający)? Otóż robi się to po to żeby nie mieć głupich problemów z ludźmi, którzy wyszli z
założenia, z że skoro jeżdżą na gazie to benzyna w baku jest już im nie potrzebna.



S1


zatrzeć wtryski??? w K Jetroniku kiedy sa one otwarte??? to dopiero by byl hit:)))

Autor:  MercBeginner [ pn maja 16, 2005 4:23 pm ]
Tytuł: 

A co decyduje o momencie wtrysku? Co tym steruje?

Autor:  Samsung1 [ pn maja 16, 2005 4:32 pm ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
zatrzeć wtryski??? w K Jetroniku kiedy sa one otwarte??? to dopiero by byl hit:)))


MercBeginner pisze:
A co decyduje o momencie wtrysku? Co tym steruje?



http://w114-115.org.pl/forum/cms_view_article.php?aid=9

[zlosnik]

S1

Autor:  MercBeginner [ pn maja 16, 2005 4:56 pm ]
Tytuł: 

Samsung1 pisze:
MercBeginner pisze:
A co decyduje o momencie wtrysku? Co tym steruje?


http://w114-115.org.pl/forum/cms_view_article.php?aid=9

[zlosnik]

S1


Dzięki! Trochę to za mądre dla mnie, ale może się doczytam.
Może jednak zapytam inaczej:

Gdzie następuje odcięcie paliwa?
W jaki sposób jest ono zatrzymane, aby nie następowało jego spalanie?

Autor:  michau [ pn maja 16, 2005 8:27 pm ]
Tytuł: 

Nie widze innej opcji niz odciecie pompy paliwa, lub jakis elektrozawor, ale wtedy chyba i tak wtryskiwacze nie dostawalyby paliwa?

Autor:  MercBeginner [ pn maja 16, 2005 9:19 pm ]
Tytuł: 

Samsung1 pisze:
Dodatkowo jeżdżąc na LPG z wyłączoną pompą zapieką się wtryski,
gdyż paliwo chłodzi wtryski...


O.K. to rozumiem, że przełączając na gaz wtryski są nadal chłodzone
benzyną, a ta aby nie zostać spalona ucieka przed iskrą [zlosnik]

A tak poważnie... to nie rozumiem :)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/