MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wysoka temperatura silnika, dlaczego? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12239 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | RobertS [ pn maja 16, 2005 10:21 am ] |
Tytuł: | Wysoka temperatura silnika, dlaczego? |
Witam, Korki, temperatura otoczenia wcale nie wysoka (taki maj jaki mamy), wymienione świeżo olej (Mobil1 15W40) płyn w układzie chłodzenia, świece, kable WN, komplet filtrów no i: postoję troszkę w korkach a temperatura na silniku 100 stopni, obawiam się że któregoś dnia będę musiał zjechać na pobocze czego wcale nie chcę, czy przyczyną może być nie pierwszej już młodości pompa wody?? a może macie jakieś inne pomysły? ![]() |
Autor: | filippo [ pn maja 16, 2005 11:29 am ] |
Tytuł: | |
A jak z termostatem? To zdaje się najczęstsza przyczyna korkowych gorączek. |
Autor: | RobertS [ pn maja 16, 2005 11:31 am ] |
Tytuł: | |
filippo pisze: A jak z termostatem? To zdaje się najczęstsza przyczyna korkowych gorączek.
Nie sprawdzałem, myślałem że termostat to głupiej nawet w jeździe bez korków ![]() |
Autor: | filippo [ pn maja 16, 2005 11:47 am ] |
Tytuł: | |
Wszystko zależy od pokonywanych tras. Jeśli termostat zepsuty a trasy dłuższe i bez postojów to specjalnej różnicy nie widać a jeśli korki, światła, krótkie trasy to od razu temperaturka skacze bo przepływu powietrza nie ma. Taka sugestia bo pewności nie mam. Powodzenia w szukaniu! |
Autor: | AndyS [ pn maja 16, 2005 12:50 pm ] |
Tytuł: | Chyba wiem. |
Masz praktycznie taki sam silnik jak ja. Mam podobne objawy (to znaczy jeszcze nie bo za chłodno ale piszę o sytuacji w zeszłym roku w lecie). Na 100% u mnie "szwankuje" WISCO czyli wiskozowe sprzęgło wentylatora. Element nienaprawialny - tylko do wymiany. I dość kłopotliwy bo od niczego innego nie pasuje (kręci się w inną stronę niż większość Mercowych silników). Można dostać i kupić podróbę bo chyba używką nie ma się co bawić. Jak najprościej sprawdzić? Po porządnym rozgrzaniu silnika nie powinno się dać zatrzymać wentylatora (no nie gołą ręką ![]() |
Autor: | RobertS [ pn maja 16, 2005 1:36 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Po porządnym rozgrzaniu silnika nie powinno się dać zatrzymać wentylatora (no nie gołą ręką )
Zakładam, że jak podejmę taką próbę to nie spalę nic?? ![]() |
Autor: | AndyS [ pn maja 16, 2005 1:42 pm ] |
Tytuł: | |
Chyba tylko palce jak WISCO jest dobre. ![]() |
Autor: | Kozmo1 [ pn maja 16, 2005 5:23 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie tez chyba wisco padlo bo nawet przy bardzo goracym silniku da sie rekazatrzymac wiatrak-ale mam jeszce dwa elektryczne, ktore w razie mocniejszego zagrzania ratuja sytuacje. |
Autor: | RobertS [ pn maja 16, 2005 6:12 pm ] |
Tytuł: | |
Kozmo1 pisze: u mnie tez chyba wisco
Orientujecie się może jakie koszty?? |
Autor: | AndyS [ pn maja 16, 2005 9:09 pm ] |
Tytuł: | A więc tak: |
W zeszłym roku za podróbę chcieli 230zł. za Sachsa 320zł, oryginał to koszt rzędu ponad 400zł. |
Autor: | areksz1977 [ śr maja 18, 2005 10:01 am ] |
Tytuł: | |
Mnie niedawno na tym forum oświecono, że ta kreska na wskaźniku pomiędzy 80 a 120 stopni to nie 100 ale 90, więc jeśli w ten sam sposób masz wyskalowany wskaźnik w w124 to jest wszystko ok, mnie też dochodzi do tej kreski a później już wentylator hamuje zapędy płynu chłodzącego. |
Autor: | RobertS [ śr maja 18, 2005 10:45 am ] |
Tytuł: | |
areksz1977 pisze: że ta kreska na wskaźniku pomiędzy 80 a 120 stopni to nie 100 ale 90
U mnie jest niestety pomiędzy tą kreską a 120 ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |