MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wysoka temperatura silnika, dlaczego?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12239
Strona 1 z 1

Autor:  RobertS [ pn maja 16, 2005 10:21 am ]
Tytuł:  Wysoka temperatura silnika, dlaczego?

Witam,

Korki, temperatura otoczenia wcale nie wysoka (taki maj jaki mamy), wymienione świeżo olej (Mobil1 15W40) płyn w układzie chłodzenia, świece, kable WN, komplet filtrów no i:

postoję troszkę w korkach a temperatura na silniku 100 stopni, obawiam się że któregoś dnia będę musiał zjechać na pobocze czego wcale nie chcę, czy przyczyną może być nie pierwszej już młodości pompa wody?? a może macie jakieś inne pomysły? :-?

Autor:  filippo [ pn maja 16, 2005 11:29 am ]
Tytuł: 

A jak z termostatem? To zdaje się najczęstsza przyczyna korkowych gorączek.

Autor:  RobertS [ pn maja 16, 2005 11:31 am ]
Tytuł: 

filippo pisze:
A jak z termostatem? To zdaje się najczęstsza przyczyna korkowych gorączek.


Nie sprawdzałem, myślałem że termostat to głupiej nawet w jeździe bez korków :-?

Autor:  filippo [ pn maja 16, 2005 11:47 am ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od pokonywanych tras. Jeśli termostat zepsuty a trasy dłuższe i bez postojów to specjalnej różnicy nie widać a jeśli korki, światła, krótkie trasy to od razu temperaturka skacze bo przepływu powietrza nie ma. Taka sugestia bo pewności nie mam. Powodzenia w szukaniu!

Autor:  AndyS [ pn maja 16, 2005 12:50 pm ]
Tytuł:  Chyba wiem.

Masz praktycznie taki sam silnik jak ja. Mam podobne objawy (to znaczy jeszcze nie bo za chłodno ale piszę o sytuacji w zeszłym roku w lecie). Na 100% u mnie "szwankuje" WISCO czyli wiskozowe sprzęgło wentylatora. Element nienaprawialny - tylko do wymiany. I dość kłopotliwy bo od niczego innego nie pasuje (kręci się w inną stronę niż większość Mercowych silników). Można dostać i kupić podróbę bo chyba używką nie ma się co bawić. Jak najprościej sprawdzić? Po porządnym rozgrzaniu silnika nie powinno się dać zatrzymać wentylatora (no nie gołą ręką :) ). Mój da się zatrzymać ręką w roboczej rękawicy tak więc mnie też czeka wymiana. Powodem może też być słaba pompa, "zapieprzona" chłodnica no i termostat. Ale ja po tych objawach stawiam na WISCO.

Autor:  RobertS [ pn maja 16, 2005 1:36 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Po porządnym rozgrzaniu silnika nie powinno się dać zatrzymać wentylatora (no nie gołą ręką )


Zakładam, że jak podejmę taką próbę to nie spalę nic?? :P

Autor:  AndyS [ pn maja 16, 2005 1:42 pm ]
Tytuł: 

Chyba tylko palce jak WISCO jest dobre. :) A tak poważnie to przytrzymaj tylko chwilę. Najlepiej jażeli masz możliwość to najpierw uruchom silnik na zimno i wyczuj jakiej siły potrzeba do zatrzymania wiatraka. Potem zrób to na gorąco - siła powinna być znacząco większa. Przy określonej temperaturze (nie wiem jakiej) siłą oporu wentylatora wyraźnie wzrasta. Powodzenia.

Autor:  Kozmo1 [ pn maja 16, 2005 5:23 pm ]
Tytuł: 

u mnie tez chyba wisco padlo bo nawet przy bardzo goracym silniku da sie rekazatrzymac wiatrak-ale mam jeszce dwa elektryczne, ktore w razie mocniejszego zagrzania ratuja sytuacje.

Autor:  RobertS [ pn maja 16, 2005 6:12 pm ]
Tytuł: 

Kozmo1 pisze:
u mnie tez chyba wisco


Orientujecie się może jakie koszty??

Autor:  AndyS [ pn maja 16, 2005 9:09 pm ]
Tytuł:  A więc tak:

W zeszłym roku za podróbę chcieli 230zł. za Sachsa 320zł, oryginał to koszt rzędu ponad 400zł.

Autor:  areksz1977 [ śr maja 18, 2005 10:01 am ]
Tytuł: 

Mnie niedawno na tym forum oświecono, że ta kreska na wskaźniku pomiędzy 80 a 120 stopni to nie 100 ale 90, więc jeśli w ten sam sposób masz wyskalowany wskaźnik w w124 to jest wszystko ok, mnie też dochodzi do tej kreski a później już wentylator hamuje zapędy płynu chłodzącego.

Autor:  RobertS [ śr maja 18, 2005 10:45 am ]
Tytuł: 

areksz1977 pisze:
że ta kreska na wskaźniku pomiędzy 80 a 120 stopni to nie 100 ale 90


U mnie jest niestety pomiędzy tą kreską a 120 :x

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/