MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przekladka M102 na M110 proszę o rady
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12240
Strona 1 z 2

Autor:  JaKon [ pn maja 16, 2005 11:06 am ]
Tytuł:  Przekladka M102 na M110 proszę o rady

Właśnie wynegocjowałem sobie możliwośc wsadzenia do mojej QP silnika z QP którą przywiozłem, gdyż silnik ten jest w dobrej kondycji...
Mam kilka pytan:
-Co musze odpiać wyciagając moto M110 a co może zostać?
-Czy jeśli będe zmieniał całość czyli motor/skrzynia/most to muszę zmienić coś jeszcze czy mogę podpiać do do tej instalacji w ktorej pracował M102??
-Czy liczniki moga zostać od M102 i nie będą kłamały?? (prędkość/olej/temperatura/)???
-a jak z chłodnicą?
- i pompką paliwa? gdyż w M102 miałem nową, a w tym M110 jest tez nowa, ale brzeczy ja rój pszczół... Musze zamieniać na ta od M110??


Wiem że łatwiej zmienic most razem z bebnami i kolami, ale jak zrobić by zostawic stare a zmienic most z półośkami, bo w aucie biorcy mam zrobione wszystko(tarcze łożyska itd.)??

Jeśli o czymś nie pomyślałem to doradzcie??
A może odradzacie tą operację?? i tak to zrobię ale posłuchać warto dlaczego nie powinienem... ;)

Autor:  Grzegi [ pn maja 16, 2005 12:33 pm ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
Właśnie wynegocjowałem sobie możliwośc wsadzenia do mojej QP silnika z QP którą przywiozłem, gdyż silnik ten jest w dobrej kondycji...


Dobry pomysł [ok]


JaKon pisze:
-Co musze odpiać wyciagając moto M110 a co może zostać?


Jak całość od dawcy jest w dobrej kondycji to przeszczepiaj wszystko.


JaKon pisze:
-Czy liczniki moga zostać od M102 i nie będą kłamały?? (prędkość/olej/temperatura/)???


To jest chyba najbardziej proste z całej przekładki. Przekładaj. Acha, ale z 280 jest wyskalowany inaczej (mile) ???? [usmiech] .

Posiada obrotomierz ??

JaKon pisze:
-a jak z chłodnicą?


Może zostać Twoja.

JaKon pisze:
- i pompką paliwa? gdyż w M102 miałem nową, a w tym M110 jest tez nowa, ale brzeczy ja rój pszczół... Musze zamieniać na ta od M110??


Teoretycznie może zostać (nie wiem jak z ciśnieniami - sprawdź na stronie Maćka), musisz jednak zmienić przekaźnik pompy paliwa. W M110 odcięcie następuje przy 6650 rpm.

Autor:  JaKon [ pn maja 16, 2005 12:56 pm ]
Tytuł: 

Grzegi pisze:
JaKon napisał:
-Czy liczniki moga zostać od M102 i nie będą kłamały?? (prędkość/olej/temperatura/)???


To jest chyba najbardziej proste z całej przekładki. Przekładaj. Acha, ale z 280 jest wyskalowany inaczej (mile) ???? .

Posiada obrotomierz ??

Nie, po drugie nie działa, a po trzecie jest w milach... musze zmieniac... ??? moze na razie nie musze??

Autor:  JaKon [ pn maja 16, 2005 12:59 pm ]
Tytuł: 

Odnoszę wrażenie, że ten silnik jest słabszy niż moje m102... jakby nie miał mocy... ale pali dobrze chodzi równo...Czy może być to spowodowane rzeźbą jaką zaobserwowałem w okolicy filtra powietrza?? tam chyba wlot powietrza jest zasłoniety jakimś deklem(napewno domowy patent...) może być to??? czy mozliwe ze on chodzi ładnie a po prostu juz ze starosci troche koni zdechło i juz ???
jak go zapalic wszystko ladnie pieknie, ale w jezdzie chodzi malo dynamicznie jakby go cos dławiło...

Autor:  jahhoo [ pn maja 16, 2005 1:31 pm ]
Tytuł: 

a ktory to rok tej M110?? chodzi mi ilu konna??.... jak bys bardzo chcial jakies szczegolowe miejsca M10 to moglbym Ci zrobic zdjecia (chodzi o ta domowa robote ;) )

Autor:  JaKon [ pn maja 16, 2005 1:53 pm ]
Tytuł: 

o 16 koncze prace i smigam na warsztat sprawdzic co i jak... rocznik 77 177ps..
a ta domowa robota juz zweryfikowana.. wyrzucam ten patenti zobacze co to da... moze go ktos zdławił hehe.. jest zatkany wlot powietrza na filtrze czyms w rodzaju dejkla od farby w spray'u i zawiniety tasma izolacyjna a w tym deklu 2 dziurki mniejsze od 1grosza... moze to własnie go dławi ze za malo powiettrza dostaje...

Autor:  jahhoo [ pn maja 16, 2005 1:59 pm ]
Tytuł: 

to chyba "bracia" sa ;)... moj tez 77

Autor:  JaKon [ pn maja 16, 2005 2:25 pm ]
Tytuł: 

Czyli identyko, sa czy mogę cię poprosić o to żebyć pstryknął kilka fotek pod maską z uwzględnieniem wlotu powietrza do filtra itd.. pliss do 16,00 musza byc [zlosnik] hehe

Autor:  runcajs [ pn maja 16, 2005 2:27 pm ]
Tytuł: 

tez mam 77:D

Autor:  WeebShut [ pn maja 16, 2005 2:32 pm ]
Tytuł: 

Poczekaj bo czegoś nie rozumiem, chcesz włożyc silnik z MB sprowadzonego z Anglii ?

Wyprowadź mnie z błędu jeśli sie mylę, czy ten silnik nie jest przypadkiem lustrzanym odbiciem wersji lewostronnej ?

Czy przypadkiem cięgła gazu i części mechaniczne nie będą po prawej stronie maski ??

Autor:  laudan [ pn maja 16, 2005 2:39 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Wyprowadź mnie z błędu jeśli sie mylę, czy ten silnik nie jest przypadkiem lustrzanym odbiciem wersji lewostronnej ?


To ze niby kolektory i osprzet bedzie po drugiej stronie ;) ?

Autor:  JaKon [ pn maja 16, 2005 2:39 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Poczekaj bo czegoś nie rozumiem, chcesz włożyc silnik z MB sprowadzonego z Anglii ?

Wyprowadź mnie z błędu jeśli sie mylę, czy ten silnik nie jest przypadkiem lustrzanym odbiciem wersji lewostronnej ?

Czy przypadkiem cięgła gazu i części mechaniczne nie będą po prawej stronie maski ??

ALE WTEDY WKŁADASZ TYŁEM DO PRZODU I JEST OK...

[zlosniki]


Silnik jest identyczny... To jakaś paranoja [zlosnik]
Zkumajcie że jedynie ukł. kier. jest inny(tak w uproszczeniu...)[/b]

Autor:  PK2 [ pn maja 16, 2005 9:48 pm ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
ALE WTEDY WKŁADASZ TYŁEM DO PRZODU I JEST OK...

[zlosniki]


Ale wtedy będziesz miał 4 biegi do tyłu i tylko jeden do przodu :-)

Autor:  michau [ pn maja 16, 2005 11:10 pm ]
Tytuł: 

masz wyremontowane m102. Ja bym zostawil sobie wyremontowany (z zalozenia lepszy) motor.

Autor:  JaKon [ wt maja 17, 2005 8:13 am ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
JaKon pisze:
ALE WTEDY WKŁADASZ TYŁEM DO PRZODU I JEST OK...

[zlosniki]


Ale wtedy będziesz miał 4 biegi do tyłu i tylko jeden do przodu :-)

NO I WTEDY ŻEBY GRAŁO MUSISZ JESZCZE SKRZYNIE DO GORY NOGAMI PODŁĄCZYĆ!! [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [/b]


michau pisze:
masz wyremontowane m102. Ja bym zostawil sobie wyremontowany (z zalozenia lepszy) motor.

I tak zrobię...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/