MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Elektryczne sterowanie centralnym pneumatycznym ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12373 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | SiwyBis [ ndz maja 22, 2005 11:36 pm ] |
Tytuł: | Elektryczne sterowanie centralnym pneumatycznym ? |
Witam. Wczoraj w nocy jakies dresy otwarly mi beczke i po radiu zostalo wspomnienie ![]() Pozdrawiam. Pawel "Siwy" Siwak W-123 300D Automat |
Autor: | AndyS [ pn maja 23, 2005 12:34 am ] |
Tytuł: | |
Dać to się napewno da. Ja mam W126 i u mnie central to standartowy pneumatyk a pilotem zamykam i otwieram. Robi to centralka alarmu. I jeszcze jeden fajny patent - jak wsiądę i przekręcę kluczyk w stacyjce to central wszystko zamyka (można ustawić nawet na szyby i dach). Niech jakieś dresy próbują wyciągnąć coś "na wydre" na czerwonym świetle ![]() ![]() |
Autor: | Witek [ pn maja 23, 2005 1:07 am ] |
Tytuł: | |
u mnie pneumatykiem steruje jeden siłownik elektryczny zamontowany w drzwiach kierowcy. Steruje nim centralka alrmu z pilota . bez problemu móglbym wsadzić tylne klamki do przodu, bo nigdy nie uzywam kluczyka. Co do pytania o awaryjne otwieranie ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn maja 23, 2005 6:25 am ] |
Tytuł: | |
Tylne klamki nie pasują, wiem bo kombinowałem.Zakładasz jeden siłownik elektryczny w furtkę kierowcy do tego sterownik i ogień na tłoki.Są sterowniki c.z. na pilota bez alarmu - poprostu steruje tylko zamkiem. Zeby nie otwierać z kluczyka popsuj poprotu wkładkę.C o do awaryjnego otwierania to dorób sobie taki długi drut, bo przecież beczkę można otworzyć z wewnętrznej klamki. Woź go w bagazniku, a bagażnik pozostaw otwierany z klucza. |
Autor: | erio [ pn maja 23, 2005 7:26 am ] |
Tytuł: | |
po co psuc wkłądkę lub zamieniac klamki na tył ... lepiej odpiąc ciędno od zamka do siłownika ... wedy dress będzie się męczył z zamkiem, a ten się przekręci a drzwi się ni eotworzą ... straci cenny czas i odstąpi być może ... |
Autor: | MacKuz [ pn maja 23, 2005 9:00 am ] |
Tytuł: | |
SiwyBis pisze: I tu powstaje pytanie - czy jest jakis element ktory moglby sterowac pneumatycznym zamkiem i dalo sie go podlaczyc pod elektryczna centralke ?
Już ci wyjasniam ![]() Więc tak, jeżeli chcesz otwierać tylko drzwi kierowcy a przy okazji otwierac zawory od podciśnienia w pozostałych drzwiach nie potrzebujesz rzadnej centralki od zamka. Potrzebujesz alarm i jeden siłownik typu Sleawe siłownik podłączasz bezposrednio do przewodów które wychodzą z alarmu do sterowania całem zamkiem (najczęściej kable biały i brązowy). Alarm da rade sterować bezposrednio jednym silownikiem. I to by było na tyle - tak miałem to rozwiązane w puzonie jak jeszcze walczyłem z podcisnieniami. Co do klamek zaślepek i innych patentów to już niech sie wypowiedzą koledzy |
Autor: | .:SPEEDYRIDER:. [ pn maja 23, 2005 9:34 am ] |
Tytuł: | |
Heh a ja nie wiem czy bym nie wolał zostawić takiego zamka jaki teraz masz, bo jak jakiś złodziejaszek bedzie chciał twoje radio to tak czy siak je weźmie. A chyba lepiej żeby otworzył drzwi śrubokrętem niż żeby miał wywalac szybe, bo wtedy bedziesz mial większe koszta naprawy. Ja nigdy na noc nie zamykałem Harpagana (mieszkam w domku z podwórkiem), bo zawsze sobie myślałem że skoro i tak znajdzie się ktoś kto w nocy wejdzie na moje podwórko bez pozwolenia to raczej nie jest przyjacielem i nei przyszedl w celach towarzyskich. A lepiej żeby sobie kulturalnie zabrał radio albo cukierki ze schowaka niż mialby mi łomem w szybe walić bo zamek był zamknięty. |
Autor: | JaKon [ pn maja 23, 2005 10:11 am ] |
Tytuł: | |
.:SPEEDYRIDER:. pisze: bo jak jakiś złodziejaszek bedzie chciał twoje radio to tak czy siak je weźmie. A chyba lepiej żeby otworzył drzwi śrubokrętem niż żeby miał wywalac szybe, bo wtedy bedziesz mial większe koszta naprawy. Ja nigdy na noc nie zamykałem Harpagana (mieszkam w domku z podwórkiem), bo zawsze sobie myślałem że skoro i tak znajdzie się ktoś kto w nocy wejdzie na moje podwórko bez pozwolenia to raczej nie jest przyjacielem i nei przyszedl w celach towarzyskich. A lepiej żeby sobie kulturalnie zabrał radio albo cukierki ze schowaka niż mialby mi łomem w szybe walić bo zamek był zamknięty.
Ja w domu też tak robię, ale jak jadę w "obce" strony to wolę zamknąć... ![]() |
Autor: | .:SPEEDYRIDER:. [ pn maja 23, 2005 11:19 am ] |
Tytuł: | |
Wstyd się przyznać ale Harpagana z reguły nie zamykałem nawet w "obcych" stronach bo nie chcialo mi się wsadzać kluczyka do zamka. Wychodziłem z zalożenia ze żaden złodziej nie bedzie ryzykował i nie bedzie kradł starego auta, bo jak już ma iśc do wiezienia to woli siedzieć za jakiegoś nowego audika albo jeszcze nowszego MB a nie 25 latka ![]() ![]() |
Autor: | Gerri [ pn maja 23, 2005 11:35 am ] |
Tytuł: | |
MacKuz pisze: SiwyBis pisze: I tu powstaje pytanie - czy jest jakis element ktory moglby sterowac pneumatycznym zamkiem i dalo sie go podlaczyc pod elektryczna centralke ? Więc tak, jeżeli chcesz otwierać tylko drzwi kierowcy a przy okazji otwierac zawory od podciśnienia w pozostałych drzwiach nie potrzebujesz rzadnej centralki od zamka. Potrzebujesz alarm i jeden siłownik typu Sleawe siłownik podłączasz bezposrednio do przewodów które wychodzą z alarmu do sterowania całem zamkiem (najczęściej kable biały i brązowy). Alarm da rade sterować bezposrednio jednym silownikiem. Witam. Są centralki alarmów zawierające wewnątrz przekaźniki do centralnego zamka, nie ma wtedy potrzeby stosowania dodatkowego interfejsu. (np. wiele modeli "Foxa" ) Większość nowych alarmów nie ma obecnie tych przekaźników (oszczędność) mają jedynie wyprowadzone dwa kabelki jako możliwość wysterowania dołączonego modułu centralnego zamka lub dodatkowych, odpowiednio połączonych przekaźników (taki interfejs z dwóch przekaźników można w tym wypadku wykonać bez problemów samemu) Obciążalność wspomnianych kabelków to ok. 300 mA, czyli mniej więcej tyle co cewka przekaźnika. Siłownik natomiast, po dojściu do końca swojego ruchu roboczego bierze nawet kilka amper, trzeba się więc liczyć z tym, że alarm przy takim połączeniu może ulec uszkodzeniu. Faktycznie, podłączenie jednego siłownika jest w tym wypadku najprostsze. Sterowany może być z założonego alarmu (patrz wyżej) lub z prostego sterownika centralnego zamka z pilotami, (bez alarmu, i niestety zazwyczaj ze stałym kodem) który można kupić za ok 40-50 zł. Jest nieistotne czy założymy siłownik dwuprzewodowy (typu SLAVE) czy cztero- lub pięcioprzewodowy (typu MASTER) Zakładamy jaki mamy. Przypadki awaryjne (zamek w bagażniku osobiście zostawiłbym sprawny) -Brak podciśnienia Mało nas to obchodzi, bo siłownik elektryczny otworzy drzwi kierowcy, nie otworzą się tylko pozostałe (siłownik podłączony jest do cięgna z guzika do zamykania, a nie do zaworka rozdzielającego podciśnienie) A jak nam przeszkadza brak podciśnienia, to możemy otworzyć kluczem bagażnik i już mamy dostęp zarówno do zbiornika podciśnienia jak i do obu przewodów aktywnych instalacji centralnego zamka- przy siłowniku zamka bagażnika -Brak prądu Organizujemy naładowany akumulator i podłączamy go do przewodu z alternatora połączonego z akumulatorem pojazdu, lub, jeżeli ktoś nie lubi się schylać otwieramy bagażnik kluczem i podłączamy plus pod czerwony przewód lampki oświetlenia bagażnika. Minus łączymy oczywiście z masą pojazdu. -Uszkodzenie lub zgubienie pilota Mamy drugiego pilota. Jeżeli go nie mamy, to sprawa się komplikuje ![]() Jeżeli chodzi o zamykanie auta w czasie jazdy: ostatnio mało który dres się interesuje tym, czy drzwi są zamknięte od środka czy nie; wali pałą w szybę od razu, ma dodatkowo efekt psychologiczny, wobec napadniętego i zniechęca w ten sposób przypadkowych świadków do interwencji. A może się okazać że w razie kolizji drzwi będą zablokowane, a kierowca nieprzytomny (tfu!...) Kiedyś zamykałem teraz zostawiam drzwi kierowcy otwarte (zamek otwiera się "na dwa razy", a pod drzwi kierowcy podpięty jest "antynapad") Pzdr. |
Autor: | outsider [ pn maja 23, 2005 11:50 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: może się okazać że w razie kolizji drzwi będą zablokowane, a kierowca nieprzytomny (tfu!...)
w nowych Mercedesach centralny automatycznie się otwiera - sprawdzone ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn maja 23, 2005 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
akurat z tym kablem białym i brązowym w alarmie to Mackuz palnąłeś głupotę, bo tam pojawaia się naprzemiennie masaa o plusie ani słychu ani widu. |
Autor: | leslaw [ pn maja 23, 2005 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
do drzwi kierowcy polecam silownik elektryczny 6 kilowy najczesciej spotykane 2.5kilowe krotko daja rade a w przypadku braku wkladek problem gotowy w mojej gwiezdzie wkladka jest tylko w klamce dzwi pasazera |
Autor: | erio [ wt maja 24, 2005 12:00 am ] |
Tytuł: | |
DOBRA PANOWIE .. W TAKIM RAZIE DORADZCIE ... Moze byc coz z allegro ... potrzebuje siłownik do 1 zamka (mam sprawną pneumatyke), alarm podpiety do krancówek i pilot ze zmiennym kodem i syrena przyda sie tez instrukcja jak to założyc samemu ... jakie byłyby orientacyjne koszta .. konkretne propozycje mile widziane |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt maja 24, 2005 6:22 am ] |
Tytuł: | |
Po godzinach moge ci załozyc za 100 ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |