MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M102 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12436 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Jonek [ śr maja 25, 2005 5:12 pm ] |
Tytuł: | M102 |
Witam serdecznie Niedługo jadę oglądać silnik z 230e na gazie (chcę przełożyć do mojego- mam teraz 200d) Prosiłbym o kilka wskazówek na co mieć szczególną uwagę. Czy są jakieś haczyki, słabe punkty tych silników na które trzeba mieć szczególny wzgląd przy zakupie? Z góry dzieki za rady P.S Silnik chcę kupić z całymi bebechami dodatkowymi (skrzynia, wał, most) |
Autor: | Witek [ śr maja 25, 2005 5:38 pm ] |
Tytuł: | |
wałek rozrządu, to znaczy krzywki na nim i dzwigienki popychaczy zaworów. Musisz poprosić o zdjęcie pokrywy zaworów. |
Autor: | Jonek [ śr maja 25, 2005 6:24 pm ] |
Tytuł: | |
Witek pisze: wałek rozrządu, to znaczy krzywki na nim i dzwigienki popychaczy zaworów
NO ok ale gołym okiem to chyba średnio sprawdzę( może fachowiec by zobaczył) ale ja to nie sądzę , chyba że jest jakiś prosty sposób, nie wymagający do tego żadnej "skoplikowanej aparatury" ![]() |
Autor: | _me: how_ [ śr maja 25, 2005 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
Na pewno nie kupuj bez pomiaru kompresji, którą w benzynie zmierzyć dużo łatwiej. Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop. Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz. |
Autor: | Jonek [ śr maja 25, 2005 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Na pewno nie kupuj bez pomiaru kompresji, którą w benzynie zmierzyć dużo łatwiej.
Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop. Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz. Skrzynia ma się rozumieć sprawa wiadoma Pomiar kompresji na garach będzie ( tu jeden ból - wiem ile ma mieć diesel nie wiem za to jakie ciśnienie ma mieć benzyniak) Niezbyt za to ogarniam o co chodzi z tym kolektorem ![]() |
Autor: | gorex [ śr maja 25, 2005 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
benzyna powinna mieć około 12 atm. BTW: odpuść tego swapa, diesla zawsze sprzedasz a z zakupem "gotowej" benzyny teraz nie ma problemu... |
Autor: | Tofik [ ndz maja 29, 2005 10:20 pm ] |
Tytuł: | |
Wałek rozrządu,...widać po krzywkach ( ne jestem znawca), podobno silniki 230 ale te 115 miały słabe wałki - nieutwardzone i w nich krzywki sie wycierały nastepne( 102) były chyba ok. to widać na oko jak odkręcisz wlew oleju ( krzywka nie moze mieć zadnej krawędzi). czy 12 atm. to trzeba sprawdzić bo tyle to mają silniki w motocyklch. samochodowe, też sa tak sprężone..? inna skrzynia do silnika 115 inna do 102 rozrusznik.... ale jak pisałem nie jestem znawca.. |
Autor: | andgor123 [ pn maja 30, 2005 7:00 am ] |
Tytuł: | |
Proste konkretne odpowiedzi: Wałek- słaby jak cholerka - mam taki motor i wiem, Witek robił remont i też wie, widziałem jego wałek ( nie miał krzywek) ![]() Nie stwierdzisz ,czy wałek jest walnięty, gdy nie odkręcisz pokrywy,bo po odkręceniu korka widać jedynie początek, a co z ostatnimi garami??? Skrzynia biegów- jest całkowicie inna za sprawą rozrusznika który jest z drugiej strony, nie ma co się matrwić dużo jest skrzyń na rynku, bo pasuje od modeli 124 czy 201 ja już zrobiłem taki przeszczep Ciśnienie - tak jak pisali koledzy ważna sprawa i 12 czy 13 atm to normalne w bezynie i Wżne aby było w miarę równe na wszystkich cylindrach Kolektor- tu akurat nie mogę się wypowiedzieć bo nie wiem o co chodzi, pamiętam jednak , zę Witek szukał czegoś takiego i było ciężko LPG a silnik - trza sprawdzić czy nie miał za dużo wybuchów , tu zaczyna się problem bo trza kopać.Najczęstrzym problemem jest taka mała czarna puszka umieszczona pod kolektorem ssącym do której wchodzą węże z powierzem, sprawdź czy jest cała , bo to jest drogie i ciężkie w znalezieniu. Druga rzecz to po odkręceniu filtra na "pompie wtryskowej" jest taka metalowa klapa, która czsem po eksplozji lubi się wygiąć i wtedy zaczynają się problemy , nierówno chodzi itd i są problemy z regulacja. Drobnostki - to plastikowa obudowa termostatu - czasami problem z dokręceniem aby nie ciekło Pozwoliłem sobie napisać tego posta po to , aby zebrać wszystkie informacje w całość ![]() |
Autor: | Jonek [ pn maja 30, 2005 11:18 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za wskazówki. Silnik juz kupiony. Ciśnienie na garach 13 - 13,5. Zadnych ślandów po wybuchach. Silniczek chodzi jak złoto - żadnych przerw, stuków itp. Jedynie wydmuchane uszczelki spod kolektora. Teraz przeszczep i hula kula. |
Autor: | dobrzan [ pn maja 30, 2005 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
wziales wsyztsko??? mam na mysli silnik, wiązkę główną, przewody paliwowe , zespół pompa - akumulator cisnienia - filtr montowany z tylu z prawej strony, co robisz ze zbiornikiem paliwa??? tez sie przymierzam do wymiany ![]() |
Autor: | Jonek [ pn maja 30, 2005 2:21 pm ] |
Tytuł: | |
dobrzan pisze: wziales wsyztsko??? mam na mysli silnik, wiązkę główną, przewody paliwowe , zespół pompa - akumulator cisnienia - filtr montowany z tylu z prawej strony, co robisz ze zbiornikiem paliwa???
Chyba wszystko co trzeba. Silnik(alternator, rozrusznik), skrzynia, wał, most, przewody elek.(wiązke główną, moduł, cewkę), pompkę paliwa z pod baku(przewody paliwowe zostawiam swoje, bak wypłukam z ropy i tez zostawiam, instalację gazową (fajnie, bo zbiornik na gaz mam 85 litrowy-będzie można bez obaw w dalsze trasy wyrywać). Zapomniałem tylko ciengien od skrzyni biegów (ale to mały zgryz) i wiatraka od chłodnicy(przełożę z diesla). Trochę zabawy będzie z elektryką ale myślę że fachowiec, który przerobił już trochę benzyn nie powinien mieć z tym problemu. Przewody gazowe dam nowe bo starych się nie opłaca. Myslę też, żeby schować wlew gazu w środku, w bagażniku - bo średnio mi się podoba pomysł dziurawienia blachy, muszę to przemyśleć. Wszelkie sugestie mile widziane ![]() |
Autor: | Jonek [ pn maja 30, 2005 2:59 pm ] |
Tytuł: | |
A jeszcze mi się przypomniało. Podobno był na stronie gdzieś schemat elektryczny do 102 czy 110 (podobno ten sam) ale nie mogę znaleźć. Jakby kto co wiedział to będę wdzięczny ![]() |
Autor: | andgor123 [ pn maja 30, 2005 6:53 pm ] |
Tytuł: | |
No to teraz docenisz jazdę na silniku benynowym /LPG To jest jazda, nie to co diesel |
Autor: | Mitu [ pn maja 30, 2005 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
Jonek pisze: (me: how) pisze: Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop. Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz. Niezbyt za to ogarniam o co chodzi z tym kolektorem ![]() (me: how)-owi chodzi chyba o to, ze w tym motorze kolektory wydechowe pekaja. Jednak z tego co ja wiem to miedzy 3, a 4, a nie miedzy 1, a 2 cylindrem. Gratuluje zakupu - to naprawde bardzo zwawy motor. Niejeden sie zdziwi ![]() ![]() ![]() |
Autor: | lewandek [ wt maja 31, 2005 12:15 am ] |
Tytuł: | |
Jonek pisze: Myslę też, żeby schować wlew gazu w środku, w bagażniku - bo średnio mi się podoba pomysł dziurawienia blachy, muszę to przemyśleć.
Z tego co wiem - w swietle przepisow dostep do wlewu LPG musi byc z zewnatrz pojazdu - czyli nie mozna instalowac wlewu w bagazniku (tez bym tak chcial)... |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |