MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M102
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12436
Strona 1 z 3

Autor:  Jonek [ śr maja 25, 2005 5:12 pm ]
Tytuł:  M102

Witam serdecznie
Niedługo jadę oglądać silnik z 230e na gazie (chcę przełożyć do mojego- mam teraz 200d)
Prosiłbym o kilka wskazówek na co mieć szczególną uwagę. Czy są jakieś haczyki, słabe punkty tych silników na które trzeba mieć szczególny wzgląd przy zakupie?

Z góry dzieki za rady

P.S Silnik chcę kupić z całymi bebechami dodatkowymi (skrzynia, wał, most)

Autor:  Witek [ śr maja 25, 2005 5:38 pm ]
Tytuł: 

wałek rozrządu, to znaczy krzywki na nim i dzwigienki popychaczy zaworów. Musisz poprosić o zdjęcie pokrywy zaworów.

Autor:  Jonek [ śr maja 25, 2005 6:24 pm ]
Tytuł: 

Witek pisze:
wałek rozrządu, to znaczy krzywki na nim i dzwigienki popychaczy zaworów


NO ok ale gołym okiem to chyba średnio sprawdzę( może fachowiec by zobaczył) ale ja to nie sądzę , chyba że jest jakiś prosty sposób, nie wymagający do tego żadnej "skoplikowanej aparatury" :-?

Autor:  _me: how_ [ śr maja 25, 2005 8:13 pm ]
Tytuł: 

Na pewno nie kupuj bez pomiaru kompresji, którą w benzynie zmierzyć dużo łatwiej.

Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop.

Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz.

Autor:  Jonek [ śr maja 25, 2005 10:19 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Na pewno nie kupuj bez pomiaru kompresji, którą w benzynie zmierzyć dużo łatwiej.

Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop.

Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz.


Skrzynia ma się rozumieć sprawa wiadoma

Pomiar kompresji na garach będzie ( tu jeden ból - wiem ile ma mieć diesel nie wiem za to jakie ciśnienie ma mieć benzyniak)

Niezbyt za to ogarniam o co chodzi z tym kolektorem :o dziękuje znaczy przeżera się łatwo ?

Autor:  gorex [ śr maja 25, 2005 11:02 pm ]
Tytuł: 

benzyna powinna mieć około 12 atm.
BTW: odpuść tego swapa, diesla zawsze sprzedasz a z zakupem "gotowej" benzyny teraz nie ma problemu...

Autor:  Tofik [ ndz maja 29, 2005 10:20 pm ]
Tytuł: 

Wałek rozrządu,...widać po krzywkach ( ne jestem znawca), podobno silniki 230 ale te 115 miały słabe wałki - nieutwardzone i w nich krzywki sie wycierały nastepne( 102) były chyba ok. to widać na oko jak odkręcisz wlew oleju ( krzywka nie moze mieć zadnej krawędzi). czy 12 atm. to trzeba sprawdzić bo tyle to mają silniki w motocyklch. samochodowe, też sa tak sprężone..? inna skrzynia do silnika 115 inna do 102 rozrusznik.... ale jak pisałem nie jestem znawca..

Autor:  andgor123 [ pn maja 30, 2005 7:00 am ]
Tytuł: 

Proste konkretne odpowiedzi:
Wałek- słaby jak cholerka - mam taki motor i wiem, Witek robił remont i też wie, widziałem jego wałek ( nie miał krzywek) :)
Nie stwierdzisz ,czy wałek jest walnięty, gdy nie odkręcisz pokrywy,bo po odkręceniu korka widać jedynie początek, a co z ostatnimi garami???
Skrzynia biegów- jest całkowicie inna za sprawą rozrusznika który jest z drugiej strony, nie ma co się matrwić dużo jest skrzyń na rynku, bo pasuje od modeli 124 czy 201 ja już zrobiłem taki przeszczep
Ciśnienie - tak jak pisali koledzy ważna sprawa i 12 czy 13 atm to normalne w bezynie i Wżne aby było w miarę równe na wszystkich cylindrach
Kolektor- tu akurat nie mogę się wypowiedzieć bo nie wiem o co chodzi, pamiętam jednak , zę Witek szukał czegoś takiego i było ciężko

LPG a silnik - trza sprawdzić czy nie miał za dużo wybuchów , tu zaczyna się problem bo trza kopać.Najczęstrzym problemem jest taka mała czarna puszka umieszczona pod kolektorem ssącym do której wchodzą węże z powierzem, sprawdź czy jest cała , bo to jest drogie i ciężkie w znalezieniu.
Druga rzecz to po odkręceniu filtra na "pompie wtryskowej" jest taka metalowa klapa, która czsem po eksplozji lubi się wygiąć i wtedy zaczynają się problemy , nierówno chodzi itd i są problemy z regulacja.

Drobnostki - to plastikowa obudowa termostatu - czasami problem z dokręceniem aby nie ciekło

Pozwoliłem sobie napisać tego posta po to , aby zebrać wszystkie informacje w całość :)

Autor:  Jonek [ pn maja 30, 2005 11:18 am ]
Tytuł: 

Dzięki za wskazówki.
Silnik juz kupiony.
Ciśnienie na garach 13 - 13,5.
Zadnych ślandów po wybuchach.
Silniczek chodzi jak złoto - żadnych przerw, stuków itp.
Jedynie wydmuchane uszczelki spod kolektora.
Teraz przeszczep i hula kula.

Autor:  dobrzan [ pn maja 30, 2005 1:27 pm ]
Tytuł: 

wziales wsyztsko??? mam na mysli silnik, wiązkę główną, przewody paliwowe , zespół pompa - akumulator cisnienia - filtr montowany z tylu z prawej strony, co robisz ze zbiornikiem paliwa??? tez sie przymierzam do wymiany :))))

Autor:  Jonek [ pn maja 30, 2005 2:21 pm ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
wziales wsyztsko??? mam na mysli silnik, wiązkę główną, przewody paliwowe , zespół pompa - akumulator cisnienia - filtr montowany z tylu z prawej strony, co robisz ze zbiornikiem paliwa???


Chyba wszystko co trzeba.
Silnik(alternator, rozrusznik), skrzynia, wał, most, przewody elek.(wiązke główną, moduł, cewkę), pompkę paliwa z pod baku(przewody paliwowe zostawiam swoje, bak wypłukam z ropy i tez zostawiam, instalację gazową (fajnie, bo zbiornik na gaz mam 85 litrowy-będzie można bez obaw w dalsze trasy wyrywać). Zapomniałem tylko ciengien od skrzyni biegów (ale to mały zgryz) i wiatraka od chłodnicy(przełożę z diesla). Trochę zabawy będzie z elektryką ale myślę że fachowiec, który przerobił już trochę benzyn nie powinien mieć z tym problemu. Przewody gazowe dam nowe bo starych się nie opłaca. Myslę też, żeby schować wlew gazu w środku, w bagażniku - bo średnio mi się podoba pomysł dziurawienia blachy, muszę to przemyśleć. Wszelkie sugestie mile widziane :P

Autor:  Jonek [ pn maja 30, 2005 2:59 pm ]
Tytuł: 

A jeszcze mi się przypomniało.
Podobno był na stronie gdzieś schemat elektryczny do 102 czy 110 (podobno ten sam) ale nie mogę znaleźć.
Jakby kto co wiedział to będę wdzięczny [smiech]

Autor:  andgor123 [ pn maja 30, 2005 6:53 pm ]
Tytuł: 

No to teraz docenisz jazdę na silniku benynowym /LPG
To jest jazda, nie to co diesel

Autor:  Mitu [ pn maja 30, 2005 11:40 pm ]
Tytuł: 

Jonek pisze:
(me: how) pisze:
Między 1 a 2 cyl. licząc od chłodnicy dziękuje kolektor wydechowy. Zabawa jest ze spawaniem, a znalezienie dobrej używki to nie jest takie hop.

Bo, że skrzynia biegów jest inna to na pewno wiesz.


Niezbyt za to ogarniam o co chodzi z tym kolektorem :o dziękuje znaczy przeżera się łatwo ?


(me: how)-owi chodzi chyba o to, ze w tym motorze kolektory wydechowe pekaja. Jednak z tego co ja wiem to miedzy 3, a 4, a nie miedzy 1, a 2 cylindrem. Gratuluje zakupu - to naprawde bardzo zwawy motor. Niejeden sie zdziwi [zlosnikok] ;) 8) .

Autor:  lewandek [ wt maja 31, 2005 12:15 am ]
Tytuł: 

Jonek pisze:
Myslę też, żeby schować wlew gazu w środku, w bagażniku - bo średnio mi się podoba pomysł dziurawienia blachy, muszę to przemyśleć.


Z tego co wiem - w swietle przepisow dostep do wlewu LPG musi byc z zewnatrz pojazdu - czyli nie mozna instalowac wlewu w bagazniku (tez bym tak chcial)...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/